Mijn dagen in de rolstoel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 21:05

heidiLOVER schreef:
wat is er eigenlijk gebeurd???

Zie het verslag bij algemeen wat bart getypt heeft.

Heel veel sterkte meid Ach gut !

rona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 21:13

Heel veel sterkte en beterschap. Ik hoop dat het gauw weer wat beter gaat!! OK dan!

meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 22:06

heel beterschap en sterkte zeg

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 22:09

Heel veel sterkte en beterschap. Eigenlijk kan ik verder weinig zeggen. Ik hoop dat het gauw weer beter gaat.

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-03 22:32

Ha!

Veel staat er al op algemeen. Maar ik ben de hels behandeld door de fysio. Maandagochtend geweets. Tijdens de hardhandige masage heb ik hem al gezegd dat hij me pijn deed. Ik heb herhaaldelijke keren verteld dat het echt pijn deed en dat hij voorzichtig moest doen.

Hij luisterde niet eens toen ik vertelde dat ik mijn rug had gebroken. Hij zei dat dit toch een nieuw geval was. Ik nog gezegd dat mijn wervels op elkaar zaten en dat mijn rug er dus wel wat anders uitzag dat normaal. Maar dat boeide hem niet echt.

Na zijn behandeling kwam ik al amper van de tafel. En dat verslechterde heel erg snel.

Ik dacht in bad te gaan. Warmte is goed voor de rug dacht ik. Toen ik uit bad kwam kon ik niet eens meer mijn kleren fatsoenlijk aantrekken. De shampoo fles was te zwaar zelfs!

Om half vier kon ik niet eens meer zonder hulp uit een stoel komen en deed het heel erg veel zeer. Ik dus de huisarts gebeld maar die was er al niet meer.

Om kwart over vijf dus op de grond geklapt, en daar ben ik anderhalf uur op het zeil blijven liggen. Daarna door een paar sterke mannen de bank op getild. Ik schreeuwde het uit.

Om half negen kwam de huisarts dan eindelijk langs. Hij schreef een hele lichte pijnstiller voor. Daar heb ik ook niets van gemerkt en een spierverslapper. Die ook niet werkte. Dus toen dachten ze aan een hernia want anders zouden de spierverslappers moeten werken.

Later op een bureaustoel gehijst en naar mijn bed gebracht. Weer uitgeschreeuwd van de pijn. Toen ik eenmaal po bed lag was ik wel opgelucht. Maar hoe moest ik nu naar het toilet?

Ik heb dus de eerste twee dagen in een handdoek geplast. Ook mijn bed vies maar niemand die het verschoonde. Kon ook niet want ik had echt heel veel pijn. De dokter kwam de dag erop en schreef rust voor.

Ik wilde naar het ziekenhuis maar dat kon steeds niet geregeld worden. Uiteindelijk ben ik op donderdag om vijf uur naar het ziekenhuis gebracht door mijn moeder. gewoon in de auto. Kan wel vertellen dat dat een helse rit was.

Daar ben ik onderzocht door een assistent. Toen nog even door de neuroloog maar die vertelde me dat ik gewoon erge rugpijn had en maar veel moest gaan bewegen. Nou lekker. Intussen stroomde de tranen over mijn wangen.

Ik moest daar lopen maar zakte weer door mijn benen.

Eenmaal terug ben ik in een rolstoel gezet en daar heb ik een uurtje in gezeten en toen hield ik het niet meer en ben naar bed gegaan.

Vandaag gaat het lopen iets beter. Ik zak af en toe door mijn benen maar loop niet meer alleen. Altijd is er iemand bij me om me op te vangen.

Thuis 'loop' ik met een stoel. Dat lopen duurt trouwens eeuwen want ik kan maar cm voor cm vooruit schuiven.

Maar goed. Er is vooruitgang.

Ik kijk het nog even aan en anders wil ik terug naar het ziekenhuis voor een foto. En MRI.

Tot zover mijn verslag. Nu nog enkele minuten bokken en dan moet ik gaan liggen omdat ik anders niet meer uit mijn stoel kan komen.

Kracht in mijn benen heb ik nu wel. Alleen kan ze nog niet goed vooruit bewegen. Vooral mijn rechter. En als ik lig dan krijg ik mijn been met geen mogenlijkheid omhoog. De artsen denken dat ik dat niet kan door de pijn. Maar mijn linkerbeen krijg ik wel omhoog. Dat doet ook pijn. In mijn rechterbeen voel ik de pijn nog niet eens als ik hem omhoog wil doen. Maar het lukt gewoon niet.

Maar bedankt voor jullie reacties!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 22:39

Jeetje meis, het zit je ook echt niet mee hè!! Hou vol en zeur bij de doktoren maar lekker hun haren van hun hoofd! Het is toch belachelijk dat ze je zo behandelen!!!
Mijn dokter is ook zo, ik heb al jaaaaren last van mijn voet, dan ga ik en keer naar de dokter omdat het echt niet meer gaat. Krijg ik het advies dat ik maar stil moet gaan zitten en niet meer moet gaan lopen. Tja, en hoe moet ik dan naar school? Ja, daar heb ik niks mee te maken, krijg je dan te horen.

Echt vreselijk voor je! Ik hoop dat je er snel weer boveop komt!
(Achterlijke fysio trouwens, jou zo hardhandig behandelen, tssk! Hoe durft ie!)

Reem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 22:43

Jeetje, ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen!

Tja, heel erg veel sterkte en beterschap, want dat kan je geloof ik wel gebruiken.

En wat die fysio betreft: Boos! Stoom uit je oren
En wat jouw beterft: Ach gut OK dan! Vriendjes zijn?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 22:49

Heike, je moet foto's laten maken, dit is echt urgent, is er niemand die er voor kan zorgen dat er zo snel mogelijk iets aan gedaan wordt?

Wat de fysio betreft, ik zou het hier niet bij laten zitten en een hartig woordje met hem te bespreken hebben...

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 22:56

jeetje het is wel erg mis!! Dat kan volgens mij echt niet hoor, dat je perse een stuk moet lopen. Ik zou inderdaad, wat ann zeg, gewoon foto's eisen!! Want zo doorgaan... nee dat moet je echt niet doen!!! Heel veel sterkte nog!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 22:58

Het zit jou de laatse tijd toch ook niet mee hè.
En idd, ga maar eens de felle Heike spelen ipv lief, want je hoeft je zo niet te laten behandelen.
want zoiets is niet normaal.

Heel veel beterschap.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 23:01

dat is toch mensonterend plassen in een handoek en geen een een schoon bed!!!!dit kunnen ze echt wel regelen hoor er zijn zijn zat manieren om te helpen heeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeel
sterkte

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 23:12

Jeetje, wat een onmogelijk gedoe zeg Verdrietig !
Ik heb ook regelmatig last van m´n rug en dan kan ik me ook wel eens een dag niet bewegen, maar als ik jouw verhaal zo lees, is dat in geen vergelijk met jou! Ik kan dan ook niet begrijpen -zeker gezien jouw gebroken rug in het verleden- dat ze je niet röntgen of scannen !
Het is treurig maar waar: ik ben blij dat ik op het moment niet afhankelijk ben van medische zorg in Nederland Scheve mond ! Ik wens je heel veel sterkte Ach gut en blijf aandringen op foto´s hoor! Laat je ouders desnoods ook maar flink voor je "zeuren"!!!
En dan te bedenken dat Ned. "ooit" tot de landen met de beste medische verzorging hoorde ....

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 08:28

Jeetje wat sneu voor je. Maar nu ga ik natuurlijk weer iets zeggen wat jullie absoluut niet leuk zullen vinden.
Als docters/ huisartsen/ psychiatrische begeleiders/ neuroloog enz zeggen dat het "niet zo ernstig is" dan moet je misschien bij jezelf bedenken dat het ook niet zo erg is als jij denkt. Kijk, als een behandelaar nou een fout maakt kan ik het nog wel begrijpen, maar jij bent onderzocht door verschillende soorten behandelaars en geen enkele vond het ernstig genoeg om meer actie te ondernemen als lichte pijnstillers en rust. Misschien maak je je het jezelf wel veel moeilijker als dat het daadwerkelijk is. Ik vind het ook erg typisch dat ze je 1,5 uur op de grond laten liggen in die instelling en dat je notebene door groepsgenoten op de bank wordt getilt.
Het klinkt mij allemaal typisch borderline gedrag in mijn oren, en nu niet meteen mij allemaal aanvallen of zeggen hoe gemeen ik misschien overkom, maar soms is de waarheid onder ogen zien veel belangrijker als bepaald gedrag voeden met de aandacht die jullie hieraan geven want dat maakt het alleen maar erger.

Maclee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 08:58

Heike, af en toe denk ik dat jij voor de pech geboren bent Huilen
Ik vind het echt ontzettend balen voor je dat dit je nu weer treft.

Heel veel sterkte meid!

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 09:03

Nee he, heb jij dat weer? Heel veel sterkte meid!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 10:32

ZIt je nu thuis of in die instelling? Ik vind het raar dat je geen thuishulp krijgt. Iig heel veel sterkte en hou je taai.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 11:35

Ik zit nog met de vraag in mijn hoofd: waarom heeft niemand een ambulance gebeld?

Hopelijk zal de pijn snel weg trekken, ik weet hoe rugpijn is, maar in jouw mate kan ik het me waarschijnlijk niet voorstellen.
Ik hoop voor je dat je die foto's of MRI kan laten maken, je weet maar nooit he.

Heel veel sterkte en beterschap, dat heb je echt wel nodig. Ach gut

Liefs,
Mireille

P.S Er is een kaartje voor je onderweg Lachen

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 11:47

Jeetje meid Scheve mond

Kun je niet in België terecht? Ik wil niet vreemd overkomen ofzo, maar de ziekenzorg in België is veel beter dan de Nederlandse ...
Over het algemeen dan, en niet geschoten altijd mis, toch? Lachen

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 11:59

Hm, klinkt niet best, zeg... Ben je zondag overdag ook in je eigen flat? Dan probeer ik even langs te komen. En anders kom ik dinsdag naar de Beek of naar jou thuis.

Manda, het is over het algemeen inderdaad zo dat een Borderliner (even generaliseren) wat meer aandacht vraagt dan iemand die deze aandoening niet heeft, maar dat komt deels doordat een borderliner heel moeilijk kracht uit zichzelf kan halen. Zo'n rugpijn is echter iets wat je maar heel moeilijk mentaal kunt faken. Borderline is geen ziekte, aandoening of hoe je het ook wilt noemen die weggaat als het maar genegeerd wordt. Als dat zo was dan was een Borderliner snel genezen Knipoog . Wel ben ik het met je eens dat je niet hoeft te zwelgen in medelijden, daar maak je het inderdaad alleen maar erger mee.
Dat wil echter niet zegen dat je niet kunt meeléven. Daarmee kun je iemand nèt even geven wat ie nodig heeft om het leven nog een beetje de moeite waard te maken. Snappie?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 12:02

Citaat:
Ik vind het ook erg typisch dat ze je 1,5 uur op de grond laten liggen in die instelling en dat je notebene door groepsgenoten op de bank wordt getilt.

Ik ben zelf geestelijk 100% gezond.
Ik heb geen idee of je mijn berichten wel eens hebt gelezen maar ik was op een gegeven moment zo verkrampt(hernia) dat ik dus ook geen kant op kon.
En die pijn??? Die is echt verschrikkelijk ze hoefen dan echt niet aan je te komen hoor.

En dat verhaal met die Fysio heb ik ook meegemaakt weliswaar met een manueel therapeut maar die heeft me uiteindelijk wel in de soep gedraaid.
En het is absoluut niet de eerste keer dat zulke dingen gebeuren.
Inmiddels weet ik wanneer te stoppen maar dan is het eigenlijk al een stapje te laat.(zoals nu)

De ambulance vraag kwam ook in mij op, en dat ze je niet opgenomen hebben vind ik echt heel schandalig en raar.

Ik hoop voor je dat je deze vooruitgang houd maar nogmaals, zeur om foto's.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 13:50

Ik lees hiet iets over borderlinde wat is dat precies?
Misschien dom maar heb hiet nog nooit van gehoord.
Heike heel veel sterkte!!! Inderdaad stom dat ze je niet hebben opgenomen!!! Ik denk dat ze daar beter voor je kunnen zorgen.

Tanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 16:00

Gelukkig dat het vandaag al wat beter gaat. Maar ik zou toch een foto laten maken. Je weet maar nooit.

Veel sterkte!!