Ik begin het zo moe te worden!! SORRY, SORRY, SORRY!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fokkertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 18:19

Steeds meer mensen met paarden en steeds minder paardenmensen....

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 18:20

of een duurder zadel e.d. lost vast ook alle problemen op...

Ik snap wel wat iedereen bedoelt, en ja ten eerste moet je je instructie/ dierenarts vragen bij echte problemen. wat ik me nog wel voor kan stellen dat als je weet wat het probleem is je bokkers kan vragen wat hun manier van het oplossen is/was en de ervaringen die ze daar mee hebben. zo heb ik al een aantal problemen gehad en via mijn vereniging had ik les van 2 instructeurs die beiden een andere oplossing hadden, daar raakte ik toen ook aardig van in de war... kan snappen dat je dan bevestiging zoekt.

_Carien

Joolien schreef:
Even een toevoeging, ik geef graag en veel commentaar. Naar mijn idee zijn het altijd wel tips waar mensen wat mee kunnen, maar zelfs als je tips geeft zijn er nog mensen die zeggen dat het niet werkt of niet klopt, of er komen van die snotneuzen langs die tips geven waarvan ik denk, ga lekker je eigen paard daarmee pesten maar niet hier op bokt als advies geven. Dan word ik echt boktmoe :')

En dan toch vind ik het zijn algemeen belangrijk hoe een reactie wordt gegeven nog belangrijker. Iemand afbranden kunnen we allemaal maar iets op een vriendelijke/open manier brengen lijkt des te moeilijker. Denk dat mensen zich daar eerder eens achter de oren zouden kunnen krabben dan altijd maar het vingertje wijzen.
Alhoewel ik het met je eens ben hoor Ts, maar de manier waarop zou toch vaak ook net even anders kunnen.

Mickyl

Aan de ene kant ben ik het met je eens, maar aan de andere kant ook weer niet. Want je kan natuurlijk ook via meerdere lijnen hulp inroepen. Via je stalgenoten, instructeur, dierenarts en dergelijke en daarbij de mensen op Bokt. En sommige mensen hebben misschien nog niet zoveel ervaring en dan is het fijn om af en toe de mening te vragen aan mensen die er misschien wel ervaring mee hebben.. Bokt is toch in eerste instantie ook een discussieplatform voor alles wat met paarden te maken heeft? En wat voor de 1 misschien heel logisch is, is dat voor de ander misschien helemaal niet.
Maar ik ben het er wel mee eens dat sommige vragen/problemen heel ergerlijk zijn, maar die kan je dan toch gewoon negeren?

knetterhard

En nu even een testje onder de mensen die ermee eens zijn :D

Mogen we jullie ook filmen tijdens het rijden :D

xDreamerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 18:21

Ooh ik denk zo vaak hetzelfde!! Meestal ga ik maar wat anders doen dan, ga zelden meer in op een discussie want heb vaak het idee dat het toch geen zin heeft...

Ik heb het al vaker gezegd, maar ik vind het gebrek aan kennis in de paardenwereld echt verbijsterend, dat is waar ik op bokt meestal tegen aan loop.. maargoed, ik ben ook wel erg perfectionistisch. Je kan niet meteen alles weten, je moet het op een gegeven moment leren, maar bokt is inderdaad niets vergeleken bij goede, kundige begeleiding.

La_ruette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 18:22

Hmmm ik ben het gedeeltelijk met je eens, maar niemand heeft alle kennis in pacht. Dat is toch ook het fijne aan bokt om je vraag te kunnen stellen? Ik vind het zelf fijn om de visie van anderen op mijn probleem te horen, al blijf ik wel zelf nadenken, doordenken en proffessionals contacten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 18:23

knetterhard schreef:

Ja hoor :D

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 18:24

knetterhard schreef:

Graag zelfs. :)

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 18:25

eens, helaas kan ik dit niet zeggen want ik ben pas 13 -:(-

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 18:25

eens, helaas kan ik dit niet zeggen want ik ben pas 13 -:(- volgens sommigen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 18:27

Maar als ze wel goede adviezen of kommentaar krijgen, dan past het weer niet en krijg je topics in de trant, "jullie je zin" , ondertussen is paard nog steeds de dupe van heel slecht ruiterschap, eigenwijsheid en onkunde van lesgevers.

Chaos

Re: Ik begin het zo moe te worden!! SORRY, SORRY, SORRY!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 18:28

Russel: :') :j

paddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 18:29

ja en dan willen ze ook nog dat alle pension/manege houders een cursus volgen.
over hoe je wel niet de paarden moet verzorgen en met ze om te gaan.
en hoe ze gehuisvest moeten worden.
maar vind eigenlijk dat iedereen die cursus moet volgen.
ook al is het onhaalbaar.
ik kan me hier zo kwaad om maken.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 18:30

Ik vind dit wat kort door de bocht. Het is niet omdat jij zelf alle kennis in pacht hebt en geen problemen hebt dat andere dat niet kunnen hebben. Ik heb nu ook al een 15 jaar een eigen paard, maar in het begin was het voor mij erg moeilijk. Ik was 8 jaar en de enige die reed thuis, ik heb ook beroep gedaan op anderen, waar ik later spijt van had, maar dat weet je niet op voorrand.
Dus op zich vind ik het wel goed dat ze de vraag hier ook stellen, hier wordt gediscussieerd en weet je ook direct waarom een oplossing wel of niet werkt.
De topics waar die raad dan niet aanvaard worden zijn er inderdaad ook, maar er zijn er ook die echt hun best willen doen en het beste voor hebben met hun dier :j

En ja mij mag je gerust filmen als ik rij :j mijn houding is niet top, maar ik weet waar ik mee bezig ben (en ja ik laat mij begeleiden)

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 18:35

Wat wel fijn is als je paard iets mankeert, de dierenarts er bij is geweest (meerdere malen) en dan nog tips te zoeken wat het nog kan zijn als de dierenarts het ook niet kan vinden. Ik vind het wel zeer fout om alles eerst op bokt te zetten en dan pas advies in te winnen bij een dierenarts.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 18:37

Chaos schreef:
knetterhard schreef:

Graag zelfs. :)

Haha oke, Maar ik doelde er meer op dat hoe je zelf bepaalt dat je goed bezig bent?
want ik ken zat mensen die dat ook denken maar dat niet zijn!
Iets denken en de waarheid ligt namelijk niet zo dicht bij elkaar bij hun :j .

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 18:40

Maar als je zo gaat denken kun je toch eigenlijk nergens meer over praten op dit forum? Dan kun je overal wel voor zeggen: ga dat lekker met een echt mens bespreken ipv op bokt.

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 18:40

daar heb je een .

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 18:41

Je hebt gelijk Aerdenhout!

Misschien moeten we maar geld gaan vragen voor goed advies :+

Mensen ga les nemen/advies in winnen bij iemand met verstand van zaken, paardrijden is een dure hobby en wij kunnen niet via een beeldscherm jullie problemen oplossen.
Goede raad is duur, maar geen raad vragen IRL is nog veel duurder. Een paard met problemen, dat is pas duur.

Ik laat mij zelf filmen en kijk daar kritisch naar met instructrice die kent mijn beperkingen en mijn sterke punten. Zeker in mijn wedstrijdtijd het ik heel wat proeven van mijzelf geanalyseerd met het protocol erbij. Opvallend dat de jury het vaak bij het rechte eind had in de beoordeling.
En nee, ik zet geen filmpjes van mijzelf op Bokt.

anais96

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 18:41

russel schreef:
Maar als ze wel goede adviezen of kommentaar krijgen, dan past het weer niet en krijg je topics in de trant, "jullie je zin" , ondertussen is paard nog steeds de dupe van heel slecht ruiterschap, eigenwijsheid en onkunde van lesgevers.

Dan heeft bokt gedaan wat ze kon doen en is het voor de rest aan de ruiter, of deze er wat mee doet of niet. Helaas kunnen we hier niets aan veranderen;)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 18:42

La_ruette schreef:
Hmmm ik ben het gedeeltelijk met je eens, maar niemand heeft alle kennis in pacht. Dat is toch ook het fijne aan bokt om je vraag te kunnen stellen? Ik vind het zelf fijn om de visie van anderen op mijn probleem te horen, al blijf ik wel zelf nadenken, doordenken en proffessionals contacten...

Precies!
Ik heb 6 jaar gereden zonder hulp aan de zijlijn. Moeilijk en lastig want wat ik voel wil niet altijd overeen komen met wat iemand anders ziet...
De dierenarts vragen deed ik dan ook zowat dagelijks, aangezien ik bij hem werkte :')
Ook veel overleg gehad met de eigenaar, andere paardenmensen, maar ook wel eens hier op bokt.
Niet zozeer in een eigen topic maar vaak wel even in mijn vaste huiskamertopics aan de bokkers die ik ook in het echt kende.

Juist de verschillende inzichten en meningen horen kan soms heel verhelderend werken :j

Daarnaast ben ik het wel met je eens, dat veel mensen hier een topic openen met een vraag die ze aan hun dierenarts/hoefsmid horen te stellen en niet hier :j

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 18:43

Soms word ik ook een beetje gek van bokt idd, bv dit : er is nu ook een topic over iemand die met zn 2e zonder zadel op een pony gingen en die pony gaf een bok, ook weer een heel gezeur. :+

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 18:44

Amen.

En dan krijg je er nog eens een ban overheen omdat je niet respectvol genoeg reageert.

Na drie keer zeggen dat een 2,5 jarige knol VEEL te jong is in zijn hoofd om ingereden te worden ga ik het maar OP DE SCHREEUWERIGE MANIER zeggen hoor.
:')

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 18:45

anais96 schreef:
russel schreef:

Dan heeft bokt gedaan wat ze kon doen en is het voor de rest aan de ruiter, of deze er wat mee doet of niet. Helaas kunnen we hier niets aan veranderen;)

Dat ligt aan de ruiter, hier kun je gewoon niks aan veranderen.

Ik weet van mezelf dat de communicatieproblemen tussen mijn paard en mij, puur door mijzelf kwamen.
Daarom probeerde ik het ook echt vanuit míj op te lossen en niet vanuit het paard...
Maar dat moet je wel kunnen, de fout bij jezelf zoeken. Zoiets toegeven, vergt gewoon moed hoor voor veel mensen :j