Another Penny-Topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 21:49

Ha ha echt zo grappig om te lezen, tot dat het jezelf overkomt.

Hilde_Elisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 21:51

Haha! Lol :') Ik lees ook mee! :D

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 21:56

Ik had eens bijna ruzie met de moeder van een penny die af en toe op mijn pony reed. Ze belde of haar dochter kon rijden, ik zij nee wij gaan zo mennen. Moeder in alle staten.
Even later belde de penny zelf of ze mee mocht op de kar.

Wie is er slimmer de moeder of de penny?

Mijny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 21:59

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:04

Pff ik heb er ook 1 gehad die achter me aan bleef zuilen.
Eerst fietst ze mee naar de paarden..
Oke? Dan loopt ze mee met alles (dus terein op!) ik met een hint : Moet jij niet naar huis ? :o
Afijn .. hint komt niet door! Ze bleef maar staan en meelopen.
Ging ik dus in de bak trainen ''waarom ik dit deed.. of ik dit niet fout deed?!" Toen heb ik gezegt dat ik niet eens snapte waarom ze meeliep en dat ze dan ook gewoon der comentaar voor der mocht houden!

Kind heeft zelf geen paarden , rijd heel af en toe en komt mij dan maar even corrigeren?

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:09

meisje wat op mijn oude stal reed zou ook paarden hebben ingereden en getemd ect.
toen ik vroeg of ze peesbeschermers om wou doen bij een paardje was het natuurlijk! alleen deed ze ze verkeerd om aan en werden er geen pezen beschermd..
of rij eens een slangevolte oh ok , en daar kwam een gebroken lijn? ik uhm ..oh was ze in de war.
en niet weten hoe je op het goede been moet ect ect ..
erg vervelend omdat de eigenaren van die betrefende pony haar verhalen wel geloofde ..en de pony nu goed verziekt word helaas

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:09

liempje schreef:
Wat dacht je van een volwassen Penny van 40. Die heeft 1 week mijn paard mogen verzorgen en rijden en toen heb ik haar snel het gat van de staldeur laten zien. Ze gaf mijn paard gelijk een andere naam en kwam de 2e dag met een wagen vol spullen aan zoals dekens etc. terwijl ik dat zelf allemaal heb. Ze nam mijn paard helemaal van mij over dat het gewoon eng was. Toen ik vertelde dat ik het niet zag zitten met haar, kreeg ik te horen dat mijn paard niet van mij hield maar wel van haar. Zucht.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ :')

Ik ben nooit zo betrokken geweest bij manege's en pensionstallingen ed dus heel veel penny ervaringen heb ik niet, misschien komt er zo weer iets in me op.
Als je pony's gaat kijken kom je wel eens penny's tegen die je gaan uitleggen hoe je hun pony moet rijden, niks mis mee, maar je bent een pony aan het testen en dan is het heel irritant als er iemand de hele tijd nutteloze dingen aan het zeggen is.

anais96

Re: Another Penny-Topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 22:10

Jeetje wat gaat het hier ineens snel zeg!

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:11

x_Milou schreef:
liempje schreef:
Wat dacht je van een volwassen Penny van 40. Die heeft 1 week mijn paard mogen verzorgen en rijden en toen heb ik haar snel het gat van de staldeur laten zien. Ze gaf mijn paard gelijk een andere naam en kwam de 2e dag met een wagen vol spullen aan zoals dekens etc. terwijl ik dat zelf allemaal heb. Ze nam mijn paard helemaal van mij over dat het gewoon eng was. Toen ik vertelde dat ik het niet zag zitten met haar, kreeg ik te horen dat mijn paard niet van mij hield maar wel van haar. Zucht.

Ik ben nooit zo betrokken geweest bij manege's en pensionstallingen ed dus heel veel penny ervaringen heb ik niet, misschien komt er zo weer iets in me op.
Als je pony's gaat kijken kom je wel eens penny's tegen die je gaan uitleggen hoe je hun pony moet rijden, niks mis mee, maar je bent een pony aan het testen en dan is het heel irritant als er iemand de hele tijd nutteloze dingen aan het zeggen is.

Idd.
Of ze gaan je allemaal dingen uitleggen en dan zegt je moeder "ze rijd met haar eigen pony ook al Z" en dan zijn ze opeens stil :')

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:17

lisaislisa schreef:
x_Milou schreef:

Idd.
Of ze gaan je allemaal dingen uitleggen en dan zegt je moeder "ze rijd met haar eigen pony ook al Z" en dan zijn ze opeens stil :')

Onsmam helpt mij nooit daarmee :')
Hier bij de club zit ook een beetje een penny. Ze wil jonge paarden aanrijden, gaan springen (dressuur is saai!) en later een heel groot paard want dat vindt ze stoer :')
Of een meisje hier in de buurt wat op der 16e een zwarte 4jarige new forest hengst wou om internationaal te gaan rijden (kleine note, een pony mag pas vanaf 6 jaar z lopen en ruiter mag maar tot 16 internationaal)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:21

O help jongens! Op de site van Penny staat nu een filmpje van Join up op de startpagina :')

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:23

Elin_ schreef:
O help jongens! Op de site van Penny staat nu een filmpje van Join up op de startpagina :')

Dat vind ik echt slecht van de Penny, heb geen verstand van Join Ups, maar kan me wel bedenken dat het niet verstandig is dat kleine kindjes join ups gaan doen met alle paarden zonder enige kennis op een filmpje en heartland boeken na.

Regenpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:34

Ach, die penny's.. Op de manege waar ik les met Izo (ze staat er gelukkig niet) daar lopen vooral op zaterdagmiddag hordes penny's rond.. Eerst ging ik er wel eens tegenin, maar heb nu geleerd dat dat niet helpt :n
Nu speel ik vaak gewoon mee :D

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:35

Nog niet heeel veel ervaring met penny's := Alleen hadden ze Jewels voorpluk lelijk afgeknipt ;'( Haar volgepropt met snoepjes, waarna ze dus ging bedelen. Gelukkig al minder. En Jewel heette ineens Joyce.

anais96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 22:36

Aurelia schreef:
Nog niet heeel veel ervaring met penny's := Alleen hadden ze Jewels voorpluk lelijk afgeknipt ;'( Haar volgepropt met snoepjes, waarna ze dus ging bedelen. Gelukkig al minder. En Jewel heette ineens Joyce.

Om al die afknip-verhalen kan ik zo boos worden he! :( Blijf gewoon van andermans spullen en paarden af!

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:37

als er ooit iemand aan mijn paard zijn manen komt scheer ik de betreffende penny persoonlijk kaal

anais96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 22:40

Milly_ schreef:
als er ooit iemand aan mijn paard zijn manen komt scheer ik de betreffende penny persoonlijk kaal

Ik een topic met als titel; Grootste nachtmerrie werkelijkheid geworden"
Hierin stond dat haar paarden door 2 meisjes helemaal 'bijgeknipt' waren. De ene pony had nog maar een halve staart, de ander had bijna geen manen meer, en nog eetje had ook een hele hap uit de manen. Het topic bestaat niet meer helaas!

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:43

anais96 schreef:
Milly_ schreef:

Ik een topic met als titel; Grootste nachtmerrie werkelijkheid geworden"
Hierin stond dat haar paarden door 2 meisjes helemaal 'bijgeknipt' waren. De ene pony had nog maar een halve staart, de ander had bijna geen manen meer, en nog eetje had ook een hele hap uit de manen. Het topic bestaat niet meer helaas!

Dit heb ik ook gelezen idd, verschrikkelijk!

Eleanne16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:43

Mee eens ze moeten er gewoon van je paard afblijven.
Zo vervelend penny's die doen dat het hun pony is.
Of dat je altijd willen helpen als je al zo vaak nee hebt gezegt

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:45

:oo ik word echt gek geloof ik.. Heb ook een fries dus dat is idd grootste nachtmerrie :))

lizet_lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:48

bijmij op de manege zijn de penny altijd snoepjes aan het ruilen. dan lopen ze iedereen langs om snoepjes te ruilen :+

anais96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 22:50

Milly_ schreef:
:oo ik word echt gek geloof ik.. Heb ook een fries dus dat is idd grootste nachtmerrie :))

Als deze op een weiland staat waar je makkelijk bij kunt. Oppassen ;)

Regenpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:53

lizet_lara schreef:
bijmij op de manege zijn de penny altijd snoepjes aan het ruilen. dan lopen ze iedereen langs om snoepjes te ruilen :+

Dat vind ik dan wel weer schattig :) :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:55

Oh komen ze he.

[naam] en Funny (2 shetlanders) stonden tijdelijk op een andere stal ivm. vakantie van de eigenaar. Wij kregen de verantwoordelijkheid (zoals eigenlijk altijd wel, maar nu extra omdat meneer er niet was).
Er stond nog een paard en een shetlander van een meisje waar ze op kon rijden. Meisje was 7.

Meisje nam altijd een vriendinnetje mee, en wij hadden gezegd: We hebben liever niet dat jullie aan [naam] en Funny zitten (Funny bijt en [naam] is eenkennig), en zo wel laat S. (staleigenaar) ons dan even sms-en. (Ze verhaarden al en het was nog koud, dus dan zouden ze niet 2 x geborsteld worden).
Allemaal prima.

Na 2 dagen zie ik dat de touwen aan beide kanten van het halster zitten. Ik vond het al raar, maarja de meiden hadden toch gezegd dat ze niks zouden doen? Nog gevraagd, nee hoor niet gereden oid. Had ook geen sms-jes gehad.
Komen we een keer op een woensdag (normaal kwamen we niet op woensdag), en ik hoor 'Schop dan als ie bokt'.
Loop ik naar binnen zitten ze met capje en sporen op die pony's!
Ben dreigend er heen gelopen en met zo'n hele zachte stem gaan praten.

Daarna kwam die [***] mij om half 1 (!) 's nachts opbellen 'dat ik niet verantwoordelijk was voor die pony's maar S. (staleigenaar) wel, en dat als wij die meisjes een keertje op onze pony's naar buiten lieten, dat dit dan nooit was gebeurt. (Het hele probleem WAS dus dat ze er op gingen rijden). Ze waren notabene nog langs een hele drukke weg geweest! Ik vond het al raar dat [naam] en Funny steeds zo bezweet waren maarja he, De volgende dag zouden zij koekjes en wij cola mee nemen (dat beval die [***] ons?) om het goed te maken.

En wij wachten en wachten, 3x gebeld, krijg ik een sms-je: De meiden durven niet.

Heb ze nooit meer gezien en dat is maar goed ook.

Oh en onze pony's hebben door een wraakactie van een meisje dat ze ook wou verzorgen, kauwgum in hun manen gekregen.
Gelukkig kregen we het er goed uit...

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 23:04

ik heb gelukkig geen ervaringen met penny's, ja vroeger de dochter van de manege die nogal een betwetertje was.
Snap mensen nooit zo goed als ze zo brutaal zijn, bedoel dat ze zwarte arabische hengsten inrijden is nog tot daar aan toe maar de brutaliteit om maar te verwachten dat jij alles met andermans paard mag doen... Nee, ik was altijd dankbaar met alles wat ik meer mocht doen dan alleen aaien. Nooit wat verzonnen en nooit die brutaliteit gehad die sommige penny's hebben :) maar goed ik zal ze ook nog wel eens tegen komen hihi