Een waardig en respectvol afscheid van Toon

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 20:55

Zit ook met tranen in mijn ogen nu, veel sterke meid.

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 21:03

Mooier kon het niet voor Toon... Verdrietig
Veel sterkte de komende tijd!!!

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 21:04

Hemeltjelief. Dit verhaal doet iets. Huilen . Zoals jij dit allemaal hebt voorbereid. Wat verschrikkelijk knap van je. En de manier waarop je erover schrijft. Jij bent echt alles wat een paard in zijn maatje kan wensen. Echt super gewoon.

Zoals jij het hebt gedaan hoop ik het ooit ook te mogen vertellen. Hoewel ik hoop dat het nog lang niet zover is weet ik dat ik mijn Raakhi rustig in de hoek van de schuur waar de stallen zijn (eigenlijk hoop ik dat we dan onze eigen boerderij hebben) op een dik strobed rustig te laten gaan. En mocht het zo zijn dat we ons eigen boerderijtje al hebben. Verboden of niet verboden, maar hij wordt begraven op ons terrein.

Maar ik hoop niet dat het snel zo ver is.

Voor jou heb ik bijzonder veel bewondering.

Heel veel sterkte.

Liefs Fasel

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 21:25

Miek, ik heb tranen in mijn ogen. Wat heb jij op een mooie manier afscheid genomen van jouw kanjer.
Ik heb veel aan je gedacht, wist dat het zover was vanwege het mooie weer en het feit dat je niet online was.

Ik hoop dat je met dit afscheid vrede kunt hebben en wens je heel veel sterkte de komende periode. Ach gut

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 21:31

Hier ook... tranen...
Wat een waardig afscheid, ik hoop desalniettemin dat je nooit meer voor zo'n moeilijke keus komt te staan.
Sterkte bij het verwerken van dit verlies.

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 21:59

Ach jeetje...
Net als Sjuimpje heb ik er ook een paar keer aan gedacht deze week met het mooie weer...
Vind het ontzettend fijn voor je hoe het gegaan is, al blijft het erg verdrietig. Toon die rustig is ingeslapen, zonder stress of geknok...
En wat lief van je ouders, al hebben ze zelf dan weinig met paarden, ze hebben kennelijk heel goed doorgehad wat Toon voor je betekend heeft en dat moet toch een goed gevoel geven.
Heel veel sterkte nog de komende tijd, nu komen de rottige confronterende momenten, ik leef met je mee Lachen

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 22:11

Net als iedereen had ik ook de tranen in mijn ogen. Het is wel een heel mooi afscheid en heel knap dat je deze stap hebt genomen. Het is en blijft heel moeilijk maar je hebt er vrede mee.

Leuk ook nog van zijn 2 laatste ontsnappingspogingen. Dat geeft je dan ook nog even een goed gevoel als hij lekker naar je hinnikt enz. Nou in ieder geval heel veel sterkte de komende tijd.

Nogmaals petje af...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 22:31

Jouw kanjer is dan uiteindelijk toch gegaan.... ik heb enkel de laatste verhalen van jou gevolgd. Gelezen over Duo Vosbles.... mooi dat ze een mooi einde hebben gehad.... Dat doet me wat... Ik hoop dat ze nu samen op de groene weide, van elkaar aan het genieten zijn, en ook af en toe aan jou denken. Dat ze weten, dat jij ze zo oneindig liefhad, dat je dit voor ze over had... Sterkte, de pijn wordt minder, maar je zal dit nooit vergeten, t is mooi geweest....

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 22:58

Ik heb aan jullie gedacht afgelopen week, en ik ben blij dat het zo mooi verlopen is. Die pijn gaat slijten, maar de herinneringen blijven!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 09:44

Jeempie, die Toon...
Wat fijn dat het zo'n mooi afscheid mocht worden.
Heel veel sterkte de komende tijd...zo'n prachtige persoonlijkheid laat altijd een gat achter dat niet gauw weer gevuld zal zijn.

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 10:05

Mooi omschreven. En ik vind het geweldig hoe je je paard hebt laten gaan... een mens kan geen beter afscheid voor zijn paard regelen.
Toon is vrij en is weer samen met Isard.
Ik zie ze samen rennen over een oneindig groene wei vol met gras en hier en daar wat bloempjes in alle kleuren van de regenboog.
Ze kijken elkaar aan gooien hun hoofd in de lucht, nemen een sprong en rennen samen aan, zonder pijn en met de gedachte, op aarde was het ook fijn, maar we zijn wel blij dat we weer samen zijn.

sterkte meid.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 10:13

Bij de eerste helft van je verhaal zat ik nog hardop te lachen achter mijn pc, nu rollen de tranen over mijn wangen. Het is vreselijk om je maatje te moeten verliezen, ik weet hoe zoiets voelt. En dan maakt het niet uit of-ie nou drie jaar of vijftien jaar in je bezit is geweest, of misschien zelfs maar een paar weken. Het verdriet is er, en ondanks dat je weet dat je een goede keus hebt gemaakt, doet zo'n afscheid toch enorm veel pijn.

Wat ontzettend lief van je ouders trouwens, uit hun gebaar blijkt wel dat ze weten hoeveel Toon voor jou heeft betekend.

Heel veel sterkte Mieke, meer weet ik nu even niet meer te zeggen... Verdrietig

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-03 11:25

Heel erg bedankt allemaal voor de lieve en begripvolle berichtjes. Ik heb ondertussen mijn eerste flinke inzinking achter de rug. Alsof je een emmer water leeggooit zeg.... Huilen

Ben vannacht aan het slaapwandelen geweest, wist niet meer waar ik was, maar ik wist wel dat ik iets deed wat nergens op sloeg en dat dat door al die spanningen kwam... Nog nooit zoiets uitgespookt in mijn leven!!! Verward

Op ITP heb ik 2 topics geplaatst met portretfoto's van Toon en Kaminka samen. Duidelijk te zien is dat Kaminka glimt als een spiegel en Toontje erg dof is... dat was ook een teken dat het niet lekker meer met hem ging.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 12:14

wat een goed verhaal. Zo zou ik het ook t.z.t. voor iones willen doen. Je hebt heel goed gehandeld, en natuurlijk doet het pijn. Bij mij is het ook zo, dat als ik eenmaal besloten heb dat ik het dier zal gaan loslaten (dus zal laten sterven), dat niets nog telt. De rouwperiode begint inderdaad al met dat besluit en andere dingen zijn niet meer belangrijk. MAar nu zal er rust gekomen zijn. Heel veel sterkte met het verwerken van het verlies.

Ik heb het al vaker gezegd, en ik zeg het nog een keer: dieren zijn heel leuk maar ze moesten eigenlijk altijd gezond zijn en niet dood gaan....

Lisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 12:25

Wat een mooi verhaal. Zo zou het altijd moeten gaan. Heel veel sterkte de komende tijd.

Liefs,

Lisette

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 16:02

het isom stil van te worden een verhaal kan zoveel emoties te weeg brengen sterkt e agaiun

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 16:26

Wat fijn dat het zo mooi rustig is verlopen voor jou en Toon.
Misschien dat Toon en Nap elkaar boven tegenkomen daar op die eeuwig groene graslanden.................
Ik wens je heel veel sterkte!!

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 16:28

Heb je Kaminka trouwens nog afscheid laten nemen van Toon toen hij dood was?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 16:29

een mooi en waardig einde!
sterkte met de komende stille dagen.

marloes-joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 16:33

ik kan het ook niet droog houden Scheve mond
wat heb je dat ontzetten mooi verwoord, en wat een mooi afscheid zeg!
die foto van septmeber is echt heel gaaf!
wat een stoer paard is was Toon toch!
mieke, heel erg veel sterkte met het verlies van deze geweldige kanjer!

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 18:30

Mieke, ik wens je heel veel sterkte!

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 19:53

Heb ook traantjes...heel veel sterkte de komende tijd.
Op zo een mooie manier afscheid nemen is iets dierbaars..ik heb het ook meegemaakt met mijn oude bijrijdpaard......
Op een of andere manier is/blijft de herinnering aan je paard zo veel mooier(kan het niet uitleggen maar het is/blijft een speciaal gevoel zo een weloverwogen waardige einde van je maatje)

astridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 20:31

Mieke, je hebt heel wat traantjes (en een glimlach) losgemaakt. Wat ontzettend lief van je ouders zeg Lovers . Ik wens je heel veel sterkte de komende tijd en hoop dat je het verdriet een plaatsje kunt geven en de mooie herinneringen de boventoon zullen voeren.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 20:38

Mieke,

Ooit zal ik afscheid moeten nemen van mijn grote vriend Janssen. En dan zal ik denken aan jou en Toon, zeker weten. Je hebt me enorm geraakt en bent een voorbeeld!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 21:07

Ik zit gewoon te huilen.
je hebt het zo mooi opgeschreven.
Ik heb in die tijd dat ik je via bokt ken ook toon een beetje leren kennen.
Vooral die foto's op de poetsplaats een jaar of wat geleden toen je zei antoooonioooo snoepje. staan me nog steeds bij.

heel veel sterkte mieke.
Ik weet dat het ooit voor mij ook gaat komen dat ik zo'n beslissing moet maken en ik hoop dat het dan net zo mooi gaat als bij jou.
liefs
Kim