Jong paard. (Bijna 3)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 15:28

TS je hebt helemaal gelijk...maar je kunt er niets aan veranderen.
Mensen(en kinderen)doen vaak domme dingen met paarden,en ze zullen echt niet naar jouw raad gaan luisteren.
Wel over een half jaar een topic openen dat er geen land te bezeilen is met het paard ;)
Ik zag laatst een advertentie(in frankrijk)pony te koop van twee jaar,volledig ingereden en ze sprongen er een halve meter mee. :7
Je kunt de wereld niet veranderen jammergenoeg.

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 15:30

sMieke schreef:
@deruijter dit is helemaal afhankelijk van het paard. je weet niet wat voor ras het is.

mijn anda kan ik pas met 4 jaar lichte oefeningen laten doen en dan pas met 5 heeeeel voorzichtig beleren. terwijl mijn tinker daar geen last van heeft.

er is geen standaard programma..

Nee daar heb je absoluut gelijk aan.
Maar als ik kijk naar mijn paarden gebruiken we over het algemeen dit programma
en natuurlijk kunnen sommige paarden sneller onder het zadel dan andere,
maar ik zat een beetje te kijken naar wat ik met mijn paarden doe.

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 15:31

geerke schreef:
Mensen(en kinderen)doen vaak domme dingen met paarden,en ze zullen echt niet naar jouw raad gaan luisteren.
Wel over een half jaar een topic openen dat er geen land te bezeilen is met het paard ;)
Ik zag laatst een advertentie(in frankrijk)pony te koop van twee jaar,volledig ingereden en ze sprongen er een halve meter mee. :7

Dan zal het wel een volbloed zijn geweest, deze groeien en ontwikkelen zich een stuk sneller dan warmbloeden.

sMieke

Re: Jong paard. (Bijna 3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 15:35

ik moet zeggen dat ik me over een haflinger niet zon zorgen maak. als het meisje zelf geen 100 kilo weegt lijkt het me niet zo heel belastend. en ik meende te lezen dat ze geen top ruiter is? dan zal ze ook niet veel van het paard vragen. tja bitloos is ook niet verkeerd mits je hier goed mee omgaat.

ik denk dat het voor iedereen onmogelijk is om een goede mening te geven. je krijgt waarschijnlijk een discussie die al 10000x gevoerd is op bokt zonder resultaat :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 15:44

deruijter schreef:
geerke schreef:

Dan zal het wel een volbloed zijn geweest, deze groeien en ontwikkelen zich een stuk sneller dan warmbloeden.

nee hoor een pony :D
http://www.leboncoin.fr/animaux/253018065.htm?ca=2_s

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 15:51

Millanka schreef:
met z'n 2en (er van uit gaande dat ieder zo'n 50 kilo weegt en dus samen 100) op een paard zitten is naar mijn mening een wereld verschil met een paardje zo nu en dan longeren en er een zadeltje op kieperen. En wat zou er slecht zijn aan bitloos rijden? Denk dat het voor mening paard fijn zou zijn als ze zouden beginnen met bitloos :)

Ik ben het helemaal eens met Cassidy.

Daar kan ik niks over vertellen. Degene die dit topic opende zei dat het geen slankerdjes waren zegmaar.

@ sMieke Ze is idd geen topruiter, maar van wat ik op de foto's van haar zie is dat ze nu al vraagt doormiddel van een longeersingel, om nagevelijk te lopen. Naar mijn idee verwacht ze te veel van zo'n jong paard. En tuurlijk heb je gelijk over die discussie's want dat is al meteen te merken aan de reacties. Maar waar is een discussie voor nodig als ik alleen vraag om een MENING en niet om de reactie om te vertellen dat ik me er niet mee moet bemoeien. Tuurlijk weet ik dat ik er niks aan kan doen, maar k vraag naar de mening van het zo jong beleren.

@ Newt Maar wat heeft dit voor zin als er al gelongeerd is met bit? Dan zit er al druk op het bit.

@ Nicky_rilana Ja maar rondjes lopen in de wei is naar mijn idee wat anders dan nagevelijk lopen tijdens het longeren.. :)

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:30

geerke ik heb even de vertaalmachine erbij gebruikt haha, maar wat ik lees is dat vader en moeder beide
arabieren zijn. Arabieren zijn toch volbloed?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:32

deruijter schreef:
geerke ik heb even de vertaalmachine erbij gebruikt haha, maar wat ik lees is dat vader en moeder beide
arabieren zijn. Arabieren zijn toch volbloed?

vader arabier moeder fjord....maar zeg nu eerlijk,twee jaar is toch ietwat jong?

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:35

Ja tuurlijk vind ik ook veeeel te jong! Maar volbloeden zijn wel veel sneller ontwikkeld dan warmbloeden.
Maar vind dat je gelijk hebt hoor, is nog steeds veel te jong.

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:39

Het is inderdaad te jong, maar wat doe je eraan? ;(

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 16:41

Niet zoveel helaas.
Het liefst zou ik zelf dat soort mensen even door elkaar willen schudden en even laten zien waar ze mee bezig zijn... Maar helaas zien de mensen die dat doen het niet zoals de meeste van ons het zien.