Koopgekte

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ik zie weleens mensen die heel veel kopen zonder er bij na te denken

Ja
33 (78%)
Nee
9 (21%)

Totaal aantal stemmen: 42

_Apple_

Re: Koopgekte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 13:06

Mijn zadel is trouwens op maat gemaakt!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 15:22

Ik was een paar jaar geleden wel min of meer koop gek :+
Ik werkte in een ruitersport winkeltje en ik deed ook de inkoop.
Ik wist ver van te voren wat de nieuwe collectie werd.
En ja daar werd ik hebberig van :+
Ik kreeg wel van elke collectie drie kleding stukken van de baas, dat was wel relaxt :D
Maar al die dekjes ik had er op een gegeven moment meer dan 30 voor 1 paard :o

Me vriend zei op een gegeven moment: wil je al die 30 dekjes dan tegelijk op je paard leggen :+
Op me eerste Paard Barcelano paste daadwerkelijke alle kleuren.
Toen die er niet meer was kreeg ik Montoyo een lichtere vos en stond niet alles op.

Ik heb echt heel veel paarden spul verkocht.
Nu heb ik voor 2 paarden nog minder dan ik had met me 1e paard :P

Ik koop nu echt alleen nog iets als ik het nodig heb.
En als ik iets zat ben verkoop ik het en koop iets nieuws.

Het is al een dure hobby en eigelijk besef ik nu dat ik het liever aan goed les uitgeef en goed harnachement.

Maar ja als je het geld heb en of er lang voor spaar lekker uitgeven anders hebben we nog meer crisis :+

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 15:46

Ik heb er geen last van als andere mensen 100 dekjes voor hun paard kopen.

Wat is er eigenlijk mis met het kopen; ''Gewoon, omdat het kan?''
:7

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 15:50

Jeeetje, het is maar waar je je aan kunt irriteren hoor... :7

Laat die mensen lekker een kar vol kopen en 1500 euro betalen aan de kassa, goed voor de economie.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 15:51

Ik kocht elke keer als ik in een paardenwinkel was een nieuw dekje. Maar nu heb ik maar 3/4 dekjes die ik echt fijn vind om te gebruiken. Ik heb nu 11 dekjes, ik wil er nog gerust meer, maar ik mag niet meer kopen. Mijn ouders kopen liever iets qua kleding voor me. Vooral omdat ik geen eigen paard meer heb, dus zijn de dekjes eigenlijk niet nodig.
Mij interesseert het niet echt hoeveel geld mensen besteden aan spullen, is toch leuk voor hun, als ze dat kunnen betalen. Moeten ze vooral doen hoor :j

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 15:53

Moest ik veel geld hebben, ik zou ook de hele winkel leegkopen, al is het 'overbodig'. In feite is veel wat jij hebt, ook overbodig hoor (ook jouw paard ;) ), t'is maar hoe je het ziet
Vind het juist leuk voor mensen die zoveel spullen kunnen kopen.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 15:55

Implusief kopen nee echt niet! :=

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:02

mijn ene paard is met pensioen en mijn andere nog niet onder het zadel krijg van veel mensen te horen, joh doe gewoon alles weg als je straks met je jonge paardje gaat rijden wil je toch alles nieuw....

natuurlijk wil je dat wel.. ik verkoop nu alles waarvan ik zeker weet dat het niet op mijn jonge paardje gaat passen scheelt een hoop ruimte, en van dat geld kan ik dan weer wat (tweedehans) spullen kopen die wel passen.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:11

Ik heb wel een bahoorlijk aantal rijbroeken en schoenen.. Maar heb dan weer geen paard, waar dus geen kosten heen gaan. Als ik gewoon werk voor mijn kleren en andere spullen, maakt dat toch niks uit?
Maar ik snap wel wat je bedoelt met kleine meisjes die alles van hun pappie en mammie krijgen. (Of grotere meisjes, kan ook :+ )

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 17:07

lailapri schreef:
Is een duur dekje eigenlijk beter als een goedkoop dekje want tussen 15 en 65 euro zit echt wel een verschil. Ik kan me voorstellen dat een merkloos zadel veel slechter van kwaliteit is als een merkzadel dat 10x zoveel kost, maar geld dit ook voor dekjes? En beschermers? En zweetdekens?

Ik vind het ook wel bizar om een complete set te komen en dan foto's ervan in je profiel te zetten, maar als mensen daar gelukkig van worden is dat toch prima?

Is ook een middenweg, bv hv/scapa e.d. zit meer dan de helft van de prijs in de naam ipv in de kwaliteit. De kwaliteit IS goed maar door het merk belachelijk duur.

Volgens mij is koopgekte hier voornamelijk op bokt. Ik open al geeneens een topic met een titel als : *** in haar nieuwe setje
En aanverwante titels die ik lees als: kijk mij blingbling op paard zitten (nu nog leren rijden)
Ik wil persoonlijk al niet een dekje met een enorm logo erop, ben niet gek, beetje (zelfbetaalde) reclame maken voor een ander :+ :o

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 15:49

Ik ben gewoon heel blij met alles wat ik heb. Ik ben helemaal gek van HV polo en ik vind het ook leuk dat ik dat kan betalen. Dat bedoel ik dus ook, kinderen die heel veel (overbodig) spul krijgen van mammie omdat de rest dat ook heeft.

Ma_ris_ka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 02:30

De belangrijkste zaken (DA, wormkuren, tandarts, zadelmaker etc.) zullen bij mij altijd voor dingen gaan die alleen 'voor de leuk' zijn, maar de pol is mijn inziens behoorlijk kort de bocht.

Immers TS, hoe bepaal jij de mate waarin iemand over de aankoop nadenkt?? Het gaat om vreemden die je treft, jij weet toch niet wat voor idee er achter de aankopen zit? Hoe wil je ooit weten dat een vreemde iets koopt zonder er over na te denken? Misschien heeft diegene het niet zo op shoppen en koopt diegene direct in één keer zoveel om er voorlopig niet heen te hoeven? En als diegene de financiele middelen heeft om zichzelf te trakteren op leuke, nieuwe spullen, waarom dan niet? De koper werkt er misschien wel kei- en keihard voor, heeft los van paarden weinig financiele verplichtingen, en heeft het verder zo voor elkaar dat er ruimte voor is.

Ik zit financieel prima, maar kan mij niet iedere maand buitensporige aankopen veroorloven en stel duidelijke prioriteiten. Ik kan een mooi setje ook waarderen, ik hou ervan. En alhoewel ik bijv. de Eskadron setjes ook te prijzig vind, misgun ik het niemand die het zich wel kan veroorloven. En als iemand leuke setjes heeft en het leuk vindt om deze te tonen in haar/zijn profiel, dat is prima toch? Zou niet weten wat daar bizar aan is, iets tonen wat je mooi vindt en fijn vindt om te hebben.
Laatst bijgewerkt door Ma_ris_ka op 12-02-12 02:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Ma_ris_ka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 02:32

blingpiggy schreef:
Ik heb er geen last van als andere mensen 100 dekjes voor hun paard kopen.

Wat is er eigenlijk mis met het kopen; ''Gewoon, omdat het kan?''
:7

Inderdaad.. Leven en laten leven :)

Aurelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 03:10

Ik begrijp eigenlijk niet waarom je over enig kind zijn begint, TS? Wat heeft dat ermee te maken? Alsof alle mensen die enig kind zijn, koopziek zijn 8)7 ?

In ieder geval, iedereen moet lekker kopen waar hij/zij zelf zin in heeft. Als je er geld voor hebt en je wordt er gelukkig van, waarom niet? Het wordt een andere kwestie als bijvoorbeeld het paard eronder leidt. Er moet genoeg geld overblijven voor voer/da/hs enz. En je moet ook niet van alles aan je paard gaan hangen omdat je dat toevallig leuk lijkt om te kopen zoals hulpteugels ed. Maar als ik ervoor werk om afentoe lekker te shoppen, daar heeft toch niemand last van?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 09:31

lailapri schreef:
Hmm vind je het irri of ben je jaloers?
Ik ben ook wel eens jaloers als iemand iets voor zijn paardje kan kopen waar ik op dat moment het geld niet voor heeft, maar dan ben ik wel blij voor dat paardje dat zijn baasje dat wel heeft (dat peperdure passende zadel bijvoorbeeld waardoor ik nog een tijd lang zonder zadel/ernaast met het paard werk).

Daarbij dankzij de kooplustige mensen kunnen andere mensen weer brood verdienen.

Zelf heb ik een soort halster verslaving en zodra ze niet meer mooi zijn en ik ze niet meer mooi krijg, wil ik nieuwe :+

Nah, je kunt beter een halsterverslaving hebben dan een autoverslaving.........

Als ik iets nodig heb, ga ik dat halen. Geld speelt dan geen rol. Als je zuinig bent op je spullen gaat het lang mee. Ik heb zadeldekjes in gebruik die ondertussen 10-15 jaar oud zijn en nog steeds goed.

Wat anderen bij elkaar shoppen is niet mijn probleem. Ik heb wel iets beters te doen dan daar jaloers op te zijn (al die auto's, bijvoorbeeld).