Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Sjuimpje schreef:Ik mag zometeen mijn wannabee-statussymbool weer ophalen
Hij moet 4 dagen stalrust hebben, ik heb besloten om tegelijkertijd Boss maar af te spenen, kunnen die 2 arme kneusjes met zijn tweeën op stal blijven, alleen is ook maar alleen
Sjuimpje schreef:Als je de balzak laat open maken volgens de 'wei-methode' dan is beweging inderdaad het beste om de wond open te houden zodat alle troep eruit kan.
Triumph is echter via die lies geholpen en dat wordt allemaal weer netjes dichtgehecht, om de genezing zo min mogelijk te hinderen is het juist verstandig om ze de 1e tijd zo rustig mogelijk, dus op stal te houden en dan rustig aan weer op te bouwen.
Sjuimpje schreef:Ik heb mijn dierenarts gevraagd welke methode hij adviseerde en bij welke kliniek ik dat het beste kon doen. Hij verwees me naar Emmeloord, ik heb Van Muiswinkel zelf nog gesproken en ook hij adviseerde mij deze methode. Beide vinden dit de methode waar de minste risico's aan kleven. De kans op complicaties schijnt minimaal te zijn, bij andere methodes heb je soms tot 2 maanden er na nog kans op ontstekingen.