Arm hengstje is de pineut...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 10:14

en mag hij al naar huis? weet je al meer?
Vind het wel hardstikke eerlijk van je hoevaak hoor je niet dat mensen een hengst , hengst laten omdat ze dan stoer zijn met hun hengst.

Ik ben blij dat Orbaldo zo braaf blijft maar soms vind ik 'm ook wel sneu hoor dat hij altijd maar alleen in de wei moet

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-03 10:41

Ik mag zometeen mijn wannabee-statussymbool weer ophalen Haha!
Hij moet 4 dagen stalrust hebben, ik heb besloten om tegelijkertijd Boss maar af te spenen, kunnen die 2 arme kneusjes met zijn tweeën op stal blijven, alleen is ook maar alleen Ach gut

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 11:58

Sjuimpje schreef:
Ik mag zometeen mijn wannabee-statussymbool weer ophalen Haha!
Hij moet 4 dagen stalrust hebben, ik heb besloten om tegelijkertijd Boss maar af te spenen, kunnen die 2 arme kneusjes met zijn tweeën op stal blijven, alleen is ook maar alleen Ach gut

Stalrust? Ik dacht juist dat ze dan veel beweging moesten hebben, stapmolen oid. Of ligt dat aan de methode van castreren?

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-03 12:03

Als je de balzak laat open maken volgens de 'wei-methode' dan is beweging inderdaad het beste om de wond open te houden zodat alle troep eruit kan.
Triumph is echter via die lies geholpen en dat wordt allemaal weer netjes dichtgehecht, om de genezing zo min mogelijk te hinderen is het juist verstandig om ze de 1e tijd zo rustig mogelijk, dus op stal te houden en dan rustig aan weer op te bouwen.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 13:57

En heb je hem ondertussen al opgehaald? Succes met je je-weet-wel-man.....

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 15:12

Ik zat laatst al te denken: gaat ze dat monster nou hengst houden? Ik hoop maar dat hij nu een beetje tot rust komt, dat is wel fijner voor hem.
Wij hebben Polleke destijds een week op stal moeten houden, hartje winter... en die ontplofte al toen hij hengst was, maar daarna was het helemaal een en al ellende. Gelukkig is hij nu wel lief, hoewel hij vermoeiend blijft *zuchtje*. Het is ook wel grappig dat sommige hengsten nergens iets om geven, die van ons (is al 8,5) die geeft nergens iets om. Heel af en toe met een merrie wordt hij wat heet, maar verder...
Moet hij nou heel zielig beterschapskaartjes in zijn box hebben? Ik hoop maar dat hij snel wat minder zielig is en lekker rustig wordt, want daar gaat het uiteindelijk om.

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 15:18

Laui! schreef:
Moet hij nou heel zielig beterschapskaartjes in zijn box hebben?

Alleen als er een lekker smaakje aan zit Knipoog

Bolke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 21:06

Sjuimpje schreef:
Als je de balzak laat open maken volgens de 'wei-methode' dan is beweging inderdaad het beste om de wond open te houden zodat alle troep eruit kan.
Triumph is echter via die lies geholpen en dat wordt allemaal weer netjes dichtgehecht, om de genezing zo min mogelijk te hinderen is het juist verstandig om ze de 1e tijd zo rustig mogelijk, dus op stal te houden en dan rustig aan weer op te bouwen.

Hee Sjuim,

Hoezo heb je hem dan niet gewoon thuis in de wei laten doen? Dat is toch ook een veilige methode? En een stuk goedkoper, ik geloof dat het bij ons alles bij elkaar € 120 kostte (ex. BTW)

Met Pieter gaat het trouwens voorbeeldig (ik ben omardepomar op hippics by the way), de zwelling is helemaal weggetrokken, hij rent alweer een beetje en ik denk dat ik er eind volgende week maar weer eens voorzichtig op ga zitten. Beetje rondstappen.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-03 00:48

Ik heb mijn dierenarts gevraagd welke methode hij adviseerde en bij welke kliniek ik dat het beste kon doen. Hij verwees me naar Emmeloord, ik heb Van Muiswinkel zelf nog gesproken en ook hij adviseerde mij deze methode. Beide vinden dit de methode waar de minste risico's aan kleven. De kans op complicaties schijnt minimaal te zijn, bij andere methodes heb je soms tot 2 maanden er na nog kans op ontstekingen.

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 18:25

En hoe gaat het nu met hem ? Merk je al verschil tussen het hengst en ruin zijn ? Haha!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 12:20

En een ontsteking is echt niet leuk Ik heb dat met Joris gehad en daarna is ijn zak (formaat kilo aardappels) drie keer per dag opengemaakt en leeggemaakt, en dan afgespoten. DIt dus door slechte verzorging pensionboer die hem niet op de wei zette (zoals de afspraak was) maar lekker op stal hield Boos! Dat was echt niet leuk, hij was echt zo vreselijk ziek....

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 10:02

Sjuimpje schreef:
Ik heb mijn dierenarts gevraagd welke methode hij adviseerde en bij welke kliniek ik dat het beste kon doen. Hij verwees me naar Emmeloord, ik heb Van Muiswinkel zelf nog gesproken en ook hij adviseerde mij deze methode. Beide vinden dit de methode waar de minste risico's aan kleven. De kans op complicaties schijnt minimaal te zijn, bij andere methodes heb je soms tot 2 maanden er na nog kans op ontstekingen.

Is zonder twijfel de veiligste methode en wat zijn nou eigenlijk de kosten als je het vergelijkt met de waarde van je paard. (in meer dan één opzicht)