Paard kopen als het niet mag

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Primula

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 20:27

Ik denk dat de beste tip is: blijven proberen om je ouders te overtuigen . De aanhouder wint. Ik heb die van mij vroeger ook niet zomaar mogen kopen Haha! . Maar ik praatte uiteindelijk over niks anders meer, en heb de belofte gedaan dat ik nooit geen zakgeld meer hoefde en mij voor de volle 100 % zou inzetten voor m'n pony en zo vlug mogelijk een weekendbaantje zou zoeken om voor m'n paardje te kunnen zorgen... Aan die beloftes heb ik mij toen ook gehouden, zelfs nu nog, na al die jaren.
Als je zonder te zeggen een paard gaat kopen, denk ik dat je juist het tegendeel gaat bereiken, en nog langer kunt wachten tot je er eentje mag Scheve mond en dat je grote ruzie gaat krijgen thuis. Probeer gewoon een beetje extra vriendelijk te zijn enzo Haha!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 20:28

Wachten tot je ouder bent, vast werk hebt en zelf een paard kunt onderhouden, zolang dat niet aan de orde is, niet aan een paard beginnen... Scheve mond

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-03 20:28

maar moet ik dan wachten tot ik eindelijk 18 ben en dan dus ongv 4 jaar helemaal 'niks'met paarden temaken hebben? dat kan ik ook niet aan ik vind eigenlijk dat ik het zelf 'wel' moet doen omdat mijn vader gezegd heeft da als ik een wei had gevonden een paard mocht nou ik zie t!

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 20:30

Ann schreef:
Wachten tot je ouder bent, vast werk hebt en zelf een paard kunt onderhouden, zolang dat niet aan de orde is, niet aan een paard beginnen... Scheve mond

idd, je hebt geen idee wat er bij komt kijken, dat lukt je echt niet!

tja erg sneu dat je verzorgpony wordt verkocht, maar je zou je echt in de sproblemen werken, en nog veel verdrietiger zijn als nu wanneer je heb dan alsnog zou moeten verkopen!

misschien kun je hem op bokt te koop zetten, dan weet je dat ie goed terecht komt en dat je weet hoe het met hem gaat

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-03 20:31

Primula schreef:
Ik denk dat de beste tip is: blijven proberen om je ouders te overtuigen . De aanhouder wint. Ik heb die van mij vroeger ook niet zomaar mogen kopen Haha! . Maar ik praatte uiteindelijk over niks anders meer, en heb de belofte gedaan dat ik nooit geen zakgeld meer hoefde en mij voor de volle 100 % zou inzetten voor m'n pony en zo vlug mogelijk een weekendbaantje zou zoeken om voor m'n paardje te kunnen zorgen... Aan die beloftes heb ik mij toen ook gehouden, zelfs nu nog, na al die jaren.
Als je zonder te zeggen een paard gaat kopen, denk ik dat je juist het tegendeel gaat bereiken, en nog langer kunt wachten tot je er eentje mag Scheve mond en dat je grote ruzie gaat krijgen thuis. Probeer gewoon een beetje extra vriendelijk te zijn enzo Haha!

ja maar als ik er met mn vader over heb over een eigenpaard dan word hij alleen maar boos op mij.... Huilen

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-03 20:32

missnynke"]
[quote="Ann schreef:

idd, je hebt geen idee wat er bij komt kijken, dat lukt je echt niet!

tja erg sneu dat je verzorgpony wordt verkocht, maar je zou je echt in de sproblemen werken, en nog veel verdrietiger zijn als nu wanneer je heb dan alsnog zou moeten verkopen!

misschien kun je hem op bokt te koop zetten, dan weet je dat ie goed terecht komt en dat je weet hoe het met hem gaat
[/quote]

het paard is niet van mij maar van anoek (max_4everr hier op bokt die er al lang niet meer is denk ik)

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 20:34

[quote="sorayalover1"]maar moet ik dan wachten tot ik eindelijk 18 ben en dan dus ongv 4 jaar helemaal 'niks'met paarden temaken hebben? dat

waar een wil is, is een weg. je vind zeker weten wel weer een verzorgpony, en verwacht niet dat je precies vanaf je 18e verjaardag een paard kunt onderhouden, daar komt zoveel bij kijken,
dan moet je een goedbetaalde baan hebben (de meesten zitten met hun 18e nog op school), en na de huur, de vaste lasten etc. nog een flink bedrag overhebben om je paard van te betalen, reken maar op 200-300 euro! en dat is een heel bedrag!

AnnaBabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 20:35

Ja het is sneu voor je, maar je hebt echt geen idee wat voor problemen je jezelf op de hals haalt! een paard is idd geen konijn!
Het is vervelend dat je dan een tijd niet meer kunt paardrijden, maar het is veel erger voor dat paard als jij hem koopt en niet blijkt te kunnen onderhouden. Wat nu als je geen geld meer hebt en je krijgt hem niet verkocht?? dan staat ie daar dus gewoon te verhongeren!
Ik zie echt geen andere oplossing meid...

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 20:36

maar als anouk hem te koop heeft, kun je haar toch "helpen"....

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-03 20:37

ik ook niet ik zit gewoon in zon poedersuiker tijd met een poedersuiker vader die zei da ik eerst wel een paard mocht en nu ineens niet meer Boos! ik vind het zelf gewoon sneu van HEM!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-03 20:38

missnynke schreef:
maar als anouk hem te koop heeft, kun je haar toch "helpen"....

ja ik kan haar wel helpen maar zij wilt hem niet verkopen en haar vader wel en haar vader zij dus dat hij miss wel een handelaar ging bellen en ze dan gelijk liet meenemen enz enz

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 20:43

oew ja dat is sneu.....
je kunt altijd eens hinten dat je wel iemand weet.....
(en als ze daar op in gaan, gauw iemand van bokt zoeken die wél de mogelijkheden en de leeftijd heeft om de verantwoordelijkheden van een paard op zich te nemen)

angelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 21:29

En tja, niet thuisvoelen op een manege... Een manege is toch de enige oplossing. Als je zo "bezeten" bent van paarden, heb je de sfeer daar er toch voor over? En je hebt zoveel maneges...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 21:46

wie zegt er nou dat je 4 jaar zonder paarden moet?
De tijd die je hier verbruikt om te zeveren met onwijs domme plannen kan je beter gebruiken om een nieuw verzorg/bijrijpaard te vinden.
En hoe denk je dat paard verborgen te houden voor je vader?

Kan er met mijn verstand Verward echt niet bij

prisje_marie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 21:47

Wel vragen en zeggen dat je het zelf wilt betalen en anders stieken kopen Haha! Nagelbijten / Gniffelen

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 23:30

Even denken hoor....niet doen dus.

Heb je sowieso al genoeg geld om het paard te kunnen kopen?
Zo ja heb je dan ook genoeg geld om het paard te onderhouden?
Je kan het immers maar 1 keer uitgeven.

Stel jij koopt het paard en het mag toch niet van je vader, hij vertrouwt je nooit meer, je hebt knallende ruzie thuis en je paard wordt alsnog verkocht.

Daarbij komend, en dar is toch wel een beetje het belangrijkste als je zoveel om dat paard geeft, het paard een zekerdere toekomst verdient.
Even bot en rot gezegt: Ik vindt dit een vrij egoistische instelling van je.
Straks moet het paard weer verkocht worden, omdat jij het niet mag houden.
Dat is toch ook niet eerlijk?
Help dan meezoeken naar een leuke nieuwe baas, zodat die niet bij een handelaar terecht komt.
Je moet in ieder geval ook aan het paard denken, en op dit moment denk je alleen maar aan je eigen wensen en dat je anders zo 4 jaar zonder paard zit.

Dan stap je over je manege vrees heen en gaat daar rijden.

Sorry hoor maar enig idee hoeveel dieren er "gedumpt" worden omdat zoiets even wordt gedaan en er verder niet bij na wordt gedacht?

horseslufer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 09:31

ik hoop dat als ik 18 ben geld heb voor een huisie met tuin en zo
en als ik genoeg geld over heb jah dan koop ik wel een paardje.
maar ik wil zelf nou ook een paardje ( al een jaar of 4)
m`n vader wil het wel kopen enzo maar me moeder is er niet mee eens.
me moeder zegt datik beter eerst me school en alles moet af maken
maja als ik me moeder zo gek kan krijgen ( ik hoop dat ut me lukt) hebg ik duzzz oook eenm paardje.
maar als ik gewoon volwassen ben ( 18 jar wohw das volwassen) dan koop ik dr wel een denk ik
en ik raad je aan koop geen paard want je bent nog minder jarig
-xxx- shirley

horseslufer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 09:37

en trouwens me moeder heeft wel gelijk
greetzz shirley

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 09:44

stef schreef:
wie zegt er nou dat je 4 jaar zonder paarden moet?
De tijd die je hier verbruikt om te zeveren met onwijs domme plannen kan je beter gebruiken om een nieuw verzorg/bijrijpaard te vinden.
En hoe denk je dat paard verborgen te houden voor je vader?

Kan er met mijn verstand Verward echt niet bij

OK dan!

HELEMAAL MEE EENS.

Wat een gewauwel, duidelijk van een 14 jarige.

Weet je wat jij moet doen? Maak eens een reeële rekensom. Kijk eens wat een paard kost. En bedenk je dan eens waarom je vader niet gelijk toehapt. Want bereken dan nog eens wat je nodig hebt aan kleding, schoolboeken, zakgeld, wat je opmaakt met uitgaan, aan de tandarts etc.

Niet alle ouders kunnen zomaar een paard betalen. Niet iedere vader heeft een geldboom om de dochter zo te verwennen dat ze alles krijgt wat ze wil.

Ga lekker sparen zodat je als je 18 bent echt een paard kan kopen en het een kans kan geven. Want als je nu een pony koopt dat blijven jij en de pony straks met een gebroken hart achter (en met een lege rekening en kwade ouders).

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 10:01

Ik mocht eerst ook geen paard...maar ben een vaste baan gaan zoeken(32uur in de week)en steeds geld appart gezet zodat ze konden zien dat ik het echt wou..op begeven moment had ik het geld bij elkaar en ook wat extra voor dierenarts kosten stalling enzo..mijn ouders waren er nog steeds op tegen maar omdat het mijn geld was hebben ze het voor mij toch van de bank gehaald(mn pap en mam beheren mn spaarcentjes Knipoog )en toen ie mij het geld gaf zei ie k ben t er nog steeds nie mee eens maar tis jou geld....en nu issie toch wel trots op mn paardje

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 10:07

Er zijn wat dingen die je uit moet werken en op orde moet hebben.
Kun je namelijk:
- de stalling betalen
- alle benodigdheden
- hoefsmid
-evt. veearts?

Ik kan me niet voorstellen dat een 14 jarige schoolganger dat allemaal kan opbrengen financieel.

Het is echt heel vervelend maar op jouw leeftijd moet je je ouders echt achter je hebben staan. En het lijkt er op dat dat niet zo is. JE bent de enige niet hoor. Zovelen die zo graag willen maar niet kunnen vanwege de ouders. Ik was vroeger ook zo. Pas toen ik 23 was, had ik eindelijk een eigen paard.

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 10:11

Ik had er een op mn 16 maar dan heb je het best zwaar met je geld hoor..ik werkt 32 uur 1 dag in de week naar school..maar tis echt nie zo makkelijk als het lijkt..pas nu k 17 ben heb ik het ietsje makkelijker omdak nu meer verdien..laaT je ouders eerst eens zien dat je het geld bij elkaar kan krijgen en inderdaad reken alles precies uit per maand..en kijk dan hoeveel geld je zelf ter beschikking hebt dan word het wel wat realistischer

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 10:35

absoluut neit zelf kopen

ten eerste vind je voor het bedrag wat je waarschijnlijk kwijt kan een c-pony of b-pony waar je dus amper op kan rijden.

dan is er nog het stalgeld wat meestal neit niks is.
voer
zaagsel
wormenkuur
inentingen
enzv enzv.
probeer je vader over te halen. zoek zelf een weilandje of een stal. laat zien dat je er wat voor over hebt.

veel geluk OK dan!

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 10:43

ik zou hem proberen over te halen en je kunt natuurlijk overleggen dat je hem zelf koop
maar niet zomaar 1 kopen er zitten heel wat kosten aan als je daar later achterkomt dat je het toch niet red zou je het paard waarschijnlijk weer moeten verkopen en dan heb je meer verdriet dan als je er geen 1 gehad heb

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 11:00

Je schrijft dat de eigenaar ik geldproblemen zit, en als jij het paardje kan kopen, waarom spreek je niet af met haar dat je het paardje gaat leasen? Het is het jouwe voor gebruik, maar blijft het hare op papier ... beste van beide kanten