moeders met jonge kinderen, hoe maken jullie tijd vrij?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:34

Het is vreselijk!! Ik heb twee kleintjes van 1 en 3 en momenteel is dat gewoon heel lastig te combineren.
Ik ben fulltime mama en 2 kids meenemen naar stal is niet altijd even handig. Mijn pony staat net op een
nieuwe stal, daar is geen bak en ik kan door alle regen in het land niet met haar werken, nu is het dus
allemaal even niet veel soeps. Ik ben aan het aftellen, 1 febr gaat mijn dochter naar de peuterspeelzaal
en vanaf 8 maart begint mijn zoon op de basisschool. Dan heb ik dus al 2 ochtenden waarin ik volledig
mijn handen vrij heb. Dan ga ik absoluut lekker het veld in met mijn pony!

Mijn vriend ging eerst 5 avonden per week trainen dus dan kon ik ook niet weg, bovendien omdat ik alleen
buiten kan rijden, is in de avond gaan geen optie.

Sammy_xxs

Re: moeders met jonge kinderen, hoe maken jullie tijd vrij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 15:37

@ LCharlotte
Dat is wel erg moeilijk jah! maar nog even wachten dan kan je weer lakker naar je paard gaan :)

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:39

Ja ben echt aan het aftellen :) Het heeft wel lang genoeg geduurt, met 2 zwangerschappen en alle zorgen voor de kids heb ik al 4 jaar niet meer fatsoenlijk kunnen rijden. Ik vind het vreselijk en voel me er super schuldig over, maargoed het is nu eenmaal zo. In de kinderen moet ook geinvesteerd worden. Gelukkig kwam mijn pony iedere dag uren buiten dus ze stond niet op stal te verstoffen. Ik blijf gewoon maar vooruit kijken en weet dat er betere tijden aankomen. Duurt nu niet lang meer!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:40

Ik lees even mee wil over een jaartje of 1 a 2 ook een kindje :)

Ik heb het geluk dat ik dan de grootouders heb die thuis zijn en het van me over kunnen nemen als ik naar het paard ga of meschien wat uurtjes ga werken.

Ik heb in elk geval wel het paard op een stal staan waar echt alles voor me word gedaan en hij gaat van sochtends tot savonds naar buiten dus in princiepe ook genoeg beweging :j

Ik zou het kindje wel als hij bv 3 is naar de creche laten gaan een paar keer per week wat uurtjes dan went het alsvast voor als hij naar de basisschool gaat en dan kan ik eventueel wat werken of andere dingetjes doen .

Je moet ook idd veel geluk hebben sammy maar je kan bv ook is kijken op school of chreche of je het met een andere moeder kan combineren dat je bv een paar dagen per week bv jouw kind tussen de middag bij een vrindinnetje kan laten eten en andersom dan word je beide een beetje afgelost :j Ik las laats in de krant ook zo iets omdat de opvang natuurlijk steeds minder vergoed word

Kind gaat niet mee naar stal tenzij ik papa mee heb die een extra oogje in het zuil houd en kan ingrijpen als kind iets doet terwijl ik met paard bezig ben

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 15:42

@LCharlotte Ja inderdaad, komt goed +:)+

Nou ik zit nu nog op school, over 5 min ben ik uit, dan staat als het goed is manlief al klaar om me op te halen en naar stal te brengen :D

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 15:58

@ shilady
Ja me dochtertje gaat zowiezo naar de bso en blijft daar ook over, en mn zoontje gaat naar de creche, want ik moet elke dag naar school en mn man heeft een verhuisbedrijf, doordeweeks kan ik dus altijd wel gaan mits ik vroeg uit ben of laat moet beginnen, ik haal me kinderen meestal rond 5e op en dan naar huis en heb ik de rest van de dag gwn tijd voor ze, als ik laat uit ben haal ik ze altijd gelijk op en dan ga ik savonds als ze slapen ( als me man niet hoeft te werken en anders vraag k meestal mn ouders of ze even kunnen oppassen) maar het is wel te combineren alleen soms wel zwaar om 11 savonds ben ik echt doodop kan niet wachten om dan in mn nest te liggen :D

Aukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 16:44

Het is voor mij heel moeilijk om het te combineren en ik moet ervoor oppassen het niet teveel als een verplichting te zien i.p.v. mijn hobby.
Ik heb 2 kinderen van 2 en 5 en werk 3 dagen. De overige dagen doordeweeks ben ik druk met de kinderen overdag en heb geen auto ter beschikking. Het is 25 min. met de auto naar mijn paard.
Ik heb 2 verzorgsters die op donderdag en zaterdag gaan en ik ga vaak op zondag mennen met mijn man en dan passen mijn ouders even op. Maandagavond, woensdagavond en vrijdagavond ga ik ook naar stal. Maar ik vind dat, vooral 's winters, best een hele opgaaf.
Op zich kan het best op een lager pitje, maar dan ga ik me zo schuldig voelen... Als ik eenmaal op stal ben is het ook wel weer erg lekker om met mijn paard bezig te zijn.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 17:47

Ik ga er wel elke dag heen om te voeren (eigen weitje) maar regelmatig rijden is ver te zoeken. Het is even niet anders. Mijn man en ik wisselen elkaar af zodat de kleine niet naar de opvang hoeft maar daardoor heb ik dus geen tijd om te rijden. Als mijn man vrij is probeer ik even een rondje te rijden. Het is geen drama, ze staat de hele dag buiten. Soms mis ik het even maar over het algemeen vind ik het wel best zo. Paard word er niet slechter van.

chocogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 17:59

met passen en meten lukt het allemaal. Ik ben wel vier maanden geleden naar een andere stal verhuisd waar ze 24/7 buiten staan en volpension is. Ik heb een zoontje van 2 en werk 28 uur. Ik ga nu 2 avonden per week en op de ene keer 1 dag in het weekend en de andere week 2 dagen in het weekend. Daarvoor stond ik op een stal waar we zelf moesten mesten en vaak zelf voerden, was wel vlak bij huis. Ik merkte dat de verplichting van het iedere dag moeten gaan en de lange afstand naar het bos op begonnen te breken.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 18:21

TAO-->PP

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 23:32

Ja ik moet ook echt volpension staan, anders red ik het helemaal niet.
Maar nu gaat het wel, voel me soms wel schuldig, en denk dat ik te veel hooi op mn vork neem, maarja tis toch je passie en mn moment van rust/ ontspanning als ik ga dus blijf het wel doen. Zou niet zonder kunnen...

piepenfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 23:44

Met jonge kinders heb je sowieso een tropentijd. Ik heb er ook nog een veeleisende baan bij en een kerel die ook vaak diensten draait en van wie ik nooit weet wanneer hij thuiskomt.
Gelukkig heb ik een zus die veel opvangt als ik onverwacht niet kan.Belangrijk is dat er op stal een vangnet is om jouw paard te voorzien van de basisbehoeften.
Verkopen heb ik echt nog nooit overwogen.Denk ook als je dat doet die "bespaarde" tijd snel weer volslibt met andere dingen die jou niet zo ontspannen.
Mijn kinderen hebben altijd prioriteit maar het paard..toch erg belangrijk. Het blijft jongleren met tijd en prioriteit maar ben toch heel blij ondanks alle drukte.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 23:46

Kan je niet een bijrijder zoeken? Dan heb je toch iets meer ruimte..

piepenfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 23:58

Magrathea schreef:
Kan je niet een bijrijder zoeken? Dan heb je toch iets meer ruimte..

Dat zou natuurlijk een mogelijkheid zijn maar ik ben nogal specifiek over hoe ik het wil hebben.
We roeien met de riemen die we hebben,heb het wel eens tijdje geprobeerd(met zus).
Ging prima met paard maar ik vroeg me dan ontzettend af wat ik moest doen om uiteindelijk die avond te
staan strijken o.i.d.
Ik hoor het zuchten van mijn man aan en ga dan toch lekker weg.
Over 2 jaar zitten beiden op de basisschool en ontstaat er wat ruimte.Tot die tijd probeer ik gewoon te
accepteren dat soms niet alles optimaal gaat.

odilia1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 00:01

Wij hebben een zoontje van anderhalf en ik rij 3 x per week, verder komt het paardje alle dagen buiten.
Ik mag dan wel een hobbie hebben,maar daar heeft papa net zo goed recht op! Dus de zaterdag is voor papa, dan kan hij doen wat hij wel of niet wil. Hij werkt immers hard genoeg in de week, en dan vindt ik dat je het weekend mag besteden aan je hobbie.
En boveniden je wist toch dat als je kinderen krijgt je nu eenmaal minder tijd hebt voor je dieren? Zo gaat dat, en daar heb je mee te dealen! En mijn gezin gaat voor het paard :j . Logisch lijkt me

Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 00:05

interessant topic,

Hier ook ervaring mee. Twee kids (1 en 5), twee paardjes, 32 uur werk (soms nog overwerk).. soms een uitdagende combi:)
Mijn 'oplossing': paarden 24/ 7 buiten, dan hoef ik me geen zorgen te maken dat ze te veel stilstaan:)
Een geweldig paardenras, niet meteen gek doen als ze een paar dagen niet gereden worden:)
De lat niet te hoog leggen qua rijden/ trainen (waarom zou dat elke dag moeten als ik recreatief en voor mijn eigen plezier rijd??) Ik ben wel bewust gestopt met de wedstrijdsport, wellicht in de toekomst weer eens maar dat past nu even niet in de planning.
In de winter minder rijden, 's zomers met lange dagen vaker rijden
Uit het werk meteen de paarden verzorgen voor ik naar huis ga (wei uitmesten en voeren en even kort aandacht) als ik dan 's avonds nog energie en zin heb ga ik nog een keer, maar dan voor de hobby, rijden/ poetsen etc.
Vaak gewoon even 5 of 10 minuten 'rijden' om toch even plezier te hebben van mijn paard, ook al is het maar even over het erf heen en weer stappen (geen bak hier) is het toch fijn. Volgens mij ook heel belangrijk om van dergelijke kleine dingen en korte momenten te genieten, anders wordt het inderdaad een opgave om de paarden te houden in plaats van een hobby.
Natuurlijk zouden de paarden meer aandacht kunnen krijgen, maar dan moet ik inleveren op andere punten en dat wil ik ook niet. Ik zorg dat ze dagelijks verzorgd en gecontroleerd worden en probeer ook van de korte momenten zo veel mogelijk te genieten. Ik heb het idee dat de paardjes het prima hebben zo:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 00:09

Ayasha schreef:
Neen, niet elke man denkt zo. Dat ie een hobby zoekt en jou lekker met je beestje bezig laat zijn.

Idd, mijn man denkt ook niet zo hoor, hij zijn ding, ik de mijne en dat gunnen we elkaar. Verder heb ik mijn paarden op volpension. Ik ga 2 a 3 keer per week en verder hebben ze aandacht zat van hun mede paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 00:11

troi schreef:
Ayasha schreef:
Neen, niet elke man denkt zo. Dat ie een hobby zoekt en jou lekker met je beestje bezig laat zijn.

De ellende is dat dat niet kan als je eenkind hebt, manlief is dan verplicht thuis bij het slapende kind te blijven als jij naar je hobbie gaat. Ik snap heel goed dat veel mannen daar gen trek in hebben vijf avonden per week...

Kan prima hoor, deed mijn man ook toen mijn zoon nog klein was. Als ik terug kwam, ging hij sporten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 00:21

LCharlotte schreef:
Het is vreselijk!! Ik heb twee kleintjes van 1 en 3 en momenteel is dat gewoon heel lastig te combineren.
Ik ben fulltime mama en 2 kids meenemen naar stal is niet altijd even handig. Mijn pony staat net op een
nieuwe stal, daar is geen bak en ik kan door alle regen in het land niet met haar werken, nu is het dus
allemaal even niet veel soeps. Ik ben aan het aftellen, 1 febr gaat mijn dochter naar de peuterspeelzaal
en vanaf 8 maart begint mijn zoon op de basisschool. Dan heb ik dus al 2 ochtenden waarin ik volledig
mijn handen vrij heb. Dan ga ik absoluut lekker het veld in met mijn pony!

Mijn vriend ging eerst 5 avonden per week trainen dus dan kon ik ook niet weg, bovendien omdat ik alleen
buiten kan rijden, is in de avond gaan geen optie.

Dus je man doet/deed 5 maal in de week zijn hobby en jij hebt geen tijd voor de paarden? Dat vind ik om eerlijk te zijn wel erg krom verdeeld.

Ik heb 2 paarden met een baby altijd weten te redden. Mijn man is soms tijden van huis, dus dan moet je het alleen doen. In het begin stond ik op een alles zelf doen stal, hier in het dorp. Op stal had ik een box neergezet met speelgoed. Daar zette ik hem in en ging dan de paarden doen.
Naarmate hij ouder werd en een handenbinder, ben ik volpension gaan staan en heb altijd 100% support van mijn partner gehad. Hij surft, en we hebben de afspraak, dat wanneer het waait, hij gaat surfen en verder kan ik altijd naar de paarden. Hebben we nooit moeilijk over gedaan. Ik schrik best als ik hier zie, hoeveel vrouwen thuisblijven en de man een hobby gaat doen of dat mannen zo lopen te zeuren. Kinderen zijn toch niet alleen de verantwoordelijkheid van de vrouw? Imo passen vaders niet op, oppassen doet de oppas.

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 00:28

Hier ook af en toe moeilijk te combineren.
Ik heb een zoontje van 7 jaar, een paard en een shetlander een man en werk 4 avonden in de week tot 1 uur s'nachts.
Het voordeel nu is dat mijn zoontje op school zit, het nadeel als ik gewerkt heb is alleen dat ik om 1 uur klaar ben tegen half 3 op bed leg en er dan om 7 uur weer uit moet.
Ik breng dan om 08.15 mijn zoontje naar school en ga dan gelijk naar de paarden, daar ben ik dan rond 11.30 klaar.
Dan snel naar huis nog een uurtje slapen, huis tussen door nog doen en dan om 16.30 weer werken.
1 keer in de zoveel tijd heb ik een moment dat ik effe slaap tekort heb en dan een avondje heel vroeg naar me bed en dan kan ik weer heel lang tegen aan.
De avonden dat ik vrij ben stelt mijn vriend het echt niet op prijs als ik naar de paarden ga, want we zien elkaar af en toe al niet zo veel.

eidi12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 00:33

mijn oudste zoon is bijna 13 en de jongste word alweer 11, toen ik zwanger was van de 2de heb ik nog net een wedstrijd Z1 gereden (bijna 5 maanden zwanger) en daarna besloten om mijn paard te
verkopen omdat ik dacht dat ik daar gewoonweg geen tijd voor had. Ik heb nooit spijt gehad van de kinderen (was pas 24) maar het ergste vind ik dat ik mijn allerliefste paardje heb verkocht. Nog dagelijks denk ik eraan. Ik ben echter niet gestopt met rijden, mijn vader en zus hebben een pension stalling en er was altijd wel een paard waar ik op kon rijden. Wedstrijden is wel minder geworden maar rij nog steeds gemiddeld 4x per week. werk op dit moment 5 dagen (partime), 2 kinderen die moeten sporten en een man die ook een drukke hobby heeft maar daardoor ga ik minder de stad in. Mijn man heeft wel zijn
hobby aan huis (muziek maakt hij in de bouwkeet, vroeger met de babyfoon) en mijn vader en zus hebben ook ontzettend veel op de kinderen gepast zodat ik lekker kan rijden (doet mijn vader trouwens nog steeds) Ik heb nu een 3 jarige ruin die we in gaan rijden en dan kunnen we daar voorlopig weer mee vooruit. Ik denk gewoon dat het in mijn bloed zit en je moet er ook de tijd voor maken. Mijn man vind het soms ook niet leuk maar na 21 jaar weet hij gewoon dat ik niet zonder de paardjes kan. Ik moet trouwens ook 20 minuten rijden voordat ik op stal ben en heb ook nog 2 pony´s bij huis lopen, I just love horses :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 00:34

Zorry schreef:
Ik heb een zoontje van 7 jaar, een paard en een shetlander een man en werk 4 avonden in de week tot 1 uur s'nachts.
Het voordeel nu is dat mijn zoontje op school zit, het nadeel als ik gewerkt heb is alleen dat ik om 1 uur klaar ben tegen half 3 op bed leg en er dan om 7 uur weer uit moet.
Ik breng dan om 08.15 mijn zoontje naar school en ga dan gelijk naar de paarden, daar ben ik dan rond 11.30 klaar.
Dan snel naar huis nog een uurtje slapen, huis tussen door nog doen en dan om 16.30 weer werken.
1 keer in de zoveel tijd heb ik een moment dat ik effe slaap tekort heb en dan een avondje heel vroeg naar me bed en dan kan ik weer heel lang tegen aan.
De avonden dat ik vrij ben stelt mijn vriend het echt niet op prijs als ik naar de paarden ga, want we zien elkaar af en toe al niet zo veel.

Kan je man de kinderen om 7 uur in de ochtend niet opvangen dan?

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 00:36

Ja mijn man gunt het me ook, maar krijg toch wel soms een zucht, hij had me zelf aangespoort om een paard te kopen, omdat toen ik net een relatie met hem had en ook een paardje had, maar door hem eigenlijk er niet meer heen ging. Vond hij toch jammer dus hadden we besloten dat ik weer een paard ging kopen. Maar hij had denk ik niet verwacht dat het zoveel tijd en aandacht vraagt en dus krijg ik nu wel een zucht te horen als ik weeeer ga ;)

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 00:37

Ik neem mijn zoontje altijd mee naar stal en die bengeld lekker in de draagzak. Ik heb een verzorgster voor drie dagen in de week en ik moet zeggen dat dit me wel echt adem geeft hoor. Het scheelt ook dat mijn paardje op dit moment ingereden wordt. Maar toch moet je er heen om te mesten kuil en voer klaar te zetten en je paardje zijn nodige beweging te geven.... Eind april mogen ze weer opbouwend het land op dus dat scheelt dan ook weer! Rijden zit er voor mij voorlopig even niet in omdat de kleine altijd mee gaat. Gaat mijn moeder een keertje mee naar stal kan die kleine misschien wel een keertje bij haar blijven waardoor ik er eens op kan kruipen. Ook heb ik een hond, helaas schieten de lange wandelingen die we voorheen er wel wat meer bij in maar ik probeer ze er wel een beetje in te houden en ook dan gaat mijn zoontje lekker mee naar het bos. Het is veel en het is druk en ben soms ook echt bekaf. Maar als ik bij mijn paardje ben, ben ik niet meer moe en heb ik energie voor 10! Daarom wil ik het echt proberen vol te houden ondanks dat het soms best moeilijk is om allemaal te redden.... Sommige mensen verklaren me echt voor gek, maar ondanks dat het ook veel tijd en energie kost put ik er nóg meer energie uit waardoor ik ook weer energie heb voor andere dingen. Ik leef voor me kind en hij is echt me alles, maar zolang het mogelijk is (en ik hoop ga er stiekem van uit) blijven mijn diertjes gewoon bij mij.

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 00:41

Mindim schreef:
Zorry schreef:

Kan je man de kinderen om 7 uur in de ochtend niet opvangen dan?

Nee want mijn vriend begint al om 06.30. dus dat gaat helaas niet