Missouri schreef:Whahaha, het Penny-syndroom!
...
Ik ben een stuk nuchterder geworden!
dit vind ik allesbehalve penny. ik ben toch allesbehalve penny
maar het gaat hier dus om feiten. als het nou een feit is dat paard en ruiter contact hebben, dan hebben we het hier meer over paranormale dingen dan over penny-dingen. als het niet heel erg contact is, dan hebben we het over liefde van de ruiter voor het paard. in sommige gevallen kan die wederzijds zijn, in andere niet. in dit topic heb je inderdaad vast een combinatie van de twee. jammer dat die niet te onderscheiden zijn.
en volgens mij ben je niet zozeer nuchterder geworden, maar banger om je te hechten? dat had ik ook na het verlies van een belangrijk persoon, toen ik nog heel klein was. ik hoor van mijn moeder hoe ik veranderd ben toen, en nog steeds ben. ik wil nooit meer gekwetst worden en ga zelden me hechten aan personen. aan dieren meer, maar door het overlijden van mijn vriedinnetje, mijn geitje, hecht ik me ook weer veel minder. en ikzelf noemde dat ook nuchterder zijn. maar uiteindelijk kwam het neer op een vorm van bindingsangst, hoewel ik nu ook nog steeds gek ben op mijn twee nieuwe geitjes. misschien is dat ook wel het geval bij jou?
overigens vind ik het niet zo leuk dat je op die toon in je berichtje over missouri praat. ze betekende toen vast ontzéttend veel voor je, en ik denk dat je je gevoelens van vroeger ook moet kunnen respecteren als volwassene. het kan zijn dat ik dat mis opgevat heb, je zegt het maar, maar zo kwam het over, alsof het nu allemaal een ver te mooi verhaaltje lijkt.