Stalgenoot knipt zomaar in manen... wat nu...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:33

Jeetje, en dat is 24?

Ik denk dat de boodschap inderdaad nog niet bij haar is aangekomen. Kan je het evt. met haar vader bespreken? Als die de rekeningen betaalt, maakt hij misschien meer indruk.

Gevoelsmatig zou ik de staarten van haar paarden afknippen, maar (a) haar paarden kunnen er niets aan doen en (b) je weet niet wat voor oorlog je hiermee begint. Wie weet wat zij dan vervolgens weer met jouw paard uithaalt.

Een nare situatie, ik zou ook niet zo goed weten hoe dit op te lossen, maar ik zou het er zeker niet bij laten!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:34

Tegenwoordig wordt er bij het afknippen van manen en staart van paarden gesproken over 'mishandeling' (zelf zou ik het niet zo willen noemen, maar goed) Toch kun je de dader wel even laten schrikken door aan te geven dat mocht ze het ooit nog in haar hoofd halen om het nog een keer te flikken, dat je dan aangifte doet... Hopelijk is je paard dan voorlopig veilig...

[VN] Staart en manen verknipt bij twee pony's in Nieuwleusen

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:35

Ik denk dat ik de manen van haar drie paarden een leuke "coupe" had gegeven.
Afreageren op haar paarden zou ook niet mijn stijl zijn, maar manen knippen doet geen pijn. Dus als praten niet helpt...... actie reactie.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:37

Oeeee dat had iemand bij mijn paard moeten doen....ik had haar letterlijk aangevlogen denk ik...

Wel moeilijk zo iemand... Vooral omdat ze niet wil luisteren. Hopelijk gebeurt het niet nog een keer. Je hebt haar aangesproken, misschien dat het nu wel tot haar doordringt?

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:38

Een brief naar haar sturen met daarin dat dit mishandeling is, en vernieling van iemand anders eigendom. En dat je de volgende keer als dit gebeurt aangifte doet bij de politie.
Twee kopietjes van die brief maken: eentje in de stal ophangen en eentje aan die vader van die muts geven.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:38

Poeh, wat zou ik boos zijn !

En al 24?? :?

Als het jaloerzie wat doet ze dan in de toekomst?

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:40

Ok, vaag.
Ik zou denk ik de stal eigenaar ook even inlichten... Stallen hebben ook bepaalde huisregels toch? Misschien kan die even tegen haar zeggen dat ze er niet heel erg lang meer rondloopt als ze met scharen in andermans paarden hun manen gaat knippen.

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 11:40

Gevoelsmatig wil ik natuurlijk hetzelfde bij haar doen, maar ik ga me echt niet verlagen naar haar niveau en haar streken. Daar ben ik zelf WEL te volwassen voor. Dreigen en doen past niet bij me. Wel denk ik dat ik de tip opvolg om met haar vader in gesprek te gaan. Misschien dat daar wat zinnigs uit komt.

En ik denk dat de quote van loetie misschien bij haar nog wel wat doet, proberen kan altijd:
Loetie84 schreef:
Tegenwoordig wordt er bij het afknippen van manen en staart van paarden gesproken over 'mishandeling' (zelf zou ik het niet zo willen noemen, maar goed) Toch kun je de dader wel even laten schrikken door aan te geven dat mocht ze het ooit nog in haar hoofd halen om het nog een keer te flikken, dat je dan aangifte doet... Hopelijk is je paard dan voorlopig veilig...

[VN] Staart en manen verknipt bij twee pony's in Nieuwleusen

Ik vindt het jammer dat we de winter nog niet helemaal gehad hebben, ik heb dit paard volop in de sport lopen en heb echt een binnenbak nodig om mijn routine te houden. Mijn buitenbak is niet altijd goed genoeg, anders had ik hem direct naar huis gehaald. Ik ga even kijken of ik ergens in de buurt gebruik kan maken van de binnenbak, dan kan hij alsnog naar huis.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:42

Pff dat is L** ig !! ik knip t vriendje van mijn zoontje toch ook niet omdat ik daar behoefte aan heb?? Als je de mogenlijkheid heb zou ik opd** daar. Trouwens dat dr pa 3 paarden daar heeft staan betekend niet dat ie beter is. Een naam is sneller afgebroken dan opgebouwd, doe daar je voordeel mee. Ik ben benieuwd wat dr volgende fratsen zijn.. dit is vast het begin van een hoop getreiter, wees wijs, oorlog is er al genoeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:43

Sow he, nou die kreeg een uitbrander, en dat zou ik dus ook even melden..........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:45

Verwend nest.....vader zal wellicht ook niet veel helpen....stalhouder praten en hopen dat hij een oogje in het zeil houdt....ze zal wellicht ook wel bij anderen zo doen..

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:52

dammie1 schreef:
Een brief naar haar sturen met daarin dat dit mishandeling is, en vernieling van iemand anders eigendom. En dat je de volgende keer als dit gebeurt aangifte doet bij de politie.
Twee kopietjes van die brief maken: eentje in de stal ophangen en eentje aan die vader van die muts geven.

:j hier ben ik mee eens.
En eigenlijk drie copies maken en de derde thuis houden,het orginele.
Kom nou zeg,24 jaar en dan aan andermans paarden zitten. :(

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:52

Ik zou inderdaad haar eigen haar in stukken verknipt hebben en anders met de tondeuse een beste rats over dr kop heen, wat meent ze wel zeg brutaal stuk vreten!

suuzepuus

Re: Stalgenoot knipt zomaar in manen... wat nu...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:58

Ik ben eigenlijk wel erg benieuwd hoe erg het is..... heb je geen foto's?

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 12:10

Ik kan vanmiddag wel even foto´s maken.

De manen had ik op gelijke lengte en 1,5 hand breedte. De manen staan nu rechtop, zijn slechts enkele cm lang en er zijn ´happen´ uit. (wie heeft er tips om dit goed aan te laten groeien, nu vanaf blijven en later op een lengte maken, of nu op een lengte maken en daarna laten groeien.... En nog belangrijker kan ik dit nog vlechten?)

De staart had ik vrij lang (paard draagt de staart tijdens het lopen omhoog, normale lengte lijkt dan erg kort), deze is kort onder de hak afgeknipt, zeker 30 cm verlies.
Laatst bijgewerkt door Biskwie op 11-01-12 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Dav

Re: Stalgenoot knipt zomaar in manen... wat nu...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:12

Foto's maken en ermee naar de politie gaan en aangifte doen.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:14

Dav schreef:

Nou, inderdaad! Het is wel heel bizar hoeveel er af is!

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 12:15

Zooist schreef:
Dav schreef:

Nou, inderdaad! Het is wel heel bizar hoeveel er af is!

Dan is de politie denk ik een hele volwassen reactie.
Ik ben vanmiddag vrij, dan maak ik direct even foto´s en ga ik langs het politiebureau.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:16

Jemig zeg hoe durft ze zoiets te doen :S. Wat een triest mens. Ik zou ook aangifte doen, dit kan toch niet.

Tigra_

Nouja wat een brutaliteit zeg. Ik dacht gaat om iemand van 12 jaar ofzo. Jeetje 24 jaar en dan nog 3 eigen paarden. Ik zou een schade vergoeding vragen.
Tja soort van wraakactie dat ze deed. Eerste instantie zou ik zeggen wiek haar paarden ook kort, maar nee haar paarden hebben er niets mee te maken. Haar haar knippen tja dat is ook wat kinderachtig. Ik zou naar haar vader toegaan en vragen hoe hij dit denkt op te lossen. Toch te schandalig voor woorden. Al hoewel ik ook mijn twijfels zou hebben bij de stalhouder hij kan haar best terechtwijzen. Dan kunnen ze wel veel geld binnen brengen maar daar hoeven andere pensionklanten ook niet onder te lijden. Belachelijk zeg.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 11-01-12 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

mylittlejoy

Oei, dat is wel erg kort! Ik denk dat je het beste nu gelijk kunt maken en dan laten groeien. Het korte ziet er dan misschien niet uit, maar dat is altijd nog beter dan kort én ongelijk, denk ik. Maar misschien dat ik na het zien van de foto er anders over denk.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:17

Aangifte doen, ze had oud en wijs genoeg moeten zijn om te beseffen dat dit niet kan.

puagaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:19

Jemig, vreselijk. Ik zou de paarden ook een mooie nieuwe punk style gegeven.. maar aangifte is wel een beter idee, wat denkt ze wel...

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 12:20

Heeft iemand een idee op welke gronden de aangifte moet zijn, anders nog dan vernieling van eigendommen of mishandeling?

Staleigenaar blijft bij zijn eerste opmerking, ik heb de stalling opgezegd en haal het paard vanmiddag nog terug naar huis. Vanavond maar even een rondje bellen naar een binnenbak waar ik gebruik van mag maken in de buurt.
Laatst bijgewerkt door Biskwie op 11-01-12 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:22

Puagaus12 schreef:
Jemig, vreselijk. Ik zou de paarden ook een mooie nieuwe punk style gegeven.. maar aangifte is wel een beter idee, wat denkt ze wel...

Persoonlijk vindt ik dat je de paarden hier buiten moet houden, je moet verder denken dat wat er nu gaande is. Blijkbaar zit degene die het gedaan heeft iets dwars en werkt dat uit op het paard van TS dat is erg laag. Maar stel ze doet dit met haar paarden wie weet wat de volgende stap is die de persoon gaat nemen blijkbaar geeft ze niet zoveel om paarden anders had ze het paard van TS er wel buiten gelaten.