Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xxMaxx schreef:Gypsy schreef:
Als het paard een fijn leven heeft gehad en snel is geslacht eet ik hem gerust op...
Diva92 schreef:Ik dring het andere mensen niet op, als iemand het lekker vind, fijn voor die persoon maar ik doe het niet. De reden voor mijn post is omdat ik er niet tegen kan dat sommigen mij willen opdringen van het wel te eten omdat het tussen mijn oren zit. Ja, het zit idd tussen mijn oren en het zal vast geen slecht vlees zijn maar ik eet het niet omdat ik er niet tegen kan dat ik dan dat ene of dat andere leuke paard gewoon op mijn bord zie liggen.
En dat is het juist: na mijn antwoord doen mensen wat ze willen (dat zeg ik ze dan ook, net als laatst) maar dan zwijgen ze tenminste in plaats van nog een kwartier door te gaan over waarom ik het wel zou moeten eten. Van koeien en varkens vind ik het ook allemaal heel zielig en ik heb zou ook willen dat die een beter leven vooraf zouden hebben, maar voor mij is dat anders ik krijg dan tenminste geen lievelingsdier op mijn bord. Trouwens een hond of kat eet je hier toch ook niet, en in Azië dan weer wel. Wel, degenen die zo fanatiek tegen mijn eetgewoonten zijn en me zeggen dat het de natuur is van dieren te eten waarom eten jullie dat dan niet? Dat is toch net hetzelfde
Als het moment er is dat je paard zijn leven erop zit dan breng ik het liever niet naar de slacht, ieder doet wat die wil maar ik zou het gewoon niet over mijn hart krijgen.
Maar goed ieder zijn eigen ding, noem me alleen geen hypocriet omdat ik geen dieren eet die ik als huisdier (paard is mss wat groter dan het modale huisdier maar het is een brede categorie) zie.
Cchanny schreef:Goof schreef:Je kan het ook anders bekijken; eet hem op zodat hij je zelfs na zijn dood nog kan dienen
Precies.
En ik vind het ook nog erg lekker.
Heb wel eens in me paardrij broek ook wel een paarden worst gehaald.
Wat wordt je dan raar aan gekeken zeg haha
Gypsy schreef:Paard doet de mensen plezier tijdens zijn leven, en na zijn dood is hij wéér ergens goed voor, namelijk om opgegeten te worden. Meer eer kan een prooidier niet krijgen. imo dan.
Of gooi jij hem zomaar weg? Verspil je zijn lichaam?