Gewoon maar helemaal stoppen...?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 12:35

Lovely schreef:
Gisteravond heb ik hier nog een lang bericht zitten typen, maar dat is nu weg Boos!.
Desiree, het ligt volgens mij niet aan het paard.

precies, het ligt aan het feit dat ze niet op wedstrijden kan. Als ze nu een eigenaar kon vinden met een paard die hem ZELf niet uit kan brengen wegens gebrek aan rijcapaciteiten maar wel een auto met trailer had.... Snappie?

fijn he, computers. HAd net hetzelfde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 13:12

Oh, bedoel je dat. Tja, ga die maar eens vinden zo gauw Verward.
Misschien een eigenaar met 2-paards, dan kan Leroy ook mee Haha!.

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 13:14

Ik heb wel een beetje hetzelfde probleem, wil ook wel graag laten zien dat ik wel wat kan, maar krijg er niet bepaald de kans voor.
Troost je, het kan nog veel langzamer gaan. Ik zit al 13 jaar in de B en heb nog nooit één winstpunt gehad. Schijnheilig Simpelweg omdat ik ook geen wedstrijden kan rijden. Ik ben echter niet zo ambitieus en ga gewoon op mijn dooie gemak verder.. Dromen
Kan je niet gewoon gaan sparen voor een trailer? Of is er ook niemand die je kan brengen. Of vraag of je af en toe een trailer van iemand anders mag lenen. Op zich wel mogelijk, maar best onhandig ja. Scheve mond
Oefen nu gewoon lekker verder, er kan heel wat gebeuren in korte tijd. Geef het niet op, als je opeens wel de kans krijgt wedstrijden te rijden rijd je ze misschien zo allemaal voorbij! OK dan!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 13:26

Lovely schreef:
Oh, bedoel je dat. Tja, ga die maar eens vinden zo gauw Verward.
Misschien een eigenaar met 2-paards, dan kan Leroy ook mee Haha!.

Zo gauw zal dat niet lukken nee. Bepaalde dingen hebben altijd tijd nodig. MAar ja, Wat niet is kan altijd toch nog komen? Ik weet dat er mogelijkheden zijn.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 14:13

wel goed dat je zo goed hebt gereden laura!!!!!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 13:07

Tip van flip: bij de site horses.nl is er een forum stage en werk. Daar zoeken ze wel eens mensen die paarden uit willen brengen. Misschien moet je daar eens een topic/advertentie neerzetten.

prisje_marie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 10:39

kom op Ach gut
Je moet anders prive gaan lessen met je ponny meschien dat, dat lukt Verward
En gewoon doorzeuren vooor een trailer *LOL*
Nou is het bij ons nog niet eens zover gekomen dan een verzorgpaard
lievebeesten hoor Lovers

grassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 10:55

Hmm, het hele verhaal komt me wel aardig bekent voor Knipoog.
Alleen heb ik niet het probleem dat ik niet in andere plaatsen kan starten, hooguit niet zo vaak omdat m'n vader niet vaker kan/wil (ik start hooguit 6 keer per jaar vrees ik, is net zoiets als jij doet dus).

Maar ik heb ook een beetje het gevoel dat ik nooit verder ga komen .
We zijn nu L1+ 2 en de andere 8 gaan ook wel lukken, maar 8 is nog zoveel..
Daarbij krijg ik nu al 2 jaar STEEDS overal het commentaar 'te weinig impuls'. Ik ben al 2,5 jaar bezig Gras actiever, beter voor het been te krijgen maar hij is van zichzelf gewoon geen actief paard en het wil maar niet lukken om het écht goed aan de hulpen te krijgen. Tuurlijk, er zit wel iets verbetering in het totaal (nagevelijkheid ed erbij ) is ook zeker wel verbeterd, maar er is nooit denderende vooruitgang.
En elke keer áls je dan denkt 'ik ga er nu echt voor' en je paard begint een beetje leuk te lopen, stort hij na een paar weken weer in en ben je weet terug bij af (oke, dat is overdreven maar voor het gevoel wel Knipoog).

Nouja, ik ga nu gewoon proberen de L1 uit te rijden en nog een paar keer L2 te starten (zie maar eens een proef door ze zitten op een niet-actief paard Nagelbijten / Gniffelen ) en dan zal Gras toch ook wel een keer verkocht moeten worden ivm dat ik volgend jaar op kamers ga/ga studeren ed.

Maar ik ken je gevoel dus behoorlijk goed, probeer echt om de motivatie erin te houden en niet op te geven, jullie komen er zeker wel!!
Succes Lachen

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-03 11:17

Ja, op dit moment denk ik ook zeker niet meer aan stoppen hoor. Eigenlijk zou ik gewoon zover moeten komen dat die wp's me niet kunnen schelen, dat ik echt voor mezelf rijd. Dat is zo makkelijk om te zeggen maar zie dat maar eens voor elkaar te krijgen.

dimmelim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 12:31

Misschien kan je ook eens denken aan meerdaagse wedstrijden (almelo?) Dan hoef je maar 1 keer vervoer te regelen en kan je vaak starten. Of bijvoorbeeld ergens een interne stage doen waarbij je ook wedstrijden kan rijden.

Maar concentreer je vooral op jullie vooruitgang als combinatie. Als je echt goed wordt kun je ook 2 wp per proef proberen te rijden en dan gaat het een stuk vlotter.

MrMagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 13:28

Waarom zo hard aan het trainen voor wedstrijden???
Is het misschien niet leuker en zinniger om voor jezelf als doel te stellen de oefeningen uit de Z goed te kunnen rijden met daarbij natuurlijk de juiste ontspanning en regelmaat te halen.
Het gaat er toch om dat je zelf lekker aan het rijden bent en naar de goede mate van ontspanning (van paard/pony en jezelf) te halen. Als je dan wedstrijden rijdt zal het nog makkelijker worden WP's te halen. Wedstrijden moet je sowieso voor je eigen plezier doen en niet alleen maar voor de wp.

Ik bedoel dus puur dat je die oefeningen goed kan en dat het rijden erg lekker gaat en met veel plezier natuurlijk.

En als ze bij de manege zien dat jij zo lekker bezig bent, is het vast wel mogelijk om tijdens een onderlinge wedstrijd eens een M-proef (of Z-proef) te starten. (al is dat alleen voor jezelf om te kijken waar je dan staat).

INkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 16:08

Ik had in het begin ook het probleem dat ik nooit op wedstrijd mocht of kon. mn Ouders en ik hadden afgesproken 1x per maan op wedstrijd of anders niet... okey okey dan dat maar...
Maar jah dat kan soms ook niet als je geen trailer het! dus zijn we een trailer gaan huren en dat bleek niet eens zo gek veel te kosten: d8 5o gulden ofzo voor een dagje ( maar dat weetik niet zeker hoor) Na een tijdje ging ik er een pony bij rijden en die mensen waren wat fanatieker dan mn ouders dus gevraagd of ik met deze pony mocht starten: okey omdat ik zo'n goed rapport had Haha! Ik was ondertusse al L2 met mn eigen beestje! en we hadden ook al een 2 paard trailer ( meteen na 3 wedstrijde gekocht) en zo kwam alles beetje bij beetje en nu rij ik soms elke weekw edstrijd of 2 weekenden achter elkaar...Het belangrijkste is gewoon je ouders er van over tuigen dat de paarden sport echt geweldig is!!!!!
Ik kan mezelf ook niet brengen na wedstrijd want lopend gaat niet want mn pony stijgert op de weg en alles veel te ver... en ik ben nog lang geen 18 Haha! Haha!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 19:21

Het komt mij nogal bekend voor.
Ik heb een leuke pony. Wat op wedstrijden nog niets is, omdat hij niet gewend is aan vreemd terrein. Maar ik had de hoop met hem veel te bereiken. Is ook best mogelijk. Hij kan leuk lopen, en springen doet hij super. Helaas geen vervoer. Mijn ouders willen me niet brengen.
Toch train ik fanatiek, met de hoop zelf mijn rijbewijs te halen als ik 18 ben, en dan alsnog te starten. Hoewel de laatste tijd hoeft het van mij niet meer. Krijg steeds meer lol in gewoon trainen.
Sinds twee jaar heb ik een verzorgpony die ik heel fanatiek train. Die komt wel op menwedstrijden uit, dus weet nu waarvoor ik train. Dat geeft wel voldoening. Maar ik geniet nu dus echt gewoon van rijden, en van elke vooruitgang die we boeken. Wat niet snel gaat met mijn drukteschopper.

newie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 12:01

Als je echt graag meer wedstrijden wil gaan rijden is het misschien een idee om eerst het doel te stellen om je paard buiten wat rustiger te krijgen.
Als je met je paard buiten kan rijden, kan je misschien ook naar een wedstrijd verder weg rijden.
misschien een poging waard.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 20:48

het lijkt me niet erg fijn om met je paard door amsterdam naar een wedstrijd terein te gaan..
zelfst niet met een braaf paard..
laura, morgen veel suc6 gewenst van ons