setteke schreef:Oplossen klinkt echt veel vriendelijker als afstraffen(maar dat had je zelf al in de gaten)
haha, inderdaad, afstraffen klinkt gelijk zo negatief
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Wegschieten oke, maar niet in mijn richting. En echt beginnen te drammen keur ik ook niet goed.
(dat was ze al toen ik haar kocht, dus ik geef mezelf geen compliment) soms is ze wel eens druk en probeert dan drie keer zo hard te lopen als ik (als ze naast me loopt) ik zet haar dan een paar keer rustig terug en dan kalmeert ze wel. Ze doet dat eigenlijk alleen als ze onrustig is en naar huis wil.

Tijdens het poetsen weet hij maar al te goed wat hij wel en niet mag dus hoef ik hem niet te straffen.

). Tijdens het rijden mag hij best een keer een bok geven als hij het moeilijk vindt, maar hij mag niet steigeren. Als ik hem meeneem naar de wei oid moet hij aan een los lijntje mee lopen en achter mij lopen.

gelukkig heb ik een heel braaf en goed opgevoed bijrijdpaard dus als hij stout is heb ik niet gelijk met rare streken te maken. Mijn ego is het enige wat af en toe een deuk krijgt.