Een nieuw paard kopen deel II

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 12:00

Cath_16 schreef:
marloes1990 schreef:
Een andalusier <3 vind ze echt geweldig, jammer voor mij dat het geen springpaardjes zijn...
Wat wil jij er mee gaan doen?

Ik wil er de dressuur mee in en af en toe een klein sprongetje maken.

pas stond er hier een andalusier tekoop M dressuur en M springen dus er zijn er wel die veelzijdig zijn

elisedcl

Re: Een nieuw paard kopen deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 12:00

ja, ik dacht dat andalusiers wel veelzijdig waren

marloes1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 12:03

Cath_16 schreef:
Nee nog niet, ben eerst nog in de buurt aan het kijken. Moet nog naar een paar stallen gaan maar die zijn allemaal ver rijden dus moet daar nog even een dag voor uit trekken!

Zie net dat je in laren woont, dat is idd niet heel dichtbij, ze hebben wel een paar donkere merries op de site staan http://www.andalusiers.nl/home/

marloes1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 12:04

elisedcl schreef:
ja, ik dacht dat andalusiers wel veelzijdig waren

Ze kunnen zeker veelzijdig zijn, maar ik zoek een echt spring gefokt paard

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 12:07

marloes1990 schreef:
Cath_16 schreef:
Nee nog niet, ben eerst nog in de buurt aan het kijken. Moet nog naar een paar stallen gaan maar die zijn allemaal ver rijden dus moet daar nog even een dag voor uit trekken!

Zie net dat je in laren woont, dat is idd niet heel dichtbij, ze hebben wel een paar donkere merries op de site staan http://www.andalusiers.nl/home/

Die merries spreken mij niet echt aan, maar toch bedankt!

marloes1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 12:10

Graag gedaan :)

ingetje3012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 12:38

P_Tries schreef:
Hier meld zich ook een paard-zoekende!

Ik ben pas sinds kort op zoek naar een nieuw paard.
Na vorig jaar (2011) mijn 2 paarden na korte tijd achter elkaar verloren te zijn, heb ik moed bij elkaar gesprokkeld en weer de stoute schoenen aan gedaan en weer op zoek naar een nieuw paard.

Ik zoek een grote vriendelijke ruin met wat potentie voor de sport, hoeft geen grandprix aan te kunnen, maar een leuke Z proef moet er toch ooit in kunnen zitten.
Ik heb een adv. geplaatst op de bokt-markt! :)
Vanavond ga ik bij het 1e paard kijken.

Ingetje: ben jij serieus al zo lang op zoek naar een paard? Wat voor eisen heb je? En waarom past er geen geschikt paard in het plaatje?

Ik ben idd al vanaf die tijd op zoek..
Maar mijn zoektocht heeft tussendoor wel een tijdje stil gelegen, omdat het met mijn huidige paard zo goed gaat. Dus ben van aug tot ongeveer oktober intensief bezig geweest. En de laatste maanden niet meer intensief.
Heb wel al veel paarden gezien, maar aan een aantal was ook wat mis van zomereczeem (wij wonen in het peelgebied met veel muggen dus dat is niet echt handig) tot dikke spronggewrichten. Er zaten ook leuke paarden bij hoor, maar die waren dan of te klein of te duur.
Heb er 1 laten keuren en die werd afgekeurd.
Maar heb er nu weer eentje gevonden :) morgen om 10 uur wordt ze gekeurd.. Erg spannend dus!

SimoneX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 12:43

Ik meld me ook weer! Ben niet op zoek maar een fanatieke meelezer.
Wil jullie allemaal nog even een heel gelukkig, gezellig maar vooral gezond 2012 toewensen!!!
2012 wordt het jaar waarin (hopelijk) iedereen zijn/haar droompaard vind :)

@ingetje: wat spannend, ik zal voor je duimen :)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 12:48

Wat spannend Ingetje!
Bij mij ook nog steeds alles op een laag pitje. Eerst mijn eigen paard verkopen. Ik houd internet wel in de gaten, maar niets meer. Misschien ga ik binnenkort ook maar eens een advertentie voor mijn eigen paard op internet zetten.

ultimo33

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 12:48

HAPPY NEW YEAR!!!!
en
Ik heb een merrie te koop!
Een 6 jarige Rubiquil merrie van 1.63m.... fysiek een echte laatbloeier, mentaal een "die hard"!!!
Basis ingereden, zelf gefokt, heeft nooit een stap verkeerd gezet. Braaf, werkwillig dier, geen allemans paardje. Ze wil graag werken maar wel consequent behandeld worden.
Een snel en sensitief dier, atletisch en zeer braaf op stal en trailer.

Ze gaat niet weg naar een handelaar.... de nieuwe eigenaar moet er echt voor gaan!

Wie heeft interesse???
Stuur maar een pb!

AxS136

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 12:53

Ik meld me ook even.

Ben niet echt zoekende, maar meer oriënterende. Ik wil het paard kopen met het ''dit is hem'' gevoel.
Sta er echter wel voor open.

Ik zoek.
Een P.R.E (beter bekend als Andalusier) Het moet een hengst/ruin zijn.
En wit, mag een beetje grijs maar niet te veel.
Eigenlijk gewoon een prinsessen paardje, ongeveer 1,60 ,1.65 max.
En het aller belangrijkste het moet een eerlijk , vertrouwd paard zijn.
Budget 5.000 maar is eventueel bespreekbaar.

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 13:03

Zaterdag nog bij een 14 jarige geweest. erg stabiel super braaf (er werd karbit geschoten) meneer deed niks. verder info per pb. eventueel ook filmpje

EsterW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 13:04

Gelukkig 2012 voor jullie allen!
Ik blijf lekker meelezen, ben begin november al geslaagd in de zoektocht naar een nieuw paard (waar ik erg blij mee ben!), maar vind het nog steeds leuk jullie ervaringen mee te lezen.
Ingetje: succes met de keuring, ben benieuwd.

marloes1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 13:09

Niene87 schreef:
Zaterdag nog bij een 14 jarige geweest. erg stabiel super braaf (er werd karbit geschoten) meneer deed niks. verder info per pb. eventueel ook filmpje

Wat braaf dat hij niks deed, bij ons stonden ze te dansen in de stal... Ga je nog verder kijken of heb je je paardje gevonden?

Bon_ita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 13:11

Laat ik hier ook maar eens een bericht tikken! Stiekem heb ik in het vorige topic heel lang meegelezen :+ en heb ik er ook heel veel aan gehad!
Mijn ouders en ik hebben eindelijk het besluit genomen om een eigen paardje te kopen. Ik rijd al heel wat jaartjes paard en heb ook veel verschillende paarden gereden. Dit waren voornamelijk paarden die verkeerd beleerd waren en die ik opnieuw de dingen goed aan probeerde te leren. Dit heb ik een aantal jaar vol gehouden, maar nu ik wat ouder word (haha belachelijk dat ik dit zeg eigenlijk, ik word pas 18) wil ik toch gaan genieten van een dier wat echt voor de volle 100% van mij is en waar ik zomers heerlijke buitenritten mee kan maken en af een toe een wedstrijdje mee kan prikken. Voor mij is de tijd van andermans prutswerk oplossen voorbij }:0 ( en eigenaren die ineens met paard en al van de aardbodem verdwenen zijn, daar gaat al je werk) en heb ik vrijdag een merrie bezocht wat echt een paard leek voor mij. En dat was ook zo, want woensdag ga ik haar ophalen haha *happy face*.

Ik vond het ontzettend spannend, voor het eerst een paard kopen. Zoveel dingen om op te letten, zoveel dingen die fout kunnen gaan. En nog steeds kunnen gaan, aangezien ze nog gekeurd moet worden. :')

Het enigste wat mij steekt is dat ik ga stoppen met het paard wat ik lease. Ook al weet ik dondersgoed dat het geen paard is voor mij, maar de band die we hebben opgebouwd is niet iets wat je zomaar weggooit natuurlijk. Gelukkig staat ze op dezelfde stal als waar ik mijn nieuwe aanwinst ga zetten, dus knuffelen kan altijd nog, hihi.

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 13:17

marloes1990 schreef:
Niene87 schreef:

Wat braaf dat hij niks deed, bij ons stonden ze te dansen in de stal... Ga je nog verder kijken of heb je je paardje gevonden?

Braaf was hij zeker, ik blijf nog wel zoeken ik weet nog niet zo goed of dit het perfecte paard voor mij is.

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 13:21

Mag ik me ook melden hier? Ik ben nog niet op zoek naar een paard maar wil me wel vast een beetje oriënteren in hoe je zoekt en waar jullie op letten enzo. Ik ben benieuwd hoe jullie je zoektocht ervaren en wat eventueel knelpunten zijn waar je tegen aan loopt en wat juist heel fijn ging enzo :)

Bon_ita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 13:34

Marlous1991 schreef:
Mag ik me ook melden hier? Ik ben nog niet op zoek naar een paard maar wil me wel vast een beetje oriënteren in hoe je zoekt en waar jullie op letten enzo. Ik ben benieuwd hoe jullie je zoektocht ervaren en wat eventueel knelpunten zijn waar je tegen aan loopt en wat juist heel fijn ging enzo :)

Het enigste waar ik tegen aan liep was dat eigenaren niet eerlijk zijn. Ik ben zat leuke paarden in mijn zoektocht tegengekomen, maar uiteindelijk blijken ze toch een stalondeugd te hebben of andere dingen die eigenaren liever verzwijgen. Altijd doorvragen dus...

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 13:35

Ik blijf ook volgen, in ieder geval tot we de foto's van Adin hebben haha *\o/* :j

SimoneX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 13:46

Izie schreef:
Ik blijf ook volgen, in ieder geval tot we de foto's van Adin hebben haha *\o/* :j

Hahahaha, daar ben ik onderhand ook wel heeeeeeeeeeel benieuwd naar :)

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 13:46

driebergen schreef:
Trouwe bezoeker van het oude topic en nog steeds op zoek: Ikke! :D
Ik zoek:
een GROOT paard, liefst 1.75 of hoger en lekker breed gebouwd, geen langbenig type.
leeftijd 4 tot 7 jaar, een lekker koel karakter en het belangrijkste: gezond.
merrie of ruin en kleur maakt niet uit.
dit alles voor 5000 euro, maar bij een paard van mijn dromen is dit tot 7000 te verhogen.

en mijn goede voornemen is: Dit paard vind ik in 2012 *\o/*

Ik heb hem gezien.
Hij staat te koop in Bornerbroek en hij heeft meegedan met de jacht in Vasse, dat staat erbij en ik ben zelf bij die jacht geweest. 1.80m hoog, donkerbruin (commercieel kleurtje), holsteiner gefokt. Zoak maar op marktplaats onder "bornebroek ruin" en dan vind je hem. Hij is 4,5 jaar oud. Zit dik in jouw prijsklasse.

AxS136

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 13:50

Oeps, dubble post :o
Laatst bijgewerkt door AxS136 op 02-01-12 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt

AxS136

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 13:50

Bon_ita schreef:
Marlous1991 schreef:

Het enigste waar ik tegen aan liep was dat eigenaren niet eerlijk zijn. Ik ben zat leuke paarden in mijn zoektocht tegengekomen, maar uiteindelijk blijken ze toch een stalondeugd te hebben of andere dingen die eigenaren liever verzwijgen. Altijd doorvragen dus...

Denk dat ik echt wel het toppunt heb meegemaakt,

Meerdere keren ook oneerlijke verkopers gehad,
Voor een Friese hengst wezen kijken, had een bijna blind oog, waar hij wat minder mee zou zien.Was op foto's ook te zien dat hij een dood oog had.
Wij wezen kijken, hij liep overal bij op, staldeur, bakrand.
Wij heel lief paard, alleen hoe wil je op een vrijwel blind paard rijden.
Die man had overigens ook nog het lef 12.500 voor hem te vragen!

Zelf hebben we een keer een merrie met een kolder in de kop gekocht, kleine fries op papier 1,58 na gemeten 1,52. Bij het proefrijden in een longeerbak gereden, mochten haar mee nemen voor 2.000 zonder garantie, waarom zouden we garantie willen?Was gekeurd door een dierenarts, ander paard, die wel gezond was. Onder haar naam gekeurd, ze chipnummer stond er op, ze bijna zelfde nummer, 1 cijfer was anders.
Die is na 3 maanden weg gegaan, die viel je echt aan door de kolder in de kop.

Tja, omdat het zolang duurde kreeg ik een kwpner te rijden, ze stond te koop. Was van een kennis zijn dochter keek er niet meer naar om.
Heel beschadigd paard, was bang voor alles waar mee geslagen kon worden, sociaal gestoord. Je keek naar haar en ze had de oren plat in de nek. Half zus van Numbro ono (ofzoiets?) heel mooi, alleen voor je er wat mee kon duurde even.
Tja ze is blijven hangen, sinds 2007 ,Ze heeft nu atrose in de knieen, en ze was een soort van mij en dat blijft ze ook gewoon.
Ze is dus letterlijk een soort van vergeten want er word toch wel voor gezorgd.

SimoneX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 13:53

Langcara schreef:
driebergen schreef:
Trouwe bezoeker van het oude topic en nog steeds op zoek: Ikke! :D
Ik zoek:
een GROOT paard, liefst 1.75 of hoger en lekker breed gebouwd, geen langbenig type.
leeftijd 4 tot 7 jaar, een lekker koel karakter en het belangrijkste: gezond.
merrie of ruin en kleur maakt niet uit.
dit alles voor 5000 euro, maar bij een paard van mijn dromen is dit tot 7000 te verhogen.

en mijn goede voornemen is: Dit paard vind ik in 2012 *\o/*

Ik heb hem gezien.
Hij staat te koop in Bornerbroek en hij heeft meegedan met de jacht in Vasse, dat staat erbij en ik ben zelf bij die jacht geweest. 1.80m hoog, donkerbruin (commercieel kleurtje), holsteiner gefokt. Zoak maar op marktplaats onder "bornebroek ruin" en dan vind je hem. Hij is 4,5 jaar oud. Zit dik in jouw prijsklasse.

Mooi dier!

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 14:03

[quote="SimoneX]Mooi dier![/quote]
Hij is heel aansprekend ja. En hij kent wel wat. Hier is een fotoreportage van die slipjacht.
http://www.oypo.nl/pixxer.asp?id=F43A3A01C303AC09

Zo'n jacht is niet niks. Een paard kan in zo'n groep andere paarden heel druk worden en er van door willen gaan. MAar deze paarden waren gewoon braaf. Dan is er nog een meute honden die mee rent uiteraard, daar moeten de paarden achter aan. Dit paard is tot M2 niveau afgericht staat in de advertentie. In ieder geval kun je met dit paard mee doen aan buitenritten.