met mooie kleren beter kunen rijden ????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 20:56

Saars schreef:
Ik zie niet in wat er zo raar is aan dit topic... Volgens mij bedoelt TS het zoals Adamootje zegt.
Het lijkt wel waar te zijn, hoe mooier je eruit ziet met je paard, hoe beter je rijdt! Kijk die ruiter met haar mooie kleren, die is vast een Z-ruiter |o
Het doet me denken aan het topic over zadel en hoofdstel in dezelfde kleur, iemand die me zei: "Kan je geen zadel in de juiste kleur kopen, koop je toch gewoon een hoofdstel?" :+
Hetzelfde met mijn kleren en zo. Als ze lekker zitten, rijd ik beter, ja. Maar het merk, euhm, ik weet er zelfs niet veel van. :')

Ja dat klopt, daar hadden we óók de discussie over setjes.

webster543

Op gebied van kleren, maakt het niet zoveel uit wat ik aan heb. Maar op gebied van materiaal ben ik wel wat voorzichtiger. Ook rijlaarzen, kwaliteit heeft zijn prijs. Spijtig genoeg... Ik spaar mijn prijzengeld om op het einde van het seizoen mijn droom hoofdstel/laarzen/... te kopen.

Silence

Tis maar net hoe je het bekijkt.
Normaal loop ik in goedkope kloffies rond, maar heb de laatste tijd toevallig een paar Kingsland artikelen kunnen vinden die 80% goedkoper waren.
Tja, dan gaat ook mijn keuze daar naar uit.
En ik geef toe, aan het comfort merk ik het dubbel en dik, maar er beter door gaan rijden is toch echt niet gebeurd ;)

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 21:06

Ik heb ooit een hele fijne rijbroek gekocht (een beetje boven mijn budget), maar uiteindelijk is het een van mijn beste en mooiste rijbroeken. Ik koop geen merkspullen omdat het persé merk is, ik koop het omdat het goede kwaliteit is en/of fijn stof is. Dan hoeft het niet eens met elkaar te matchen. Kleding, en dan vooral rijbroeken moeten lang kunnen meegaan.

Ik ben ook niet van mening dat kleding je een betere ruiter maakt. Het gaat immers om het paardrijden zelf. Sommige mensen denken hun rijstijl te kunnen verdoezelen door dure merkkleding te kopen, en zo werkt dat natuurlijk niet.

noahlady

Re: met mooie kleren beter kunen rijden ????

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 21:22

ik snap wel een beetje wat bedoelt, TS!
Sommige denken er door er uit te zien als anky ook zo te kunnen rijden...... helaas.... niets is minder waar!

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 21:22

Misschien een gevaarlijke uitspraak hoor, maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die beter gaan rijden door betere kleding.
Ik ben niet erg van de uiterlijkheden, maar merk wel degelijk verschil of ik met rubber laarzen rij of fijner zittend schoeisel. En ja, daar ga ik ook beter van rijden, omdat het gevoel beter is, de bewegingsvrijheid van mezelf beter, ik kan er gewoon net wat meer mee. Een goed passende broek; volgens mij maakt dat ook wel degelijk verschil... vrij kunnen bewegen of steeds ergens iets dat trekt/slobbert.
En het is butt maar waar: gemiddeld genomen hebben de betere merken meer comfort en zit het minder in de weg dan andere kleding kan doen. Kun je (terecht) zeggen "het gaat niet om het merk, maar om of het past", maar ik denk wel dat als beide passen het betere merk net fijner rijdt.

Daarnaast kan ik me ook voorstellen dat als je je lekker voelt in goede kleren je je ook niet "bekeken" voelt en daardoor zelf gespannen raakt...

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 21:27

valt rijlaarzen ook onder 'kleding' ? Zo ja, Met lerenrijlaarzen rijd ik beter dan met rubbere rijlaarzen . Ik had altijd erg last van mijn benen onder het rijden , ik kon ze nooit stil houden , toen reed ik met rubbere rijlaarzen . Toen ik overging naar de leren was er niks meer aan de hand.

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 21:29

Als je er leuk uit wil zien mag dat dus alleen als je goed kunt rijden?
Ik heb het liefst merken als scapa, schockemöhle of hv polo. Het gaat mij juist wel om het merk, maar daarmee wil ik niet zeggen dat ik beter kan rijden..

Jolijnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 21:31

ik kan het beste rijdne met en jongings broek of een hele erge buigbare broek want anders zit ik zo stijf.
{:) Mensen zeggen dan kleed je eens normaal.
Maar ik denk bij mij zelf ik doe geen modewedstrijd ik benn gewoon mezelf.
Ook heb ik gewoon een oude trui aan anders worden mij ouders niet zo blij als de nette kleren vies zijn.

xxx

sourih

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 21:32

dat is gewoon keklets van kijk mijn broek net gisteren gekoch hij was zo duur en moet je het merk zien ah einderlijk kan ik ff goed gaan rijden ik hoor die praatjes ook allemal aan maar ik draag de zelfde kleren als hun en een keer had ik ook gewoon een goedkoopen broek geprobeerd maar ik ree echt niet slechter of zo

Meliszy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 21:33

Nouja,

Ik moet bekennen, dat ik echt veel beter rijd nu ik een dure mountain horse en hkm rijbroek heb :') (DAT IS EEN GRAPJE NATUURLIJK)
Haha,

Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik aan mijn paardrijkleding meer geld uitgeef als aan spijkerbroeken etc. (gewone kleding zeg maar)
Dit ook omdat ik eigenlijk meer in mijn paardrijkleding loop dan in gewone kleding.
En soms heb je ineens zo'n impulsieve aankoop omdat je verliefd bent op een bepaalde rijbroek:P

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 21:35

sourih schreef:
dat is gewoon keklets van kijk mijn broek net gisteren gekoch hij was zo duur en moet je het merk zien ah einderlijk kan ik ff goed gaan rijden ik hoor die praatjes ook allemal aan maar ik draag de zelfde kleren als hun en een keer had ik ook gewoon een goedkoopen broek geprobeerd maar ik ree echt niet slechter of zo

Ik zal je heel eerlijk vertellen dat ik in mijn super mooie (uiteraard dure) rijbroek veel beter rij dan in mijn 15 euro paardrij broekje . Die zit helemaal niet lekker en ik loop maar te froeten onder het rijden om hem een beetje goed te laten zitten . Ik ben alleen maar met die broek bezig. Nou dan rij ik dus slechter := dus ik vind er wel een kern van waarheid in zitten . Het kan natuurlijk ook zijn dat je een lelijke broek hebt die wel heel lekker rijd.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 21:38

ja maar ik loop ook niet in een hh broek rond maar ook niet eentje van pikeur of zo, ik heb de midden weg en die vindt ik nog wel fijner zitten. ik heb 3 anky broeken en die zijn voor de winter want dan kan ik er een broek onder aan want die vallen wat breder, maar ik rijd het fijnst met een easy rider

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 21:58

Ik kies mijn rijbroeken en dekjes etc. omdat ik ze leuk en mooi vind, niet om er beter mee te kunnen rijden. Ik kies soms wel eens iets duurs, waarmee ik een goede ervaring heb. Bijvoorbeeld een bepaalde merk eczeemspray Fenonolf voor Mandy, is 35,95. 500ml ofzoo. Maar ik vind rijbroeken van 200,- wel echt belachelijk. Een blauwe rijbroek van 200,- en een blauwe voor 20,- nouw ik neem die van 20,-!

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:09

Niet te goedkoop en niet te duur, als t een te goedkope broek is slijt ie te snel en te duur heeft ook niet veel zin.. zo tussen de 60-100 euro vind ik redelijk (heb wel altijd met kunstleren zitvlak, want dat zit fijner :) )

Mijn t-shirts zijn meestal gewoon van die basic 10 euro shirts van de lady sting oid, zitten heerlijk, kruipen niet omhoog en gaan vrij lang mee zonder uit te lubberen :P

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:11

Ohh dan zal ik wel even heel snel naar de winkel gaan XD Even kingsland halen enz ...

ff bankrekening in het rood maar ach al ga ik eindelijk beter rijden... :')

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:18

Nou, tuurlijk is er een verschil in de merken die verder te merken is dan alleen het prijskaartje. En als je iedere dag rijd, waarom dan niet meteen investeren in een wat duurdere broek van een goede kwaliteit. De prijs zegt niet alles, maar voor een hogere prijs verwacht ik ook meer.

Maar goed, naar aanleiding van dit topic ga ik dadelijk even informeren met wat voor dekje Totilas gereden wordt. Zo eentje moet ik ook hebben, dan gaat mijn paard vast precies zo lopen. Zou hij ook zo mooi zwart worden?

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:19

RusselNuwell schreef:
Maar goed, naar aanleiding van dit topic ga ik dadelijk even informeren met wat voor dekje Totilas gereden wordt. Zo eentje moet ik ook hebben, dan gaat mijn paard vast precies zo lopen. Zou hij ook zo mooi zwart worden?

arm paard moet ook nog van kleur verschieten _/-\o_

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:19

Oeioeioei, dan zou ik zeker ZZ-Z starten als kleding je niveau bepaalt...
Op wedstrijd loop ik in een Eurostar broek, Charles Owen cap, Kingsland blouse, Jeamo jasje en Petrie laarzen.
Helaas, was het maar waar...
Het dragen van (dure) merkkleding zal denk ik niet zo'n grote invloed op je rijkunst hebben, al kan het deze denk ik wel licht beïnvloeden, door, wat al is gezegd; betere pasvorm, meer comfort enz.

Bijvoorbeeld, doordat ik goed heb weten te presteren op wedstrijd kreeg ik prijzengeld, - van dat geld kocht ik weer wedstrijdkleding e.d. - doordat ik en mijn paard op wedstrijd er al fatsoenlijk gekleed bijlopen voel ik me lekker in mijn vel als ruiter en zou ik weer een beter resultaat neer kunnen zetten, - daardoor weer prijzengeld, weer uitgeven- enz. enz. enz.

Ik denk dus eigenlijk wel degelijk het dragen van merkkleding (i.e.g. goed passend en comfortabel) je als ruiter beïnvloedt. al is het maar een kklein beetje

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 09:18

Soms koop ik wat duurs en soms wat goedkoops. Als het me maar lekker zit. Ik heb bijvoorbeeld dure mountainhorse laarzen (350 euro), maar ook weer een goedkope harry's horse rijbroek. Ik moet wel zeggen dat die harry's horse rijbroek sneller uitlubbert en slijt dan mijn eurostar rijbroek, maar goed daar is de prijs ook naar. Verder heb ik meestal fleece vesten aan van nomad, die vind ik erg fijn omdat ze niet snel slijten. Die koop ik dan wel altijd in de uitverkoop, want anders vind ik ze te duur. Ik denk echter niet dat ik beter ga rijden als ik mijn dure spullen aanheb :+

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 12:29

RT-D >> PP

femmy91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 12:36

Ik heb hele goedkope en rijbroeken die wat duurder zijn maar ik ga er beter door rijden omdat mijn duurdere rijbroeken over het algemeen beter zitten en met mijn leren rijlaarzen ik een betere beenligging heb, maar het maakt mij nog steeds geen anky :+

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 12:39

Nee natuurlijk niet, ik zie het juist als voor die personen die niet kunnen rijden dat ze proberen met die kleding de aandacht daarvan af te laten leiden hahahaha.

Nee ik rij liever gewoon in iets wat ik lekker vind zitten en wat lekker schoon is, dat goed tegen vaak wassen kan, het moet toch heel vaak gewassen worden, je blijft niet schoon als je een eigen paard hebt.

Men moet zelf weten waar ie geld aan uitgeven, toch? ik geef er niks om.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 12:49

Nou, ik merk t verschil niet in rijden hoor, haha! En daarnaast, heb ik alleen een vrij duur zadel en chique rijbroek waar ik zuinig op ben. Maar in werkelijkheid, heb ik maar 2 rijbroeken en heel veel dekjes die al jaren meegaan bijvoorbeeld. Ik geef meer uit aan de zorg van mijn pony en goed les, dan aan mijzelf. Voor de rest rij ik altijd gewoon maar in een oud kloffie.. Geen geld voor al die dure onzin.

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 12:52

Ik denk dat mensen met fijne kleding zich beter op hun gemak voelen, en trotser gaan rijden.. omdat ze zich niet druk maken wat anderen van hun vinden. ( niet alle mensen, maar ken er wel een paar )