er een keer afvallen? en dan er weer op?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 18:08

Vaak genoeg er af gevallen. Vooral met springen... helaas ging het daarna niet veel beter. Elke keer als ik er af valt krijgt het paard minder vertrouwen :')

amantjuh8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 18:10

[/quote]

hmmm meestal alle drie :') eerst schrikken en wegspringen . Dan heeeel hard rennen . En dan nog een paar bokjes op het eind :=[/quote]

Die van mij doet dit ook, gelukkig heb ik het tot dus ver altijd kunnen uitzitten.

In het verleden ben ik wel eens van een ander afgevallen, daarna ging het rijden idd stukken beter, ik was dan meer gedreven door de val

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 21:10

Sandeman schreef:
Ja ik 2 weken terug 2 x er vanaf gebokt in 1 uur en toen nergens last van , gewoon weer opgestapt en gereden. Gister klapte ik echt hard, ben nog wat duizelig en heb een hele stijve nek en hoofdpijn. Morgen dus even naar de HA en hoop op groen licht om deze week weer te rijden

wow dat is niet zo leuk meid!
dat je zo hard bent gevallen
hoop dat je er geen angst aan overhoudt?
verder : bedankt voor alle reactie's leuk om te horen at somigge
na een val het zelfde hebben, minder dat er soms wat blesures er door zijn gekomen!
bedankt iedereen lees graag meer
gr hackny

Sandeman

Re: er een keer afvallen? en dan er weer op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 21:15

nee baal ook flink, was wel blij dat ik een body protector aan had, want ik werd over haar hoofd geslingerd en landde op me rug. Tikje angst is er wel hoor, maar wil er weer op. We gingen zo goed.....

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 21:18

Ik ben er vaak genoeg vanaf gevallen. Na een val wil ik er zeker weer eventjes erop om zo geen angst of iets anders te ontwikkelen bij mij of het paard. Maar helaas lukt dat erop gaan niet altijd of maar heel kort, want ik lig meestal daarna op de eerste hulp O:)

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 22:17

omg sorry maat ik heb zo gelachen om jou eerste zin _O-
Maar, ik ben 3x gevallen en alle 3x weer opgestapt, maar niet echt veel beter geredenm

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 22:24

Ik ben een aantal keren met springen eraf gevallen. Meestal tijdens een onderlinge wedstrijd (rijdt geen officiele wedstrijden). ja en wat doe je dan. Ik kruip er weer op en spring de rest van het concours gewoon. Eerst de hindernis waar ik viel en dan de rest weer. Kom op, ik laat me niet kennen. Een kantine vol publiek, ik stuiter eraf. Ja dan er gewoon weer op. De pijn voel je later wel.

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 12:01

Sandeman schreef:
nee baal ook flink, was wel blij dat ik een body protector aan had, want ik werd over haar hoofd geslingerd en landde op me rug. Tikje angst is er wel hoor, maar wil er weer op. We gingen zo goed.....

wow das niet cool dus bina een koprol in de lucht?
veel sterkte meid en goed van je dat je er wel weer op wilt

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 12:07

Ja ik werd echt gelanceerd. Morgen er weer op, even met me instructeur praten, want vind het wel spannend.

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 16:21

vaak zat gehad met mijn vorige verzorgpony. dat was soms een echte etter .. vooral als ie zn zinnen had gezet op iets.. en dan lag ik er naast.. maar ik ben zo'n stronteigenwijs type die moet en zal bereiken wat ik wil en ja dan was vaker genoodzaakt om beter te gaan rijden... want dan kon hij nog zo veel flikken dan bleef ik er wonderbaarlijk genoeg wel op zitten.. misschien een kwestie van op blijven letten.. ook zoiets waar ik slecht in ben :P

xChoco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 16:52

Ik ben ooit van mijn pony in het bos afgevallen. We gingen springen alleen choco deed een beetje raar waardoor ik mijn evenwicht verloor en ik er naast lag. Ik ben er gewoon weer op gegaan en daarna leek het of ze iets voorzichter was en meer haar best deed. :)

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 19:57

Sandeman schreef:
Ja ik werd echt gelanceerd. Morgen er weer op, even met me instructeur praten, want vind het wel spannend.

dat snap ik is ook wel spannend!!
laat jee effe weten hoe het ging?
gr lorro

p.s. bedankt voor de reactie bokkers lees graag meer

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 21:39

Voel me al weer veel beter en ik ga gewoon lekker rijden morgen. Bij haar is het ook, opletten en bezig houden.

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 17:19

Sandeman schreef:
Voel me al weer veel beter en ik ga gewoon lekker rijden morgen. Bij haar is het ook, opletten en bezig houden.

ok goedzo veel plezier alvast!

Annette1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 17:50

vroeger op de manege was dat een wekelijkse bezigheid.. Er af vallen en dan er weer op en verder gaan waar we gebleven waren :P ook vaak genoeg dat het daarna wel beter ging

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 02:36

Ja heb ik ook wel eens gehad.
Paard was helemaal gek in het hoofd, en stilstaan en weg rennen, ben toen zo boos geworden (meer op mezelf dan op het paard) dat ik er met een dubbele salo af ben gevlogen.
Gewoon weet op gestapt en verder gereden, heb nooit zo lekker meer er op kunnen rijden.

Was helaas wel van korte duur want kwartiertje later flauwgevallen van de hoofplijn. :z :o

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 11:28

Ahhhh das minder, flauwvallen. Heb ik 1 x gehad, op de Veluwe, ik viel en was meteen KO.

Gister ging de les goed, was wel wat gespannen, maae ze was erg braaf

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-11 21:48

Sandeman schreef:
Ahhhh das minder, flauwvallen. Heb ik 1 x gehad, op de Veluwe, ik viel en was meteen KO.

Gister ging de les goed, was wel wat gespannen, maae ze was erg braaf

ok mooi dat het goed ging meid!
snap je gespannenheid hoor ernet afgevallen en dan er weer op is wel spooki
echt top dat je toch bent gegaan.
en indd heel erg van het flauwvallen

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-11 21:48

bedankt voor de reactie's bokkers
lees graag meer

HoresesLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 02:20

Ik ben nog nooit van een paard gevallen, maar als mijn paard het spannend vind of wat vervelend gaat doen merk ik dat ik wel beter ga rijden, ik doe dan meer met mijn zit,heb mijn hakken goed naar benenden, handen rechtop, teugels op maat en 9 van de 10 keer loopt mijn paard dan plots aan de teugel.

Helentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 21:27

Ik kan me nog herinneren dat toen ik 7 (ongeveer) was dat ik van me verzorgpony af viel tegen de bakrand aan. Maar kwam toen ik net een half jaartje reed en toen legde me vader het zadel er op, maar me vader had niet goed aan gesingeld. Toen ik er af viel stapte ik er wel weer meteen op.
Maar toen ik van een pony bij de manege af viel. moest ik de rest van de les in de Crossweide blijven liggen. Dat was best wel rot want ik wou die hindernis springen. maar een ander meisje die was gevallen Moest wel weer op haar paard stappen.

Juuls_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 21:15

mang schreef:
Ik ben nog nooit van mijn paard afgevallen, maar heb wel dat als ze iets heel spannend vind of vervelend word, dat ik veel beter ga rijden.

Zo waren ze pas tijdens mijn les een trekker met de hogedruk aan het afspuiten, naast de bak. Nou mijn paard gaat als ze in de paddock staat en dat gebeurt helemaal uit haar dak, dus ik moest haar flink bezig houden om haar rustig te houden. En toen ging ik echt 'rijden', ipv meeliften. Mijn lesgeefster was dus ook heel blij met die trekker :P

heb ik ook wel eens gehad, denkt dat dat komt doordat hij dan opeens fris en pittig wordt,
dan is die achterhand veel voorwaartser

datbenik13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 14:16

ik ben er nu 6 x afgevallen, maar ik wou er elke keer zo snel mogelijk weer op. omdat ik dan dacht dat de pony hun zin hadden. ik ben totaal niet bang, en als ik er dan opzit na een val rij ik net zoals voor de val.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 14:18

Op drie keer na ben ik altijd gelijk weer opgestapt. De overige drie x lag ik in de ambu.

Ayleen_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 16:21

Ik ben er een tijdje geleden heel hard afgevallen ik moest een week in het ziekenhuis blijven en mocht 4 weken niet rijden! Maar daarna ben ik er gelijk weer op gegaan en het gaat nu super!! Echt na die val heb ik hem echt lekker lopen!