MENING GEVRAAGD GEZEIK BOKT!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 10:18

Ik ben het trouwens deels wel eens met wat Mesastamp zegt. Hier in dit topic zit een voorbeeld van wat ze bedoelt denk ik een opmerking die heel verkeerd kan vallen.

ik doelde daarbij op een opmerking van jou Imker. Je zegt zinnige dingen maar waarom dan ineens de opmerking
HAPHAP, het is weer goed visweer.

Deze opmerking voegt niets toe zeker niet als iemand heeft aangegeven hier niet tegen te kunnen. Denk het dan maar schrijf het niet. Dat werkt vaak een stuk beter.

En het boek Communiceren kun je leren ken ik die hebben we op school ook helemaal moeten doorspitten. en het valt zeker niet mee het in de praktijk te brengen.

Nog een paar voorbeelden van dat soort opmerkingen.

iemand zegt een foto te gaan plaatsen, komt te opmerking terug, doe maar niet dan knapt de lens zo lelijk ben je. Ja daar kan je het dan mee doen.

Dit soort dingen worden de laatste 2 maanden wel steeds erger. Heeft misschien ook te maken met de vakantie die geweest is waardoor er meer mensen vaker op bokt zitten en zich misschien vervelen.

geen idee wat je er aan kan doen, blijven waarschuwen heeft geen zin en de opmerking door een moderator later verwijderen is denk ik ook geen oplossing.

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 10:50

mesastamp schreef:
jullie zijn allemaal hetzelfde ik sluit het hier wel weer gewoon!

Je schrijft in je titel "mening gevraagd". Wordt hier mi gewoon gegeven Verward Waar gaat dit over. Als je je er zo aan ergert bok je toch gewoon niet Verward

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 10:53

Mijn mening is dat je het ook kan negeren. Goed, er zullen minder leuke reacties komen op dingen, maar iedereen heeft nou eenmaal een eigen mening. (nouja... bijna iedereen Tong uitsteken ) Als ik ergens een banketstaaf reactie krijg handel ik het wel via pb af, of ik negeer het gewoon. Ruzies zijn ook te vermijden, ook al snappen sommige mensen dat niet >;)

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 10:55

karuna schreef:
Ik ben het trouwens deels wel eens met wat Mesastamp zegt. Hier in dit topic zit een voorbeeld van wat ze bedoelt denk ik een opmerking die heel verkeerd kan vallen.

ik doelde daarbij op een opmerking van jou Imker. Je zegt zinnige dingen maar waarom dan ineens de opmerking
HAPHAP, het is weer goed visweer.

Deze opmerking voegt niets toe zeker niet als iemand heeft aangegeven hier niet tegen te kunnen. Denk het dan maar schrijf het niet. Dat werkt vaak een stuk beter.

Je hebt in principe gelijk, maar hiermee wilde ik gewoon een statement maken. Men (ik zal het even algemeen zeggen) kan alles interpreteren zoals men wil. Ik bedoel het grappig, maar een ander denkt dat ik dit sarcastisch bedoel. Deze reactie wilde ik eens uitlokken, zodat ik uit kan leggen dat ieder het op zijn/haar eigen manier leest.

Ik ben van mening dat men, als men geen kritiek (of deze nu positief of negatief is) kan verdragen, geen *aanstootgevende* topics dient te plaatsen of in ieder geval dan redelijk dient te relativeren.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 11:21

Helemaal mee eens was ook al verbaast over je opmerking.

Maar sommige mensen en dan meestal toch wat jongeren zijn denk ik toch wat onzekerder en hechten heel veel waarde aan de mening van anderen en zijn dan helaas niet in staat deze naast zich neer te leggen. en dan kunnen dingen erg pijnlijk en kwetsend overkomen.

maar ik hoor ook dat via MSN ook zoveel misverstanden en ruzies ontstaan die helemaal niet zo bedoelt zijn. Een raar medium eigenlijk forums.

Lautjuh123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 11:43

ik had niet anders verwacht toen ik mee aanmelde, zoveel mensen met zoveel verschillende mening.
het is juist goed als die geuit worden zolang het maar een beetje beschaafd blijft lijkt mij.
ik erger me meer aan het feit dat mensen zo anders reageren tegen de mensen die niet in de vaste "bokt club" horen. Lachen

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 11:55

iedereen word wel een keer afgezeken op bokt, maar daar trek ik mij niks van aan. Dat heb je hier maar ook in het dagelijkse real life, en dan nog vaak achter je rug om ook. Dus wat heb je liever hier in woorden of in real life achter je rug om??? Ik weet wel wat ik liever heb.

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 12:37

mesastamp schreef:
jullie zijn allemaal hetzelfde ik sluit het hier wel weer gewoon!

Volgens mij moet jij gewoon leren om niet alles zo persoonlijk op te vatten. Ja, ik weet dat jij geen commentaar krijgt op jouw topics, maar dat je het over andere mensen hebt, maar ik denk dat jouw reactie genoeg zegt. Iedereen heeft een andere mening en ik denk niet dat je er iets aan hebt als iedereen reageert met: ooh wat een snoepje, ooh wat een leuk paardje, ooh kjoet enz enz enz.
Ik vind dat je sommige mensen best om verduidelijking mag vragen, ik ben wel met je eens dat sommige mensen tot het uiterste drijven, maar goed, dat moet je van je af zetten.

Lennon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 13:09

Ik vind het allemaal nog wel meevallen op bokt...
Ok, er zijn hier en daar topics die soms uit de hand lopen, maar dat komt ook vaak door het 'gevoelig reageren' van topicstarter of topiclezer op het onderwerp... of selectief lezen en lezen wat je wil lezen maar de grote lijn toch missen.

Ik denk dat het beste op zo een groot forum is, te weten dat je evengoed negatieve kritiek kan krijgen op een onderwerp, dan enkel maar positieve...is ook niet meer dan normaal. En dan als je negatieve kritiek krijgt, niet meteen op je tenen getrapt zijn, maar hier positief mee om proberen te gaan. Negatieve kritiek wordt IMO niet gegeven om je af te breken, maar om iets uit te leren.

En als er niemand nog kritiek zou geven op dingen die geplaatst worden, zou het volgens mij maar een vreselijk saai en eentonig forum worden.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 13:59

ik vind het ook allemaal wel mee vallen!
je kunt zelf zien wat je met die kritiek doet.. misschien leer er er juist alleen maar van en dat is dan toch juist mooi!

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 14:13

ik vind het hier 9 vd 10 x lekker gezellig, trek me ook
niets aan als er iemand eens negatief is lekker laten gaan.

maar soms moet ik me inhouden als je dus leuke foto's neerzet
dat je dan een antwoord o wat een leuk paard maar je hakken zijn
niet naar beneden, waarom heb je geen cap op ??!!!!! daar krijg ik nou een dikke ... joh daar vraag ik toch helemaal niet om als ik commentaar vraag op mijn houding etc dan zet ik het er wel bij anders gewoon positief zijn sommige mensen gunnen je het licht in je ogen niet heel frustrerend!

maar voor de rest vind ik het hier OK dan! ik leer veel van andere mensen
en kan andere mensen ook iets 'nieuws' vertellen dat vind ik leuk!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 14:27

Ach, het gebeurt al zo lang Bokt bestaat. Als sommige topics echt een persoonlijke aanval in houden zijn er altijd nog moddies om in te grijpen.

En bij het plaatsen van foto's kun je verwachten dat er kritiek is.
Ik had me voorgenomen om geen foto's meer te plaatsen. 1x doe ik dat toch in mijn enthousiasme en krijg meteen een k** mailtje erover heen. Ben weer voorgoed genezen.
Zelf kom ik nooit op ITP tenzij ik erop gewezen word door anderen. De rotopmerkingen gaan dus mijn neus voorbij en ik ben er niet rouwig om.

Anyway, moraal van dit verhaal: je kunt het net zo gezellig hebben op Bokt als je zelf wilt Knipoog

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 15:37

En feit blijft altijd, als je het niet gezellig vind, blijf je toch lekker weg!!

Kyan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 16:24

Tja je bent de zoveelste al die hier een topic over opent. Je maakt je boos maar veranderd er niets doot Je kan beter bij jezelf denken oh het is weer zo ver en een topic verder kijken Lachen

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 16:30

Haha maak je niet zo druk zeg! Koop een boksbal ofzo Tong uitsteken Offf word je nou boos. Ik vind het wel meevallen met dat 'afgezeik'? Ben nog nooit afgezeken eigenlijk. Het is dan ook de bedoeling dat er niets is om af te zeiken

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-03 16:45

je hoeft ook niet alleen maar van die positieve reacties maar soms wil je alleen je paardje laten zien en als je commentaar wil zeg je da er wel bij toch maa vind het gewoon zielig dan koopt een meisje een pony van 17 en wat krijgt ze te horen niet van leuk voor je maar ow wel oud en heb je er rekening mee gehoude anders koop je zo'n paardje toch niet.. blijft moeilijk dit vind het gewoon jammer...

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 16:56

Lenn schreef:
Haha maak je niet zo druk zeg! Koop een boktbal(is een betere naam ervoor) ofzo Tong uitsteken Offf word je nou boos. Ik vind het wel meevallen met dat 'afgezeik'? Ben nog nooit afgezeken eigenlijk. Het is dan ook de bedoeling dat er niets is om af te zeiken

volgens mij word er met het vd wel het meest gezeken. bemoei me er nooit maar mee, maar word het wel spuugzat! als ik een topic van debo zie en ik zie mezelf wil ik graag reageren, maar meestal is dat topic al weer afgesloten door het gezeik. en dat is ook wel is zo met andere hoor! er zijn gewoon veel mensen die jaloers zijn of gewoon normaal commentaar hebben wat de ander dan verkeerd oppakt. tsja, kan gebeuren. zelf boeit het me niet zo, tenzij ze gaan banketstaaf dat ik mn paarden niet goed verzorg of dat soort dingen. maar als ze zeiken over mn houden, who cares, idd als je les hebt en het is echt zo zegt je instructice het wel. en je kan altijd luisteren naar anderen, daar kan je van leren.

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 17:12

Ik denk dat het vooral ligt aan de manier waarop dingen gezegd worden. Kritiek is prima als het opbouwend is en als mensen naast die kritiek ook nog iets positiefs te melden hebben. Zo zou ik in ieder geval altijd te werk gaan.

Het is wel waar dat er wel eens mensen zijn die gewoon opvallen door hun eeuwige negatieve reacties. Daar kan ik ook niet zo goed tegen en ja, dan lijkt het soms wel eens afze*kerig bedoeld. Meestal haal ik maar mijn schouders op en lach erom. Lachen

Maar Bokt is vooral heel gezellig en leerzaam en je moet zelf ook proberen om die positieve kant te voelen. Als het even niet meer gaat of je hebt het tijdelijk "gehad" met Bokt....blijf dan even een tijdje weg en probeer het later weer eens.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 17:15

Sorry hoor Mesastamp maar mijn eerste indruk toen ik je bericht las "weer iemand die zit te zeiken hahahahaa"

Ik krijg een beetje de indruk dat iedereen hard roept dat er zoveel gezeikt en afgekraakt word op bokt terwijl die topics in mijn ogen eigenlijk de enige topics zijn waarin dat echt gedaan word..

RodeoGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 17:22

mesastamp schreef:
wordt het gewoon zat en ik plaats fotos om mijn paard te laten zien niet voor comementaar of whatever dinge die fout zijn zegt mijn instructrise wel

Ja commentaar krijg je als je foto's zet...Een forum is toch ook bedoelt voor discussies...En als je een foto plaatst en iedereen zegt: ooh wat lief is het toch ook een saai topic? Je instructrice weet trouwens ook niet ALLES...want niemand weet alles van paardrijden. Ik vind het gezeik hier echt reuze meevallen en natuurlijk is er wel eens ruzie maar dat hoort erbij!...En als het je hier dan ehct niet bevalt...Dan ga je toch gewoon weg van bokt?

RodeoGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 17:25

mesastamp schreef:
ja nou ik zei al sluit dit maar lekke rik probeer hier gezelligheid te krijgen en wat komt er van iedereen valt mij nu aan nou oiok best ik kap op bokt echt nu ben het meer dan zat!

De enigste die in dit topic zit te zeiken ben jij wel...Hun proberen je allemaal uit te leggen wat hun er van vinden enzo en jij zegt steeds dat het niet zo is en blablabla..

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 17:48

Ik haak af bij de 1e regel....
Kan iemand ondertitelen?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 17:50

Margreet schreef:
Kan iemand ondertitelen?

kost idd een beetje moeite margreet........... Haha! Knipoog

RodeoGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 17:55

gijsenkim"]
[quote="Margreet schreef:
Kan iemand ondertitelen?

kost idd een beetje moeite margreet........... Haha! Knipoog
[/quote]

*LOL* *LOL* *LOL*
(oeps onliner Tong uitsteken )

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 18:02

een forum is er toch om verschillende reacties en meningen te krijgen?? Verward

bovendien denk ik dat jij even moet gaan relaxen, want zo slecht zijn de bokker niet
als je commentaar krijgt dat in jou ogen aanvallend is, moet je niet direct zo hoog van de toren blazen

(niet dat ik dat zelf nooit heb gedaan Bloos! )

Nogmaals: een forum is er om verschillende meningen te horen, en als je niet tegen dat soort commentaar kan, is bokt misschien wel niet het juiste forum voor jou!
Want het kan hier echt gezellig zijn Lachen

Oh jah, en over dat van die 17-jarige pony kopen voorbeeld... de bokkers proberen alleen maar advies te geven hoor! Scheve mond