Angsthazen verzamel u!!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NdV74

Re: Angsthazen verzamel u!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 15:41

Dat wordt ons nieuwe doel voor het komende jaar SB :P

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 15:41

Wat rengalop? Denk niet dat dat hem in 2012 gaat worden. :') Maar i hope so!

Oja en springen dat is helemaal een ramp.. Ik durf nog geen cm. :o

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 15:42

En dat is zo lekker.... :D Gas erop en wind door je haren....en tegelijkertijd zooooooooohhhh spannend. Ik had er een adrenalinekick van de 1e keer :)

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 15:42

Mijn respect Joan, jij hebt dus wat ik ergens verloren heb en ik ben mega-jaloers (i'm only humand!) ;)

Ik ben ook vooral bang dat, als ik val, Cos de weg oprent, een ongeluk veroorzaakt, kinderen omver rent of zelf verongelukt. Terwijl de laatste keer, toen ik zonder normaal te kunnen ademen mijn man aan de telefoon bijna een harverzakking bezorgde, wandelend Cos ging zoeken (nog steeds mistig natuurlijk, je zag nog geen huis...laat staan een kleine fjord) en mijn man (gelukkig geen bekeuring gehad onderweg) hem grazend aan de berm aantrof. De lummel! Ik dacht dat hij me lief vond, maar hij liet me in de steek voor wat bermgras!!!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 15:43

Esther28 schreef:
En dat is zo lekker.... :D Gas erop en wind door je haren....en tegelijkertijd zooooooooohhhh spannend. Ik had er een adrenalinekick van de 1e keer :)

Dat geloof ik. :) Al heb ik dit jaar wel de stap gemaakt dat ik buiten durf te galloperen. :) Nu nog wat harder. :') Maar ik ben zo bang dat hij ervandoor gaat. :') En ik zou niet weten waarom.

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 15:43

Juist! Doomscenario's, dat woord zocht ik!
Schijtluisjes! Dat zijn we wel een beetje.

Kan me ook nog herinneren dat ik pakweg 6 jaar geleden nog vol gas rondjes over de dijk racete. Krijg al de rillingen als ik eraan denk haha.

Precies zoals Mariska het verwoord. Zo voel ik het ook wel. Mede door dus de slechte ervaringen met pony die alleen naar huis ging, of een wedstrijdje ging rennen en dan zelf bepalen waar de finish is.
Er zijn hier prachtig grote weilanden, waar je dus zolang het vrij is gewoon overheen mag galopperen. Voor de meeste ruiters een droom, terwijl ik de laatste keer alleen maar gewoon een drafje heb gedaan !!

Shame on me!

Wat kunnen we hieraan doen ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 15:45

Goeie OP!! Bij mij ligt het allemaal ietsjes anders omdat ik niet bang ben om te rijden, maar wegens gezondheidsomstandigheden niet mag vallen. Dit wist ik natuurlijk niet totdat ik een paar keer iets te hard tegen de grond ging en ernstig geblesseerd raakte. Helaas was ik toen het vertrouwen in mezelf, paarden en het rijden wel heel erg kwijt dat ik er geen gat meer in zag om door te gaan. Van mij mag een paard best vervelend en lastig zijn, krom, stijf, verreden en noem maar op, zolang die maar niet omdraait of oncontroleerbaar wordt. Door de omstandigheden ben ik zelf erg 'kijkerig' geworden en zie en hoor ik meer dan de meeste paarden. Ik heb nog een lange weg te gaan om het vertrouwen weer terug te vinden, als ik dat ooit nog kan.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 15:45

Ik denk gewoon doen.. Een keer doen als je veel lef hebt. :+ Helaas zijn die dagen er niet zoveel. :=

Hetzelfde is dat ik niet doordeweeks buiten durf te rijden omdat ik dan bang ben een trekker tegen te komen en ja ik maak mezelf wijs dat mijn pony daar bang voor is en omdat ik dat doe is hij er inderdaad ook bang voor. :Z

Vroeger, ja konden we maar terug naar die tijd. Niets was te gek, alles deed ik. :j

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 15:45

Een endurance bedoel je SB? Ik hou je aan je woord hoor!!!! Het doel voor 2012, een kennismakingsklasse endurance uitrijden (al is het de laatste van het seizoen...het ZAL gebeuren!)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 15:46

nathalie2302 schreef:
Een endurance bedoel je SB? Ik hou je aan je woord hoor!!!! Het doel voor 2012, een kennismakingsklasse endurance uitrijden (al is het de laatste van het seizoen...het ZAL gebeuren!)

Geen endurance als je mij bedoelde. :P Ik heb geen trailer dus kan niet starten, maar ik hou wel van lekkere buitenritten. :j Als mijn paard niet schrikt. :+

Ma_ris_ka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 15:48

*zucht* wist ik het maar...

Ik zat zelf te denken aan valdispert of een paar flinke borrels voor vertrek :')
Nee, serieus.. Ik denk dat het heel lastig is om dat ik-ben-een-broekpoeper patroon te doorbreken.
Ik heb wel altijd dat mijn vertrouwen weer een beetje groeit na een paar goede ritten, maar wanneer er weer één banaal dingetje verkeerd gaat *pats* terug bij nul :(

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 15:49

dat is de ellende ook he...Cos is super verkeersmak, groot verkeer, tractors niks is hem te gek. Rijd ik een stukje buiten met mijn dochtertje en haar shet, komt er een vrachtwagen aan (die rijden daar ALTIJD te hard)...wijk ik helemaal uit het land in terwijl ik naar mijn dochtertje roep "kom nou, kom hier staan, ga uit die berm". OH..discussieren met een 7-jarige? gaat me ook niet goed af....

Ik helemaal in de 'horlepiep' terwijl ik nog allerlei 'straffen' roep als ze niet METEEN hier komt.....vrachtwagen met 100km per uur langs. Wind waait door de manen van onze dochter en haar pony terwijl ze me allebei meewarig aankijken.. (ik zweer het, die pony kijkt me ook zo aan!)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 15:49

Ma_ris_ka schreef:

Ik zat zelf te denken aan valdispert of een paar flinke borrels voor vertrek :')
Nee, serieus.. Ik denk dat het heel lastig is om dat ik-ben-een-broekpoeper patroon te doorbreken.
Ik heb wel altijd dat mijn vertrouwen weer een beetje groeit na een paar goede ritten, maar wanneer er weer één banaal dingetje verkeerd gaat *pats* terug bij nul :(

Dat heb ik ook ja. :j Of als je wegens omstandigheden een paar dagen niet kan rijden..

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 15:49

Ma_ris_ka schreef:

Ik heb al wel gehoord van iemand die en paar glaasjes port nam voor ze opstapte maar of dat nu de oplossing is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 15:50

HiHiHiHi......... vroeger sprong rustig met 2vingers in mijn neus 80 cm of meer. Als paardlief op 2 benen liep ipv op 4 t zal wel. plat door de bocht. effe de beestjes uit de wei plukken en er zzadel op gaan zitten.
Nu gil ik al moord en brand bij een paar balkjes. tja de leeftijd gaat meespelen je bent (g)een angsthaas
maar gewoon een mams met de daar bij horende verplichtingen en verantwoordelijkheden.
O ja heb afgelopen vrijdag zonder nadenken(!) diverse voltes galop gedaan, achteraf dacht ik "verrek zeurkous die je bent". Zie je wel je stelt je gewoon aan.

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 15:51

Dan ben je strafbaar toch ?

Ma_ris_ka

Wanneer ik ook heb afgesproken met vriendinnen (stalgenootjes) om op buitenrit te gaan, dan slaap ik de nacht ervoor superslecht. En neem ik quasi emotioneel afscheid van mijn vriend voor ik de deur uit ga... :+
Laatst bijgewerkt door Ma_ris_ka op 20-12-11 15:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Esther28

Val je iig zacht met een paar borrels op :+

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 15:52

Ma_ris_ka schreef:
Wanneer ik ook heb afgesproken met vriendinnen (stalgenootjes) om op buitenrit te gaan, dan slaap ik de nacht ervoor superslecht. Ik neem ik quasi emotioneel afscheid van mijn vriend voor ik de deur uit ga... :+

whahahaha :')
sorry maar ik herken het wel...alsof je laatste uurtje geslagen heeft :j

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 15:52

heb ik niet eens over nagedacht....dit was wel een bakruiter maar neem aan dat in het verkeer dezelfde regels gelden als voor andere bestuurders?

Ma_ris_ka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 15:54

nathalie2302 schreef:
Ma_ris_ka schreef:

Ik heb al wel gehoord van iemand die en paar glaasjes port nam voor ze opstapte maar of dat nu de oplossing is?

Was ook maar een grapje :+
Ik moet met de auto naar stal.. Stel je voor, mijn doomscenarios komen niet uit.. dan moet ik zowaar nog met de auto weer naar huis := En straks pakken de borrels te goed en ga ik mijn lieve paard in de weg zitten.. Neen, ook geen optie.. Hypno-therapie? Is dat wat? ;)

Ma_ris_ka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 15:55

Esther28 schreef:
Ma_ris_ka schreef:
Wanneer ik ook heb afgesproken met vriendinnen (stalgenootjes) om op buitenrit te gaan, dan slaap ik de nacht ervoor superslecht. Ik neem ik quasi emotioneel afscheid van mijn vriend voor ik de deur uit ga... :+

whahahaha :')
sorry maar ik herken het wel...alsof je laatste uurtje geslagen heeft :j

Exact! :j

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 15:56

Mmm ja inrijden.
Dat ik het zelf doe heeft ook te maken met dat mijn merrie een nogal bangig type is, die weinig vertrouwen heeft in vreemden.
Ze vind over het algemeen alles wat ik doe wel goed al staat ze ook dan wel eens stijfuit.
Een ander doet ze niet zoveel voor en laat ze maar weinig toe.
We zijn nu bezig met onze andere 4 jarige, maar daar gaat mijn dochter dan eerst op rijden (pony is ook wat kleiner).
Zij is bedoeld voor mijn zoon.
Maar ja deze merrie die ik zelf ga rijden is gewoon "mijn" pony.
Heb beide merries gekocht als veulen en met haar had ik vanaf het begin de "klik". Die ik gewoon met mijn Fjord in al die 8 jaar niet heb gehad.
Dus ja dat inrijden wil ik dan ook zelf doen.
Heb er ook best zin in, moet ik zeggen.
Haar veulen loopt er nu nog bij, maar zodra die er bij weg is, en het wat mooier weer wordt, gaan we los......
Haar veulen is trouwens net als haar, vreselijke zenuwpees, maar ook van hem ben ik helemaal weg, gek genoeg.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 15:58

Daarom spreek ik ook geen buitenritten af haha.
Hoewel ik nu wel een afspraak heb staan (alleen nog geen datum :P ). Maar paardje van stalgenootje mag enkel stappen, dus dat wordt een rustig ritje. Heerlijk om mee te beginnen.

Zo heb ik in 2010 voor het eerst een strandrit gemaakt. Dat was al jaren een droom van me maar ja he, die verrekte angst. Na heel lang zoeken (op bokt) een betrouwbare manege gevonden met betrouwbare paarden. Speciaal om het braafste paard van stal gevraagd. Met knikkende knietjes opgestapt en met een groepje richting strand vertrokken. Onderweg kwamen we van dat wapperende landbouwzeil tegen en uiteraard "durfde" een aantal paarden daar niet langs (ze kwamen er dagelijks langs en zijn helemaal niet bang). Dus ik had al zoiets van ojee, waar ben ik aan begonnen.
Uiteindelijk op het strand aangekomen en op dat strand heel veel golfbrekers. Daardoor lijkt het strand in vakken opgedeeld en gingen we van vak naar vak in galop. Dus dat ging heel rustig. En ik................was zo blij als een kind. Ik had het toch maar gedaan.

Joan73

Re: Angsthazen verzamel u!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 16:12

Beste Nathalie, ook ik ben wel eens bang hoor, vooral voor schade door mijn paard. Maar ach, zolang zij er zelf niets aan overhoudt... en ik heb een goede aansprakelijkheidsverzekering. Die dekt ook omgelopen heggetjes, platgelopen nieuwe gazonnetjes, stukgelopen bloemperkjes en zelfs krasjes op auto's door eventuele stijgbeugels! Maak je niet te druk, dat doen andere mensen wel! Gewoon lekker genieten en laat je niet gek maken. Misschien eens iemand vragen die je wat zelfvertrouwen kan geven te paard, kom je een heel eind mee!!!! Vaak zorgt de angst er al voor dat iets inderdaad mis gaat. Je creëert tenslotte je eigen (on)geluk.