Verhaal uit de penny van 25/30 jr geleden gezocht....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Aurora_

Re: Verhaal uit de penny van 25/30 jr geleden gezocht....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 14:14

goh dat is wel heel erg mooi dat het verhaal je is bijgebleven! Ben erg benieuwd of je het gaat vinden. Succes met zoeken!!!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 14:19

Ach, de penny, wat is dat toch een heerlijk blad! En wat doen ze een goed werk in het opvoeden van paardenmeisjes (nee, zeker niet sarcastisch bedoeld!).

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 19:07

Ziolette schreef:
Hij was in kleur en stond in een penny-verzamelalbum :j. Ik ken deze strip en ik heb hem ook ergens liggen.

Gaaf!!! Zou je eens willen kijken of je hem kunt vinden? Dan kan ik misschien via het nummer vd dikke penny naar de Penny bellen en kijken of hun er nog achter kunnen komen.

Wat leuk hoe iedereen reageerd! Top! En idd ook erg leuk dat iedereen wel een verhaal heeft wat is bijgebleven. Die poown in de brandende stal kan ik me ook nog herinneren.....heb erbij zitten janken....zoooo spannend! :-)
De Ponyclub ws idd ook erg leuk.
Goh, zou ik dan toch echt het verhaal weer terug kunnen lezen??? *\o/*

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 13:41

Ik heb net de Penny ook een mail getuurd....ben benieuwd!!!

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 13:46

spannend!!

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 13:52

Pfoeh, met al die mooie verhalen heb ik bijna zin om weer een abonnement op de penny te gaan nemen :')

Succes met het vinden van het verhaal!

cynthiaoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 13:57

Stond inderdaad in de Penny en heb het nog ergens....
Heb er alleen onlangs een hele berg weggegooid.
Als ik tijd heb (Zo rond de kerstdagen...) zal ik kijken of deze er bij zit.
Zat inderdaad in een dikke editie.

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 13:59

Wat een leuk topic dit! Een aantal verhalen ken ik maar van 30 jaar geleden niet gezien ik toen nog niet geboren was.. :o
Ik heb van mijn moeder van vroeger en van oudere nichtjes een hoop oude penny's liggen, dikke vakantie boeken maar ook de reguliere dunne in zwart wit en kleur.
Als je enig idee hebt welk nummer of hoe ik het zou kunnen herkennen, zou ik kunnen kijken of hij erbij zit voor je. :)

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 14:49

Wat super dat iedereen zo mee denkt!! Het stond idd in een dikke penny.... Volgens mij ga ik het gewoon vinend!!
Ja, ik zat ook alweer heerlijk in die verhalen....hahaha

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 14:52

Youko schreef:
Is het de Penny of Ponyclub? Ik kan me namelijk ook een verhaal uit de ponyclub herinneren met als titel Die zomer met Ali of De laatste zomer met Ali. Het verhaal werd getekend door Lena Furberg. Zij had vroeger altijd gigantisch mooie verhalen :).

*edit* Oh miscalculatie, 25/30 jaar geleden kon ik nog niet eens lezen :+ }:0
Moet een andere zijn dan...

Ik wou ook dat verhaal van de ponyclub noemen, maat hetzelfde probleem hier, sterker nog, toen was ik er nog niet eens :o

Edit, eerst het hele topic lezen {:)-:( hahaha, we zijn er al achter.

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 15:07

s6801881 schreef:
Youko schreef:
Is het de Penny of Ponyclub? Ik kan me namelijk ook een verhaal uit de ponyclub herinneren met als titel Die zomer met Ali of De laatste zomer met Ali. Het verhaal werd getekend door Lena Furberg. Zij had vroeger altijd gigantisch mooie verhalen :).

*edit* Oh miscalculatie, 25/30 jaar geleden kon ik nog niet eens lezen :+ }:0
Moet een andere zijn dan...

ha die ken ik ook nog. Geweldig getekend ook!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 15:15

dat verhaal wat ik eerder schreef met die verbrande pony, was dat niet pyrola oid?

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 15:17

Pyrola was een witte merrie die wat te fel werd voor haar ruiter en daarom geen eten en drinken meer kreeg, toch? Die werd gered door een meisje dat niet zoveel ervaring had en er later vanaf viel. Dat was ook een verhaal uit de Ponyclub. Hoe die verbrande pony heet weet ik zo even niet, maar kan ik thuis wel opzoeken.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 20:19

Ben benieuwd hoe dat afliep Imre!
Had het met Imre vanmiddag nog over al die bladen.......je zou bijna weer lekker als een puppie in die bladen duiken....:-)

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 20:28

Liep goed af hoor! :j Ik krijg door dit topic weer helemaal zin om mijn stapel Ponyclubs te lezen!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 20:32

Imre schreef:
Liep goed af hoor! :j Ik krijg door dit topic weer helemaal zin om mijn stapel Ponyclubs te lezen!

Mag ik die wellicht een keer lenen tegen een doosje Merci dorpsgenoot? :o

Zal er heel voorzichtig mee zijn :j

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 16:23

Zo'n gevoel heb ik nogsteeds bij een oude strip van de penny, met een trekpaard en een meisje die zonder zadel erop ging rijden. Heel anders getekend dan de rest, heel 'bol' getekend ofzo.. nooit meer kunnen vinden!

JessicaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 16:35

Ik heb ook nog steeds een hele stapel van die Penny's en Ponyclubs ergens weggestopt in de kast liggen. Dit verhaal zegt mij zo even niets. Ik las ook weleens de Wereld van pony en paard, soort Bit voor kinderen.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 16:40

Ohhhh flitsen mij ook weer allemaal strips door mn hoofd :D Weet er ook nog eentje van een pony in de mijnen die ze dan tijdelijk omruilen met een pony die erop lijkt zodat de mijnpony weer beter kan worden.. Pippa ofzo. :D
Heb echt zo'n spijt dat ik jaren geleden al mn Penny's heb weggegooid -O- Eigenlijk zouden ze een discrete omslag moeten maken ofzo voor alle ontkenningsfase-penny's := Krijg spontaan zin om ze weer te lezen
*gaat marktplaats afspeuren naar stapel Penny's voor een habbekrats*

Hoop dat je het verhaal terugvindt!

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 16:41

Hihi helemaal niets voor mij om in zo'n topic te reageren, maar moet even het gevoel met jullie delen. :o :D

Het beschreven verhaal ken ik niet, maar oohhhwww wat zijn penny's en ponyclubs heerlijk!!! Ik heb er ook nog een aantal. Heb jaren geleden (oei... ik word echt oud, want dat was in 1992 ofzo.... GRIJNS!) nog eens schandalig een tentamen verknald, omdat ik bij een vriendinnetje ging leren die een heeeeele grote stapel had liggen :+

Dat meisje met die shetlander die heel goed kon springen en dan zo'n gemeen meisje met heel veel geld die haar pest, omdat het maar een shetlander is.
En er waren ook van die verhalen met prachtig getekende paarden: meisje blind door val ofzo en dan toch springen? Wat was het ook maar weer. Geef me een hele stapel, een zak chips en een pot thee en je hoort me de rest van de kerst niet meer {:) :D

En nu ga ik eerst lekker naar mijn eigen wilde hengst (gecastreerd natuurlijk ;)), maar ik hoop dat het verhaal gevonden en geplaatst is tegen de tijd dat ik weer thuis kom ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 16:43

Apple schreef:
Zo ken ik van heel vroeger (30 jr terug) ook nog wat verhalen.

Bobtail bij de reddingsbrigade bijvoorbeeld en een heel zielig verhaal over paardjes in de kolenmijnen :-)

Zou ze ook graag weer eens terug willen zien :-)

Ja een verhaal over een pony die in een kolenmijn werkte is mij ook altijd bijgebleven.

En het verhaal van Admiral Scott, kent iemand die nog (van Bergstrom als ik het goed heb, uit de ponyclub). vond ik echt een geweldig mooi verhaal. :+:

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 16:46

Zoveel fantastische verhalen! Die van de kolenmijn kan ik me ook nog herinneren.
En die van dat meisje waarvan de vader een renpaardveulen af wil laten maken, want ... (weet ik niet meer precies, merrie dood en veulen dus redeloos ofzo). En zij redt hem dan en moet met veel toestanden en ellende geld verzamelen om dat beest te onderhouden etc etc. Heerlijk! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 17:00

Ik vond sally's pony's altijd het leukste! En je had ookaltijd van die circus verhalen!
Ik ken meerdere paardjes die op de voorkanten hebben gestaan, en stiekem hoop ik altijd nog dat mijn pony ook ooit in de penny komt! Haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 17:10

Alou schreef:
Ik vond sally's pony's altijd het leukste!

Dat vond ik nou niks aan. :+ Sowieso las ik de verhalen in de penny niet echt graag (was zelf lid van de club penny), de paarden waren vaak ook zo raar en lelijk ingekleurd! Verhalen uit de ponyclub vond ik 10000x beter. <3

LibertyLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 21:04

ik herinner me vooral een verhaal over een indianen meisje.
Athans een meisje droomde over dat indianenmesije of zoiets.
Het bleek dat er al heel lang een geheime plaats was waar dat indianenmeisje haar "wilde "paarden had verstopt.
achter een steen dook een heel land vol paarden op
haha ,dat vond ik echt een mooi verhaal en Chamrock bijvoorbeeld ook:P