En, zijn ze al geschoren??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 07:56

Ik heb ze al weer een tijdje de dekens op en ze zijn nog mooi dun in het haar.
Zelfs Ustinov kwam mooi dun in het haar naar huis en staat nu ook lekker onder een deken.
Ze worden dus niet geschoren.

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 10:30

Ik scheer pas in november. Dan red ik het mooi met 1x scheren per winter.... Hij zit al redelijk dik in het haar nu, maar het gaat nog net.

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 11:56

In de herfstvakantie is mijn ruin aan de beurt. De andere scheer ik niet aangezien ze te jong zijn of geen dikke vacht hebben.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 13:10

Ik hoop het te kunnen rekken totdat Fitz weer volledig in training is, dan hoef ik het nl. niet zelf te doen Schijnheilig

Maar ik vrees het ergste want het lijkt nu al een teddybeer.

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-03 13:14

Kore ook!!! Bloos!
Ik was alleen maandag niet op stal geweest, en ik kwam gisteren op stal... het was inderdaad wat tochtig en niet warm, nou je had die vacht moeten zien! En voelen! Wel 2 cm dik schat ik... Verdrietig
Maar met rijden viel het erg mee. Het lijkt wel of ze nu sneller droogt als met een korte vacht, echt heel raar Verward
Ik twijfel met scheren; of deze vrijdag, of pas het weekend van 25/10...

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 13:16

Ik weet het nog niet... Wij hebben het nog niet eerder gedaan met Adje, maar hij staat nu best flink in de training, en een wollig vachtje is dan niet zo handig. Ik hoop dat we het kunnen voorkomen met dekens, maar anders gaat in november alles eraf.

Millenium

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 13:31

bij ons zijn de sport pony's al geschoren (vorige week)

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 14:35

Ik scheer Padijtje niet, waarom zou ik scheren als ze door een deken toch geen wintervacht krijgt?

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 15:29

ja, maar die van mij krijgt met deken ook een wintervacht. Maar misty word wrs zaterdag geschoren!

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 15:46

San staat erg dun in zijn velletje..Vorig jaar ook, toen heb ik toch te vroeg zijn deken er in het voorjaar afgehaald waardoor zijn vacht ineens ging groeien.. Het heeft de hele zomer geduurd voordat dat er goed af was.. Dus AS voorjaar blijft mijn deken langer liggen..
Ik heb er nu al een paar weken een ongevoerde regendeken opliggen en sinds van het weekend een onderdeken eronder..
Als het straks onder de 10 graden wordt gaat zijn winterdek erop.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 20:15

Ik ga er komende week al voor de tweede keer scheren! Ik kan er absoluut niet tegen als er een beetje haar op zit...

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 21:31

Koortje schreef:
Kore ook!!! Bloos!
Ik was alleen maandag niet op stal geweest, en ik kwam gisteren op stal... het was inderdaad wat tochtig en niet warm, nou je had die vacht moeten zien! En voelen! Wel 2 cm dik schat ik... Verdrietig
Maar met rijden viel het erg mee. Het lijkt wel of ze nu sneller droogt als met een korte vacht, echt heel raar Verward
Ik twijfel met scheren; of deze vrijdag, of pas het weekend van 25/10...

Heb ik dus ook! Met zomervachtje duurde het 10 rondjes voordat ze droog was, nu 2? Verward
Maargoed, Camilla is in november aan de beurt denk ik.

Pjelk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 22:02

Pjelk staat nu nog dag en nacht buiten en kweekt dan ook al een behoorlijke vacht. Maar volgende week gaat hij naar de manege en om hem goed trainbaar (en uitstapbaar!) te houden ga ik hem net als vorig jaar in het strengenmodel scheren.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 22:08

Ik wilde gaan beginnen, is dat ding niet helemaal goed volgens mij. Ik heb een tondeuse gekocht omdat die niet zo veel herrie maakt, dus daar ga ik proberen Magpie te scheren, hopelijk lukt het dit jaar wel! 2 jaar geleden flipte ze bij het geluid alleen al Scheve mond Ze zal waarschijnlijk de enigste zijn, wij scheren zelden!

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 22:10

SCHEREN??? Ben blij dat ik mijn bikinilijn weer kan laten "staan"!
Nee, mijn knollebol wordt niet geschoren. Hij ziet er al uit als een teddybeer, heerlijk zacht. Hij krijgt pas een deken op, als het echt koud wordt! Ja, hij wordt wel nat van het zweet, maar ik stap altijd lang uit en wrijf hem lekker met een bos stro. Dan een zweetdekentje erop, hij is dan al gauw mooi droog.
Als je wel gaat scheren, succes ermee.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 22:44

Tja, ik moet wel, de mijne krijgt een echte teddy-vacht, dat is niet normaal, zelfs dekens helpen daar niet tegen! En ik wil wedstrijden rijden, als ze dan na 10 minuten voor de wagen al nat is is ook niet erg bevordelijk Scheve mond

Noie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 12:33

Ik doe t volgende week denk ik, moet ik nog even kijken, iig zo snel mogelijk. Ze is echt een teddybeertje Lovers

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 14:19

De mijne gaat zeker geschoren worden deze winter, maar staat nu nog met haartjes op stal hoor. Ik vind het een beetje vroeg om nu al te gaan scheren, want ik wil hem het liefst maar 1 keer scheren en dus zo laat mogelijk zodat ik het hopelijk niet 2 keer hoef te laten doen...
Er komt namelijk nogal wat bij kijken om die van mij te scheren, en het duurt ook wel een poosje...dus al die stres het liefst maar 1 keer per jaar..

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-03 15:08

Heb besloten het deze zaterdag te doen!
Haar vacht is nu echt niet fijn dik, en achteraf zo vies en plakkerig, bah! Nee, zaterdag lekker kaaltjes en warme dekentjes op!

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 15:26

Muzefee hoeft gelukkig niet geschoren te worden. Ze heeft de hele winter een enorm dun vachtje dus zie ik er geen nut in te scheren.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 14:09

Ik heb afgelopen zaterdag de eerste van mijn paardjes geschoren, die zat al heel dik in zijn vacht ondanks een 300 grams deken.. maar nu is ie mooi kaal! De andere paarden hebben nog een lekker dun vachtje, dus daar wacht ik nog even mee!

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 14:30

Die van mij gaat als het goed is volgende week of week erop. Wil eigenlijk langer wachten maar ja zijn haar zegt anders. Hij is nog niet super dik maar echt langer wachten wil ik ook weer niet.

Veel haar is irritant na de training en wedstrijd hij is dan super nat en als je de bak uit komt komt hij vol op de tocht. Plus het uitstappen wordt ik niet blij van. Voor hem is het ook lekkerder hij is dan altijd lekker vrolijk.

Het is een luxe dat het eraf gaat voor hem en mij reed ik geen wedstrijden dan deed ik het niet Haha! .

Hesley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 19:15

Een pony van mij heb ik vandaag geschoren en mijn andere pony wordt volgende week geschoren. Clown

sl0wm0ti0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 19:32

Ik ben van plan scrabble te scheren als ie weer terug is, over 1 a 1 1/2 week.

krunsjkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 19:35

Jep, ik had mijn paardje nog nooit geschoren, ik durfde het niet echt aan omdat het nogal een stresskip is. Maar hij viel me 100% mee!! hij was hartstikke braaf, ik heb alleen zijn oren en hoofd niet mogen doen. Nou ja dan maar niet hoor...