Eigen pony...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 23:47

Gewoon regelmatig blijven kijken... Er komt regelmatig wat bij... Heeft een periode veel in die omgeving erop gestaan...

RodeoGirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-03 18:04

Coby schreef:
Ik heb begrepen dat jullie binnenkort gaan verhuizen, wacht daar nog even op. En kijk dan verder. Misschien kun je je pony bij huis zetten, maar soms is het veel gezelliger ook voor je toekomstige pony om hem-haar op een stal te zetten met andere paarden en pony´s. Ik weet niet of je al eens een verzorgpony alleen verzorgd hebt, dus ook stallen uitmesten, land schoon houden en rijden en weet niet wie de eventuele dierenartskosten van je pony zal betalen. Ik zou als ik jou was dus nog even wachten tot jullie een nieuw huis hebben gevonden en dan daarna op zoek gaan naar een manege of stal, vraag daar eens rond en ga je verdiepen in het werk wat het met zich mee brengt. Ik dacht zelf ook dat zo´n twee uur per dag meer dan genoeg was, nou als je paard thuis staat is dat inderdaad de tijd die je bezig bent met de verzorging, het rijden moet dan nog gebeuren!

Ja ik weet het maar ik weet ook dat mijn moeder verzorgen geweldig vind van dieren dus die heet ook gezegd dat ze af en toe best wil voeren enzo...Haha ja we doen het paard bij het nieuwe huis pas hoor denk niet dat ie in ons tuintje past (rijtjeshuis Tong uitsteken )
Citaat:
En ik snap best dat je tante niet wil dat je een Tinker wilt, Tinkers zijn erg eigengereide stoere paarden, voor een meisje van 11 jaar zijn veel Tinkers niet geschikt.
Ik hoop niet dat alle Tinkereigenaren over me heen vallen, ik vind alleen dat veel ´stoere´ paardenrassen wel eigenaren nodig hebben die stevig in de schoenen staan, anders kunnen dit heel vervelende paarden worden.

En dat vind ik een even domme opmerking als die van mn tante...Ik wil niet eigendunkig overkomen maar ik heb veel sterke (k*tpaarden) gereden die alleen hun eigen kant op wilden en dat lukte me altijd prima...Ook ben ik heel streng voor ponys (vind ik zelf) dus denk dat dat me echt wel gaat lukken...Ik zoek dan ook niet naar zo'n grote klier maar een iets braver Tinkertje...Enne het heeft niks met 11-jarigen te maken...Ik ken genoeg kinderen van veel ouder dan mij waarvan ik denk dat paard hoeft een stap verkeerd te zitten en die ligt ernaast of dat komt nooit goed...Ik ben ook 1,70 groot en best wel breed gebouwd... Okee moest ik even kwijt..

bounty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 22:49

ik ben nu 15 zit ook nog op school en heb ook mijn eigen pony en heb tijd zat hoor!

bounty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 22:51

enne tinkers kunnen heel vervelend zijn maar het kunnen ook super lieve en brave dieren zijn voor de recreatieruiter. je moet alleen zorgen dat je een echte lieverd bij een betrouwbaar iemand vandaan haalt!

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 20:40

als je alles zelf moet doen is het ook echt veel werk, 's ochtents en 's avonds voeren. en natuurlijk uitmesten/opstrooien en je pony ook wat aandacht niet te vergeten. maar als je het echt wil, kan dat best! heb het zelf ook jaren gedaan. nu helaas staat mijn zus er voor het grootste gedeelte alleen voor omdat ik intern op stage ben.
maar het kan echt zeker wel. alleen houdt rekening met extra vroeg opstaan Haha! (= niet altijd even leuk)
maar als hij bij je tante haar shet staat, kan je voeren natuurlijk samen met haar regelen, dat zij het 's ochtents doen en jij 's avonds ofzo. mijn zus en ik hadden altijd een 'voerrooster'.

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 22:56

Het is wel veel werk maar het is zeker wel te doen . Ik verzorg mijn twee paarden helemaal zelf met alles erop en eraan . Verder zit ik op school, 9 3 x 5 uur thuis en 2 x om 4 uur Boos! ) en ik heb een baantje om mijn paarden van te betalen. En ik heb redelijk wat bergjes huiswerk, want ik zit in 5 gymnasium en op mijn school hebben ze nog steeds niet door dat je naast het studiehuis niet nog eens 32 uur les nodig hebt Boos!
En idd je krijgt er heel veel voor terug. Ik zou mijn paarden niet kunnen missen. Lovers

joortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 20:58

ooooow

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 10:35

Heb je een verzorgpony/paard of niet ? Zoniet, zoek er een, daarmee kun je iig bewijzen dat je genoeg tijd hebt, en als het "toevallig" dan ook nog een tinker is die je mag verzorgen, ziet je moeder ook gelijk hoe gelukkig je daarmee bent.

Een tinker hoeft trouwens niet altijd duur te zijn, denk eens aan een tinker zonder papieren, of een kruising tinkerX...?... en anders kun je altijd nog een veulen kiezen, die zijn goedkopen in aankoop, al kosten ze in het onderhoud wel meer en nemen ook meer tijd in beslag, maar dan heb je wel een diertje dat helemaal aan je gewend is en waarvan je bijna zeker weet dat het geen slechte achtergrond heeft..