Karina"]
Komt het nou bij niemand op dat de manier van reageren van de eigenaresse die jullie als "laks" aanmerken voort kan komen uit haar eigen shock?
Nooit iemand meegemaakt hoe 'verlamd' je je kan voelen als je iets heel ergs gebeurt?
Het is niet jullie schuld, dat nooit, maar om dan maar meteen iemand die net zijn dier verloren heeft als boeman neer te zetten die nooit meer een hond mag hebben gaat me echt veel te ver.
[/quote]
[quote="Desiree"]
ik geloof dat een shock en onverschilligheid best van elkaar te onderscheiden zijn. Iemand in een shock klinkt heel anders als iemand die heel rustig is.
Ik blijft me maar verbazen als mensen (onterechte) excuses aanslepen voor wangedrag. Zoals bij die onverschillige eigenaresse. ze had gewoon foute instelling t.a.v. de hond, klaar uit.
[/quote]
Ik ben het met Karina eens, wij zijn er niet bij geweest en gaan alleen af op hetgene wat QuijoSavan zegt! Ik wil hiermee niet zeggen dat ze "liegt" ofzo, dit is gewoon hoe zij het heeft beleefd !!
Toen mijn Dikke 3 jaar terug op de Autobahn in de trailer was gevallen en de hele trailer vol met bloed zat, dacht ik echt dat het gebeurd was met hem. Mijn eerste reactie was dan ook "okay, doe het deurtje maar weer dicht, dan rijden we zo snel mogelijk naar huis. Ik bel intussen wel de DA, dan kan hij hem in laten slapen zodra we aankomen!"
Pas toen mijn vriendin het initiatief nam om hem overeind te duwen en ik zag dat hij iig kon staan, kwamen bij mij de emoties los; ik stond te trillen en ik heb wel een flinke vijver vol gehuild
!! Later vertelde mijn vriendin, dat ze uitermate verbaasd was over mijn "koele" reactie! Ik ben namelijk dol op mijn paard en als het nodig zou zijn, zou ik wc´s voor hem gaan poetsen
!
[quote="Pauline schreef:...Overigens: als iemand mijn hond aanrijdt zou ik die persoon toch proberen te laten betalen voor de DA. Ligt eraan in welke omstandigheden, maar toch...Je komt goed weg als je niet hoeft te betalen.
Lekker makkelijk gedacht; jij laat (per ongeluk) je hekje openstaan, jouw hond rent de straat op en ik rijd hem aan. Voor jouw stommiteit mag ik dan nog gaan betalen ook ??! Dacht het toch niet
!!
Tenzij je kan bewijzen dat iemand werkelijk schuld is aan het aanrijden van je dier, ben je toch echt zelf verantwoordelijk voor hem/haar!!
Maar QuijoSavan, hardstikke rot dat dit gebeurd is; ook al hebben jullie geen schuld en hebben jullie zo goed als mogelijk je best voor het diertje gedaan, het is toch rot dat het zo is gelopen
! Sterkte ermee
!!