Het regent, en nu?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 12:45

Idd ze worden erg hard door de regen Haha! Ze komen pas op stal als het land een grote modderpoel is (dan komen ze overdag in de bak) of als het heeft gevroren en het glad is, voor de rest naar BUITEN

Luck

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 13:20

hallo! Lachen nou, mijn paardje staat dus ook gewoon buiten, dag en nacht. maar dat is puur omdat ze een lichte stof allergie heeft. ik denk dat ze vanaf morgen wel weer snachts naar binnen gaat. dat houd bij ons in dat ze smorgens heel vroeg naar buiten gaat(weer of geen weer) met een lekker warme dikke winterdeken op die waterdicht is, en ze savonds uur of half 6 weer naar binnen gaat. ik hang de deken altijd over een balk heen, en zo kan die drogen. zoals nu hangt die tussen de buien door lekker in de zon, en zo droogt die denk ik het beste! ik de droger zou ik niet doen . ik denk dat het niet echt goed is voor de deken als de droger! Scheve mond maargoed, dit is wat wij doen, en ik denk dat dat voor iedereen verschillend is. het ligt er ook maar aan wat je paardje gewent is vind ik!! OK dan! suc6 dr mee!!

Sanne

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 18:41

Ze staan bij mij vanaf van de week weer snachts binnen maar gewoon overdag buiten, ze kunnen wel wat hebben maar als het echt rotweer is dan maar een half dagje.

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 19:10

Mijn paard staat als het hard regent gewoon binnen. Met een klein beetje regen of met droog weer staat hij zo'n 3 uur per dag in de paddock of in het land. Ik kan van hem dan ook zeggen dat hij regen haat! Hij staat dan heel zielig stil, dan kan hij beter op stal.

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 19:34

Vandaag zijn ze bij ons bij uitzondering 's middags rond half 3 al binnengehaald omdat sommige paarden het koud hadden en het hagelde hier ook. Dus toen ik op stal kwam ben ik lekker in de binnenbak gaan longeren en daarna poetsen enzo, dan is de tijd die ze anders buiten hadden gestaan ook zo voorbij. De meeste paarden hebben bij ons een regendeken op en blijven bij gewone regen dan ook gewoon de hele dag buiten tot ze 's avonds op stal gaan. Maar nu werd het zelfs onze stalhouders wat te gortig en dat zegt wel wat Haha!

animals

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 19:54

ik had nu liever met deze regen een binnenbak maar jah helaas

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 20:04

zelfs bij ons zijn de meeste paarden uit de polder gevist en binnen gezet, de boer zet ze morgen allemaal weer voor ons in de wei OK dan!

Overigens stonden de grootste bikkels (Bels, Tinker, Fjord) het hardst te hinniken dat ze naar binnen wilden.......de watjes!!!

Little_Sun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 20:18

De pony's hier hebben gewoon de hele dag buiten gestaan. De meeste pony's (iig de rijpony's) hebben gewoon een deken op.
Ik heb vandaag niet gereden, hoewel de bak nog wel goed was (geen plassen etc.). Heb hem maar even vrij laten springen.

Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 20:22

Met dit weer staan de paarden bij ons binnen. Marco is al aan het hoesten, heeft een hekel aan dit weer en rent dus toch de hele dag voor de poort op en neer te hinniken naar alles wat beweegt, om hem eventueel binnen te zetten Haha!
Bovendien trappen ze de hele wei kapot. Ik heb wel een regendeken, maar daar zit een vulling in van 300 gram, en dat vindt ik toch nog iets te warm om die nu op te leggen.

Whizper08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 21:47

Stagave en zijn Haf vriendje staan nog dag en nacht buiten, maar denk dat dit zeker de laatste maand is! Daarna gaat hij een paar uurtjes per dag in der paddok.

animals

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 07:34

mijn parden staan ovedag buiten en ´s avonds gaan ze naar binnen tot nu toe is het nog lekker weer voor ze als nou regent of niet dat is goed voor de gezondheid van de paarden vooral voor paarden die benauwd zijn.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 14:41

mijn shetje..jah die is winterhard maar vind het fijn dat ze wel een grote inloop stal heeft..
als ze et genoeg buiten vind gaat ze lekker binnen staan..

rona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 17:22

Als het s'morgens droog is gaan ze rond 9 uur naar buiten bij ons. Rond een uur of 6 ga ik ze dan binnen halen maar met het weer van gister zouden ze eigenlijk niet naar buiten gaan. Ik ben toen om 3 uur er heen gegaan en heb haar op de wei gezet. Rond 6 uur heb ik haar weer binnen gehaald. Dan zijn we in ieder geval even buiten gweest. Maar het is oppassen met dit weer want zondag was een paard aan het ravotten in de wei en hij rende op de draad af en kon niet meer remmen. Toen is hij dus door de schrikdraad heen gegaan. Dat was wel ven schrikken!
Maar over et algemeen gaan ze zo veel mogelijk de wei op.

nappie29

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 21:17

onze paarden staan dag en n8 buiten
als het nogf langer dit weer blijft gaan gewoon lekker
snachts naar binne maar overdag weer lekker naar buiten
vinden ze heerlijk ze worden alleen maar vervelend op stal

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 21:48

mijn paardje staat met dit weer toch echt op stal. Wil ook niet eens naar buiten. Staat net zo lang voor het hek te schrapen dat hij binnen wil en wil ook niet dat hij zo'n dikke vacht kweekt.

Pjelk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 21:59

Op het moment heb ik het nog even heel makkelijk voor wat betreft het buitenzetten. Beau en pjelk (nog wel) staan in een open stal met uitloopje vanwaaruit ze ook nog in een stukje wei kunnen Slim . Uitloop en wei zijn weliswaar zowel zwembad als modderpoel maar als ze een stukje willen wandelen dan kan dat.

Met Pjelk gaat het echter wel lastiger worden want die komt vanaf volgende week weer in de manege te staan (gelukkig wel!) en dan begint voor mij het getob ook weer...

Lautjuh123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 11:57

ik heb geen eigen pony maar wel verzorgpony die geen enkele deken heeft Scheve mond
vreselijk...ik zat om half 1 s'nachts serieus te overwegen of ik m binnen zou gaan zetten want afgelopen stond ie helemaal te shaken van de kou Huilen
nu staat ie s'nachts op stal en overdag op het land..