Taxatietopic III

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 13:18

Palermo, ik vind haar echt een ontzettend leuke haflinger! Zo te lezen ook een super karakter! Rond de 1500/1600?

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 13:20

Okay, hier mijn 'taxaties' van de Haflingers:
Wilfred: naar mijn mening een te korte en zware hals, holle rug (kan door foto komen): 950 euro.
Veerle: leuke afstamming, staat aardig in het model: 1250 euro.
Palermo: leuke afstamming, goed gedaan op de keuring; kan nog ontwikkelen, toont niet écht groot: 1250 euro

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 13:32

Afbeelding

Afbeelding

Leuk topic, ik doe ook graag even mee Knipoog
Het gaat niet over Ushi (daar hebben jullie al op "gegokt") maar over Balte, de bruine merrie met de witte bles.
Info: tweejarige (wordt in maart 3) BWP merrie van Don Renoir (Donnerhall x Renoir I) uit Lucky Lady (de merrie die je op de tweede foto nog net rechts ziet) en dat is een A Lucky One (v. Lucky Boy xx) x Fantastique merrie.
Balte is nu ongeveer 1.63m hoog, beweegt super, is heel lief en braaf in de omgang, slim,... en wordt binnenkort zadelmak gemaakt. (zij is absoluut niet te koop haha maar het interesseert me wel wat jullie er van vinden)
De vader was vorig jaar kampioen dressuur bij de vijfjarigen, de moeder loopt M1 dressuur en heeft in haar jonge jaren een veulen gegeven dat later internationaal gesprongen heeft onder een Spaanse ruiter (voor alle duidelijkheid, ik kocht de moeder en de vorige eigenaars hielden dat veulen Haha! )

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 13:53

Ewald -> leuke pony, nog lekker jong en gaat nu zijn pubertijd tegemoed. nog niet veel wedstrijd ervaring, ik zou zeggen 2500 euro

Toscar -> ontzettend mooie haflinger, lekker veelzijdig voor gebruik. 1950 euro

Ryan -> mooi groot paard, leuk papier. nog geen wedstrijdervaring maar wel ongeveer op L2 nivo, ik denk 4000 euro.

Wilfred -> zijn verhoudingen vind ik niet helemaal mooi. ik denk 1250 euro.

Oke ik gooi Jaike nog een keer in de strijd, ben benieuwd wat jullie denken volgens mij had ik vorige keer maar 1 iemand die zich aan haar durfte te wagen Haha!

Afbeelding

Het is een 8-jarige merrie Sjaard320 x Doeke. Ze is heel erg werkwillig en ontzettend leergierig, op dit moment hebben we 1x L1 gereden zonder wp. Geen stalgebreken, volledig geent, altijd ontwormd, bekapt en naar de tandarts geweest.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 13:58

Okay, gokje op Jaike: mooie merrie met mooie hoofd-halshouding. Veel front maar mist wat 'body'. Bewegingen zijn helaas niet te beoordelen (i.v.m. knieactie). 4000 euro???

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-03 15:25

Balte: 1500 => goeie papieren, maar is nog jong en is nog niet opgeleerd.
Jaike: 3500 => mooi gebouwd, heeft wedstrijdervaring en papieren.
Voor betere beoordeling zou bewegingsfoto handig zijn (knieactie).

New-Forest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 15:28

Okee dan, hier komt Melano:
Melano, een 5 jarige New Forest merrie, v. Duke's Forest Oberon. Bruin, 1.46. Op stal soms een beetje chagereinig maar zal je nooit maar dan ook nooit kwaad doen! 100% verkeersmak en trailermak.
Ook wedstrijden rij ik met der. Mag L2 dressuur starten wat we ook binnenkort gaan doen en spring verder met der L en rij ook SGW in de L. Super sportpony al zeg ik het zelf Schijnheilig Tong uitsteken Heb afgelopen zaterdag een muur gesprongen van 1.30 hoog.. Ik zat erop he voor de duidelijkheid Bloos! Tong uitsteken Haha! Kan ook goed met andere paarden opschieten .
Afbeelding
Afbeelding

bluehunter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 16:23

WAT IS DEZE MERRY WAARD? Verward
ISA Clown
13 jarige keur merry
m dressuur

ibop test:
stap: 85
draf:82
galop:85
vrij springen:60
springen onder de man: 60
stal gedrag: 90
algemeen gedrag: 80

Kleur:donkerbruin/zwart en een druip bles. 3 lage witte voetjes

als ze alleen staat gaat ze weven maar anders niet, ook niet met voeren!
en ze heeft op haar voor been een bult van gallen van een hele oude plek. maar loopt hier niet kreupel mee. de gallen zijn gewoon zacht.

ze is 1.65 groot

broer is 2e bezichtegings hengst!!
nakomelingen register bevat ook een paar goede hengste en keur merry's

papier:

dublinX john you tho berry voor het volledige papier zie mijn profiel
verschillede bekende namen aanwezig: marc o polo, lucky boy, enz. ik ben heel erg benieuwd. willen jullie haar taxeren als je naar de fok kijkt en als je naar de sport kijkt (2x dus) sorry helaas geen foto

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-03 16:36

MENSEN, ALSJEBLIEFT NIET ALLEEN JE EIGEN PAARD ERBIJ ZETTEN OM TE LATEN TAXEREN,
MAAR OOK DE PAARDEN VAN ANDEREN TAXEREN, ANDERS WORD HET NOGAL SAAI HE!

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 16:53

Toscar: 1500 euro, Veerle: 1000 euro

En Nic ook nog maar een keer Haha!

Nicoline (model) v. Bjorkmann (elite) x Frieda (ster, keur, prest) v. Naustdal x Alida (elite) v. Normann x Siedske (elite) v. Norbert
Stokmaat: 1.42 m.
Leeftijd: 10 jaar (30 april 1993)
Geslacht: merrie
Nic heeft voor de zadelproef (IBOP) 80 punten behaald. Ze is L-dressuur en B-springen NPC.
Nicoline is best wel een heethoofd. Ze kan onwijs goed lopen, maar het kost wel even wat geduld voor je er bent. Haar gangen zijn niet echt spectaculair, op keuringen haalt ze daar altijd de minste punten voor. Maar voor mij is ze een superpony
Nicoline is niet helemaal 100% verkeersmak, al zal dat met veel geduld wel beter kunnen worden. Ze is ook altijd in voor een sprongetje, maar is soms wel zo enthousiast dat ze gaat weigeren Verward
Ze heeft behalve wat proefjes voor het stamboek geen wedstrijdervaring. Een L1 proefje kan ze nu als het goed is wel redelijk afleggen. We hebben iig. nog steeds les, en we gaan vooruit Haha!

Afbeelding
Afbeelding

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 19:25

free schreef:
Misty : Volgens mij iets meer dan 2500 euro, mooie pony, met papieren hieef precies gangen.

Wat ik bedoel met goed wandelpaardje, ze schrikt van niks en gaat overal over en doet dit supergraag.

Ok, maar is een paard dat graag wandeld meer/minder waard? Verward Knipoog Leek me niet van belang, dus vandaar dat ik je mss verkeerd begreep Haha!

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 19:46

ik ben echt heel slecht in schatten hoor Bloos

Ushi: heel mooi paard, mooie aftekeningen, 2500 tot 3000 euro

Montana: 1500 tot 2000 euro

Wodka: 500 tot 750 euro

Misty: 2500 tot 3000 euro

Toscar: supermooi paardje, 1500 tot 2000 euro

Wilfred: Kwijl 1250 tot 1750 euro

Veerle: 1000 tot 1750 euro

Melano: 2500 tot 3000 euro

Nicoline: 1500 tot 2000 euro

maar ik heb er verder niet veel verstand van dus als ik er helemaal langs zit, sorry Bloos!

nou starlight:

het is een draver, maar ze kan stap, draf en galop. Alledrie gewoon rustig en ook rendraf erbij Cool. Ze is 11.
Ze kan oefeningen tot L2 niveau, maar ik weet eigelijk niet of er een proefje mee te rijden is Bloos! (oefen nooit, ze kan het wel) Springen kan ze ook vrij goed, maar ik durf niet zo hoog. Zit behoorlijk wat pit in, maar is absoluut niet vals of vervelend.
Buiten kun je geen fijner paardje hebben, 200% verkeersmak, zo mogelijk nog meer Haha!
Superknuffelpony en een betrouwbaarder paardje is er gewoon niet Lovers

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kyan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 20:07

Ik zal me even over de haflingers uitlaten;

Tos is een erg mooie Haflinger. Jammer dat zijn afstammingen er niet bij staan. Maar ik vind hem zeker 2000 euro waard.

Wilfred is meer een ouder type Haflinger. Ik zelf vind het grovere type mooier omdat de Haflinger van oorsprong breed en grover gebouwd horen te zijn. Ik schat hem rond de 1000 euro.

Ik doe mijn eigen haffie ook even voor de taxatie;

Guus is een Haflingerruin van 8 jaar. Zijn oorspronkelijke naam is; Acrobaatje van de meerdijk. Stokmaat is 1.40. Ook Guus behoort tot het "oudere" type haflinger, alhoewel hij niet echt fors is.
Hij heeft een karakter van goud, zoals je ziet op de foto met mijn zusje van 3 erop.
Verder een lieve foto met zijn koppie erop Ach gut

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zijn vader is Actueel.
En moeders is Laura.

Jammer genoeg heb ik niet echt mooie foto's waar ik hem echt op kan laten zien zoals hij is.

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 20:15

Okee, ik heb wat laag getaxeerd in verhouding met de rest maar vergeet niet dat de euro 2xde prijs+10% is he en dat het geen guldens meer zijn!

Ushi
+merrie
+mooie leeftijd
+mooie schofthoogte
-geen papier
-geen bijzonder mooi gangwerk (past ze niet helemaal over)
-geen geschreven prestaties
-lastig met losrijden
E.1250,-

Montana
+merrie
-beetje jong
-geen papier
E.800,-

Wodka
+merrie
+/-beweegd wel leuk maar niet bijzonder
+braaf
-geen super papier
-groeiachterstand
E.450,-

Imago
+braaf
+mooi ogend
+mooie schofthoogte
-geen papier
-geen geschreven prestatie
E.800,-

Laica
+mooie leeftijd
+mooi papier
+braaf, gemakkelijk te rijden
+mooie gangen
E.5000,-

Wilfred
+papier
-al wat ouder
-weinig bereden
E.800,-

Palermo
+merrie
+mooi papier
+braaf
E.1000,-

Balte
+mooi papier
+mooie gangen
+mooie schofthoogte
-vrij jong
E.4000,-

Jaike, durf ik echt niks over te zeggen Bloos

Melano
+mooie leeftijd
+mooi papier
+mooie schofthoogte
+braaf
+wedstrijdervaring
E.4000,-

Nicoline+mooie schofthoogte
+merrie
-al wat ouder
-geen wedstrijdervaring
E.800,-/900,-

_________________________________________________________________________________________________________

Treasure:
3 jarige KWPN merrie [wolfgang x farn x julio mariner] 1.70 m. dus een mooie maat voor een merrie. Vierkant gebouwd dus weinig problemen met haar losrijden, ze is ontzettend braaf, schuilt totaal geen kwaad in en kijkt nergens naar een heel vriendelijk en eerlijk paard. Verkeersmak en buiten ook ontzettend braaf. Geen stalgebreken. Gekeurd met foto's. Zit heerlijk en is gemakkelijk te rijden. Heeft een sterke achterhand waar menig paard jaloers op mag zijn! Kan met de juiste ruiter alles bereiken. Een perfect paardje voor de sport!
Afbeelding
hier strekt ze niet of loopt ze niet boven haar tempo, dit is een gewone arbeidsdraf

Osmanthus
Afbeelding
Afbeelding
7 jarige KWPN ruin [peter pan x pilot x ahorn] 1.73 m. dus een mooie maat. Hij is ontzettend braaf, schuilt totaal geen kwaad in en kijkt bijna nergens naar. Verkeersmak en buiten ook ontzettend braaf. Geen stalgebreken. Gekeurd met foto's. Zit heerlijk en makkelijk in de omgang. L2 Dressuur maar totaal springgefokt (dat hebben wij nog niet met hem gedaan maar hij moet het goed kunnen) Heel vriendelijk en een heel eerlijk paard.

Movie Star
Een 6 jarige Paint merrie, geen papier 1.57m. en vierkant gebouwd dus makkelijk los te rijden. Ontzettend braaf, zowel in de omgang als onder het zadel. Verkeersmak (volgens mij kan een paard niet braver zijn in het verkeer/buiten). Eerlijk en vriendelijk, geen stal gebreken. Gekeurd, helaas aangeboren spat mag dus alleen nog recreatief gereden worden maar ze heeft er geen last van. Ze heeft voorheen L1 dressuur gelopen en L1 gesprongen.
Afbeelding
Afbeelding

Ik ben eens benieuwd wat jullie ervan maken Haha!

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 21:18

Ik kijk alleen even naar de Haflingers:
* Toscar: omdat hij geen papieren heeft max. 1500 euro. Is ook niet zo groot, heeft wel een mooie leeftijd.Blijft wel een erg leuke pony.
* Wilfred: heeft zijn leeftijd tegen. Iets aan de ouderwetse kant, maar er zijn ook mensen die dat juist zoeken. 1000-1200 euro.
* Veerle: kan nog niets, 1200 euro?
* Palermo: minimaal 1750 euro. Hoe groot is ze?
* Guus: wat klein, 1000 euro. Is volgens mij wel een onwijze schat, misschien hierdoor iets meer.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 21:23

En nu Sheril (weer een Haflinger).

13 jaar, 1,44 m., afstamming liz Alpha x Stecher. Geboren in Oostenrijk, goede fokmerrie gebleken. Kent nu de redelijk goed de basis onder het zadel (is nu twee jaar onder het zadel, en ik ben geen ster ruiter), heeft niet het makkelijkste karakter maar is niet gemeen. Heeft erg mooie bewegingen, gebruikt achterbeen goed. Springt los makkelijk. Is bij de vorige eigenaren hoog geeindigt op provinciale (erekampioen Brabant) en de nationale keuring (tweede plaats) en heeft afgelopen zomer met een eerste premie haar rubriek gewonnen en is tweede geworden op het dagkampioenschap van Zuid Holland. Ik hoor regelmatig van paardenmensen die niets met Haflingers hebben dat ze haar wel erg mooi vinden.

Ik heb helaas geen goede bewegingsfoto's.

Afbeelding

Afbeelding

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 21:24

Miran schreef:

Ze is 1.40 gemeten afgelopen keuring.
Achteraf las ik idd dat ze vrij klein oogt, was even vergeten dat de foto vanaf de bakrand genomen zijn want in het echt oogt ze juist weer groter Verward

Okkie eerste premie is toch ook wel een beetje een geschreven prestatie Haha! Knipoog

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 21:30

Miran, ten eerste op de eerste foto lijkt ze spreken op Par, was even in de war Clown
Nog niet zo lang onder het zadel en geen topprestaties, maar wel een hele goede keurings en fok reputatie.
Voor de 1 is dit niets waard, voor de ander het belangrijkste wat er is.....
Ik ga maar even uit van de mensen die het het belangrijkste vinden: minimaal €1800
Ze kan immers nog jaren veulens geven.

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 21:31

Sily"]
[quote="Miran schreef:

Achteraf las ik idd dat ze vrij klein oogt, was even vergeten dat de foto vanaf de bakrand genomen zijn want in het echt oogt ze juist weer groter Verward

Okkie eerste premie is toch ook wel een beetje een geschreven prestatie Haha! Knipoog
[/quote]

Ik bedoel wedstrijd gericht daarmee Knipoog

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 21:34

Okkie1"]
[quote="Sily"][quote="Miran schreef:

[/quote]

Ik bedoel wedstrijd gericht daarmee Knipoog
[/quote]

Sjips....was wel een beetje een wedstrijd hoor Haha! Knipoog
Gaat weer stoppen met off topic gaan.... OK dan!

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 21:44

Hoi Okie, wat bedoel je eigenlijk met je uitleg over de gangen van Ushi, "past niet helemaal over", wat betekent dat? Ben alleen maar nieuwsgierig Knipoog
Ushi heeft trouwens wel geschreven prestaties, was ik al helemaal vergeten: dressuur L1, achttal Zb en springen B.

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 21:48

Treasure: ik ken weinig van KWPN bloedlijnen maar het paard spreekt me enorm aan, voor minder dan 5000 euro zou ik die toch niet laten vertrekken.
De andere spreekt me minder aan, Osmanthus was het? maar daar weet je natuurlijk niet hoe goed en hoe hoog hij kan springen. De prijs is voor mij daar afhankelijk van.
Voor een braaf wandelpaard betaal je toch algauw 1500 euro, maar de paint zit dan wel met die spat, beetje moeilijke kwestie, haar hoofd spreekt met ook niet helemaal aan, haar type wel...

Chantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 22:05

Okee.... RAILLY OOK!!

Naam: Railly
Leeftijd: Net 5.
Kleur: Donker bruin
Geslacht: Ruin.
Vader + moeder: Haarlem X Hymne
Hoogte: 1.73

Super lief + leuk paard Lachen
nu NOG B dressuur (binnekort L1)
We hebben nu 6 wedstrijden gereden en we hebben 9 winstpunten.
Wil graag voor je werken!
Kan goed met andere paarden!

Afbeelding

Afbeelding

WIE BIED *LOL*

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 22:06

Red Wood

Redwood is een 5 jarige ruin van 166 hoog. Donkerbruin ( staan in zijn papieren) tegen het zwart aan. Afstamming: Goodtimes x Bernstein.
Chique paard om te zien. B klaar. ( nu 5 maanden onder het zadel) Verkeersmak. Eerlijk paard wat makkelijk in de omgang is. Maar met rijden wel uitstaling en pit heeft. Ook pakt hij het springen erg makkelijk op.

Afbeelding

[img]http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=251878[/img

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 22:16

Leonie_M schreef:
Red Wood

Redwood is een 5 jarige ruin van 166 hoog. Donkerbruin ( staan in zijn papieren) tegen het zwart aan. Afstamming: Goodtimes x Bernstein.
Chique paard om te zien. B klaar. ( nu 5 maanden onder het zadel) Verkeersmak. Eerlijk paard wat makkelijk in de omgang is. Maar met rijden wel uitstaling en pit heeft. Ook pakt hij het springen erg makkelijk op.

Afbeelding

Afbeelding