Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Knakker schreef:volgens mij niet, ze hebben een keer met de hoefsmid meegefilmd, volgens mij was het normaal beslag.
bethje31 schreef:Mijn favoriete programma!
Zoals ze gisteren over dat lawaaige bruggetje galoppeerden! Moet je met een gemiddeld paard niet proberen.. Zou best wel een gepensioneerd politiepaard willen hebben....
inesje15 schreef:Wij rijden ook steeds met widia's uit veiligheid. Het is niet echt goed voor de pezen van de paarden, dat weet ik ook wel, maar sinds we in een gewone draf eens onderuit gegaan zijn op de weg (1 van de paarden glijdt nog steeds bij warm weer), rijden we nooit meer zonder widiapunten op de weg.
Weliswaar galopperen wij niet op de weg, soms eens in een graslijn ernaast, maar verder nooit.
108078; widia's kun je niet zien zitten, ik wil er wel eens een foto van nemen als je dit wil zien
Duhelo schreef:emirr schreef:Zit wat in Duhelo.. Er is vast wel over nagedacht al. Ik verbaas mij slechts dat het eigenlijk zo "ouderwets" is. Gewoon ijzers.
wat goed werkt, moet je niet veranderen
Duhelo schreef:rubber zou ik er net niet onder doen, als een paard galoppeert of draaft, schuift het ijzer ietwat over de weg. rubber eronder zorgt dat de hoef bij aanraking van de grond direct stopt, en dat het been een grotere klap moet opvangen ...
108078 schreef:Duhelo schreef:rubber zou ik er net niet onder doen, als een paard galoppeert of draaft, schuift het ijzer ietwat over de weg. rubber eronder zorgt dat de hoef bij aanraking van de grond direct stopt, en dat het been een grotere klap moet opvangen ...
Misschien zit ik er naast,
maar als je schuift moet het paard toch ook moeite doen om zijn benen bij elkaar te houden?
en je schuift toch ook niet op alle ondergronden? ja zand, filt daar zak je dan in , maar ik zie niet waarom grip slecht zou zijn. Volgens mij valt dit best wel mee.![]()
Ik heb zelf geen ijzers onder mijn knol, dus ik zou het niet weten.

Citaat:haha, je schuift niet zoals op ijs he.
ik heb daar ooit eens een filmpje van gezien, een paard die draaft, zet zeg maar zijn voet neer, en schuift nog een enkele cm's door vooruit, dat is echt niet veel hoor.
Met kunststofijzers wordt die schok direct gestopt en geabsorbeerd door het been.
emirr schreef:Duhelo schreef:
wat goed werkt, moet je niet veranderen
Haha. Het werkt niet altijd goed natuurlijk, daarom zijn we ook bezorgd. En dingen blijven zich ontwikkelen. We zitten ook niet meer allemaal op hetzelfde kleedje als de indianen, terwijl dat toen ook prima werkte. Toch?