Goede manege in Amsterdam

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 23:24

Waves schreef:
Samy schreef:
Ik heb een paar maanden terug met de eigenaar van de Hollandse staan praten, de paarden gaan wel degelijk naar buiten (zegt hij dan),

In ieder geval zeker niet elke dag, en ook niet elke week. Volgens mij is dat alleen in de zomer een paar weken.

En er verzorgd uitzien.. tja... dat het gangpad is aangeveegd en er bij wijze van spreke gouden knoppen op de stallen zitten.. daar heeft een paard helemaal niks aan. :n

Bij ons gaan de paarden ook niet elke dag naar het land op, ook niet elke week, dat is ook alleen in de zomer.. en dan ook maar 3/4 dagen.
Ze komen verder wel 2x per week in de bak en dan hebben we het over provincie Utrecht.

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 23:27

Joyamu schreef:
Samy schreef:
Ik heb een paar maanden terug met de eigenaar van de Hollandse staan praten, de paarden gaan wel degelijk naar buiten (zegt hij dan), buiten de stad heeft hij een paar hectare waar ze op kunnen.
In hoe vere dat waar is, weet ik ook niet, maar er zullen vast mensen op de Hollandse rijden die daar wel wat vanaf weten.

Ik ben er 1x geweest, met de premiere van Penny''s Shadow. Heb er ook in de stallen mogen lopen, ondanks dat er nog enkele stands staan, vond ik het er heel netjes en verzorgd uitzien.

Ik vraag me af hoe vaak de paarden dan naar buiten gaan, want er zijn veel mensen die daar rijden. bijna elke dag zijn daar lessen. Wanneer gaan de paarden dan naar die weide?? En hoe verplaats je zo veel paarden naar een stuk land buiten de stad?

Ik vraag dat me gewoon af...

Voor zover ik weet, ik fiets er namelijk wel eens doorheen, staan enkele paarden soms op een klein stukje land midden in het Vondelpark. Een superoplossing natuurlijk maar ik geloof dat de gemeente niet zo happig er op is. Zomers gaan alle paarden en ponies een aantal weken ergens het land op met vakantie.

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 23:28

Op Stal de Andere Wereld ben ik wel eens geweest, tenminste, des tijds heette hij nog de Landhoeve.
Het is wel op dezelfde plek, maar het zou natuurlijk kunnen dat de stal inmiddels van eigenaar is gewisseld.

Ik vond dat de paarden er erg slecht bij stonden. Gespleten hoeven, oude zadels die al jaren niet gevuld zijn, materiaal verder ook niet op orde. En de mensen waren ook niet aardig.

Het is wel al een tijd geleden, dus er kan in die tijd heel veel veranderd zijn!
Al heb ik er sindsdien nog niet veel positiefs over gehoord...

Fenrir

Re: Goede manege in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 23:29

Wil je echt paarden of zijn pony's (grotere maten dan ;) ) ook goed? Ik rij op een ponymanege, is er echt heel leuk (goede les, niet van die afgestompte manegepaarden). Geloof alleen wel dat er een wachtlijst is, maar ik weet niet precies hoe lang die is inmiddels...

Joyamu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 23:30

bruceandnoon schreef:
Voor zover ik weet, ik fiets er namelijk wel eens doorheen, staan enkele paarden soms op een klein stukje land midden in het Vondelpark. Een superoplossing natuurlijk maar ik geloof dat de gemeente niet zo happig er op is. Zomers gaan alle paarden en ponies een aantal weken ergens het land op met vakantie.

Ik fiets elke dag door het Vondelpark, en inderdaad, heel soms in de zomermaanden staan er een paar paarden op een klein stukje land.

Maar persoonlijk vind ik dit geen leven voor een paard, in de zomer een paar weken op het land en voor de rest van de tijd alleen binnen lessen volgen.
Ik vind niet dat dit een goede manier is om paarden te houden.

Maar dat is mijn mening..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 23:31

Hollandsche Manege heeft inderdaad geen weide... ik heb ze nog nooit in het Vondelpark zien staan. Wel eens zien rijden.

Joyamu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 23:32

Sanned13 schreef:
Op Stal de Andere Wereld ben ik wel eens geweest, tenminste, des tijds heette hij nog de Landhoeve.
Het is wel op dezelfde plek, maar het zou natuurlijk kunnen dat de stal inmiddels van eigenaar is gewisseld.

Ik vond dat de paarden er erg slecht bij stonden. Gespleten hoeven, oude zadels die al jaren niet gevuld zijn, materiaal verder ook niet op orde. En de mensen waren ook niet aardig.

Het is wel al een tijd geleden, dus er kan in die tijd heel veel veranderd zijn!
Al heb ik er sindsdien nog niet veel positiefs over gehoord...

Ik heb er een tijdje les gehad, en ja, er waren wat klachten over de manier waarop de paarden eruit zagen. De dierenbescherming is eens gekomen omdat sommige paarden te mager waren.
Het bleef bij een waarschuwing.

Maar de paarden zijn echt schattten, ze staan bijna altijd buiten [behalve 's nachts] de stallen zien er goed uit en de mensen zijn aardig.
Ik heb het gevoel dat ze het echt goed willen doen, maar dat het niet helemaal lukte. Jammer.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 23:57

Samy schreef:
Bij ons gaan de paarden ook niet elke dag naar het land op, ook niet elke week, dat is ook alleen in de zomer.. en dan ook maar 3/4 dagen.
Ze komen verder wel 2x per week in de bak en dan hebben we het over provincie Utrecht.

Tja, dat moet jij weten... ik vind het geen manier van paarden houden en wil niet op zo'n manege rijden. Ik schets gewoon het beeld voor TS hoe het op de Hollandsche is en hoe ik dat ervaar. Of TS problemen mee heeft met een stal als de Hollandsche of het prima vind en daar best wil rijden, moet ze zelf uitmaken. :)