Hoeveel procent rijd met cap (gokje)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ajbdhrtls138

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 13:38

5 % niemand die altijd een cap draagt, bij sommige paarden word er weleens een gedragen. Ik draag zelf op het ene paard meestal wel een cap en bij de andere nooit.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 13:59

Ik rij altijd met cap.
Ik vind het veillig, omdat mijn paarden nogal schrikachtig zijn, en zo een rare bok kan maken waar je er af ligt.
Dan lig ik er liever af met een capje *LOL*
Ik vind het altijd wel raar lijken zo'n grote champion op je hoofd, iedereen rijd zonder Scheve mond

marsss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 14:03

Ik rij altijd met cap op de manege en op me verzorgpony ook altijd. Van me ouders mag ik niet eens zonder cap rijden die zeggen altijd "of rijden MET cap of NIET rijden je mag kiezen" beetje flauw maar wel waar

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 14:08

Ik rijd ook altijd met cap op m'n verzorgpaard. T ziet er niet uit, maar is wel veiliger. Ik rijd liever voor banketstaaf dan dat m'n hele hoofd in de kreukels ligt als ik eraf val.

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 15:34

Eerlijk gezegd, ik rij altijd met een cap op tenzij.. ik erg ziek ben! Schijnheilig

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 15:38

ik heb jaren zonder cap gereden maar ben het mezelf nu weer aan het aanwennen.....zon lichte casco is echt wel beter!

machogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 16:29

ik heb hem altijd op! met buitenrijden vooral, we springen dan erg veel en de kans is heel groot dat je dan een tak tegen je hoofd krijgt, of bij een foute sprong van je paard afvalt Haha! ben nog nooit van un paard afgevallen (afkloppen) rij nu 4,5 jaar en reed eerder altijd de moeilijke paardjes. nou is macho ook geen gemakkelijke Scheve mond
maar neem geen risico's en zet die cap gewoon op!! het is veel te lijp als je er eens afvalt en ongelukkig terecht komt..... ken genoeg verhalen dat mensen eraf vallen en dat niet meer kunnen navertellen omdat ze geen cap ophadden Verdrietig
Vingers aflikken

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 17:05

ik nooit, alleen als ik ga springen (kop door de paal = auw) en buitenrijden (kop op het asfalt = ook auw). bij ons (pensionstal), staan 50 paarden, dus 40 eigenaren zoiets, en er rijden er geloof ik 3 met cap, waarvan 1 onder de 12, dus die moet gewoon van zn moeder.

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 17:25

Toen ik op m'n 13de een eigen paard kreeg en stopte op de manege heb ik dat onding nooit meer opgezet. Ik kreeg er hoofdpijn van en deed het elastiek toch niet vast (wie wel?) dus vond dat ik zonder kon. Bovendien kijkt met je in de Western-wereld toch wel een beetje raar aan als je een cap draagt. Ik rijd nu dus al 8 jaar zonder en heb nog nooit een ongeluk gehad.

Maar omdat ik nu regelmatig een roteind van de bewoonde wereld rijd (Veluwe he...) en ook endurance wedstrijden start, heb ik een helm besteld. De nieuwe soort helmen zijn geventileerd en zitten een heel stuk beter als die oude dopjes, dus als 'ie er is zal ik hem wel dragen ook. Het bos in, tenminste. Op het eigen terrein waarschijnlijk niet.

Grappige is dat op onze pensionstal eerst helemaal niemand een cap had, maar nu zijn we er bijna allemaal aan begonnen. Nu nog onthouden om het ding op te zetten...

silleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 17:59

ik draag hem nooit Verward Alleen bij buitenritten. En tegen mijn nichtjes en verzorgster zeg ik altijd: je gaat er niet op zonder Ik heb meestal wel een hoed op Verward (niet dat dat veel zal helpen maar ja kwestie van iets op mijn kop te hebben)

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 18:36

Bij ons op stal ben ik de enige die met cap rijd. Het percentage bij ons ligt dan op de 4%.
Ik gok dat ongeveer 40% consequent met een cap rijdt, daar bedoel ik mee dat een ruiter, waar hij dan ook rijd, altijd een cap op heb.

mijndario

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 20:20

Ik rijd ook altijd met cap.
Ik ben al eens een paar keer van me hafje gevallen en das niet leuk.
Ook bijvoorbeeld toen ik op me kop een beetje terecht kwam *auw!!*
Ook op andere pony's heb ik me capje op.
Ik snap best dat sommige *iedereen?* het vervelend vindt maar ik heb gewoon vanaf het begin een cap gedragen en als ik me paard opzadel pak ik gewoon automatisch me cap Lachen
Ik denk dat bij mij op stal 80% wel een cap draagt.

MyBonfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 20:26

Ik rijd altijd met cap, en mijn zusje ook en iedereen die bij ons in de bak rijd dus de volle 100%!
Mijn moeder zegt altijd: als ik je zonder cap zie rijden, al is het maar voor 5 minuten, dan verkoop ik de paarden!
Mijn paard is nogal heet af en toe dus ik vind het gewoon alleen maar goed als je er een draagt, mijn zusje heeft een hele oude pony die nooit een stap verkeerd zet maar die draagt ook een cap dusZ..

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 21:49

ik denk 40 % ofzo. ik draag er altijd een

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 23:08

Eerste jaar op Tos altijd een cap op, maar laatste half jaar is hij zo braaf, en ik krijg steeds een geïrriteerd voorhoofd van dat ding, dus alleen met springen (ondat ik dat zelf soms doodeng vind) en met bosritjes heb ik hem op.
Op stal ben ik echt de enige geloof ik die som een cap op heeft, een enkeling heeft er een voor wedstrijd maar de meeste rijden met hoedje.
Bij de clublessen is het verplicht, dus dan zie je ze heel de les klooien met die cap, Haha! Bij de recreanten waar ik meerijdt, is het niet verplicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 23:11

Ik altijd, verder eeh, de meeste zie ik niet rijden, en die ik wel zie rijden, is er maar 1tje van. Ik voel me gewoon niet veilig zonder cap. Ik moet wel zeggen, dat waar je mee omgaat, besmet mee raakt. Want als ik haar uit de wei haal, en ik klim er dan op, ik dat dan zonder cap doe. Terwijl dat het gevaarlijkst kan zijn, als ze eens met z'n allen naar het hek gaan rennen... Ik verplicht wel iedereen (op 1 na) een cap op te doen op mijn paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 02:21

Ik denk dat 60% van paardrijdend nederland een cap draagt...

Ik rijd meestal zonder cap. Ik heb al diverse modellen en uitvoeringen geprobeerd en tot nu toe geen cap gevonden die ik echt op mijn hoofd verdraag. Misschien dat het nu de winter komt beter gaat...

Ik weet dat het verstandiger is om hem op te zetten. Ik heb een keer een meisje met haar hoofd tegen een schot zien stuiteren en haar casco helm was gespleten. Mijn vader stuiterde laatst van het paard en lag met zijn hoofd een piepklein stukje van de biels af die om de bak heen ligt (hij had zijn cap wel op en geen schade gelukkig).

Maar ik vind het aan de andere kant ook weer vervelend om altijd als ik op mijn paard zit, enorme last te hebben van een cap. Daarbij heb ik niet echt het idee dat het een enorm risicopaard is Haha!. Maar goed, hij zou natuurlijk kunnen struikelen of zich een keer kunnen vergissen. Ik zou zelf ook nog flauw kunnen vallen...

Met cap is verstandiger, misschien waag ik me er ooit nog aan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 02:26

ArwenLune schreef:
Bovendien kijkt met je in de Western-wereld toch wel een beetje raar aan als je een cap draagt.

Haha, inderdaad... Toen ik nog westernlessen had en daar voor het eerst mee ging met een buitenrit had ik mijn calimerocap opgezet. Je had die gezichten van de rest moeten zien: 'Wat is dat nu?????' Lol. Ik vind het eerlijk gezegd ook geen gezicht, een 'capcap' bij een westernuitrusting. Dan vind ik een endurancehelm een stuk beter passen...

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 03:13

ArwenLune schreef:
Bovendien kijkt met je in de Western-wereld toch wel een beetje raar aan als je een cap draagt.

Het kan ook anders! Hier op mijn voornamelijk western georiënteerde manege rijdt bijna iedereen met cap OK dan!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 15:01

ik rijd nooit met cap terwijl het eigenlijk slecht is.
ik zal mezelf het wel weer moeten aanwennen..
ik ga binnenkort op stage bij marc Houtzager, ik denk niet dat het daar op prijs gestelt wordt als ik zonder cap op een knol spring.Haha!

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 15:51

ik rij altijd met cap, behalve als ik op flicka ff zonder zadel ga. maar verder altijd, de mensen die geen cap dragen moeten het zelf weten,(maar als je dan valt ben je niet verzekert!) ik doe het voor mn eigen veiligheid.

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 16:14

Ik heb mn cappie ook altijd op. Ik heb wel een goeie en krijg dus ook geen kapot voorhoofd ofzo. (als dat wel zo zou zijn zou ik hem toch niet meer opzetten en een andere kopen hoor Doei, doei ).
Ik ben de enige van de stuk of 30 mensen daar die met cap rijd. Bloos!
Een stuk of 2 zetten hem alleen op als ze naar buiten gaan...

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 16:46

CCCCorine"]
[quote="ArwenLune schreef:

Dan vind ik een endurancehelm een stuk beter passen...
[/quote]

Heb ik dus bestelt, een Las Nabeg. In het blauw. Niet zo heel engels, wel redelijk vlot. Daar kan ik wel mee over straat... Haha!

Maar goed, wij zijn ondertussen beland in onze geheel eigen stijl die ergens tussen engels en western in ligt, ook qua rijden zelf, dus eigenlijk kan niemand zeggen dat iets ergens niet bij past bij mij Knipoog

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 12:14

Ik rijd ook altijd met cap, maar dat is vooral omdat hij nog jong is en ik em nog niet goed ken. Maar ik hou em voorlopig op, vooral als het koud is, dan is het een stuk warmer op me hoofd, maar in de zomer vind ik het altijd zo heet, maar het is wel voor de veiligheid, als je verkeerd terecht komt dan heb je mooi een probleem, ik had pas nog een meisje heel gevaarlijk recht op haar hoofd zien vallen, maar goed dat ze een goeie cap op had...

Celeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 12:50

Ik rijd thuis alleen als ik ga springen of ga buiten rijden met cap en op de ponyclub en met les ook. Als ik geen rustige pony zou hebben had ik dit niet gedaan!!!! Als ik op een pony moet rijden die ik niet ken rijd ik ook altijd met cap.