Schoonmoeder wil opeens paardrijden...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Schoonmoeder wil opeens paardrijden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 16:09

O nee, geen paardrijdende schoonmoeder voor mij haha, haar vader had wel altijd paarden, maar alle kinderen vonden het helemaal niets :D
Helaas was schoonopa te slecht om nog te rijden toen ik de familie kwam...

Maar goed, ik ben allang blij dat mijn vriend paarden leuk vind :D

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 17:44

Leuke verhalen komen er langs. Superleuk mensen die niets met paarden hadden, maar dat dat toch begint te komen :P

liekevb schreef:
Haha super leuk ben benieuwd hoe ze het vind.
Je hebt in ieder geval mee dat je een tinker hebt, zit voor haar eerste keer wat fijner dan een smal paardje...

Laat maar even weten hoe het is gegaan! (en foto's) haha

Ik heb wel een slanke tink met aardig wat pit, maar die zal wel iets breder zijn dan een smal paardje :P

Ik laat het weten! Weet nog niet of er foto's gemaakt kunnen worden, want mijn vriend ging waarschijnlijk niet mee aangezien hij dan een training heeft die dag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 17:11

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-02-23 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-11 21:19

Was een geslaagde dag :) Schoonmams én schoonpaps hebben allebei even een klein stukje op mijn tinkermerrie gereden buiten (en ik met halstertouw ernaast). Ze was een beetje kijkerig, maar gelukkig verder erg braaf. Schoonmams vond het helemaal geweldig, en zei nadat we weer thuis waren dat ze nog graag een keertje mee wou als dat goed was :P Ze vond het echt geweldig dat als ze haar beide benen aanlegde mijn merrie zomaar ging stappen! *D Schoonpaps was wat stoerder en wou ook een stukje draven. Was nogal verwonderd dat hij het lichtrijden al zo snel doorhad! Was maar een klein stukje draf, want ik moest natuurlijk ook meerennen en heb echt een slechte conditie! Vond het ontzettend leuk om ze zo een keertje mee te maken :D Foto's heb ik helaas niet, maar het staat wel allemaal op film. Zal eens proberen stills te maken uit die film :P

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 15:54

Hey wat leuk zeg :D
Ik zie mijn schoonmoeder nog niet op een paard stappen, maar ze vindt het wel leuk verder. Mijn schoonzusje heeft nl ook altijd paardgereden vroeger.

Mijn eigen moeder vindt het allemaal mooi om te zien, maar vindt paarden een beetje eng omdat ze vroeger gebeten is. Als is ze afgelopen week wel met me mee geweest toen ik ging rijden en stond zelfs heel rustig te kijken in een bak vol met loslopende paarden ghihi

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 16:14

Leuk toch? :D
Mijn schoonmoeder zou niet eens in de buurt komen vermoed ik, vindt ze stinken en heeft er ook geen interesse in (hele schoonfamilie overigens). Ik zie het niet voor me dat ze erop zou willen zitten :))

Mijn eigen moeder heeft nooit les gehad, maar ging op vakantie gewoon met me mee met buitenritten op manegepaarden. Ze heeft ook wel eens op mijn haf gereden en verzorgde haar als ik op vakantie ging. Die is absoluut niet bang :)

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 21:01

haha super leuk!

liekevb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 10:11

Super leuk, ook dat schoonpa er ook nog op is geweest :D

Areana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 10:35

Echt superleuk inderdaad :D ! Leuk dat ze interesse hebben voor 'jouw' wereldje! Ik ben benieuwd of ze vaker willen gaan rijden.
Ik heb mijn (toenmalige) schoonmoeder ook te paard gekregen, ze is daarna vrijwel gelijk begonnen met lessen op een manege en een keer meegekomen naar een ruiterkamp voor volwassenen :D .

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 12:34

Haha wat leuk :D Ik ben gezegend met een rijdende vader en partner. Mijn moeder moet er niks van hebben maar vindt het erg leuk voor mij, mijn broertje stapte vroeger altijd uit. Schoonouders vinden het leuk maar hoeven er niet op haha

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 12:45

@Areana: Schoonmams wil in ieder geval vaker mee :j Of ik daar zo blij mee ben weet ik niet :P . Ben ik wel bang dat ik mijn merrie straks kwijt ben _O-

Volgende keer blijven we in de bak en knup ik ze aan een longeerlijn. Krijgt ze een lesje van me :j

Wel leuk dat er meer mensen zich melden met paardrijdende familie :) Lijkt me zo leuk om met familie naar je paard te gaan en die dan ook echt allemaal gek zijn op paarden :j

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 12:46

wat gaaf dat ze er beide op hebben gezeten en er ook echt van genoten hebben. Koesteren zulke schoonouders.

Mijn ouders en schoonouders hebben niets met paarden.

Mijn moeder stopt mijn paardje altijd wel wat lekkers toe als ze komt en mijn pa lijkt stiekem het toch wel gezellig te vinden bij de paarden. Komt af en toe met de kleine van mijn zus en loopt dan ook met paard aan de hand door de bak als ik er bij ben.
Heb laatst wel heel verrassend mijn zus op mijn paardje gehad, die vond het prachtig!

Mijn schoonvader die schijt 7 kleuren en mijn schoonmoeder is zo dik dat je dat geen enkel paard aan wilt doen, ze gaat het uberhaupt niet halen er op te klimmen.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 12:48

ChristaMoor schreef:
Zo zoek ik een paardrijdende schoondochter. Zonen-lief komen alleen thuis met meiden die niets met paarden hebben. (hebben al een trauma van een paardrijdende moeder :D )

_O-

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 12:51

Mijn schoonmams is ook helemaal gek van paarden. :D Hartstikke leuk vind ik het :j

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 12:51

Weet je wat ik zo verschrikkelijk vind aan a-paardrijdende mensen. Die vinden alles zielug en vreemd en dieronvriendelijk.

Zo ook mijn ex-schoonouders en ex-vriend. Die snapten niet dat een paard aandacht nodig had. Dat ik elke dag wel 2 uur met het dier bezig was. Die vonden het zielig dat het dier een tik kreeg tegen de neus als het paard weer eens lomp deed. Die snapten ook niet dat paarden naar de slacht gaan (Aaaahw, kun je hem niet in de wei laten lopen) en ze snapten al helemaal niet dat het een dier is. Mijn god. Ik heb hele verhalen aan moeten horen dat paardrijden niet vriendelijk was.

Ik begin nooit meer aan schoonouders die NIET in de paarden zitten. Wat een verschrikking. Elke keer opnieuw uitleggen wat je doet met het paard. En WAAROM ik dat juist doe. Waarom ik niet op verjaardagen kom van de schoonfamilie (wedstrijden misschien?) en waarom ik altijd tijd geef aan mijn paard.

Verschrikkelijk!

Dus paardrijdende moeders/vaders met zonen van + 22 jaar. Bied maar aan :D

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 19:57

Hier twee fotootjes (verdere leuke foto's zijn er niet gemaakt door mijn vriend :P)

Klaar staan om op te stappen
Afbeelding

En ze zit! (groene halstertouw had ik om mijn merrie haar hals gedaan voor als ze zich even stevig vast moest houden :P )
Afbeelding

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 20:06

Nou gezellig toch,misschien worden jullie later zelfs wel echte buitenrijmaatjes.
Er zijn ook wel leuke schoonmoeders zoals we kunnen zien,haha!

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 20:08

Was zeker gezellig, en gaat zeker nog een keer gebeuren. En mijn schoonouders zijn top hoor, had geen betere kunnen krijgen :D

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 20:09

MoriMann schreef:
Mijn schoonmoeder is bang voor paarden en mijn schoonvader heeft er helemaal niets mee. Ze zijn wel op zoek naar een ander huis en komen daarbij nogal eens woningen met stallen/weides tegen en elke keer beginnen ze er dan weer over dat ze dan wel een paar paarden willen aanschaffen die schoonzus (die vroeger ook heeft gereden en een verzorgpaardje heeft gehad) en ik dan kunnen verzorgen. Alleen liggen de locaties waar ze kijken altijd op minimaal een uur (met de auto) afstand, dus dat gaat niet werken. Gelukkig kan ik ze er nog steeds van overtuigen dat ze NIET aan wat dan ook mat paarden op hun (eventueel toekomstige) terrein moeten beginnen als ze er niet zelf mee aan de slag willen/kunnen/durven te gaan.

Haha, mijn schoonouders (hebben niks met paarden of uberhaupt met dieren) zijn ook op huizenjacht.
En dan krijg ik ook iedere keer te horen dat ik het huis vast heel leuk vind want er zit een stukje wei bij en dan kan ik mijn paard meenemen als we een weekendje langs komen.
Argumenten dat mijn paard het niet zo tof vind om na 2 uur op een trailer te hebben gestaan, in zijn uppie op een stukje gras gedumpt te worden voor een weekendje weg, en dat een paard niet zomaar in iedere schuur kan staan, niet twee dagen op zo'n trailer kan staan etc. komen tot nu toe niet aan :D.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 20:11

En de Tinker is ook een leuk beessie,zie vaak alleen maar bruinbont of zwartbonte Tinkers leuk zo'n driekleur.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 21:09

@Paddenpad: Dank je :D En driekleur heet officieel bruinbont ;)

Even dan een fotootje showen van mijn tink waar ze helemaal op staat (en in zomervacht :) ) :P
Afbeelding

RustyK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 13:41

Oh leuk joh die fotos! Echt stoer, nu moet ik die van mij nog weer een keer erop krijgen :-) paardje is alleen al een tijdje ziek. Daarna gaan we er voor.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 13:44

Hihihi leuk ik zie het al voor me, ze gaat erop en dan ineens oeeeeeeeh eng eng ik wil erafffffff.

Ook een leuke manier om vervelende schoonmoeders te pesten hahahaha, nee hoor grapje.

ryannuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 13:50

Haha ik zie de topictitel en dacht, die zal toch niet van angelique zijn :P Wel dus :)
Leuk toch dat je schoonouders het zo leuk vinden! Kunnen binnenkort wel een schoonouder-dag organiseren, kunnen die van jou samen met mijn schoonvader die vind dat ook leuk :D

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 14:47

RustyK: jammer dat je paardje ziek is! Hopelijk is die snel beter en heb je ook een paardrijdende schoonmoeder :)

Ragdollcat: Ze vond het wel spannend ja toen ze er eenmaal opzat. Ze begon een beetje hoog te gillen en te lachen en ik stond daar maar sssst niet te luid want dat vind paardlief niet zo leuk :P

ryannuh: Tuurlijk open ik een topic :D Is toch wel bijzonder dit *D Kunnen we inderdaad wel eens organiseren op stal een schoonouder dag :P Kunnen we een rondje bos maken, en lachen om die groentjes _O-