Het grote ode-aan-Bonfire-topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hydra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 20:44

bonfire is super, wat is er dan zo verkeerd aan ?

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 20:44

Ik vind Bonfire ook TOP! Anky ook trouwens

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 21:03

ook ik heb er altijd met bewondering naar gekeken.

xxPatriciaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 10:44

Ik heb een pluk haar van zijn staart op mijn kamer hangen van Bonfire!
Een mooi paard vind ik het niet, maar hij kon/kan wel fantastisch lopen!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 10:51

Elke keer als ik hem zag lopen kreeg ik kippevel en ook vaak tranen in mijn ogen. Wat een schitterende combinatie!

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 12:33

dat paard kon denk ik iedereen kippevel bezorgen.
wat n geweldige bewegingen had dat dier.
super gewoon

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 14:43

Gelukkig, ook een positief topic. Heb me kapot geergerd aan al die troep op FA en RT, en me er maar gewoon niet mee bemoeid. Maar hier wil ik wel m'n steentje aan bij dragen.
Bonfire zorgde er meerdere keren voor dat ik tranen met tuiten huilde. Tijdens Sydney, tijdens zijn afscheid in Amsterdam, maar ook toen ik bij Anky op stal was en weleens meegluurde bij de training. Wat een paard! Lovers OK dan!

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 18:41

Geweldig issie he Lachen
Zelfs in de wei met Jolly Jumper, zijn lieve maatje en een deken op is hij nog leuk! Geweldig paard!

Annelou

Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 19:47

Fairie schreef:
Geweldig issie he Lachen
Zelfs in de wei met Jolly Jumper, zijn lieve maatje en een deken op is hij nog leuk! Geweldig paard!

Jolly Jumper is toch dat leuke shetje waar bij hij staat? Zo geweldig hoe die 2 saampjes spelen Lovers
Ik heb het altijd een pracht paard gevonden OK dan! en ik heb ook heel veel bewondering voor Anky hoe zij dat allemaal voor elkaar heeft gekregen.

MyBonfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 20:44

Bonfire is een geweldig paard met geweldige prestaties! Ik vind het egt Super gewoon wat die allemaal heeft gewonnen *LOL* !
Ik heb een film van Bonfire en ik vin die kur die ze in Sydney reden ech zo MOoi gewoon, moest echt ff slikken!
Dus : ode aan Bonfire (mijn paard is naar hem vernoemd Tong uitsteken )

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 20:47

Annelou"]
[quote="Fairie schreef:
Geweldig issie he Lachen

Jolly Jumper is toch dat leuke shetje waar bij hij staat? Zo geweldig hoe die 2 saampjes spelen Lovers
Ik heb het altijd een pracht paard gevonden OK dan! en ik heb ook heel veel bewondering voor Anky hoe zij dat allemaal voor elkaar heeft gekregen.
[/quote]
Daar heb ik van een tijdje terug nog foto's van Clown
Volgens mij was het een Falabella X Shet (weet het zo niet hoor)
Bonny maakt het goed hoor.
Hij staat nu op de wei. Pas liep ik de stal in om te kijken offie er stond, vind het toch wel leuk om eens langs hem te gaan, en alleen de koppies van Salinero, Krack en Redford en nog een aantal andere keken me aan.
Bonny stond weer lekker op de wei met Jolly Jumper Lovers

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 21:13

Ik heb altijd erg veel bewondering voor de prestaties van anky en Bonfire gehad. En ook ik lees met verbazing de topics op FA en RT. Ik wil me daar niet echt verder over uitwijden want ik vind het de moeite niet waard. Maar ik weet wel als iemand zich bewezen heeft een goed sportpaard te zijn is het bonfire wel. Vroeger werd er ongelovig naar hem gekeken. Het was vaak een kijkerig paard met de niet meest ideale bouw. Toch heeft de combinatie anky en bonfire laten zien daar boven te staan. En dat op karakter, goede trainigsmethode en vertrouwen je onvolkomenheden in de bouw te boven kunt gaan. Overigens wil ik daar aan toevoegen dat er maar weinig "correct gebouwde" paarden op het hoogste niveau mee draaien. Misschien een aandachtspuntje voor mr. Lange en aanhang.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 21:15

Je kan veel over Bonnie zeggen, maar er is geen ander paard waarvan ik tijdens een optreden kippenvel kreeg.

Bonfire = OK dan!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 21:19

Lielle schreef:
Ik kan me nog de rillingen (en de tranen) herinneren van het afscheid in Den Bosch en van de kür in Sydney. Zo'n paard is een toppaard, simpel.

Ik was ook bij het afscheid, dat was inderdaad zeer ontroerend. Niet veel paarden krijgen het voor elkaar een staande ovatie te krijgen van zo'n groot publiek.... OK dan!

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 22:07

Bonfire en Anky die zijn voor mij de ultieme harmonie die je wilt bereiken.

Al die jaren bovenaan rijden,tegen steeds weer nieuwe combinaties,waar bleef de rest?Bonfire was er altijd bij.

En dat ie een angsthaas is heb ik wel in Maastricht gezien, wow wat is ie dan snel!! Het is geen automaatje.

Ze hebben mij altijd geinspireerd.Fijn dat ik bijna alles op video heb en daar weer mee verder kan Haha!

Nathalietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 09:55

Bonfire is een topper!! *LOL*
De kur in Sydney was zeker ontzettend mooi.
Ik krijg gewoon kippevel als ik naar een kur van Anky en Bonfire kijk!
Bij deze: ODE AAN BONFIRE Haha!

wauweltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 11:29

Kippenvel, nog nooit zo een twee-eenheid gezien!
Pure kunst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 11:43

wauweltje schreef:
Kippenvel, nog nooit zo een twee-eenheid gezien!
Pure kunst.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 12:07

GribaldiFAN schreef:
Ik heb altijd erg veel bewondering voor de prestaties van anky en Bonfire gehad. En ook ik lees met verbazing de topics op FA en RT. Ik wil me daar niet echt verder over uitwijden want ik vind het de moeite niet waard. Maar ik weet wel als iemand zich bewezen heeft een goed sportpaard te zijn is het bonfire wel. Vroeger werd er ongelovig naar hem gekeken. Het was vaak een kijkerig paard met de niet meest ideale bouw. Toch heeft de combinatie anky en bonfire laten zien daar boven te staan. En dat op karakter, goede trainigsmethode en vertrouwen je onvolkomenheden in de bouw te boven kunt gaan. Overigens wil ik daar aan toevoegen dat er maar weinig "correct gebouwde" paarden op het hoogste niveau mee draaien. Misschien een aandachtspuntje voor mr. Lange en aanhang.....

OK dan! OK dan! OK dan!
Helemaal mee eens!
Wat Anky en Bonfire konden, daar heb ik diep respect voor.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 13:53

als ik nu nog maar denk aan sidney en zijn afscheid krijg ik al kippevel,
idd een fantastische 2-éénheid!
(maar sjef heeft bij mij echt officieel afgedaan!)
sorry,very off-topic!
het floepte er zomaar uit!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 14:07

Bonfire is echt een fantasties paard!
Met echt geweldige prestaties, en niet alleen een fantasties paard, maar ook natuurlijk een fantastische ruiter, petje af voor Bonfire & Anky *LOL*

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 14:38

Tja, wat zal ik nog zeggen?

Idd beste stuurlui staan aan wal....
Probeer eerst maar eens te breiken wat hun bereikt hebben....

Het paard doet het, zij doet het, samen doen ze het!!!

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 21:22

Ben bij het allerlaatste optreden geweest (afscheid) van Bonfire in Den Bosch. Een paard wat bij zoveel mensen zoveel emoties teweeg brengt is gewoonweg GRANDIOOS. Zelfs na niet meer in training te staan zoals toen hij nog in de wedstrijdsport liep... zette hij in Den Bosch nog een kur neer waar menig ander paard een puntje aan zou kunnen zuigen.
Dus wat mij betreft ODE AAN BONFIRE. Je hebt het kippevel op mijn lijf doen staan en de tranen in mijn ogen.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 21:41

Ik krijg nog steeds kippenvel als ik terug denk aan Den Haag. Geweldig was dat. Gewoon op en top genieten. Zo mooi kan paardensport zijn.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 22:33

Het rare is dat iedereen die de combinatie gezien heeft, en met mij hebben veel mensen dat vaker mee mogen maken, zich absoluut niet kan voorstellen hoe iemand het in zijn hoofd haalt om juist dit paard te gebruiken als voorbeeld voor een paard met een verkeerde bouw.
Nog vreemder is het dat er een hele groep is die zegt dat vertraagde videobeelden waarheidsgetrouwer zijn dan de door ons allen geregistreerde werkelijkheid.
Triest dat het monument van de Nederlandse dressuursport hiervoor als inzet gebruikt wordt.
Bonfire was absolute top, heeft Anky weer geholpen na haar ongeluk bij haar revalidatie en loopt nog even zo vrolijk gezond en wel door de wei.
Zo'n paard fokken is de natte droom van iedere fokker.