Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
LotteEnRypke schreef:Die witte paarden, dat moeten wel merries zijn, en die zwarte hengsten. Op mijn vraag of dat misschien ook andersom zou kunnen: 'nee, onmooooogelijk...'
ryannuh schreef:Toen mijn vriend voor het eerst mee ging kijken naar mijn paard zag hij een paard met een graasmasker staan.
Hij wees ernaar en vroeg 'is dat die van jou, met die buitenboordbeugel?'
Maartje1990 schreef:niet zozeer een grappige opmerking van de nietpaardenmensen... maar 1 van mezelf naar het niet paardenmens... in dit geval bekend als 'de bouwvakker'.
Bouwvakkers, je kent ze wel, menen zich altijd wat en kijken naar de mooie vrouwen. Ik rijd met mijn haflingermerrie langs een bouwplaats waar 1 van die bouwvakkers roept van 'ik zou jouw paard wel willen zijn!' (weetje wel... tussen mijn benen enzo... ) waarop ik doodleuk terugroep 'weet je dat zeker? want deze is namelijk gecastereerd!'
toen stond meneer toch even met z'n mond vol tanden... andere bouwvakkers lachten 'm ook keihard uit... en ach... dat mijn paard een merrie was... heb ik er maar niet bijverteld
Zorro_Bjorn schreef:Jaren geleden ging ik met mijn nichtje en mijn shetlander een buitenritje maken (kind was een jaartje of 7 en inmiddels 22). Halverwege vroeg ze me wat voor ras Dean was. Dus ik zeg: Dean is een shetlander. Verderop kwamen we een Fjord tegen. Dus mijn nichtje vroeg wat voor ras die pony met dat rare haar was. Ik zeg: Dat is een Fjord. Toen vroeg ze wat voor ras Anouska (mijn toenmalige rijpony) was. Tja, dat was een lastige (vader een hengst en moeder een merrie). Dus ik zeg: Anouska is een vuilnisbakkenras. Toen we bijna thuis waren vroeg ik haar nog even na wat voor rassen we hadden gezien. Nou, Dean bleef een shetlander (heb ik er gewoon ingestampt), die pony met dat rare haar was een Ford en Anouska was een prullenbak. Kinderlogica....
Ook was ik vaak aan het wandelen met mijn shet. Steevast de reactie: Wat een rare hond heb jeAltijd het standaard antwoord terug: Oeps, heb ik per ongeluk de pony meegenomen, ik vond het al zo gek dat ie die stokken niet ging ophalen toen ik ze weggooide.
Suus schreef:Ja hier ook collega's die aangeven dat paardrijden toch geen sport is? Je zit er toch maar gewoon op?.... Als je dan aangeeft dat je na een uurtje intensief rijden drijfnat bent, dat is toch wel vreemd....
arans schreef:Mijn oom vroeg laatst wat het verschil is tussen pony's en paarden. Ik dus uitgelegd dat het alleen aan de maat lag zegt hij: kunnen ze dan wel paren?alsof het ezelf en zebra's zijn.
Zorro_Bjorn schreef:Jaren geleden ging ik met mijn nichtje en mijn shetlander een buitenritje maken (kind was een jaartje of 7 en inmiddels 22). Halverwege vroeg ze me wat voor ras Dean was. Dus ik zeg: Dean is een shetlander. Verderop kwamen we een Fjord tegen. Dus mijn nichtje vroeg wat voor ras die pony met dat rare haar was. Ik zeg: Dat is een Fjord. Toen vroeg ze wat voor ras Anouska (mijn toenmalige rijpony) was. Tja, dat was een lastige (vader een hengst en moeder een merrie). Dus ik zeg: Anouska is een vuilnisbakkenras. Toen we bijna thuis waren vroeg ik haar nog even na wat voor rassen we hadden gezien. Nou, Dean bleef een shetlander (heb ik er gewoon ingestampt), die pony met dat rare haar was een Ford en Anouska was een prullenbak. Kinderlogica....
Ook was ik vaak aan het wandelen met mijn shet. Steevast de reactie: Wat een rare hond heb jeAltijd het standaard antwoord terug: Oeps, heb ik per ongeluk de pony meegenomen, ik vond het al zo gek dat ie die stokken niet ging ophalen toen ik ze weggooide.
doriss schreef:Suus schreef:Ja hier ook collega's die aangeven dat paardrijden toch geen sport is? Je zit er toch maar gewoon op?.... Als je dan aangeeft dat je na een uurtje intensief rijden drijfnat bent, dat is toch wel vreemd....
Ik nodig iedereen die dat zegt altijd uit om eens een stukje te komen rijden, dan haakt iedereen af