Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ryannuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 18:29

Toen mijn vriend voor het eerst mee ging kijken naar mijn paard zag hij een paard met een graasmasker staan.
Hij wees ernaar en vroeg 'is dat die van jou, met die buitenboordbeugel?'

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 18:33

LotteEnRypke schreef:
Die witte paarden, dat moeten wel merries zijn, en die zwarte hengsten. Op mijn vraag of dat misschien ook andersom zou kunnen: 'nee, onmooooogelijk...' :+

Mijn witte ruin word altijd aangezien voor merrie!! ;(

(dat ik er alleen maar knalroze spullen voor koop vind ik een detail.... :+ )

goldy007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 18:35

Ik kom altijd met een kop als een tomaat van mn paard af, zuchtend en steunend verzorg je hem dan even na..... zegt man lief waar ben je nou zo moe van?? Je paard loopt toch jij zit er alleen maar op!!! :Y) }:)

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 18:42

ryannuh schreef:
Toen mijn vriend voor het eerst mee ging kijken naar mijn paard zag hij een paard met een graasmasker staan.
Hij wees ernaar en vroeg 'is dat die van jou, met die buitenboordbeugel?'

_O-

Een tijdje terug zat ik met mn bodyprotector aan te paard in het bos. Zegt een voorbijganger: "ohhh ben je bang voor scherpschutters ofzo :oo"

Waarop ik echt met zo'n hoofd op mn paard zat :o?

:')

Pippaa

Re: Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 18:42

Kijk! Een koe!
(nee, een Tinker :x )

diddletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 18:53

mijn vader zou eens komen kijken op een wedstrijd waar ook ras keuringen waren. hij was de wegkwijt en vroeg aan iemand waar hij moest zijn. hij vertelde dat zn dochter 12 was en moest springen. daarop werd hem gezegd dat hij toch wel verkeerd zat want hij stond nu bij de friezen geparkeerd. waarop mijn vader zegt: o gaat het per provincie? dan kunnen ze best hier zijn want mijn vrouw komt ook uit friesland. :)* ook vroeg hij bij een kur op muziek of dit nou een soort stoelendans voor paarden is.

en in de categorie paarden-mensen. heb een tijdlang een zilver-appel bruine gehad waarop veel mensen dachten dat ik de manen en staart met te agressieve shampoo had gewassen. heb ook een tijd een merrie gereden met veel bespieringen waarvoor meerdere keren is gevraagd wat het dekgeld was :j

chexgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 18:59

ik was laatst aan het grondwerken met mijn paard, op de linkerhand. Toen vroegen mijn ouders of ie niet de verkeerde kant op ging :=

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 19:03

niet zozeer een grappige opmerking van de nietpaardenmensen... maar 1 van mezelf naar het niet paardenmens... in dit geval bekend als 'de bouwvakker'.

Bouwvakkers, je kent ze wel, menen zich altijd wat en kijken naar de mooie vrouwen. Ik rijd met mijn haflingermerrie langs een bouwplaats waar 1 van die bouwvakkers roept van 'ik zou jouw paard wel willen zijn!' (weetje wel... tussen mijn benen enzo... ) waarop ik doodleuk terugroep 'weet je dat zeker? want deze is namelijk gecastereerd!'

toen stond meneer toch even met z'n mond vol tanden... andere bouwvakkers lachten 'm ook keihard uit... en ach... dat mijn paard een merrie was... heb ik er maar niet bijverteld :+

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 19:06

9 van de 10 keer als ik met mn moeder buiten ga rijden, vragen mensen 'zijn die 2 familie? Is die grote de moeder van die kleine?'

Mijn pony is 1.54 en zwart met kolletje en 2 witte achtervoetjes, en mn ma dr paard is 1.65 met precies dezelfde kleur/aftekeningen :+

Zorro_Bjorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 19:07

Jaren geleden ging ik met mijn nichtje en mijn shetlander een buitenritje maken (kind was een jaartje of 7 en inmiddels 22 :o ). Halverwege vroeg ze me wat voor ras Dean was. Dus ik zeg: Dean is een shetlander. Verderop kwamen we een Fjord tegen. Dus mijn nichtje vroeg wat voor ras die pony met dat rare haar was. Ik zeg: Dat is een Fjord. Toen vroeg ze wat voor ras Anouska (mijn toenmalige rijpony) was. Tja, dat was een lastige (vader een hengst en moeder een merrie). Dus ik zeg: Anouska is een vuilnisbakkenras. Toen we bijna thuis waren vroeg ik haar nog even na wat voor rassen we hadden gezien. Nou, Dean bleef een shetlander (heb ik er gewoon ingestampt), die pony met dat rare haar was een Ford en Anouska was een prullenbak. Kinderlogica....

Ook was ik vaak aan het wandelen met mijn shet. Steevast de reactie: Wat een rare hond heb je :O Altijd het standaard antwoord terug: Oeps, heb ik per ongeluk de pony meegenomen, ik vond het al zo gek dat ie die stokken niet ging ophalen toen ik ze weggooide. O:)

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 19:10

Mijn oom vroeg laatst wat het verschil is tussen pony's en paarden. Ik dus uitgelegd dat het alleen aan de maat lag zegt hij: kunnen ze dan wel paren? :') alsof het ezelf en zebra's zijn.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 19:11

Maartje1990 schreef:
niet zozeer een grappige opmerking van de nietpaardenmensen... maar 1 van mezelf naar het niet paardenmens... in dit geval bekend als 'de bouwvakker'.

Bouwvakkers, je kent ze wel, menen zich altijd wat en kijken naar de mooie vrouwen. Ik rijd met mijn haflingermerrie langs een bouwplaats waar 1 van die bouwvakkers roept van 'ik zou jouw paard wel willen zijn!' (weetje wel... tussen mijn benen enzo... ) waarop ik doodleuk terugroep 'weet je dat zeker? want deze is namelijk gecastereerd!'

toen stond meneer toch even met z'n mond vol tanden... andere bouwvakkers lachten 'm ook keihard uit... en ach... dat mijn paard een merrie was... heb ik er maar niet bijverteld :+

hahah dat is een goede!

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 19:12

Volgens mijn buurman heet een Haflinger HALFlinger.
Want die is half zo groot als een echt paard!

En onze Welshjes (schimmel, palomino en valk) kunnen geen echte Welshes zijn, want die van zijn neef zijn bruin.

doriss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 19:15

Laatst was ik als groom met iemand mee op wedstrijd. Komt er een man naar ons toe, 'Goh, die is zeker pas laat gecastreerd!' Eh, nee, maar ook namens mijn merrie, bedankt! :+

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 19:16

Zorro_Bjorn schreef:
Jaren geleden ging ik met mijn nichtje en mijn shetlander een buitenritje maken (kind was een jaartje of 7 en inmiddels 22 :o ). Halverwege vroeg ze me wat voor ras Dean was. Dus ik zeg: Dean is een shetlander. Verderop kwamen we een Fjord tegen. Dus mijn nichtje vroeg wat voor ras die pony met dat rare haar was. Ik zeg: Dat is een Fjord. Toen vroeg ze wat voor ras Anouska (mijn toenmalige rijpony) was. Tja, dat was een lastige (vader een hengst en moeder een merrie). Dus ik zeg: Anouska is een vuilnisbakkenras. Toen we bijna thuis waren vroeg ik haar nog even na wat voor rassen we hadden gezien. Nou, Dean bleef een shetlander (heb ik er gewoon ingestampt), die pony met dat rare haar was een Ford en Anouska was een prullenbak. Kinderlogica....

Ook was ik vaak aan het wandelen met mijn shet. Steevast de reactie: Wat een rare hond heb je :O Altijd het standaard antwoord terug: Oeps, heb ik per ongeluk de pony meegenomen, ik vond het al zo gek dat ie die stokken niet ging ophalen toen ik ze weggooide. O:)

_O- hahahahhahah :')

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 19:16

Ja hier ook collega's die aangeven dat paardrijden toch geen sport is? Je zit er toch maar gewoon op?.... Als je dan aangeeft dat je na een uurtje intensief rijden drijfnat bent, dat is toch wel vreemd....

doriss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 19:17

Suus schreef:
Ja hier ook collega's die aangeven dat paardrijden toch geen sport is? Je zit er toch maar gewoon op?.... Als je dan aangeeft dat je na een uurtje intensief rijden drijfnat bent, dat is toch wel vreemd....

Ik nodig iedereen die dat zegt altijd uit om eens een stukje te komen rijden, dan haakt iedereen af :')

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 19:18

arans schreef:
Mijn oom vroeg laatst wat het verschil is tussen pony's en paarden. Ik dus uitgelegd dat het alleen aan de maat lag zegt hij: kunnen ze dan wel paren? :') alsof het ezelf en zebra's zijn.

Daar komen zezels uit...

Keer gehad dat ik met mijn Fjord buiten aan het wandelen was, en er een man naar me toe komt 'wat een mooie haflinger heb jij' 'nou meneer, bedankt, maar eigenlijk is het een Fjord'. Nee het was toch wel echt een haflinger, dat kon hij heel goed zien!

En uiteraard deze:
[VVDD] Zo zout heb ik het nog nooit gegeten

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 19:19

Zorro_Bjorn schreef:

Weet je het zeker? :D :D

ik zal m wel weer niet snappen, maar vind m wel grappig over komen :o

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 19:19

Toen ik mijn vierjarige Draver zadelmak maakte werd mij dat heel kwalijk genomen door iemand die ook op stal rondliep; je mag namelijk niet op een veulen gaan zitten.

:=

Petra_Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 19:20

Voordat mijn vriend voor het eerst paard ging rijden had ik hem wijs gemaakt dat hij met zijn rechtervoet moest duwen om harder te gaan, en links om te remmen.
(zoals bij een auto). Ik had natuurlijk niet door dat hij niet inzag dat dat een grapje was.

Toen het paard wel erg hard ging draven en hij steeds meer op zijn linkerbeugel begon te hangen en mopperde dat het paard niet luisterde kwam ik echt niet meer bij.....

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 19:23

doriss schreef:
Suus schreef:

Ik nodig iedereen die dat zegt altijd uit om eens een stukje te komen rijden, dan haakt iedereen af :')

Ja dat doe ik ook maar dat stukje rijden kun je dan nog niet vergelijken met een intensief uurtje les als ervaren ruiter haha.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 19:24

Wat me net te binnen schiet, ik heb aardig wat turkse en marrokaanse collega's, en ik kom na 10 jaar, nog steeds nieuwe collega's tegen op mijn werk. Nu is het al aardig wat keren voorgekomen dat 1 van die collega's beweerde ook ooit een paard te hebben gehad, alleen toen de 4de ook al beweerde dat dat een zwarte arabische hengst was ben ik maar gestopt met dat te geloven :o _O- . En dan die verbaasde blikken als je niet half flauwvalt van bewondering _O- . Verder zijn het allemaal fijne collega's hoor :D .

Zorro_Bjorn

Re: Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 19:28

@Ladypaard, als bij een paard of pony de ouders niet bekend zijn en ze willen weten wie de ouders zijn, zeg ik altijd: nou, zijn vader was een hengst en zijn moeder een merrie. Vooral in de tijd dat ik nog paardreed, was het héél belangrijk dat je een stamboekpaard/pony had (en die had ik helaas nooit :o )

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 19:29

Mijn vriend snapt er ook weinig van.

"Als jij ho zegt en hij stopt doet ie dat bij mij ook."

en dan heel verbaasd kijken dat hij niet als een automaatje stopt wanneer HIJ ho zegt :') .

En idd, paardrijden is geen sport. Maar erop zitten durft ie ook niet :D

Gaat nog leuk worden als hij mee op concours gaat :D