Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ben nu 1.76 en een kilo of 65, rijd er nog gewoon op. Maar als ik het overnieuw kon doen koos ik zeker weten voor een groter paard! Hyposjuhhh schreef:Barbie_Blue schreef:Ik zou voor een grote D-pony gaan.
Dan voor een New Forest, Welsh (geen iele) of Connemara.
Als je op een E-pony rijdt heb je wel beperkingen en de hoogtes met springen zijn hoger.
Terwijl er tussen D-pony van 148 of E-pony van 152 weinig verschil zit.
D-pony's kun je ook eventueel mee in kaders komen, terwijl dit met E's niet mogelijk is.
Er zijn ook veel meer goede D-ponys, dan dat er E's zijn.
E-pony's zijn vaak gewoon te klein gebleven paarden.
Dus ik zou voor een D gaan!
Daar heb je gelijk in! Dat geld voor veel mensen maar er zijn ook veel mensen die niet te veel geld kwijt willen aan een pony en deze ook mee naar de paarden willen nemen, hiervoor is een E weer geschikter. Het is dus net wat TS en haar ouders willen.
Barbie_Blue schreef:Hyposjuhhh schreef:
Daar heb je gelijk in! Dat geld voor veel mensen maar er zijn ook veel mensen die niet te veel geld kwijt willen aan een pony en deze ook mee naar de paarden willen nemen, hiervoor is een E weer geschikter. Het is dus net wat TS en haar ouders willen.
Maar wat is het verschil tussen een forse D-pony en een 'gewone' E?
Vriendin van mij heeft haar NRPS E-pony verkocht omdat het gewoon niet meer paste, terwijl ze op haar Connemara D-pony nog prima past.
Ik zeg niet dat E-pony's niet handig zijn, maar een D-pony is in meerdere opzichten voordeliger.
Verder kun je bij de paarden beter met een paard starten, hoewel het eigenlijk niet kan jureren jury's pony's toch anders dan paarden en met springen passen de afstanden niet.
Hyposjuhhh schreef:Barbie_Blue schreef:Ik zou voor een grote D-pony gaan.
Dan voor een New Forest, Welsh (geen iele) of Connemara.
Als je op een E-pony rijdt heb je wel beperkingen en de hoogtes met springen zijn hoger.
Terwijl er tussen D-pony van 148 of E-pony van 152 weinig verschil zit.
D-pony's kun je ook eventueel mee in kaders komen, terwijl dit met E's niet mogelijk is.
Er zijn ook veel meer goede D-ponys, dan dat er E's zijn.
E-pony's zijn vaak gewoon te klein gebleven paarden.
Dus ik zou voor een D gaan!
Het gaat mijn ouders niet heel erg om de prijs, maar vooral om dat ik het een fijne pony vind. Ik denk dat ik dan toch voor een grote D- pony ga
Verder ga ik gewoon kijken naar wat het best bij me past qua ras, maar dan weet ik in welke maat ik moet zoeken