D-pony?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xChoco

Re: D-pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 16:52

Ik zou voor een E-pony gaan. Ik ben nu 1.62m en mijn pony is ongeveer 1.53m. Het past nog makkelijk. :)

Aroree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 17:01

Ik zou ook voor een E-pony gaan. Heb zelf op 12 jarige leeftijd een D-pony gekocht en was erg tenger. Met de jaren groeide ik toch enorm en werd ook een stukkie zwaarder. :P Ben nu 1.76 en een kilo of 65, rijd er nog gewoon op. Maar als ik het overnieuw kon doen koos ik zeker weten voor een groter paard!

LisStruving

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 18:59

Inderdaad Jaa !

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 19:06

Een klein gebleven KWPN er! Die zijn meestal niet zo duur, maar vaak wel heel goed!
Anders gaan voor een E pony, geen D!

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 21:03

Hyposjuhhh schreef:
Barbie_Blue schreef:
Ik zou voor een grote D-pony gaan.
Dan voor een New Forest, Welsh (geen iele) of Connemara.
Als je op een E-pony rijdt heb je wel beperkingen en de hoogtes met springen zijn hoger.
Terwijl er tussen D-pony van 148 of E-pony van 152 weinig verschil zit.
D-pony's kun je ook eventueel mee in kaders komen, terwijl dit met E's niet mogelijk is.
Er zijn ook veel meer goede D-ponys, dan dat er E's zijn.
E-pony's zijn vaak gewoon te klein gebleven paarden.

Dus ik zou voor een D gaan!

Daar heb je gelijk in! Dat geld voor veel mensen maar er zijn ook veel mensen die niet te veel geld kwijt willen aan een pony en deze ook mee naar de paarden willen nemen, hiervoor is een E weer geschikter. Het is dus net wat TS en haar ouders willen.

Maar wat is het verschil tussen een forse D-pony en een 'gewone' E?
Vriendin van mij heeft haar NRPS E-pony verkocht omdat het gewoon niet meer paste, terwijl ze op haar Connemara D-pony nog prima past.
Ik zeg niet dat E-pony's niet handig zijn, maar een D-pony is in meerdere opzichten voordeliger.
Verder kun je bij de paarden beter met een paard starten, hoewel het eigenlijk niet kan jureren jury's pony's toch anders dan paarden en met springen passen de afstanden niet.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 21:27

Maat maakt niets uit eigenlijk, ik ben ong 1,68 m en pas nog prima op een grote c-pony/kleine d-pony. Ligt meer aan de bouw van een paard. Je kan ook meteen een e-pony nemen, als je er heel erg aan gehecht raakt, hoef je ook nooit een ander paard. Wel een grote e-pony dan, als je wedstrijden wilt rijden kun je eerst bij de pony's en later bij de paarden.

XROXANNE18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 18:50

ik heb nog wel een leuke D pony staan, haha! :D

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 19:32

Barbie_Blue schreef:
Hyposjuhhh schreef:

Daar heb je gelijk in! Dat geld voor veel mensen maar er zijn ook veel mensen die niet te veel geld kwijt willen aan een pony en deze ook mee naar de paarden willen nemen, hiervoor is een E weer geschikter. Het is dus net wat TS en haar ouders willen.

Maar wat is het verschil tussen een forse D-pony en een 'gewone' E?
Vriendin van mij heeft haar NRPS E-pony verkocht omdat het gewoon niet meer paste, terwijl ze op haar Connemara D-pony nog prima past.
Ik zeg niet dat E-pony's niet handig zijn, maar een D-pony is in meerdere opzichten voordeliger.
Verder kun je bij de paarden beter met een paard starten, hoewel het eigenlijk niet kan jureren jury's pony's toch anders dan paarden en met springen passen de afstanden niet.

De prijs, en dat is voor heel veel mensen heeeeeeeel belangrijk.
Natuurlijk kun je bij de paarden het beste met een paard starten, ik ben het helemaal met je eens, ik heb ook D pony's en als ik 16 ben komt er gewoon een paard, maar voor sommige mensen geld dit niet.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 18:30

Toch zijn er véél meer D-pony's op de markt, en ook die zijn er voor normale prijzen :)

Basboo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 19:10

Hyposjuhhh schreef:
Barbie_Blue schreef:
Ik zou voor een grote D-pony gaan.
Dan voor een New Forest, Welsh (geen iele) of Connemara.
Als je op een E-pony rijdt heb je wel beperkingen en de hoogtes met springen zijn hoger.
Terwijl er tussen D-pony van 148 of E-pony van 152 weinig verschil zit.
D-pony's kun je ook eventueel mee in kaders komen, terwijl dit met E's niet mogelijk is.
Er zijn ook veel meer goede D-ponys, dan dat er E's zijn.
E-pony's zijn vaak gewoon te klein gebleven paarden.

Dus ik zou voor een D gaan!

Okee dankjulliewel :D Het gaat mijn ouders niet heel erg om de prijs, maar vooral om dat ik het een fijne pony vind. Ik denk dat ik dan toch voor een grote D- pony ga :o Verder ga ik gewoon kijken naar wat het best bij me past qua ras, maar dan weet ik in welke maat ik moet zoeken :+

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 21:37

Ik zou ook zeggen D/E pony. Ben zelf 1.68 en pas prima op een D, maar ik heb een jong paard aangeboden gekregen en dat heb ik niet afgeslagen dus ik rij met nu nog 15 jaar gewoon tussen de paarden(rij nog geen wedstrijden). En mijn zusje van 12 jaar (groter dan mij) rijd op een grote E, wat nog prima pas. Maar als ik jou was zou ik wel gaan kijken naar een D/E. Het is vooral met welke pony jij 'de klik' heb. Dit kan gerust een D zijn, maar stel dat je 'de klik' hebt met een E. Dat kan ook prima. En zeker niet op ras gaan zoeken.

CuteApplePie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 22:43

een grote D pony of kleine E pony moet goed komen! :)
Ik rijd zelf nu redelijk vaak op een D Pony van 1.45 en ben zelf 1.75, het kan wel op het randje, maar past nog wel :)