Waarom zoooo duur?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-11 21:27

Anthea schreef:
Ik vond Elise echt niet bot overkomen, niet iedereen heeft dezelfde smaak :)

daarom zal het ook wel aan mij liggen haha.

Lanou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 21:27

Ik heb niet zo een hoog budget want ik moet alles zelf betalen. dus ik koop alles wat niet zo duur is. Daar ben ik altijd net zo happy mee als een hoofstel van 200 euro

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 21:27

Je hoeft me niet op te eten hoor ;)
Ik heb niets bot bedoeld maar ik blijf het vreemd vinden dat mensen zich over dit soort dingen verwonderen.

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-11 21:32

x_Elise schreef:
Je hoeft me niet op te eten hoor ;)
Ik heb niets bot bedoeld maar ik blijf het vreemd vinden dat mensen zich over dit soort dingen verwonderen.

Nouja kijk,
ik heb vroeger ook bij een chiquemikkie stal gewerkt en gereden. Erg veel geleerd, dat wel. En ze hadden hoofdstellen van honderden euro's en dan wel 15. En zadels waarvan je tegenwoordig een leuke sportpony voor koopt. En eerlijk gezegt.. ik vond het mooi, en het reed heerlijk. Maar als ik daarna in mijn eigen zuurverdiende zadeltje stapte van toen de tijd, voelde ik na 3 minuten het verschil al niet meer :+
Ik heb gewoon het idee dat iedereen tegenwoordig alleen nog dure hoofdstellen koopt omdat het duur is. Dus daarom ging ik het even vragen ;)

mika11

Re: Waarom zoooo duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 21:35

Janedieene
Er zullen zat mensen zijn, die dure spullen hebben.
Maar ik ken er niet veel :')

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 21:36

Dan heb je toch al meer voldoening als je in je eigen verdiende zadeltje zit ipv in een duur zadel van een ander. Als ik gruwelijk veel geld zou hebben zou ik het ook aan dure spullen uitgeven. Gewoon omdat het kan.

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-11 21:38

mika11 schreef:
Janedieene
Er zullen zat mensen zijn, die dure spullen hebben.
Maar ik ken er niet veel :')

Haha ik wel. Maar dat is denk ik omdat ik in een omgeving zit waar niet veel mensen goedkope spullen halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 21:39

Hahaha, vroeger en je zit in 3 havo? :P

Meeste mensen kopen een duur hoofdstel om iets exclusiefs te hebben, iets moois en goede/fijne kwaliteit die jaren meegaat. Das opzich toch logisch? :)
En wat Elise zegt, als ik een goed gevulde bankrekening zou hebben dan had ik een zadel met gouden randjes ofzo. _O-

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-11 21:42

Anthea schreef:
Hahaha, vroeger en je zit in 3 havo? :P

Meeste mensen kopen een duur hoofdstel om iets exclusiefs te hebben, iets moois en goede/fijne kwaliteit die jaren meegaat. Das opzich toch logisch? :)
En wat Elise zegt, als ik een goed gevulde bankrekening zou hebben dan had ik een zadel met gouden randjes ofzo. _O-

ik was toen 11.
Voor mijn leeftijd is 3 jaar ( zaterdag 4 jaar) een lange tijd. Ik ben daar beland door talentspot, dus niet dat je nu de indruk krijgt van : wat doet een 11 jarige op zo'n stalhouderij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 21:49

Ik gebruik voor mijn paard nog altijd hetzelfde hoofdstel als dat de vorige eigenaresse gebruikte. Volgens mij is dat inmiddels al 10 jaar oud. => nog helemaal niets mis mee

Zou een goedkoop hoofdstel even lang meegaan? Geen idee.

Persoonlijk ga ik zelf ook liever voor een duurder, super goed hoofdstel. Maar ik heb dan ook maar één hoofdstel nodig per paard :)

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-11 21:54

Robin_S schreef:
Ik gebruik voor mijn paard nog altijd hetzelfde hoofdstel als dat de vorige eigenaresse gebruikte. Volgens mij is dat inmiddels al 10 jaar oud. => nog helemaal niets mis mee

Zou een goedkoop hoofdstel even lang meegaan? Geen idee.

Persoonlijk ga ik zelf ook liever voor een duurder, super goed hoofdstel. Maar ik heb dan ook maar één hoofdstel nodig per paard :)

Precies.
Maar ik vind soms gewoon bedragen van 300 euro nergens op slaan. Omdat het in mijn ogen gewoon een stukje afgewerkt leer is. Maar zelf zou ik niet meer uitgeven dan 100 euro. Gewoon omdat ik het anders gewoon raar vind. Maarja, als je je 'droomhoofdstel' tegenkomt.. okee. Dan snap ik het nog wel.
Maar ik ben niet zosnel verliefd op een hoofdstel :')

Zwerfkei

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 21:57

ponylies schreef:
tsja als het aan mij licht is het alleen voor het kijk ik heb iets dat duurder is al jij ;)

en nu in t nederlandsch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:00

300 euro gaat voor mij ook wat ver hoor, janedieene. De laatste keer dat ik een hoofdstel heb gekocht bestonden er volgens mij niet eens zulke dure hoofdstellen :P

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-11 22:02

@Robin_S Zoek de franse merken voor de gein eens op :P dan schrik je echt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:05

Haha :P nou ik vind het wel leuk om naar te kijken hoor ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:07

Mijn hoofdstel was 275 euro, excl de teugels. Die waren 60 of 70 euro. Maar het werkt wel, en hij loopt er veel beter op dan op 'n normaal hoofdstel. :)

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-11 22:08

Robin_S schreef:
Haha :P nou ik vind het wel leuk om naar te kijken hoor ;)

hah, dat vind ik ook altijd.

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-11 22:10

@Anthea
Ja kan ik me voorstellen. Neem aan dat er nu niet zoveel druk is achter de oren?
Kan voor sommige paarden al een heel stuk schelen. Vind jou hoofdstel trouwens wel erg mooi, en snap wel dat die wat duurder was. Maar zou hem zelf gewoon niet kopen omdat ik zoiets niet over heb voor een hoofdstel.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:10

Juist de duurdere hoofdstellen hebben naar mijn mening altijd superleder en een goede afwerking en bovenal: een goede pasvorm. En om eerlijk te zijn vind ik altijd de duurdere hoofdstellen fijner aanvoelen en bovendien ook mooier.

Ik kan ook prima doen met een goedkoper alternatief hoor ;) Ik heb het geld er ook niet voor. Kijk overigens wel altijd naar de kwaliteit van het leder etc.

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:15

Ik snap je volgens mij niet helemaal. Dit topic wordt geopend met de vraag waarom mensen zulke dure spullen zouden komen. Vervolgens zeg je zelf dat je ook wel snapt dat als het nou erg goede kwaliteit is, je paard er beter op gaat lopen of het exclusief is dat je het wel begrijpt. Wat is nou het doel van je topic? Die mensen kunnen toch gewoon die redenen hebben die hierboven genoemd staan? En dan blijven er misschien enkele mensen over die gewoon onwijs veel geld hebben en zich dat kunnen veroorloven. Ik snap het probleem eigenlijk niet..

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-11 22:18

Xjosee schreef:
Ik snap je volgens mij niet helemaal. Dit topic wordt geopend met de vraag waarom mensen zulke dure spullen zouden komen. Vervolgens zeg je zelf dat je ook wel snapt dat als het nou erg goede kwaliteit is, je paard er beter op gaat lopen of het exclusief is dat je het wel begrijpt. Wat is nou het doel van je topic? Die mensen kunnen toch gewoon die redenen hebben die hierboven genoemd staan? En dan blijven er misschien enkele mensen over die gewoon onwijs veel geld hebben en zich dat kunnen veroorloven. Ik snap het probleem eigenlijk niet..

Het is logisch dat het van betere kwaliteit is, dat wist ik al voordat ik dit topic opende.
Maar ik begrijp niet waarom mensen 'zulke' bedragen neerleggen die 200/300 euro zijn.
Dus uit nieuwschierigheid opende ik dit topic.

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:19

Ik heb een vier stuks van kieffer,1 van imperial die was 200 euro.
1 van excelent,en nog een paar van hb,hb dat waren mijn eerste die van excelent is ook fijn.
Mijn paardje heeft een kieffer van honderd vijtig.
Duurste hoofdstel een kieffer stang en trens met aurigan bitten.had ik nieuw voor betaald zon 475euro.
Was dat ik ervoor gespaard had,zag onderlaatst een mooie van kieffer omdat ik die frontriem zo mooi vond.
Maar mijn hoofdstel is nog goed,dus ik vind het wel zalig. :)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:21

Als je goed kijkt zie je het verschil in leer kwaliteit.
In de loop van de gebruik periode blijven de duurdere merken toch mooier.

Dus elk jaar een hoofdstel kopen omdat het leer lelijk wordt of een duurder hoofdstel wat jaren netjes blijft.
De regel is dan vaak toch zo als ik de zin goed zegt: duurkoop is uiteindelijk goedkoop.

Ik heb in een ruitershop gewerkt en er zit echt wel verschil in tussen:

Het leer
De stiksels
De manier van looien
De verf laag

Over het algemaan blijven passier en dat soort merken veel mooier.

Ik koop liever een hoofdstel wat duurder is waar ik langer profijt mee heb dan dat ik 2 keer per jaar een nieuwe van ca 60.- euro moet kopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:22

Maar wat doe je dan met zoveel hoofdstellen? Moet je dan ook voor elk hoofdstel een bit kopen, of wissel je elke keer je bit? Ik vind het gewoon super handig om maar één hoofdstel te hebben... daar hangen gelijk mijn lievelingsteugels aan, mijn beste bit, en het is lekker mals door veelvuldig gebruik.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:25

Zwerfkei schreef:
ponylies schreef:
tsja als het aan mij licht is het alleen voor het kijk ik heb iets dat duurder is als jij ;)

en nu in t nederlandsch?

als jij nederlands goed schrijft ;)