Dromenvanger

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 11:35

radicalM schreef:
Even een tip: koop nooit een dromenvanger voor jezelf! Je moet hem altijd cadeau krijgen van iemand!

waarom dat dan?

Tryingagain

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 12:21

Indianen (eigenlijke moet je zeggen Native Americans) geloven dat dromen geesten zijn die je 's nachts komen bezoeken. Een dromenvanger heeft als doel alle rondvliegende dromen/geesten in het web te vangen, de kwade geesten eruit te filteren en in het web gevangen te houden, maar de goede dromen/geesten door te laten. Die druppelen dan langs de veren naar je hoofd. Daarom moet je hem ook boven je hoofd hangen!
Omdat je voor jezelf nogal eens moeite hebt het verschil tussen goed en kwaad te herkennen krijg je deze van een vriend. Let wel, je mag dus officieel ook geen dromenvanger krijgen van iemand die je niet aardig vindt. Ik heb er zelf ook één en vind het wel een prettig idee dattie er hangt.
En zo kan zo'n ding eruitzien:
Afbeelding

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 14:16

Ik vind het onzin, dat van die vlecht en alles.
TryingAgain, je hebt helemaal gelijk!
En die vriendin heeft trouwens gewoon te veel Stephen King gelezen/keken, die heeft nu toch een nieuw boek over een dromenvanger ofzo?

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 15:20

hmmz even over die vlecht he is het niet mogelijk dat ze heeft geslaapwandeld? want ik heb het een keer voorelkaar gekregen om mijn kamer en alles op te ruimen .... en misschien heeft zij haar haar wel gevlochten weetik veel...

maar goed vind het een beetje raar verhaal maar ja ....

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 16:55

Zelf heb ik ook een dromenvanger, al 2 jaar, en ik moet je vertellen, ik heb nooit meer nachtmerries gehad, terwijl ik het vroeger heel vaak had, en als ik er 1 had gehad, ruim een week niet meer kon slapen...
Ik ben niet bijgelovig, helemaal niet, loop met het grootste gemak onder een ladder door, maar die dromenvanger.... weet het niet...
En dat van je vriendin vind ik beetje raar idee, als er al zoiets zo kunnen bestaan als magie, kunnen dromenvangers daar zeker niet voor zorgen... dan gaat ik meer voor de elfjes...
Zelfheb ik wel altijd een pentagram om, eigenlijk wel een bijgeloof, maar zonder ben ik altijd bang dat er iets gebeurt gebeurt wat ik niet wil.
Maar echt bijgelovig ben ik niet...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 14:15

pff ik heb er twee gekocht. nuja een zelf gekocht en een ongeveer gekregen omdat ik hem mooi vond van mn ouders. dus twee op mn kamer. heb wel nog geen rare dingen gemerkt hoor

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 15:32

Sypheron schreef:
Vind het nogal een vaag verhaal Verward Weet eigenlijk niet wat ik er van moet denken...

Ik ook niet Scheve mond Dat haar ineens in een invlecht... raar Scheve mond

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 15:37

JoyLady"]
[quote="Sypheron schreef:
Vind het nogal een vaag verhaal Verward Weet eigenlijk niet wat ik er van moet denken...

Ik ook niet Scheve mond Dat haar ineens in een invlecht... raar Scheve mond
[/quote]

Denk dat haar vriendin haar beetje voor de gek heb gehouden, want is vind ik echt gewoon onzin... Het kan niet...

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 19:42

Wat een vreemd verhaal, ik heb trouwens al jaren een heksje aan mn bed hangen en heb ook nooit meer nachtmerries (alleen hengsten Haha!:D )
Ik heb dat heksje uit de ardennen, en misschien jaagt zij de boze geesten wel weg Verward

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 20:46

Sting schreef:
Ik heb dat heksje uit de ardennen, en misschien jaagt zij de boze geesten wel weg Verward

In zulk soort dingen geloof ik wel, maar in dat zweef(wil hier nog wat tussenzetten maar dat is beetje grof)gedoe echt niet...