Les lenen? zodat je fanatieker rijdt.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Les lenen? zodat je fanatieker rijdt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 12:40

ja maar je instructeur zegt het tegen jou en iemand anders hoort het? het is maar net waar je moeilijk over wil doen

fanci_mike

Re: Les lenen? zodat je fanatieker rijdt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 13:01

Ik heb het over iemand die de hele les mee rijd. Niet over sporadisch eens een tipje oppakken, daar kan ik niet mee zitten. Maar als je zo graag les wil van mijn instructie, laat ze dan lekker zelf komen denk ik dan. Bij mij was het soms zelfs erg dat anderen een discussie aangingen met mijn instructie tijdens mijn uur les, en ja, daar heb ik dus last van. Nu besef ik ook wel dat dit uitzonderingen zijn, maar bij mij wel de aanleiding waarom ik gewoon het liefst alleen in de bak rijd als ik les heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 13:01

Als jij in de bak gaat rijden, en je gaat precies doen wat die instructeur zegt, kun je daar wel degelijk iets aan doen, en is het imo geen les lenen, maar les stelen. Wil je goede les? Betaal er maar voor ook. Dat je bij een les staat te kijken, vind ik nog tot daar aan toe, dat moet kunnen, maar in die bak gaan rijden, vind ik echt heel asociaal.
fanci_mike schreef:
Vind het bloedirritant als mensen dat doen, ik laat instructie komen voor 45 euri per uur, zij nooit, en dan van mijn les gaan profiteren? Kijk, zoasl ts het stelt vingd ik het nog niet zo raar, maar bij mij hebben ze echt eens letterlijk een les meegereden, en sindsdien ben ik er lichtelijk allergisch voor...

Dit dus......

Ik dacht dat les lenen als kijken bij de les van een ander was bedoeld.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 13:10

Zoals Fanci het omschrijft vind ik het wel heel asociaal :oo Jeetje, dan zou ik er ook niet op zitten te wachten.

Ik rij wel vaker (noodgedwongen) bij lessen van anderen bij mijn instructrice in. Eerlijk gezegd vind ik dat vooral irritant en verwarrend, je zit toch net wat in de weg en zelf kun je niet fijn rijden of precies doen wat je nodig acht om je paard net ff fijner te krijgen omdat de ander sowieso voorrang heeft. Kom je met je voorrangsregels in de knoop en eigenlijk zit ik dan continu me uit de voeten te maken voor een ander, vreselijk. Te weinig kans om je 100% bij je eigen paard te houden, en dat heeft die van mij wel nodig.

Het enige positieve is idd wel dat je af en toe opmerkingen live hoort die je zelf ook vaak te horen krijgt en ik idd wat fanatieker ga rijden, maar verder gebruik ik evt. aanwijzingen alleen maar om te weten wat iemand gaat doen en waar ik dus níet moet zijn op dat moment.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-11 16:05

Yamcha schreef:
Als jij in de bak gaat rijden, en je gaat precies doen wat die instructeur zegt, kun je daar wel degelijk iets aan doen, en is het imo geen les lenen, maar les stelen. Wil je goede les? Betaal er maar voor ook. Dat je bij een les staat te kijken, vind ik nog tot daar aan toe, dat moet kunnen, maar in die bak gaan rijden, vind ik echt heel asociaal.
fanci_mike schreef:
Vind het bloedirritant als mensen dat doen, ik laat instructie komen voor 45 euri per uur, zij nooit, en dan van mijn les gaan profiteren? Kijk, zoasl ts het stelt vingd ik het nog niet zo raar, maar bij mij hebben ze echt eens letterlijk een les meegereden, en sindsdien ben ik er lichtelijk allergisch voor...

Dit dus......

Ik dacht dat les lenen als kijken bij de les van een ander was bedoeld.

_O- :+ Oke, dan ben ik een dief vermoedelijk.
Maar je moet toch wat als je rijdt en er is les (grote verenigning dus er lest vaak wel iemand, waarbij je in de bak rijdt),
tja dan moet je toch al opletten wat de instr. zegt, aangezien je anders plat gereden wordt
(les hebbende combinatie heeft voorrang, althans is de bedoeling) en als je tenminste op dezelfde hand zit
is de kans op een aanrijding stuk kleiner.
Heb om die reden ook pest hekel aan mensen met oortjes, aangezien ik echt niet kan ruiken dat ze zigzag appyementen
of wissels om de pas op de diagonaal van plan zijn te gaan rijden.

Echter ik ga niet iets vragen aan de lesgevende instructie, want het is niet mijn les,
bovendien heb je aan lang niet alle opmerkingen iets en je wilt ook lang niet van iedere instructeur wat oppikken }>
Is het uberhaupt mogelijk om zoals jullie suggereren te rijden, dus echt alles te doen wat die instrucite zegt?
Echt hetzelfde doen, zo rijden we hier zelfs geen groepslessen!
Moet er niet aan denken het is geen carroussel les, wil lekker zelf mijn paard loswerken.