al ooit verkoper betrapt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 12:56

Ga je bij een paard kijken 4-jarige, komen we in de stal, beest giga karperrug, was te verwaarlozen volgens de verkoper. Hij wilde persee het paard voor laten rijden en ik moest er zelf ook op. Nou beest kon nog geen grote volte lopen, laat staan dat hij zich boog in zijn lichaam. Arm paard
Ander paard daar op stal, 3 jaar en al groter dan 1.70m, sorry hoor, ik ben zelf maar 1.70 m en zoek een paard waar ik ook nog op kan komen.
Hij trok nog een ander uit de stal, die had weer een krom voorbeen. Ik heb op die stal niet 1 fatsoenlijk paard gezien.

Andere stal, paad zou helemaal gezond zijn en niets mankeren. Alleen 1 dik achterbeen met groot litteken omdat hij al eens in de draad had gezeten. Daar kom je dan achter als je daar bent.

Of een ander paard dat aan 1 ruiter gewend was en een ander niet accepteerde, stappen ging nog wel, maar als ik wilde draven draaide hij compleet door. Meisje wilde hem ook niet buiten rijden, alleen binnen.
En ook zelfde stal ander paardje, was echt leuk beestje trouwens, stond koehakkig, volgens de verkoopster zag ik dat niet goed want dat was niet zo. Ook gauw weer weg gegaan.

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 12:56

Ik ging een Welsh K laten keuren, hij was van een verwend nest maar het paardje stond al 3 maanden stil. De dag voor de keuring had ze flink
op hem gereden en ik geloof ook nog met hem gesprongen.
De buigproef was dus een drama, hij zakte door zijn benen heen en ik vond het zo zielig. Deze heb ik dus niet gekocht

Ook bij een paardje wezen kijken die weg moest omdat de eigenaresse moest verhuizen wegens een scheiding, vandaar dat ze ook een leuke prijs voor hem vroeg. Kom ik daar aan heeft hij een hanetred, maar dat was niet erg volgens haar. Laat ik nou geen paard met een hanetred willen.

en dan heb ik nog wel meer van die dingen, de leukste was pas geleden toen ik in Drenthe naar een Haflinger ging kijken. Ze heette Nelly en was ontzettend braaf en had al veel voor de kar gestaan. Kom ik daar bij een geitenwollensokkenhuis en daar achter stond Nelly, die man van wie ze was haalde een verrot hoofdstelletje met een veroest stangetje uit de schuur en klom er zonder zadel op. Hij netjes rond stappen en hij zegt: zie je dat ze braaf is Haha!
Ik natuurlijk niet dom en zeg: kun je misschien even draven! Dus hij wil aandraven, Nelly geeft een bok en begint te stijgeren en ik wist dus genoeg. Zegt die man: dat doet ze anders nooit, alleen bij mijn broertje wel eens Haha! gut wat heb ik gelachen toen ik weer in de auto zat.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 14:06

Ik heb het een keertje meegemaakt dat ik was komen rijden de eerste keer, niets aan de hand.
De tweede keer mocht niet die dag erna, want ze hadden geen tijd...
Dus de derde dag kom ik weer rijden, gaat het paard een beetje "kreupel" lopen (hij verstapte zich vaak, maar was dus niet echt kreupel). Volgens hij kwam dat omdat hij al zo lang niets had gedaan, wegens tijdgebrek.
Dus vertelde ik dat ik hem wel zag zitten maar ik wilde hem eerst laten keuren.... dat vonden ze goed, maar dan wel pas over een week..... maar ik wilde hem direct de volgende dag laten keuren.
Uiteindelijk kon dat.
Komen we de volgende dag met de veearts, heeft het paard een bult in zijn nek....
Tijdens de keuring liep hij perfect.... alleen tijdens de buigproef liep hij een beetje weifelend.
Volgens de veearts had hij zwakke pezen en hebben ze hem een dosis drugs toegedient (vandaar die bult in de nek)

Maar volgens de eigenaar was hij gestoken door een mug
Gelukkig trapte de veearts er niet in en is hij afgekeurd

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 14:14

In een regoinaal blad hier stond van het weekend ook zo iets leuks.
Een 1 jarige schimmelmerrie, van 1.64m die zI dressuur liep. Hmmm, hier is wat mis...

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 14:53

Pff.. ik heb een keer wat gehad.. Echt heel vervelend!
Helemaal naar de andere kant van NL gereden om naar een pony te kijken, super mooie pony op de foto's. Zwart, 4 jarige E-pony. Zijn we er bijna, worden we gebelt door die mensen (dat was dus een kwartier voordat we afgesproken hadden bij hun op stal) "Ja, we moesten de pony ergens anders ophalen met de vrachtwagen, en nu is ze van de vrachtwagen gevallen toen we haar eraf wilde halen, dus nu is ze kreupel." Nou wij natuurlijk toch gaan kijken. Super mooie pony! Maar idd dus kreupel. Vreemd genoeg was er niets speciaals aan het been te zien. (Geen wonden, niet dik o.i.d., terwijl je dat dan wel verwacht..)
Bij de keuring bleek dat ze gronisch kreupel was. Scheve mond Toen hebben de eigenaren maar toegegeven dat ze sinds 1,5 jaar wat met haar knie (geloof ik..) had en dat dat niet meer over ging.
Nou lekker dan! Rijd je helemaal voor niets naar de andere kant van het land. Ik helemaal verliefd op de pony (was echt een prachtbeest!) en dan zeggen ze niet eens dat ie gronisch kreupel is.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 14:53

Mystica schreef:
In een regoinaal blad hier stond van het weekend ook zo iets leuks.
Een 1 jarige schimmelmerrie, van 1.64m die zI dressuur liep. Hmmm, hier is wat mis...

Zal wel een schrijf/typfout zijn. Zullen vast 11/10 jarige bedoelen. Knipoog

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 15:24

AniqueN schreef:
Helaas helaas

Ik had een pony laten keuren en daar kwam uit dat hij op de langere termijn kreupel zou worden, als ik hem harder zou laten werken en de eigenaar maar volhodendat dat eht niet zo was! Ik had hem een week op proef (voordat ze hem gingen keuren) en hij liep na die week al niet meer helemaal goed. Maar nee hoor, pony is echt helemaal gezond.
Jammer, dat soort mensen.

het zou natuurlijk kunnen dat die mensen dat echt niet wisten Verward
Ik weet ook niet beter dan dat mijn dieren gezond zijn, maar in een jaar tijd kan er een hoop aan veranderen...

We hebben een vierjarige merrie en die lijkt kerngezond, nog nooit wat gehad en ik heb haar al drie jaar. Maar wie garandeert me dat die klinisch en röntgenologisch OK is Verward
Al zou ik de veearts dan wel geloven als die zij dat er een verhoogd risico op hoefkatrol etc. is

Nadiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 15:35

Ik ben weleens bij een pony gaan kijken, helemaal ingevlochten en gepoetst even gereden en perfect....
paar dagen later weer gaan kijken toen stong hij in een klein schuilstalletje, ongepoetst, toen we over de rug gingen zakte hij door, dus slechte rug, en niet gekocht.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 15:47

Een keer gingen we kijken bij een handelstalletje, ze zouden een leuke haf te koop hebben. Nou het was in november, pony's stonden 30 cm diep in de blub wegegzakt, allemaal vreselijk slecht verzorgde hoeven, je zou ze bijna uit meelijdt kopen Knipoog
Ze trok ergens een vos achtig beest van stal, overal wondjes, witte en kale plekjes, beest had geen respect, was wel zo dik en geen spier te bekennen. Echt een vreselijk beest om te zien, aan de hand liep ze hem draven en het was geen gezicht, beest sjokte... En die zou M hebben gelopen

Ook een keer een arabische volbloedmerrie, een schitterende pony, 7 jaar, eigen fok en lieten eerst losspringen, en super gewoon. Toen dochter er op, toen ik er op,... en het zou een braaf beest zijn... nou alle hoeken in ren galop gezien en geen rem. Bleek nog nooit iemand anders als die dochter op hebben gezeten, Nou, ze zouden haar even lansg de weg meenemen om te laten zien hoe braaf ze was... een bok en steiger partij... bleek nog nooit van het terrein te zijn geweest .
daar een heel eind voor gereden.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 15:55

Citaat:
Bleek nog nooit iemand anders als die dochter op hebben gezeten

Als het beestje bij de dochter erg braaf was en er reed verder niemand op dat paard, dan is het op zich niet vreemd dat die mensen het paard braaf noemen(als je het los van de rest van het verhaal bekijkt Knipoog )

Mijn paard wordt in principe ook alleen door mij gereden en dan is hij braaf, maar wat hij bij wildvreemden doet weet ik ook niet Verward Knipoog (al verwacht ik geen problemen )

Met mijn pony was het andersom, die was meestal niet braaf bij vreemden en ik zag er echt tegenop als er kopers zouden kopen. Eerst even voorgereden, geen enkel probleem. En toen dat meisje erop...Niets aan de hand, het klikte meteen en die pony gedroeg zich keurig Knipoog
dat was wel het laatste wat ik verwacht had

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 16:04

Toen ik een aantal jaren geleden op zoek was naar een paard was ik ook bij een handelaar wezen kijken en zag daar een leuk paard staan. Ik erop, ze wilden hem niet voorrijden, want mevrouw had geen rijkleding aan Scheve mond Dat paard kon niet galopperen, we hebben hem namelijk ook nog even los gezien en hij kon het gewoon NIET!! En dan zeggen dat ik het niet goed doe. Toen ik vroeg of ze hem dan alstublieft toch nog even voor wilde rijden en het nog even voor wilde doen, kon dat niet, want de rijspullen had ze echt niet bij de hand.

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 16:21

Waren wij op zoek naar een brave kinderpony. We gingen kijken naar een shetlandhengstje in merelbeke. Komen we daar aan, "ja mevrouw, zeer brave hengst hoor, hij komt zo uit de wei" ... gaat het baasje de wei in, heeft ze daar wel een half uur in de gietende regen op dat beest gejaagd Haha!. Uiteindelijk beest beet gekregen ... "kindje kan die pony leiden mevrouw, kijk maar" ... geeft ze de leidkoord aan m'n dochter. Pony gaat leuk wandelen met m'n dochter en reageerd totaal niet op 'r vraag voor "whoa" of "stop" of "sta" ... . Beestje was gewoon niet geschikt voor kindjes

Bij een handelaar, leuke witte ponymerrie, halen ze die merrie uit de stal, arme sukkel haar hoeven ... totaal misvormd, duidelijk hoefbevangen ... is de handelaar nog zo eerlijk om toe te geven dat ze bevangen is, als mensen het niet zien zeg ik het ook niet zei hij nog

Bij een welshmerrie gaan kijken, een witte ook. Dat merrie'tje had een ooglid die helemaal omdraaide Verward en ze was héél erg braaf zolang .... zij mocht kiezen waar ze ging wandelen en hoe ze dat deed. Vragen we even of ik mag "proberen" (weeg niet veel Haha!), vraag ik dat beestje gewoon een volte op het erf, gaat die staart erop en KNORREN JOH Haha! ... dank U meneer Haha! Haha! Haha!

Manegepony te koop ... gaan we kijken, leuk paardje, zeer mooi kleur, goed onderhouden. Vragen we van welke manege ze kwam. Die man zegt van waar ze komt, bel ik de manege op. Zeggen ze van "zit die zotte geit nu daar" Haha!

Pffffffff ... De markt van de kinderpony's Haha! *LOL*

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 16:31

Ach ja, zo gingen wij ooit kijken naar een shetlandruin. Met papieren, mooi ding op de foto, stierennek, 2,5 uur rijden met trailer.
100 % Verkeersmak, zuivere gangen, geen ondeugden, etc etc

Komen we aan is het ten eerste NIET de pony van de foto, heeft ie ook niet de papieren die ze verteld hadden die erbij zaten. Beestje was totaal anti-verkeersmak, hij bleef bokken en steigeren aan de hand, zelfs vanwege stilstaande borden en voorbijkomende voetgangers!
Bovendien bleek hij op 2 benen te lopen zodra je wat werk vroeg..... ZIjn dus maar weer 2,5 uur terug gereden met lege trailer......

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 16:42

We gingen bij een paard kijken. Opzich ging het rijden super, totdat die ging steigeren. Ja normaal doet hij dat niet hoor, maar dat kwam omdat hij een ander paard zag. *LOL* Scheve mond

Nou daarna had die handelaar nog wel een pony, ik had nog nooit zo lelijk beest gezien maja toch maar ff proberen. Ik erop beest was echt niet vooruit te branden heb met dood gelachen *LOL* Mary er nog op nou we kwamen niet meer bij beest kwam gewoon echt niet vooruit Haha! Ja maar dat leert hij nog wel hoor. Mwah neeh bedankt Knipoog

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 16:49

ik ging een keer anderhalf uur rijden met de oto, werd 2,5 uur want er was file, ik had smiddags gebeld, en twee uur later reed ik aan, ik ging kijken naar een concorde merrie....komen we daar aan, was ie net verkocht Boos! hij had er nog 1 meer staan, een goodwill, nou daar was ik dus niet bepaald in ge-interreseerd, ik wou die concorde...dat ze dan ook nie ff bellen fsow??? mm bleek dat ze wel hadden gebeld, maar niet naar het goede nummer Boos!
mjah , wel lief was dat we allemaal appels en groenten meekregen voor de moeite...ze hadden nl in de schuur een groentezaakje Haha!
da was dus superlief van ze !

ikke een keer naar een goede gezonde 4-jarige merrie met mooi papier kijken ....was niets mis mee volgens die mensen
whaaaa *SCHRIK* paard was ten eerste oerlelijk, ze had piephakken zo groot als een softbal, ze had gruwelijk manen eczeem en ze was ook nog erg slecht in haar beweging :S

verder heb ik het ook van de andere kant meegemaakt, mensen komen kijken naar een paard wat niet meer als een zadel op zijn rug kende, was een pokkebeest, dat ook (een elcaro) , ik zei dat er lang niets mee gedaan was, maar ze wilden perse het zadel erop zien, gevolg : paard aan de longe, begint me een partij te BOKKEN en trekt de longe stuk en springt over de bakrand van 1.40 heen...ik heel droog : u was op zoek naar een springpaard? Haha!

silleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 19:39

ik ging ooit kijken voor een schimmel. Mooi paard, opgezadeld en ik erop. Ging goed. Stap, draf (was een paard voor springen) en ik dus galop maar blijkbaar kende hij dat nog niet zo goed Verward Dus die vertrok mij daar Jeetje recht de stal in. En ik er nog boven op. Gewoon niet te houden dat beest. Die man dood leuk. Ja galop kent hij nog niet zo goed (was wel een spring paard Verward ) maar weetje zegt hij wandelen doet hij graag, kom ik zal de poort open doen dan kunnen we een stukje gaan wandelen. Ik sprong van dat paard af en zei: als ge wilt gaan wandelen hier is uwe knol maar niet met mij erop. Allé zegt die man buiten is hij echt heel braaf hoor.
Ik heb mooi bedankt en ben vertrokken OK dan!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 19:50

Nou inderdaad komt het andersom ook nog wel eens voor, wij hebben regelmatig mensen weggestuurd met de mededeling dat ze toch echt eerst nog een paar lessen nodig hadden voordat ze aan een bloederig jong sportpaard toe waren!! natuurlijk wisten wij niet waar we het over hadden............

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-03 19:58

crossmonster schreef:
verder heb ik het ook van de andere kant meegemaakt, mensen komen kijken naar een paard wat niet meer als een zadel op zijn rug kende, was een pokkebeest, dat ook (een elcaro) , ik zei dat er lang niets mee gedaan was, maar ze wilden perse het zadel erop zien, gevolg : paard aan de longe, begint me een partij te BOKKEN en trekt de longe stuk en springt over de bakrand van 1.40 heen...ik heel droog : u was op zoek naar een springpaard? Haha!

Haha! klinkt me bekent in de oren... Haha! een tijd terug waren wij ook een paard aan het verkopen, komt daar een of andere struise kerel af. En hij wou dat paard dus zien lopen. Nu het ging dus lopen, maar bokte veel ertussen en probeerde telkens de stal in te geraken en zo. Dus die man wou hem eens aan een touw zien lopen. ok zegt mijn pa, geen probleem, MAAR je moet niet beginnen slaan en opjagen, want die is enorm sterk in de hand als ie zich verschrikt. Mijn pa krijgt als antwoord: och jong ik heb thuis 6paarde staan en er is geen 1 die mij gaat lopen...blabla... Clown
paard aan het touw, loopt er langsop, netjes in een drafje. Alleen vond de mogelijke koper het niet goed genoeg, dus het uiteinde van dat touw en een goeie slag tegen de flank....

paard in 1ruk weg Haha! . Man op zijn zij in de modder, en paard neemt een aanloop en springt over de mesthoop en draad heen Haha!
pa(met een onderdrukte lach):"ja, en springen kan hij ook hoor" Haha!