Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
boku schreef:en tamary, met voorwerpen heeft hij geen probleem, in het begin gaf ik hem schriktrainingen, en toen ging ie ook altijd met paraplu's ed rondlopen.
en ik kan hem vb wel een kus op z'n neus geven, en hij durft wel mijn arm of rug oid aan te raken met zijn neus/mond!
het zijn echt mijn handen waar hij bang van is.
op zich vind ik het niet erg hoor, maar met ontworming vormt het een zeer groot probleem, en ik denk dat het met het bit ook zo zal zijn.
ik streef ernaar hem dingen aan te leren zonder dwang, hij doet veel harder zijn best als ik hem iets "vraag". dus ik wil niet een touw ofzo om z'n hoofd heen moeten doen om zo een hoofdstel om te krijgen.
de oren vind hij ook eng, maar dat is al beter door erop te werken
maar omdat het dus de oren en zijn lippen zijn denk ik echt dat het is omdat er met de praam gewerkt geweest is.
ik denk dat ik morgen maar eens wat meer probeer te kriebelen terwijl hij uit m'n hand eet, uit de hoop zo die overgevoeligheid wat te minderen.
en zo misschien ooit het aanraken van de lippen linken aan iets positiefs (beloning)