Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Je weet heel duidelijk wat je doet en waar je naartoe wilt
bij deze ben ik een echte fan
Yavanna schreef:Erg interessant om te lezen hoe jij paarden behandeld, en dat is op een zeer fijne manier. Je zult heus wel eens casussen hebben, waar je weinig of niks bij bereikt, maar petje af voor de manier waarop je het doet.

Suelza schreef:Yavanna schreef:Erg interessant om te lezen hoe jij paarden behandeld, en dat is op een zeer fijne manier. Je zult heus wel eens casussen hebben, waar je weinig of niks bij bereikt, maar petje af voor de manier waarop je het doet.
Hoe bedoel je dat? Er is nog nooit 1 onverrichte zaken vertrokken. Dat zou ook wel erg knullig zijn voor de betalende eigenaar...
@ de rest, thx![]()
Meneer heeft zowaar tijdens de eerste 2 voerbeurten zich heeeeeeel rustig gehouden
liss schreef:ik weet niet hoe het zit hoor,
maar als een paard op een gegeven moment terug gaat naar de eigenaar,
kunnen dezelfde problemen dan niet terug komen omdat de eigenaar nog in die staat is voordat het paard vertrok,
of betrek je de eigenaar ook in het proces? zoals de dogwisperer: rehabiliteren van paarden en trainen van mensen
heel interessant dit!
liljebo schreef:Laat je paarden lichamelijk altijd volledig controleren voordat je ermee aan de slag gaat, of kom je er tijdens de training ooit achter dat het probleem een lichamelijke oorsprong heeft?
liljebo schreef:Maar als verzet vanuit zware lichamelijke problemen komt, houdt het ergens op, denk ik.
Gezien zijn rennerige en onrustige gedrag, zou er ook iets van 'verlatingsangst' bij kunnen zitten? Je geeft aan dat hij de eerste dag alleen oog had voor andere paarden in een weide verderop en over je heen wou denderen. Dat zou ook kunnen duiden op verlatingsangst (naast gebrek aan vertrouwen). Apple schreef:Wat een leuke nieuwe casusGezien zijn rennerige en onrustige gedrag, zou er ook iets van 'verlatingsangst' bij kunnen zitten? Je geeft aan dat hij de eerste dag alleen oog had voor andere paarden in een weide verderop en over je heen wou denderen. Dat zou ook kunnen duiden op verlatingsangst (naast gebrek aan vertrouwen).
Klinkt een beetje als een paard dat vanuit onzekerheid agressief wordt.
Suelza schreef:[
Om die reden vraag ik dan ook altijd of er een dierenarts bij het paard is geweest, waar deze naar heeft gekeken en wat de constatering is geweest 'mag het paard wel of niet in het werk?'.
Helaas is zij niet de enige. Apple schreef:Dat is inderdaad wel vreemd, dat er een verschil is tussen 'weide' en 'bak' terwijl paard in beide gevallen gewoon los staat en er een ander paard aanwezig is.
Wellicht dat 'bak' inderdaad gekoppeld is aan 'werken' (=onplezierig)
Ik herken wel redelijk wat reacties van dit paard, vooral het 'totaal geen oog voor jou hebben' in combinatie met doordraaien en verlatingsangst. Ook het 'zelf er niet meer uitkomen' en daar een externe partij voor nodig hebben.
Rhany schreef:Waar ik benieuwd naar ben is waar jouw grens ligt om nog tot revalideren over te gaan?
Wij blij, zij blij! En hoop doet leven toch?