phormicola schreef:We're all Penny's deep down
Dat denk ik ook...
Een pony die ik ooit gefokt heb stond eens met een stukje in de P&S, die mensen vertelden dat ze haar pas op haar 7e zadelmak hadden kunnen maken omdat ze er bij de fokker nooit wat mee gedaan hadden.. alleen heb ik hier nog op film dat ze als 4 jarige net onder het zadel een schrikparcoursje mee loopt.

Sommige van mijn paarden hebben ook wel een gebruiksaanwijzing, dan zeggen mensen vaak; die zal in het verleden wel iets verkeerds meegemaakt hebben.
Maar aangezien ik ze zelf gefokt of als veulen gekocht heb gaat die vlieger mooi niet op.
Ik denk dat iedereen een verklaring buiten richzelf om probeert te zoeken voor afwijkend gedrag, net of wij mensen allemaal zo "normaal" zijn!

waarmee ik niet wil zeggen dat alle paarden het maar goed hebben.. zelf heb ik er 8 en 1 heeft het er vroeger slecht gehad, die eigenaar was trots te vertellen dat de pony op bijna 4 jarige leeftijd nog nooit bekapt of ontwormd was.. ik denk ook dat het aan de slecht opfok heeft gelegen dat ze op 8 jarige leeftijd last van slijtage kreeg, maar dat is ook weer een goed excuus buiten mijn schuld om natuurlijk..

. Die mensen wisten zelf niets af van veulens en hadden ze wel met een ander veulen op de wei staan. Beste bedoelingen hadden ze zeker wel!
.