Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

boemel schreef:Inderdaad, die mensen die met een instelling erop klimmen van ik zal eens laten zien hoe flitsend ik jouw paard kan laten lopen, wil ik er ook absoluut niet op hebben. Hij is erg sensibel, vindt een vreemd persoon al spannend genoeg en een ander moet gewoon netjes rijden zodat hij vertrouwen krijgt en niet met veel gepor en getik m'n paard bang maken.
Mijn vorige paard was echt wel braaf met een ander erop, maar mensen die een instelling hadden van "ik zal eens even laten zien hoe het moet" liet ze alle hoeken van de bak zien en ze stopte niet meer met galoperen. Ze hadden gewoon niets te vertellen. Was erg grappig
, teveel druk en eisen stellen en 'er even uitpersen' wat er inzit, dan eindig je in het zand.

Misschien m'n instructrice een keer als ze wil of iemand anders die ik heel goed ken voor één keertje maar ik ben niet het type die iedereen maar laat weghobbelen op d'r peerd.
Duhelo schreef:ik heb er ook niet zoveel problemen mee.
ik wil eigenlijk wel het liefst dat ik er bij ben, nu staat paardlief nog bij de vorige eigenaar, en vaak rijdt hun nichtje er wel eens mee, dit vind ik niet zo fijn eigenlijk, maar het is dan ook mijn paard nog niet.
zodra ik haar effectief gekocht en verhuisd heb (oktober), gaat er niemand iets mee doen zonder dat ik erbij ben.
als ik erbij ben mogen er gerust andere mensen op, ze loopt toch wel de kantjes erbij af, en ik kan ze er zo aftrekken als ik wil
schrappie schreef:nou, ik ben juist blij dat iemand anders mij laat rijden op haar paard! ik denk als je het paard goed kent en er geen ongelukken van komen, je er gewoon mensen op kunt laten rijden? al is het maar een rondje. ik bedoel, je gunt die amder toch ook de lol van het paardrijden?
Sabinee__ schreef:Ik vraag me dan af, is het dan zo dat je zo overtuigd bent van je eigen rijden en kunnen? Dat niemand het beter kan dan jij, en door dat rondje je paard als het ware verpest?
Serieus bedoeld dit, niet sarcastisch.