Betaal jij de vraagprijs /richtprijs of ding je altijd af?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bromfiets

Re: Betaal jij de vraagprijs /richtprijs of ding je altijd af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 17:24

Ik ben niet zo goed in afdingen, dus ik betaal meestal te veel :')

Heb ook al een aantal keer de vraagprijs betaald bij grote aankopen, maar of ik dat bij een paard ook zou doen weet ik niet. Ligt er denk ik aan hoe duur het paard op voorhand is :)

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 17:25

Bij mijn weten is het in de paardenwereld heel normaal om over de prijs te onderhandelen. En als wij zelf een paard/pony te koop zetten ga ik er ook altijd vanuit dat er misschien nog iets van de prijs af zal gaan, maar het valt mij ook op dat lang niet iedereen probeert te onderhandelen.

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 17:33

ze mogen best een bod op mijn paarden doen, maar de helft bieden vind ik dan eer zoiets.. thjaa bied dan niet. dat is een tegroot verschil om uberhaupt eens te gaan worden, en noem ik ook niet serieus.
als ik een paard koop bied ik ook altijd ietsminder, maar wel zo dat het geloof waardig en eerlijk overkomt.
maar heb ook voor sommige gewoon de vraagprijs betaald zonder een bod te doen

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 21:48

Het ligt eraan, het ligt eraan of ik iets de prijs waard vind of niet. Tuurlijk is het altijd mooi meegenomen als er iets van een prijs afkan, maar als ik het de prijs waard vind, betaal ik het ervoor.
Andersom werkt dat net zo, ik bepaal een prijs omdat ik het die prijs waard vind, in het geval van een paard (of dier algemeen), wil ik eventueel zakken als ik weet dat het paard zich geen beter plekje kan wensen mocht hij daar komen bijv.
Het is dus van twee kanten.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 23:07

Ik ding altijd af.. Doen ze bij mij ook en zeker als het op een markt is.. Mensen willen daar vaak ervan af en durven toch nog de hoofdprijs te vragen :)

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 23:19

vraagprijs voor mijn merrie was 17.500 euro. Was een belachelijke vraagprijs en ze stond al heel lang te koop.
Ik reed het paard al een tijd en heb 4.500 geboden en dat is gelijk geaccepteerd. Dacht gelijk dat ik dan ook nog wel minder had kunnen bieden, hahaha.
Voor de C-pony de vraagprijs betaald. Had gezien dat ze al gezakt waren en vond de prijs goed.
Voor de shet ook de vraagprijs betaald. Was natuurlijk ook geen hoofdprijs.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 23:26

Ja idd setteli wat een belachelijke prijs zeg !
en laat me raden was zeker niet eenz een Z paard toen de tijd?

Denk dat ik dan ook een bod had gedaan en als ze het nemen is het leuk dan heb je toch het paard wat je graag wou en zoniet zou ik ook verder zoeken ...

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 23:53

Voor mn mini merrie gewoon de prijs betaald,die er gevraagd werd.
Vond haar een prachtig veulentje,en wilde haar dolgraag hebben.
En vond haar dus het geld helemaal waard.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 00:11

ja idd janflicka sommige staan der al voor hardstikke weinig op en ik gun de verkooper ook wel een centje hoor :j

Plus dat ik iedereen altijd hardstikke hoor klagen over de paardenmarkt die op zn gat ligt
maarja vaak zijn dat zelf de grootste afdingers ;)

Active

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 00:20

shilady schreef:
Hai hai

Toen ik mn paardjes kocht heb ik gewoon de vraagprijs betaalt
de paardenmarkt ligt al zo erg op zn gat en zoiezo vroeg diegene al niet bijster veel geld...
Hij heeft toen ook de paardjes naar mij toe gebracht zonder verders iets in rekening te brengen :)

Hoop dat jullie het de moeite waard vinden om even te reageren ben benieuwt naar jullie mening..

Ik bied het bedrag wat ik waard vind. Ik heb best vaak de helft van de vraagprijs geboden, maar in een enkel geval ook de vraagprijs zelf.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 15:13

shilady schreef:
Ja idd setteli wat een belachelijke prijs zeg !
en laat me raden was zeker niet eenz een Z paard toen de tijd?

Denk dat ik dan ook een bod had gedaan en als ze het nemen is het leuk dan heb je toch het paard wat je graag wou en zoniet zou ik ook verder zoeken ...

Ze was M2 met wp. Maar daar had ik haar zelf naartoe gereden. Ze is nu nog steeds M2 doordat we behoorlijk pech hebben gehad. Maar ik ga haar weer oppakken en dan hoop ik haar toch naar de Z te krijgen. Maar ze gaat niet meer weg hoor!

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 16:11

Mijn Haflingers waren beide zeer redelijk geprijsd, bij Wolder heeft die man zelf nog 50 euro van de prijs afgehaald omdat Wolder zijn voorijzers (stond toen rondom) eraf had geslagen, en hij werd uit Groningen naar hier (Midden Gelderland) gebracht. Maar wanneer de prijs onredelijk hoog is, dan zou ik er wel wat af willen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 13:13

Voor 1 van mijn pony's heb ik de vraagprijs betaald, maar voor de ander 600 euro minder dan de vraagprijs.

djago

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 13:17

Zolang het een vraagprijs is kan je altijd afdingen, nee heb je en ja kan je krijgen.

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 13:18

Mijn paard had al een goede prijs. Heb daar niet over geonderhandeld. Ik vond hem het geld waard en hoe langer ik met hem bezig ben hoe meer ik vind dat hij het zeker waard was! (misschien wel iets te goedkoop zelfs)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 13:20

Ik zal niet zo snel afdingen voor het afdingen , maar gewoon voor mezelf bepalen wat ik iets waard vind (gebaseerd op vergelijkbare zaken en hun prijzen) en dan zou ik wel voorstellen dat ik het voor die prijs wil kopen. Dan kan men zelf bepalen of ze dat willen of niet :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 13:24

Ben zo en zo slecht in afdingen... :o
Wanneer iemand de helft van de vraagprijs zou bieden, zou ik er niet eens op ingaan!!
En als ik iets zelf een redelijke prijs vind, zou ik dat er ook gewoon voor betalen! (misschien dat ik zou vragen of voor dat bedrag bijvoorbeeld wat spullen erbij mogen!?)

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 13:25

Afdingen hoort toch wel een beetje bij het verkoopspelletje. Denk dat veel verkopers daar ook al wel rekening mee houden in hun prijs. Welk bedrag normaal is voor het afdingen ligt natuurlijk aan het aankoopbedrag. 500 op een paard van 1500 is veel, maar 500 op een paard van 50.000 is verwaarloosbaar. Ik vind dat 10% van het aankoop bedrag in veel gevallen wel redelijk is.

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 13:26

Ik heb voor mijn paardje ook de volle prijs betaald ( vp was al 700 euro gezakt :) ) .. Maar die heeft daar nog 6 weken gestaan ( had net een huis gekocht, maar moest en zou haar hebben! ) en ik wilde er een ggk keuringsrapport bij. Maakte me op dat moment niet veel uit dat de vorige eigenaar het paard heeft laten keuren door een goede kennis van haar welke toevallig DA was.
Oude eigenaar was blij en ik was blij :)

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 13:27

Ik heb ook de vraagprijs niet betaald voor mijn paard. Ik heb betaald wat ik echt maximaal kon uitgeven op dat moment (meegenomen dat er ook nog een goed zadel e.d. moest komen). En dat was iets minder als de vraagprijs. Gelukkig ging het de vorige eigenaar niet alleen om geld, maar (nog meer) om een klik en een fijn thuis. Gelukkig konden we het eens worden, en ben ik nu heel erg blij met mijn vent :j

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 13:28

Ik ding nooit af. Mijn paard was me dat geld dubbel en dwars waard. Als ik moet afdwingen dan is de prijs me te hoog voor dat paard, en dat betekend dat ik ergens toch twijfel over dat paard. (gaat om wat ik vind).

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 13:30

Marcella_e schreef:
Mijn paard had al een goede prijs. Heb daar niet over geonderhandeld. Ik vond hem het geld waard en hoe langer ik met hem bezig ben hoe meer ik vind dat hij het zeker waard was! (misschien wel iets te goedkoop zelfs)

Ja dat vind ik ook! Mijn paard is echt mijn droompaard en daar had ik het dubbel nog aan uitgegeven (achteraf dan).

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 13:32

Toen ik mijn shetlander kocht ben ik wel gaan afdingen en dat ging behoorlijk makkelijk :+ Maarja als ze nee zei had ik hem toch wel gekocht ookal was het veelte veel geld voor hem. Als het je droompony is maakt mij die eenmalige uitgave niks uit.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 13:32

Ik ben een pangelaar.. niet zo zeer wat paarden zelf betreft (althans, dat komt niet vaak voor dat ik een paard koop), maar wel in goederen. Ik ben er ook heel principieel in.. verkoper heeft een vraagprijs, ik doe een tegenbod. Dan kan de verkoper nog een tegenbod doen, maar ik blijf toch bij mijn eigen uiterste bod. Daar ga ik niet overheen. Mocht de verkoper net 5 euro meer willen hebben, dan haak ik alsnog af. Er wordt genoeg aangeboden, dus ik vind wat ik zoek voor dat geld dat ik er aan uit wil geven en niet meer.

Vroeger was ik helemaal niet zo, maar ik heb echt lol in het handelen gekregen en ik heb ook geleerd dat ik op die manier ook prima overal aan kom en het scheelt gewoon veel geld soms. Zowel wat dan een dier of een ding betreft, nooit laten merken dat je ergens een "zwak" voor hebt, want er zijn genoeg te krijgen dus ja...

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 13:39

Ik onderhandel altijd :) .
Mocht men niet willen zakken, betaal ik het bedrag wel, mits ik die prijs ok vind :+ .
Aan de andere kant hebben mensen wel weer een slechte aan mij; als ik iets te koop aanbied ben ik best bereid tot onderhandelen, maar ik heb wel een absolute eindprijs in mijn hoofd en daar ga ik dan niet onder zitten :n .