jij en je paard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 01:23

2 zelf gekocht, 2 samen met mijn vader gekocht en de andere 4 zelf gefokt.

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 01:33

Kyra had ik gewoon via mijn instructrice, ben ik nu weer mee gestopt na 4 jaar
Skippy ben ik gaan leasen toen ik van mijn zus hoorde dat ze vrij kwam, stop ik per 1 oktober mee Verdrietig
Arco heb ik via een telefoontje 'gekregen'. Toen ik van vakantie terug kwam werd ik opgebeld door Arco's eigenaaresse, ze wilde graag dat ik Arco ging doen. Ben er wel blij mee, tis echt een toppertje Haha!

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 10:48

Tja dat was liefde op het eerste gezicht!!!! Dan koop je haar of hem natuurlijk! haha Pling

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 10:56

Eerste via kennis, moesten anderhalf uur rijden om te kijken, dier kwam de stal uit, en kon niks anders meer dan dr kopen, helemaal verliefd.Alleen nu wil t rijden nog niet echt lukken Haha!

Andere via handelaar/kennis, zochten eigenlijk een gezelschapspony maar hij zei moet je maar eens gaan kijken..op eerste gezicht had ik iets van ..nee.. Toen ging ik rijden en had ikiets van :Laten we m gelijk maar meenemen Haha!.
Ook nog n paardje geprobeert en een andere pony maar deze werd t, geen spijt van iig!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 10:59

Eerst een jaar verzorgt en toen gekocht.

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 11:19

Ook eerst verzorgt, kreeg de mogelijkheid haar te kopen. Was totaal niet de bedoeling. We hebben hard gebrainstormt of we het zouden doen (verantwoording, kosten, eventuele bijkomende kosten, DA enz enz) We hebben gelukkig een aardig zakcentje, dus het kopen was het probleem niet..... maar de kosten eromheen. Gelukkig zat dat ook wel goed...

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 11:22

Ik heb ze allebei gekocht, m'n tinker zelfs via een advertentie op bokt! Pling

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 12:45

samen met m'n zus gekocht bij een handelsstal Lachen

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 12:46

Ik had eerst een ander verzorgpaard, dat paard was ziek en de harde beslissing moest worden genomen. Ik had het toen even helemaal gehad met de paardensport. Opeens ging de telefoon, een kennis van mijn moeder had een kennis met een paard, en hij zocht iemand om dat paard te komen rijden. Ik had daar helemaal geen zin in, maar zij had al gezegd dat ik langs zou komen, dus ben ik maar gegaan. En toen zag ik Dex in zijn stal staan en was het liefde op het eerste gezicht. Met Codex was toen al een tijdje niks gedaan, dus hij vond het ook allemaal leuk.
Na twee jaar ben ik hem gaan 'leasen' en nu mag ik hem mijn eigen paard noemen. Hoezo toeval bestaat niet????

Indie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 12:50

verzorg paard 1 ;max is het paard van de eigenaresse van mijn vorige verzorg paard en dat heb ik toendertijd gewoon gevraagt (heel penny achtig maarja ik had er toen wel!)
Indy heb ik gewoon aan geboden gekregen ,of ik wilde helpen met Indy nou wie wil dat nou niet

Hydra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 14:09

mijn paard heb ik gekregen van mijn tante
en mijn shet heb ik gekregen van mijn ouders
shet was drachtig , had ik er gelijk twee

Little_Sun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 15:05

Mijn vriendin verzorgde wat pony's. Toen ben ik daar ook gaan verzorgen en na enkele verzorgpony's (voornamelijk shetjes) leerde ik Lex kennen. Ik heb hem ingereden en hij werd mijn verzorgpony. Na een tijd ben ik hem gaan huren en inmiddels is hij mijn eigen pony.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 15:53

eerst mijn verzorgpony, toen m'n halve pony en nu mijn hele eigen pony Haha!:D

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 17:15

Gekocht. Dagje op stap met vader en instructrice. Een vriend van mn instructrice gaf les op een springstal, die eigenaar handelde ook een beetje. En toevallig stond de pony van zijn dochter te koop. Die heb ik gekocht Haha!

_DuN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 17:26

Vroeger ging ik altijd bij de pony club bij ons op de ijsbaan bijwonen ( pony club klein maar dapper ) en hielp ik wel eens mensen mer paardje vasthouden enz ( helpen duz;) en toen op een keer vroeg een meisje die ik altijd hielp of ik een verzorg pony zocht en wou... daar heb ik dus 4 jaar een new forest verzorgt. nu heb ik al mn ponys's zelf gekocht (3) en heb er een gehad voor een goed tehuis gratis.... veel mensen denken dan meteen dat je een verwend kreng ben met 3 pony's maar ik moet dus zelf echt alles betalen *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 17:43

Ik zag Moon staan en vond haar zo zielig *werd niet echt goed verzorgd*, en toen heb ik opgebeld of ik haar mocht verzorgen, en dat mocht!
Jiiiihoooooooooooeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!! *LOL*

mdmoiselle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 18:32

Gekocht van de fokker als 4 jarige. Ik was eerst eigenlijk niet zo kapot van d'r, maar nadat hij haar even liet vrijspringen wilde ik haar wel graag hebben Haha! (heb niets laten merken natuurlijk Knipoog )

jihoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 18:45

ik kon Bonanza al, was van een ander meisje en ik vond hem erg leuk. Ik heb gezegt als ze hem ooit wegdoet dat ze mij moest beeln.
Na een jaar kreeg ik een telefoontje en kon ik hem kopen.
Nog geen dag spijt van gehad Lachen
hij is het leukste paard wat ik ooit heb gekent

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 18:47

Ik liep te vegen (toen hielp ik nog op een pensionstal) en mijn zus die was aan het rijden. Ook reed er (toen voor mij) nog een vreemde op een fjord (iris dus kwam ik later achter) en die vond het zo zielig voor mij dat ik moest vegen, dus mocht ik samen met haar (zij liep ernaast) naar buiten uitstappen.
Sinds dien mocht ik wel vaker rijden, tot ik gewoon elke woensdag middag en zaterdag reed.
Toen ze daar weggingen naar het weiland mocht ik ook gewoon mee, en dat is nu 3 jaar geleden...

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 19:36

Wij waren al een tijdje "opzoek" en een colega van onze buurvrouw had een soort van handelsstalletje, met welshjes. Daar even naar gebeld, en hij had er 3 staan. We zijn onaangekondigt gaan kijken, en we kwamen er niet uit welke van de 3 nu degene was die voor mij in aamerking kwam (kwa leeftijd/prijs enz) maar ze klopten geen van 3en met zijn omschrijving... 1 ervan vond ik heeel leuk, en dat bleek hem achteraf ook te zijn! Ookal was ie nog zo iel, en babyachtig, ik vond hem geweldig! Een echt pennyverhaal dus Clown Haha!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 20:04

Ik reed in dezelfde les als Eveline. Ging helemaal niet echt super met haar om, maar ze vroeg me wel of ik met haar een verzorgpaard wilde. Ik wilde wel, en zo geschiedde het. We ging naar de boer om te vragen, en zo hebben we eerst samen Lenteroos een jaar verzorgd, toen die wegging ieder een van de andere paarden van de boer gaan verzorgen.

Jessie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 21:46

Koos was mijn eerste eigen pony... en daar zit wel een lang verhaal achter:
Hij was eerst mijn verzorgpony en ik heb hem ongeveer 1,5 lang verzorgd. Door een scheiding van de eigenaar, is hij terug gegaan naar zijn vorige eigenaar, heel plotseling, zonder een waarschuwing... ik was zo ontzettend verdrietig en kon het niet geloven dat ik hem niet meer kon verzorgen. Hij stond nog wel in het zelfde dorp, maar de afstand was te groot om hem elke dag op te zoeken.
Mijn ouders waren er ook kapot van, omdat ze wisten dat ik alles voor dat beestje over had... dus het eerste wat mijn moeder zei, toen ze hoorde dat Koos weg was, was: "Hoe dan ook, wij gaan Koos kopen!"
Uiteindelijk heeft het een half jaar geduurd voordat we een wei hadden gevonden... maaaaar toen we de perfecte locatie hadden voor mijn toekomstige pony, was het toch wel zo ver... ik kon hem kopen Haha! Ik heb hem dus helemaal zelf betaald en betaal nu nog steeds alles voor mijn kleine shet (spullen enz.).

Koos was vreselijk eenzaam, dus zijn we gaan kijken naar een groter paardje en zo zijn we bij Hrannar gekomen. Dat was liefde op het eerste gezicht, dus hebben wij hem gekocht.

Mijn ouders vonden het jammer dat mijn zus en ik niet samen konden rijden, het was altijd: de een op de fiets en de ander op Hrannar. We zijn toen naar een verkoopshow bij een ijslanderstal geweest... en daar zagen we Fraeva lopen... dat was ook liefde op het eerste gezicht, dus zijn we meteen een week daarna naar Drenthe geweest, naar de eigenaar, om Fraeva uit te proberen en het klikte meteen tussen mij en Frae Haha!

Pjelk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 22:26

Beau: vie een advertentie. Ik wilde een grote maat brave Set. Beau was ongeveer een meter hoog, was volgens de advertentie een makke kinderpony ( weet niet sinds wanneer makke kinderpony`s gemeen hard bijten en regelmatig steigeren Schijnheilig ) en stond bovendien op 10 minuutjes fietsen van mijn woonplaats af. Die kochten we toen dus maar.

Pjelk: verzorgde ik eerst een jaartje en toen de eigenaar er in eens vanaf wou kon ik hem voor een schappelijke prijs overnemen.

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 08:40

Indian Summer: Via een advertentie op internet, 8-maanden oude appaloosa HENGST, kwam ik daar was het een MERRIE! Haha! Wou al graag een merrie, en het was een fout in de advertentie, had een kennis geplaatst van de eigenaar Haha!
Rachel heel toevallig, was op zoek naar een appaloosa merrie erbij en ik kwam in contact met iemand op msn en die had er eentje te koop.

Roxxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 10:45

Redna heb ik uit de manege geplukt..
En Simba heb ik van marktplaats...