Informatieve topics en boekbesprekingen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 16:42

Boekenbespreektopics centraal, zou ik een heel goed plan vinden. Ik ben alleen nog maar weinig topics hierover tegengekomen. Ik zal m'n boeken eens opnieuw gaan bekijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 17:38

Een erg populair boek op UhZ: Nathalie Pennquit's Paardenschool. En inderdaad de nh-guru's. Zo'n boekenbespreektopic lijkt me ontzettend interessant, vooral als ze 'open' blijven en je er recensies en discussies aan vast kunt blijven plakken. Ik heb geen idee van hoe jullie het willen aanpakken, maar als het de bedoeling is dat ze open blijven is het misschien een idee om ze gewoon op alfabetische volgorde te zetten maar ze verder gewoon door Bokkers te laten starten? Die dan het 'opstartbericht' volgens een kort schema opzetten (zodat bijvoorbeeld niet de naam van de auteur vergeten wordt of de titel incompleet is, andere dingen die interessant zijn is het aantal pagina's en de prijs). Als je het op die manier opzet hebben moderaters er hun handen niet aan vol (denk ik). Ook voorkom je door de alfabetische volgorde dat de oudste onderwerpen onvindbaar ergens op pagina 24 terecht komen.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-03 19:23

Cool! Thanks voor het vele werk alvast mensen!

Nu vooral eens kijken hoe we het kaf van het koren kunnen scheiden, en misschien moeten er een aantal nieuwe topics gemaakt als we geen topics kunnen vinden die vooral informatief zijn zonder teveel blabla er omheen...

Iig enorm bedankt tot dusver.

Zou iemand een lijstje kunnen maken met de onderwerpen die op PP interessant zouden kunnen zijn, b.v. de dingen die tot nu toe genoemd zijn? Wel lastig om te kijken wat er nou hier hoort en wat op VMR.. Hmm.

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 21:07

Ja is zo moeilijk om een scheiding te maken, omdat bij VMR vragen zijn over bepaalde onderwerpen, maar bij PP kunnen deze onderwerpen net zo goed aan bod komen Lachen

Misschien ook even kijken of er ook overbodige topics zijn.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 21:14

hij is al genoemd,maar er zijn geen resultaten geplaats over overleden/in laten slapen/ enzovoorts..... en de verwerking ervan....
ik zie veel mensen vragen over rassen(welk ras is blabla)
euhm,de rest weet ik niet hoor *LOL*

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 21:18

Ik denk dat je beter een onderwerpen lijstje bij VMR kan maken, daar wordt je het meest overladen met dubbele vragen e.d. Bij PP kun je gewoon wat vertellen toch?

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 22:41

Nog een leuke: verzekering.
Daar zijn ook ontzettend veel topics over.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 12:00

Ergens denk ik dat een sticky niet zijn werk zal gaan doen zoals men gedacht heeft.
Waarom niet? In feite word dat een behoorlijk lap met topics bij elkaar en is dat een heel zoekwerk naar juist dat punt waar men naar zoekt.
Aan de andere kant is het ook dubbel ergens...Momenteel heeft iedereen een zoekknop in de aanbieding om op zoek te gaan naar een bepaald onderwerp. Nieuwere bokkers moeten daar nog even aan wennen,maar de andere gebruiken die zoekknop toch regelmatig, denk ik.

Aan de andere kant denk ik dat het geen verkeerd idee is om de verschillende forums wat aan te passen.
Zoals ergens al aangegeven is, is op eenmaal ander maal van alles door elkaar te vinden. Is het geen optie om te zeggen, we nemen een e.a.m voor paarden dingen en een e. a voor niet paarden dingen?

Is het op die manier dan ook geen optie om een stukje forum te hebben waar men kan praten over paarden artikelen,dus in feite wat jij zelf al aangeeft bart, de dekens,bandages,zadels en die soort vragen daarover?

Daarnaast is het misschien wel handig om wat duidelijker te zijn over, in welk topic nu iets hoort. Zo kom ik vaak overeenkomende dingen tegen op rijtechnisch en uit het zadel.

Aan de andere kant vraag ik me af,waarom western zo appart is, en dat de enige vorm is en dus geen dressuur, springen, endurance enz.

Dan heb ik ook het idee dat paardenpraat, vraag maar raak en verslag van de dag veel op elkaar lijken qua inhoud. Is daar ook niet iets mee te doen zodat dat vereenvoudigd word?

Dit zijn natuurlijk van mijn kant maar een paar opties en dus ook vanuit mijn oog bekeken.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 13:48

holly schreef:
Zoals ergens al aangegeven is, is op eenmaal ander maal van alles door elkaar te vinden. Is het geen optie om te zeggen, we nemen een e.a.m voor paarden dingen en een e. a voor niet paarden dingen?

/knip

Daarnaast is het misschien wel handig om wat duidelijker te zijn over, in welk topic nu iets hoort. Zo kom ik vaak overeenkomende dingen tegen op rijtechnisch en uit het zadel.

/knip

Dan heb ik ook het idee dat paardenpraat, vraag maar raak en verslag van de dag veel op elkaar lijken qua inhoud. Is daar ook niet iets mee te doen zodat dat vereenvoudigd word?

een schone taak dus voor de betreffende moddies.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 14:04

SuperPepeijn schreef:
lovely had ooit het plan een F.A.Q. te maken. misschien kan dit ook gelijk van de grond komen dan.

Wil je mij er misschien even buiten laten?? Alvast bedankt.

Zo hier en daar staan op bokt ook besprekingen van artikelen uit de vakbladen. De inhoud van die artikelen staan los van welke bokt-mening dan ook en daarmee zijn ze wat mij betreft zeer waardevol.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 14:07

Dus in feite bedoel je als ik het goed begrijp, een appart stukje voor paardenbladenstukjes?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 19:24

Gespot in de winkel!!!!
Uit de serie ..... voor Dummies, nu ook Paarden voor Dummies.

Geen geintje Knipoog.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 07:57

ik heb het ook gezien, was niet eens zo slecht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 09:23

Zeker niet slecht en m.i beter dan elk 'Groot Paardenboek' dat ik ooit gezien heb. Dit boek verdient een koppositie bij de aanraders.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 13:06

Leuk Sinterklaas kadootje voor mijn moeder Tong uitsteken

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 18:28

het sticky zal heel moeilijk en onoverzichtelijk worden m.i.

western zou ik apart houden, het is iets helemaal anders. daar zullen de meeste westernliefhebbers het wel mee eens zijn.

een sticky mss niet, maar mss een apart forum faq of iets dergelijks?
echt, volgen mij gaat er veeeeels en veels teveel door elkaar staan, en iets met nuance erin, of als een methode aangepast is, of... er zijn zoveel maaren. mooi idee, maar lijkt me echt amper verwezenlijkbaar.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-03 11:33

Er komt waarschijnlijk 1 sticky per forum met de belangrijkste onderwerpen, dat worden er echt geen 50 Haha!

Verder kan het idd zo zijn dat een hoop users die lijst niet doornemen maar als ze dan toch een topic starten dat al helemaal is uitgekauwd dan kan iemand gewoon even een link copy/pasten naar 1 van die topics en kan het topic op slot Haha!

Forumindeling? Plaats even een nieuw topic op FZ Haha! Thanks!

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 11:36

Jullie hebben het hier ook over het feit dat VMR en PP zo dicht bij elkaar ligt. Maar meerdere forums worden niet zo gebruikt als dat waar ze voor bedoeld zijn.

Kijk naar FZ. Daar staan veel vragen over pc's terwijl het toch echt voor forumzaken is. Vragen over pc's zou ik onder algemeen stellen.

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 11:48

Yaar"]
[quote="Ilse schreef:
Medisch:
-Schimmel
-Mok

- Luizen
- Koliek
[/quote]

- Zomereczeem

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 11:50

Laui! schreef:
Cassidy, goed plan, ik pak ze gelijk en ga zo maar eens lekker injecteren *eg*
Dan wil ik even een beginnetje maken met een lijstje boeken waar dan misschien nog een boekbespreking over 'gemaakt' moet worden.
-Aard v/h Paard (die is al veel besproken)
-Horsewhisperer (idem)
-Paardenbenen en Paardentanden
-Ruiters en Rechters (ja toch? Ik ken het nl verder niet, zie het alleen vaak voorbij komen)

Verder kom ik op niet zoveel goede titels, maar andere onderwerpen voor boeken en topics over inrijden/africhten bijvoorbeeld lijkt me ook een goeie

- 'Beengebreken' van Offereins
- de boeken van Henry Blake

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 19:50

Kleintje schreef:
Jullie hebben het hier ook over het feit dat VMR en PP zo dicht bij elkaar ligt. Maar meerdere forums worden niet zo gebruikt als dat waar ze voor bedoeld zijn.

Kijk naar FZ. Daar staan veel vragen over pc's terwijl het toch echt voor forumzaken is. Vragen over pc's zou ik onder algemeen stellen.

ik vind van niet. net zoals tussen VMR en PP, is er ook tussen AM en FZ een groot verschil, nl vragen/zeggen. op FZ en VMR worden dingen gevraagd, op PP meer 'besproken' zeg maar.
en vragen over pc's horen wel op FZ vind ik. ze zouden slecht staan tussen AM, waar men vnl graag leest en discussieert.

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 20:50

Dan zou de omschrijving van FZ aangepast moeten worden lijkt mij...

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 20:58

hmja, maar het is nu toch al zo, het stoort niemand. het aandeel van dat soort vragen is niet zo groot. ze passen toch iig beter bij FZ dan AM. meer dat type vragen en bezoekers alleszins! dat bedoelde ik eigenlijk Knipoog

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 12:34

dat vind ik een veel te riskant onderwerp! dat moet je toch echt per paard zien, laten inslapen of niet! ik vind het "gevaarlijk" om ze te bundelen...