hahahahah en bovendien zijn er ook echt wel mensen die zelf hun naam veranderen omdat ze een 'stomme' nam hebben gekregen, niets mis mee dus!
chantyyy12
Geplaatst: 24-08-11 13:44
Ja van tietse naar sietze vond tietse maar niks zie me nou niet roepen tietje kom dan?? Nee dus maar een lettertje verandert zelfde klank gehouden
Geplaatst: 24-08-11 13:45
Paardje heet Zinia van de Catshoeve.... Ik (en velen met mij) vinden Zinia een saaie naam, ik vind hem ook niet mooi. Meestal is het Sienie als ik dr roep. Maar ik zit hard te dubben of ik Zinia niet moet veranderen, maar ze heet zo.. En op wedstrijden kan ik de naam wel veranderen maar goed, op keuringen zal ze haar officiele naam moeten houden.
Anders nog; ik weet geen andere leuke naam!
Daantjee12
Geplaatst: 24-08-11 13:46
Ik heb haar naam ook veranderd . Toen ik mijn draver merrie kocht (via een handelstal) heette ze Amourette.. Mooie naam hoor, maar vond hem zo lang.. Heb paar (wel standaart) namen opgeschreven en gekeken waar ze misschien op reageerde, en toevallig bij Angel reageerde ze, nu is haar roepnaam dus angel. En wat blijkt, iemand die haar ook gehad heeft, had haar ook Angel genoemd Toevallig dus
Tendance
Geplaatst: 24-08-11 13:46
Ik vind gewoon niet, dat een naam, die iemand met zorg heeft uitgekozen en met liefde voor het paard, dat je die zo maar verandert. Dat zou ik niet doen.
PercyLeen
Geplaatst: 24-08-11 13:48
Die van mij heet op papier A. (ja echt waar ) Bij de vorige eigenaar Astra Bij mij op stal heet ie Appie en op concour Apache. Hij kan er prima mee leven hoor
Mitnait
Ik heb de naam van mijn huidige merrie ook veranderd. Ze heet officieel Beliana, maar dat vond ik helemaal niks. Ik heb d'r nu Burlesque genoemd
Jenkins
Daantjeee12, dan is het natuurlijk niet toevallig dat ze reageerde op Angel maar wel dat je ook die naam als optie nam Ik had dat een keer met een verzorgpaard die Sam heette, maar die werd arie genoemd van armani. Toen werd die verkocht en de andere mensen vonden arie niet mooi en hadden toen als nieuwe naam Sam bedacht. heel toevallig
Ik vind Zinia wel ene mooie naam, lekker apart.
ikenindi
Ik wel hoor. Zeg nou zelf: Indiana klinkt een stuk beter dan Sanny. Toch?
Jenkins
Geplaatst: 24-08-11 13:49
Tendance schreef:
Ik vind gewoon niet, dat een naam, die iemand met zorg heeft uitgekozen en met liefde voor het paard, dat je die zo maar verandert. Dat zou ik niet doen.
Veel namen worden echt niet met liefde en zorg uitgekozen hoor.
opisop_shop
Geplaatst: 24-08-11 13:50
Tendance er zijn mensen die het lollig vinden om gekke namen te bedenken. En niet iedereen denkt er goed overna. En soms passen namen gewoon niet bij een paard, dat weet je bij de geboorte nog niet toch?
Je zult maar hebben dat je een Speedy hebt die totaal niet vooruit te branden is, of een Blacky die schimmel is, of een merrie die Hans heet, ik noem maar wat gekke dingen
carlijn22
Geplaatst: 24-08-11 13:51
mijn Arabische schimmelmerrie was eerst van een vrouw met een jong dochtertje, die maar niet in wou zien dat het toch echt geen ruin was....
arme merrie, ze werd TIES genoemd veranderd in Arabesk, maar haar bijnaam is Bessie
JorisDy
Geplaatst: 24-08-11 13:51
Heb ze niet drastisch verandert. Tim heet op paper Timba H. Ik noem hem gewoon tim of timmetje of ventje. Joris heet op papier gewoon joris maar werd door de vorige eigenaren no limit genoemd. Bij mij heet hij joris, joor, joorie.
Semmerd
Geplaatst: 24-08-11 13:52
Mijn paard heet dus Cornelis van het Oetenhok en de vorige 2 eigenaren noemde hem Cor ,vond ik een beetje oubollig, beessie is nog niet zo oud dus heb ik hem Chris genoemd. Reageerd hij prima op maar mischien wel beter op "Eten!!" maar hou het wel bij Chris
Jasmine_
Geplaatst: 24-08-11 13:53
Mijn paard noemt Lianne, hier in België is het nogal een rare naam.. Toen ik haar net kreeg wou ik het ook veranderen, want ik vond het zo saai (wordt hier uitgesproken als Lian), maar eigenlijk paste het wel bij haar, en ik ben blij dat ik hem niet verander heb! Uiteindelijk wen je eraan en begin ik hem zelfs leuk te vinden
Tendance
Geplaatst: 24-08-11 13:54
Mijn mening is gewoon, niet veranderen, maar dat mag iedereen natuurlijk helemaal zelf weten, maar ik zou het NOOIT doen. Hoe lelijk de naam ook is.
mirgino
Geplaatst: 24-08-11 13:55
mijn appaloosa merrie heette Dusty ook een mooie naam,maar als je zelf ooit een bonte ruin met deze naam gehad hebt ik kon er niet aan wennen en heb haar om gedoopt tot Cheyenne waar ze gelijk naar luisterde
het heeft helaas wel ongeluk gebracht,als het daar aan gelegen heeft
Gringo zijn naam past bij hem en blijft dan ook zo heten
PercyLeen
Geplaatst: 24-08-11 13:55
Tendance schreef:
Mijn mening is gewoon, niet veranderen, maar dat mag iedereen natuurlijk helemaal zelf weten, maar ik zou het NOOIT doen. Hoe lelijk de naam ook is.
Dus die van mij had door het leven gemoeten als A? Die letter heeft de fokker vast met liefde uitgekozen idd Kom op zeg
opisop_shop
Geplaatst: 24-08-11 13:56
hahhaa heet ie echt 'A' ?
heb trouwens de naam van onze tweede hond ook veranderd, op papier heet hij Ploeto (Spaans voor Pluto), de mensen waar wij hem hebben opgehaald noemden hem Knut ['Knoet'], naar die ijsbeer. Dat vonden we zo'n domme naam! Hij luisterde wel erg goed naar die 'oe' klank en heeft gele ogen dus is het bij ons Loeki geworden, naar Loeki de Leeuw
Laatst bijgewerkt door opisop_shop op 24-08-11 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt
LotteEnRypke
Geplaatst: 24-08-11 13:56
Leuk topic. Mijn fries heet op zijn paspoort Simon Hendrik E. Dat vond ik niks voor een fries. Toen uit zijn DNA test bleek dat hij bijna de laatste echte zoon is van Rypke 321 werd het Rypke! (en nog geen ongeluk gehad.. - gaat nu afkloppen)
PercyLeen
Geplaatst: 24-08-11 13:57
opisop_shop schreef:
hahhaa heet ie echt 'A' ?
Dat doet hem zeer hoor dus niet om lachen Maar ja op zijn papier staat echt 'A'
M_I_K_A
Geplaatst: 24-08-11 14:01
Die van mij heet officieel Linda (van 't Wierboss). Ik heb haar Mika genoemd. Ik vond de naam Linda niet bij haar passen, haar vorige eigenaar wist even geen naam bij het opsturen van de papieren, dus noemde hij haar het zelfde als zijn vrouw.
Ze is daar eigenlijk nog nooit bij haar naam genoemd. Het was altijd die 'zwarte' of het 'veulen'. Naam was dus zo aangeleerd. (al reageerd ze waarschijnlijk gewoon op mijn stem )
Tootz
Geplaatst: 24-08-11 14:01
Mijn paard heet officieel D'elzen en werd dus door iedereen Elsje genoemt en als er dus iets niet bij mijn paard past gezien haar nogal pittige karakter is het wel Elsje.... Dus ik heb er Dior D'elzen van gemaakt Luisteren naar haar naam heeft ze nooit gedaan dus wat dat betreft geen verschil