Koker schoonmaken een gewaagd werkje!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 13:19

Even serieus: gewoon de slang voor de "ingang" houden en het water doet de rest Knipoog Wel even op letten dat het daadwerkelijk warm (niet heet!) water is en dat de straal zeker niet te hard staat...

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 13:22

Tyrza schreef:
........Wel even op letten dat het daadwerkelijk warm (niet heet!) water is en dat de straal zeker niet te hard staat...

......want anders........?

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 13:22

CGJ12 schreef:
........ ja en als je goed je best doet kan je zelfs je kop erbij induwen om te kijken hoe schoon het is. Haha!

Haha! Haha! *LOL*

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 13:27

Nu heb ik sinds een half jaar ook een ruin en ik heb nog nooit de zaak daar schoongemaakt. Hij schacht overigens wel uit als ik gewoon rustig met hem bezig ben en hij ontspannen is.

Hoe vaak maken jullie zn koker dan schoon?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 13:27

De dames hierboven blijkbaar elke dag........
Die maken zo te horen meer mee op een zaterdagmiddag dan ik in 2 jaar.......

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 13:33

Zit er dan toch misschien iets van waarheid in die Freudiaanse theorieen over 'meisjes en paarden'. Haha!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 13:38

"doktertje" spelen?

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 16:48

CGJ12 schreef:
De dames hierboven blijkbaar elke dag........
Die maken zo te horen meer mee op een zaterdagmiddag dan ik in 2 jaar.......

Als je je er niet aan waagt gebeurt er inderdaad niets .... ik heb twee ventjes één met ballen en eente zonder, en gezien er eentje misschien voor de dekdienst zal zijn moet ik het hem wel gewend maken Schijnheilig

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 17:03

Wist je trouwens dat er in Amerika incidenteel gebruik gemaakt wordt van de "hand methode" om sperma te vangen bij hengsten?

Ik dacht eerst dat het een grapje was, maar dat blijkt niet zo te zijn.

Wellicht ook wat voor Krack C niet ie niet mag springen.....
De dames hierboven kunnen wellicht hun ervaring met Ankie delen.....

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 17:05

Zou me niet verbazen dat het kan, maar ik zal het toch niet proberen hoor. Ik ben toch nog een klein beetje te preuts om zo ver te gaan Bloos

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 17:27

CGJ12 schreef:
Wist je trouwens dat er in Amerika incidenteel gebruik gemaakt wordt van de "hand methode" om sperma te vangen bij hengsten?

Ik dacht eerst dat het een grapje was, maar dat blijkt niet zo te zijn.

Het is zeker geen grapje en er wordt veel gebruik van gemaakt. Je hebt geen dure apparatuur nodig en het is beter voor de rug van je hengst.
Geen kans op klappen van de merrie en geen verspilling. Een beetje 'opbrengst' is nl genoeg voor 2 inseminaties.

Ik heb zelfs gehoord dat het vlak voor een wedstrijd gedaan wordt zodat de hengst daarna rustiger is Lachen

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 17:43

Beetje je paard aftrekken....nou no thanx Bloos! Ik heb speciaal spul voor Miro's koker..ben ff de naam kwijt maar bij de paardendrogist heet het excalibur.

Het wassen van de koker
Door de afscheiding van vetkliertjes onder de voorhuid kan bij ruinen en hengsten een ophoping van vettig vuil ontstaan die behalve een nare geur ook een infectie kan veroorzaken. De meningen over de zin of onzin van het wassen van de koker van een ruin of hengst verschillen nogal. Voorstanders adviseren een preventieve maandelijkse wasbeurt, terwijl tegenstanders van mening zijn dat hierdoor de natuurlijke bacterieflora verstoord wordt. Voor beide meningen valt wat te zeggen en ons advies is dan ook om de koker uitsluitend te wassen als het nodig is. Bijvoorbeeld bij het ontstaan van vieze vlekken op de buik en benen, een infectie, een vieze lucht of problemen met plassen. U kunt hiervoor de speciale shampoo Excalibur gebruiken.

Aldus de paardendrogist...have fun Knipoog Tong uitsteken

-X- Anja

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 18:40

CGJ12 schreef:
........ ja en als je goed je best doet kan je zelfs je kop erbij induwen om te kijken hoe schoon het is. Haha!

Het wordt steeds gekker,
zo kan ie wel weer.................

Het kan dus wel echt. De ruimte waarin de penis 'opgeborgen' zit is niet beperkt tot de koker alleen, daarachter zit ook nog een flinke ruimte, om het hele geval kwijt te kunnen.

Ik maak het bij Jordy overigens alleen schoon als het echt heel vies is, tot nu toe 1x voorgekomen, toen was ook zijn buik flink smerig.

Hier op stal vraag ik me af en toe ook af of Freud geen gelijk had, als ik zie hoe sommigen dat ding iedere week onder handen moeten nemen Tong uitsteken

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 18:41

Afgaande op het verhaal van AnjaKos doe ik dus voorlopig niets Haha!.

Mocht hij een van bovenstaande symptomen krijgen kan ik altijd nog tot mn ellebogen de koker in Haha!.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 19:57

of met het hoofd....kan je het beter zien?

Jeanine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-03 23:09

Zeg dames hoe ist????
Het is een heel serieus werkje en als je het niet helemaal goed doet dan kan je juist infecties veroorzaken of andere problemen creeeren, dus effe serieus wes voorzichtig met het geslachtsdeel van je paard, want ook de tepels bij een merrie moet je schoonhouden, zeker als ze dragend zijn, maar je mag er ook weer niet te vaak aaan zitten want dan krijg je weer uierontstekingen of tepel zwellingen, allemaal niet zo prettig voor je paardje, maar ik maak regelmatig de tussenliggende ruimte tussen de tepels dus echt in dat zweterige plekje schoon met gewoon wat warm water en daar komen dan net zulke kleverige korsten zand en troep vanaf als uit de schacht,
Een laatste tip : WEES AUB VOORZICHTIG MET DE VOORTPLANTINGS ORGANEN VAN JE LIEFTALLIGE VIER VOETER EN ALS JE TWIJFELT GEWOON DE DA BELLEN ADVIES KOST NIKS EN VRAGEN STAAT VRIJ!!!!!
Groetjes

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 23:49

Toevallig heb ik Dikke z´n koker afgelopen dinsdag schoongemaakt Lachen !
Ook hij behoort tot de types, die het hele zaakje lekker binnenhouden; ik mag er nauwelijks naar kijken, laat staan aan komen Clown !
Z´n eten ´s ochtends kreeg ´ie gemixed met vetranquil Knipoog , anders had ik er niet eens aan hoeven beginnen!
Ik maak het (ong. 1 x per jaar, als ik zie dat er weer "brokken" aan hangen Misselijk ) schoon met een handwarm sopje met babyshampoo. Daarna spoel ik net na met schoon water.
Ik heb al eens vaker gelezen, dat er in de eikel een soort "boon" kan zitten; dit is dus een klont opgedroogd smegma/stof , die in de piemel zelf zit! (heeft hier ooit in een topic over het schoonmaken van de koker, eens een heel stuk over in gestaan; ik zal kijken of ik het nog kan vinden!) Sommige paarden kunnen daardoor slecht plassen, omdat deze "boon" de urineleider dicht drukt! Omdat de vetranquil goed werkte Knipoog , ben ik dinsdag dus ook maar eens op zoek gegaan naar die boon! Je moet hier helemaal extra voorzichtig te werk gaan (dus ajb geen lange nagels, ringen of-wat-dan-ook hebben), omdat je nu echt ín de piemel gaat en niet alleen in de schacht! Je kan de voorhuid best wel een heel stuk oprekken (jeetje, wat een praatje Bloos ) en ik kon dat ding er idd zien zitten! Heb het er alleen niet goed uitgekregen; het zat helemaal vast "geplakt" en ik durfde daar nu niet echt te gaan "poeren" Scheve mond !
Dikke schijnt er geen last van te hebben, dus ik heb het maar lekker laten zitten Knipoog !!

Heb het andere topic inmiddels ook gevonden Lachen :

[VMR] Hoe maken jullie "het beste stuk" bij jullie (mnl!) paarden

radicalM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 12:10

Inderdaad, maak er geen "hobby" van, zoek daar andere oplossingen voor. (LOL) Overigens heb ik begrepen, dat hengsten hun "zaakje" vaker buiten laten hangen, ruinen wat minder. Dus hengsten zullen in de praktijk minder smegma (het woord al) in de koker verzamelen.

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 12:16

M'n fjordenruin laat het anders ook wel graag hangen hoor Haha!. En die heeft zwarte velletjes Misselijk
Kan het aan de temperaturen liggen dat ze het ding vaker laten zakken? Het lijkt wel als het warm is dat ze de inspanning niet doen om het zaakje in huis te houden .... of ontspannen ze juist meer Verward

Jeanine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-03 12:39

Die zwarte velletjes kun je er rustig aftrekken dat is geen enkel probleem. Als een paard ontspannen of juist opgewonden ( geil ) is dan zal hij uitschachten, en dan maakt het niet uit of het een hengst of een ruin is, maar het is in de regel wel zo dat hengsten vaker uitschachten omdat zij nou eenmaal vaker opgewonden zijn! En de productie van smegma heeft niets met het aantal keren uitschachten te maken volgens mij. Want Hugo ( tuigpaard ruin ) schacht iedere dag wel een paar keer uit en heeft totaal geen last van smegma, wel van velletjes soms maar die laat hij er rustig afhalen gelukkig. EN des te ouder het paard is des te meer vuiligheid er in de schacht en aan de penis zit. Dus ik zou adviseren bij een paard dat ouder is dan 10 jaar 2 keer per jaar te controleren, en bij een paard dat jonger is 1 keer en dan aan het einde van de zomer, als het dek seizoen ten einde loopt.
Succes ermee en groetjes.

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 16:50

Miro laat zijn zaakje niet hangen maar ik kan spuit gewoon dat "spulletje" op een washandje en kan gewoon mijn hele hand + washandje in zijn koker stoppen en dan wassen maar Tong uitsteken Bloos!

-X- Anja

tiamo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 21:34

Zwitsal babyolie doet wonderen Haha!

Op het moment dat Tiamo hem eruit laat hangen en ik zie van die velletjes dan spuit ik er wat babyolie op. De volgende dag is de helft van de velletjes verdwenen en na een paar dagen heeft hij een hele schone ... Bloos!
Het mooie is dat hij dan ook voor de eerste maanden weer mooi schoon is.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 21:41

Alleen waar zijn die velletjes dan gebleven... Je hebt nu grote kans dat die dus in de kokerzak zijn achtergebleven en daar dus voor een opeenhoping van vuil gaan zorgen.

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 21:44

Supertje"]
[quote="Desiree schreef:
tot hoever kun je die slang er in duwen? (sjonge dat moet wel raar staan, wat zullen ze wel niet denken als ze me dat zien doen. Scheve mond )

Je kunt er zelfs met je hand ongeveer tot aan je elleboog in Tong uitsteken
[/quote]

Hoe Weéééééét je dat vraag ik me dan af...

ahum... ik zit dus al weken te wachten tot Blizz zijn zaakje er eens uithangt zodat ik hem even af kan nemen met een babydoekje... ik heb geen tuinslang laat staan lauw water... Is een anderhalveliter PET fles een idee?
Hij heeft gelukkig geen problemen vooralsnog...

Kontkrauwelen helpt niet...

Jeanine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-03 13:49

Probeer het eens met sedalin, dat is helemaal niet gevaarlijk of zo en aangezien ze de zaak dan ontspannen laten hangen kun je er misschien beter bij, succes ermee en als je nog vragen hebt gewoon stellen je heb wel gelezen dat niemand daar raar van te kijken staat, ja behalve desiree dan misschien!!!!!!!!