Het aantal km's paardenpad per provincie

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 22:08

Ha dan is Drenthe nog niet zo slecht gekozen voor de buitenrit Haha!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 00:36

Sando schreef:
bij ons bij valkenswaard, leende, eersel...die kanten op, heb je veel km ruiterpaden.... zo slecht doen we het niet zie ik...een welverdiende 2e plaats.

Groningen.... oei.. dat is echt weinig, dat wist ik niet. Dacht dat groningen ook wel hoog zou staan..

yep en dan wintelre en op naar de bokkenrijder rchting esbeek Haha!

dat doe ik iig altijd vanaf hoogeloon

en de eersel-postel rally, lekker de grens over!

en bij de bredasebaan ofzo in t bos bij eersel?
en wat zit er op de grens ook alweer in t bos, zoiets als de bokkerijder, kan je ff paard vastzetten en zelf wat eten/drinken!
maar ja eersel, moet ik net ff drukke straat oversteken, richting bokkerijder is alleen maar bos voor mij Haha!

Luci

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 00:59

yoow Drenthe on top! Haha!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 09:17

Groningen is eigenlijk EEN groot ruiterpad........
Als je er met de auto komt en je moet nog verder dan de stad Groningen, moet je er voor zorgen dat je een 4WD met ruw terreinbanden hebt en een extra jerrycan met diesel meeneemt......... Haha!
Da's dus verrekt lekker rustig rijden met je paard.

Maar even serieus: Dat Drenthe zoveel ruiterpaden heeft en Groningen zo weining ligt wellicht aan het feit dat Groningen relatief veel opener is en nauwelijks (grote) bossen telt, in tegenstelling tot Drenthe.

jeanette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 09:33

sjakie schreef:
volgens mij kun je per gebied kaarten opvragen met de ruiterroutes . ik kan kijken of ik het artikel nog kan vinden Haha!

Ik zou graag willen weten waar ik die kaarten kan opvragen.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 09:51

KNHS bellen

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-03 10:06

CGJ12 schreef:
KNHS bellen

is het enige wat ik op het moment kan terug vinden Scheve mond

op onderstaande link staan de telefoonnummers van de verschillende regio's
meer informatie

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 10:22

ik weet wel wat noord Brabant betreft, dat lang niet alle stallen in de buurt liggen van die ruiterpaden.........

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 10:29

Desiree schreef:
ik weet wel wat noord Brabant betreft, dat lang niet alle stallen in de buurt liggen van die ruiterpaden.........

Dan heb ik het goed getroffen Haha!

Maar Langs de weg is ook best te rijden Knipoog

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 11:07

Ik zit in Limburg, is zo slecht nog niet. Achterom bij ons is de brunssummerheide dus uitrij-gelegenheid zat Haha!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 12:34

Arno24 schreef:
Ik wist niet eens dat Groningen ruiterpaden had Schijnheilig

Bij Opende-Marum en Leek liggen ook enkele ruiterpaden... (Westerkwartier)

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 12:42

Drenthe is prima wonen OK dan!
Tel bij die ruim 800 km ruiterpad nog alle fijne brede bermen ed op, en je zal zien, in Drenthe kan je bijna overal te paard komen Haha!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 12:47

Ja, ik ga verhuizen!!! Super rijden daar...
Wij hebben hier in Drachten en omgeving heel veel prachtig bos, maar je mag er nergens in rijden... Fryske Gea houdt niet van paarden ofzo Boos!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 12:50

Drenhte, sluit de provinciegrenzen maar......
Als iedereen hier komt rijden is het eind zoek...... Knipoog

Jac

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 13:00

Desiree schreef:

Hahaaa, bij ons begint ie, gaat via de oversteek Molenheide richting kanaal, daarna richting Son of Beek en Donk....ben je toch een aantal uurtjes onderweg hoor! Onze stal ligt direkt aan de Lieshoutse bossen, je kunt alle kanten op!! OK dan!
(overigens stallen vrij, voor de recreatieruiter toplokatie!!)

Maar is er ook iets als een ruiterroutekaart van die 500 zoveel km ruiterpad in Brabant? Want ik gebruik nu vaak de gewone fietsroutekaart, maar dat is niet altijd even handig...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 13:47

Nou, ik zit in Nuenen, vlakbij het centrum. Als ik naar die bossen toe wil (de enige bereikbare in de omgeving) moet ik langs een asfalt landweggetje (kan wel in de berm draven overigens) en moet ik de broekdijk, (verbindingsweg Son en Breugel - Nuenen oversteken en via Gerwe er naartoe. Dan ben je al dik en half uur a 3 kwartier onderweg. DIe afstand moet je ook weer precies terug. Je snapt wel dat je lang weg bent als je in die bossen wilt gaan rijden......

Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 15:07

Mensen...Drenthe is VOL (oh nee druk) *LOL*

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 16:04

Ik ga ook maar naar drenthe rijden (officieel zit ik al in drenthe volgens mij( in eelde dan he?)

mdmoiselle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 17:25

*LOL* Ja ja... nu al die vervelende mountain bikers nog van de ruiterpaden afwerken.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 19:40

Maya schreef:
In Flevoland is idd niet veel te rijden, maar wel een paar mooie bossen en dat vergoed weer veel

...en met een setje paalsleutels gaat er een wéreld voor je open daar. Al kan je er met een béétje getraind paard meestal wel omheen.
Op bijvoorbeeld zondagmorgen écht vroeg heeft niemand last van je in die polder. Je hoeft bepaald niet alleen in/rond de voor recreatie bestemde bossen te blijven.

Waarom zeuren over die ATB-ers? Nederland heeft niet echt ruimte over wel?! Gebruik die paden toch sámen, dan hebben beiden meer.

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 20:53

Ik zit helemaal goed in N-br. en ik woon dus bijna op het ruiterpad Haha! Haha! ik rijd nu ongeveer een jaar hier rond en heb nog niet alles gezien(ik rijd vanuit de nederlandse ruiterpaden ook zo naar belgie,kalmthoudse heide).
Nu nog goed richtingsgevoel en/of een paardje dat de weg naar huis weet Verward

merelberfeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 21:50

Renske20"]
[quote="Sando schreef:
bij ons bij valkenswaard, leende, eersel...die kanten op, heb je veel km ruiterpaden.... zo slecht doen we het niet zie ik...een welverdiende 2e plaats.

Groningen.... oei.. dat is echt weinig, dat wist ik niet. Dacht dat groningen ook wel hoog zou staan..

yep en dan wintelre en op naar de bokkenrijder rchting esbeek Haha!

dat doe ik iig altijd vanaf hoogeloon

en de eersel-postel rally, lekker de grens over!

en bij de bredasebaan ofzo in t bos bij eersel?
en wat zit er op de grens ook alweer in t bos, zoiets als de bokkerijder, kan je ff paard vastzetten en zelf wat eten/drinken!
maar ja eersel, moet ik net ff drukke straat oversteken, richting bokkerijder is alleen maar bos voor mij Haha!
[/quote]

Je bedoelt café Dennenlucht toch Renske? Op de grens tussen Bergijk en België is?
Daar zullen we binnenkort es ook heen gaan! eens kijken of Quentin super dapper is! moet wel met 'zijn' merries erbij! Knipoog

ff ontopic:

Hier kun je idd goed in de bossen rijden, ik kan zelfs van mijn woonplaats, waalre, via de bossen naar Riethoven, vervolgens veldhoven, dan eersel, om dan nog door tre rijden via hapert naar Hoogeloon.
We zitten wat dat betreft heel goed hier. Kunt alle kanten op, zonder veel weg tegen te komen.
Een vriendin heeft zelfs een keer vanuit Leende helemaal naar Tilburg gereden door het bos, hoefde maar een paar x over te steken. heeft zij een lang weekend over gedaan (ze oefende voor een endurance wedstrijd geloof ik)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 12:00

ik wil best samen met atb ers de paden gebruiken hoor
maar ik houd rekening met hun, maar die atb ers over het algemeen niet met mij
rem je af omdat je verderop een atbeetje aan ziet komen crossen, word je door het gros van die knuppel nog bijna van je sokken afgereden en maar zeiken dat we in de weg rijden, (verder naar rechts kan niet daar staan namelijk bomen, ja dat heb je in een bos)
die atbeërs mogen van mij opzouten,
dat bos is dan trouwens in Riel of de drunense duinen, want bij mij in de buurt is het fenomeen ruiterpad geheel onbekent
wij moeten het met de polder doen waar ze altijd asociaal hard en lomp rijden

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 17:03

eigenlijk ben ik blij dat wij niet zoveel ruiterpaden hebben, wij mogen nml overal in het bos komen. wel zo prettig om geen "vaste en vertplichte" route te rijden. dus wie is er nu beter af blijft de vraag.....

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 18:36

Mijn paard staat nu in knegsel en als ik wil kan ik ook uren rijden.
Ik ga bij ons bij stal de hoek om, overal waar ik kijk zijn bossen.
Vroeger stond ik bij De Molenberg in Leende. Dat was pas super. Lekker richting Achelse Kluis (B). en dan weer terug. Uurtje of 4 onderweg. Heerlijk. Helaas ben ik nog niet zo bekend in de bossen van Knegsel, Eersel enz....