ik weet niet of je dat ook doet of gewoon recreatie..
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
littleroosie schreef:Ik rijd zelf ook vaak zonder zadel op me arabier. En dan rij ik dus echt wel serieus en op het juiste tempo. Vaak vind ik haar zonder zadel lekkerder lopen, ik voel dan veel meer.
Marije_jiplover schreef:Toen ik Estor ging verzorgen, kon ik hem nog niet rond rijden. Na een jaar ofzo zat ik er (weer) eens zonder zadel op en toen lukte dat wel ineens, en de keer daarop met zadel liep hij weer fier met zijn koppie in de lucht. Toen heb ik bijna een maand lang bijna altijd zonder zadel gereden (behalve in de les had ik meestal wel een zadel) omdat hij zonder zadel zoveel lekkerder liep. Zonder zadel heb ik echt het gevoel gekregen van nageeflijk enzo, daarvoor kon ik het niet, waarschijnlijk omdat ik te gespannen wilde dat hij met zijn koppie naar beneden liep. Zondr zadel ging ik niet zo spannen, want dan was de kans groot dat ik eraf zou liggen en door dus te ontspannen deed Estor wat ik wilde. Dat gevoel van hoe het moest heb ik later ook onder het zadel toe kunnen passen. Dus hoezo, je kunt zonder zadel niet dressuren?
Ik doe het nu met Duvel ook wel eens, en dan zet ik hem echt wel aan het werk hoor!