Wanneer zitten je beugels goed op maat?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dilan1993

Re: Wanneer zitten je beugels goed op maat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 12:55

Als ik ze op maat moet maken, maak ik de beugels altijd eerst op lengte van m'n arm en dan een gaatje langer. Als ik er dan op zit, en ze zitten nog niet lekker, dan verstel ik ze weer.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 08:25

-> YRT

Pirate

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 10:02

Meteen na het opzadelen leg ik m'n vingers bij het gespje, en meet dan tot m'n oksel, meestal is dat wel goed. Als ik er dan op zit kan ik het altijd nog even verstellen, en soms mag ik een stukje draven om te kijken of het lichtrijden goed lukt.
Bij één pony op de manege, m'n favoriet Flodder, weet ik de beugelgaatjes-maat uit m'n hoofd :j 18!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 09:20

Bij 'vreemde' paarden inderdaad gespje tot oksel :-)

Afhankelijk van het zadel (dressuur, veelzijdigheid, spring) en wat ik wil gaan doen (buitenritje, dressuur in de bak, springen, crossen) gaan de beugels dan nog een gaatje korter of langer :-) (of een gaatje of 2/3 )

wetbagyes14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 17:27

Gaellevdn schreef:
Ik heb altijd geleerd dat ze op de juiste lengte zitten als je ze met je arm meet tot aan je oksel, maar dit hangt er natuurlijk vanaf of je dressuur of springen doen. Meestal kies je zelf wat het meest comfortabele zit ;)

Maar wat nou als je erg lange benen hebt ivb met de rest van je lichaam? Ik doe dat ook altijd maar dan nog 2 langer want anders zijn ze te kort.. :j

xChoco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:49

Ik heb meestal te lange beugels, maar anders krijg ik last van mijn enkels. Maar ik heb altijd geleerd dat je je vingers bij de gesp moet doen en dan de beugel tot je oksel, maar bij mij zijn ze dan altijd te kort. Ik vind dat je beugels op maat zitten als jij ze lekker vindt zitten. :)

naomi_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 23:42

ik gok altijd. ik ga ernaast staan en vaak komt de bovenkant van mijn beugel tot een vuist onder het zadel vandaan. Negen van de tien keer zitten ze dan goed als ik opstap. Ik heb alleen wel ongelijke benen dus zit de ene beugel 3 gaatjes hoger.

Meisje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 21:38

ik heb altijd geleerd dat je beugelriem zo lang moet zijn als je arm.
Zet dus het topje van je vingers bovenaan de beugelriem en zorg dat de beugel tot onder je oksel komt. Dit zou de ideale lengte moeten zijn.
Ik zelf rijd echter met veel langere beugels. Dit omdat ik het veel lekkerdere vind zitten, maar ik ben ook met een kortere lengte begonnen!