wie heeft zijn paard ook verloren?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 21:28

Genderose moet nog... Het klote is dat ik niet weet wanneer precies! Morgen? Of over 3 maanden? Ik weet het niet... Hij heeft wel gezegd, dat hij het van te voren meld, zodat ik afscheid kan nemen... En niet als vorig jaar aankom terwijl ze weg is...
Maar ja, ik zie me zelf echt geen afscheid nemen... Ik zou dan echt niet weg kunnen gaan naar huis... Ik weet niet hoe ik dat ga doen Verdrietig

Genderose heeft gallen aan haar benen waar ze soms erg kreupel aan wordt... Ook al doet ze niets... DUs het is wel beter voor haar... Maar ja, DA he... Was die er in het begin bijgehaald, hadden we het mischien erger kunnen voorkomen.

Helaas heb ik het niet over het zeggen... Anders had ik er echt wel een DA bij gehaald... En zelf betalen lukt me ook niet...
Dat van Tancreda had niet zo mogen zijn, te veel pijn... Zij had gelijk afgemaakt moeten worden...

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 00:03

Ben voor mij een aantal belangrijke paarden kwijt geraakt.
Ten eerste mijn eigen paard Moonlight. Hem heb ik 28 februari 2001 moeten laten inslapen. Op 8-jarige leeftijd. Hij had ernstige artrose. Na een aantal dingen te hebben geprobeerd en verschillende veeartsen bezocht te hebben was het beste om hem te laten inslapen.
Vergeten doe ik hem nooit.

Verder heb ik 2 goede vriendinnen die hun paarden ook zijn verloren.
Eentje wiens paard een veulen had gekregen en veel moeite had om de nageboorte kwijt te raken. Na veearts bezoek en doorspoelen bleken er een paar dagen later toch nog resten te zijn achtergebleven waardoor ze ernstige hoefbevangenheid kreeg. Van alles geprobeerd maar hoefbeentje kantelde en drukte tegen de hoefzool dus uiteindelijk de knoop doorgehakt en het paard laten inslapen. Het veulen hebben we met de hand groot gebracht en ze rijdt dit paard nu.

De ander had een paard die kon niet meer plassen. Heeft een paar dagen in de kliniek gestaan en uiteindelijk raakte de hele achterhand verlamd. Dus paard is ingeslapen. Bij autopsie bleek het een bacteriele infectie te zijn die zeer zelden voor komt. De veeartsen in die kliniek hadden het in hun carriere nog nooit eerder meegemaakt.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 13:02

ik moet er even bij vertellen dat wij het veulen van onze merrie in de buik zagen bewegen toen ze zelf al dood was...

Kon je 't veulen niet meer redden dan? Het was toch al oud genoeg om buiten de moeder door te leven?

Ik heb zelf nog nooit een paard zo verloren (2 verzorgpony's zijn wel al overleden maar die "gingen" pas na mijn tijd met hen). Chubby is gelukkig pas 3, en ik hoop dus dat ik nog zo'n 20 jaar van haar mag genieten. Ik moet er echt niet aan denken dat ik haar (of een van mijn andere beestjes) moet missen. Ik kan daar nu al helemaal verdrietig over worden...

Sterkte jullie allemaal!
Jacqueline

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-03 13:07

[quote="Chubby"]ik moet er even bij vertellen dat wij het veulen van onze merrie in de buik zagen bewegen toen ze zelf al dood was...

Kon je 't veulen niet meer redden dan? Het was toch al oud genoeg om buiten de moeder door te leven?

nou nee,volgens de kliniek leiders was er maar 4 %kans dat hij het zou overleven,en als hij het al zou overleven,wat moet je met een moederloos veulen???dat is heel lastig.waarschijnlijk zaten er ook 2 veulens in de buik en was de zwangerschap niet zo gezond als normaal... toen we zeiden dat we het veulen woude probere te redden zei die da:dat doen we niet...(ggrrr klootzak,dat is het enige wat ik ooit van mijn paard zal zien!!! Boos! )
achteraf weten we niet eens of het een hengstje of een merrietje was,en het ergste : ZE ZAG VAN BOVENAAN DE BUIK TOT ONDERAAN DE BUIK OPEN,EN ZE WOUDEN HAAR NIET HECHTEN!!! Boos! Boos! Boos!

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 13:29

Ik ben in totaal twee paarden verloren.
De eerste was mijn eerste pony een welshje (schimmeltje) van 24 jaar. Die had last van cornage... op een gegeven moment was het een hele hete zomer en toen kon ze vanwege de benauwdheid nietmeer ademhalen en eten, we hebben toen besloten om haar een spuitje te geven.

De tweede is een paard wat ik twee jaar had, hij kreeg ineens koliek en is daaraan overleden op 14 jarige leeftijd.

duivelintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 13:52

mijn red ben ik 9 jaar geleden verloren. hij had in de wei een gebroken been opgelopen op 2-jarige leeftijd. gelukkig ben ik in de positie geweest om afscheid te kunnen nemen. ik heb uren in zijn box gezeten (in de kliniek in utrecht) terwijl hij met zijn hoofd op mijn schoot lag. dit is echt het moosite moment geweest wat ik nooit zal vegeten. toen hij ingeslapen was kwam er nog wat traanvocht uit zijn oog, net of hij een traantje liet. kan er nog om janken als ik eraan denk.

sharonaollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 13:58

4 jaar gelden is me alle eerste pony overleden.aan een longbloeding geloof ik.
en 2 jaar terug is me andere pony overleden.
die had in een keer spat.en die hebben ze in laten slapen.
ik had haar verkocht aan een meisje en die ging ernie goed mee om .
en ze was vaak kreupel enz. terwijl ze bij mij nooit wat had.
ze had dus spat en ze kon weer heel rustig aan weer beginnen wat doen ze ze gaan naar een week gewoon weer springen Huilen

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-03 14:08

Citaat:
een week erna gingen ze gewoon weer springen...

zulke mensen vermoord je toch?!:(

Tanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 16:51

Een paar mensen hadden terug geschreven. Over onze Eveline die vermoord werd. Dat kunnen jullie nalezen op PAARDEN PRAAT. En dan bij LIEVE EVELINE. Het staat niet meer op de eerste pagina, maar op de 2de of 3de.

Groetjes,
Anneke

sharonaollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 17:14

turbotinker schreef:
Citaat:
een week erna gingen ze gewoon weer springen...

zulke mensen vermoord je toch?!:(

jah dat kan ik zeker.
en ik stond daar ook gewoon op stal.
en toen die dag toen zei ze weet je waar twinkel die pony dan.
nee zeiden we toen zeiden ze jah die hebben ze vanmiddag in laten slapen.
dus ik kon ook geen afscheid nemen.
ze hebben niks gezegd dat ze de lieten inslapen terwijl ik hun elke dag zag.maargoed.het is verleden tijd maar het blijf erg

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 17:22

mijn vriendin had na 4 jaar wachten haar absolute droompaard gekocht..ze was vanaf zijn geboorte met hem bezig geweest..nu had ze hem eindelijk mogen kopen van haar ouders..2 weken erna..DE middag waarop ik smiddags zou komen om de merrie te leren springen belde ze me een kwartier eerder op met het bericht dat haar paard een klap had gekregen van een ander paard, gebroken been, onmiddelijk in laten slapen door de dierenarts...
dat dit juist op dat tijdstip en op die dag en na die 2 weken moest gebeuren is echt onvoorstelbaar!
toen ik bij het paard kwam was het nog warm..en de plek waarop haar been gebroken was lag open en bloot..het was gewoon echt versplinterd...
wat is de wereld soms toch oneerlijk....het heeft me ook des te meer doen beseffen hoe ontzettend kwetsbaar mens en dieren zijn...

New-Forest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 17:30

Ikke ook, 2 pony's zelfs.. Huilen
Als je de verhalen wilt weten moet je maar is de zoekmachine gebruiken of misschien in me profiel kijken maar wil niet het heel verhaal weer nerzetten want dan zit ik straks weer hier te janken, sorry..

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 17:38

Mijn verzorgpony Max is is 29 december 2001 verdronken. Maar het lijkt als de dag van gister.
We vonden hem toen hij nog leefde maar hij was al te zwak om door te vechten. Hij is in ons handen overleden.
[VvdD] Onze Max is vandaag verdronken in de sloot

xcynthiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 17:40

ow, wat erg zeg als je paard verdrinkt

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 17:43

turbotinker schreef:
tjee,ik hoor hier echt hele zielige verhalen.ik moet er even bij vertellen dat wij het veulen van onze merrie in de buik zagen bewegen toen ze zelf al dood was...sterkte allemaal he.....

Had het veulen niet dmv een keizersnede ter wereld kunnen komen?

Ik wil je geen schuldgevoel aanpraten maar ben er gewoon benieuwd naar...

Sorry...heb net even verder gelezen. Wat een poedersuiker zeg!

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-03 17:48

MarianneR"]
[quote="turbotinker schreef:
tjee,ik hoor hier echt hele zielige verhalen.ik moet er even bij vertellen dat wij het veulen van onze merrie in de buik zagen bewegen toen ze zelf al dood was...sterkte allemaal he.....

Had het veulen niet dmv een keizersnede ter wereld kunnen komen?

Ik wil je geen schuldgevoel aanpraten maar ben er gewoon benieuwd naar...
[/quote]moet je ff een pagina terug kijken,daar heb ik het uitgelegd...schuldgevoel heb ik nog steeds... Huilen

LindaVelings

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 17:48

Ikke al twee paarden en één jaarling.
Ik hoop dat de rest van mijn paarden sterven van ouderdom en niet aan één of andere kwaal of ongeluk Scheve mond

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-03 19:03

ja dat hoop voor ieder paard op deze wereld,dattie sterft van ouderdom....maar jah,ik heb het niet voor het zeggen op deze aardkloot,anders was wanda en haar veulie NU terug!!!!

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 20:27

Mijn paard was pas 6 jaar oud, en dat terwijl mijn pony van 28 nog vrolijk rondspringt!! (gelukkig maar)

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-03 11:41

Pascha schreef:
Mijn paard was pas 6 jaar oud, en dat terwijl mijn pony van 28 nog vrolijk rondspringt!! (gelukkig maar)

wat had je paardje dan???en die pony heeft nu zeker een lekker lui leventje Pling

Chronos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 13:13

In 2001 is mijn paard Betty Boop gestorven een dag na kerst... 2e kerstdag nog heerlijk in de sneeuw gewandeld en de volgende morgen onderweg in de auto belde de staleigenaar "je paard is dood"
Ik gaf daarop stal les gelukkig hadden ze haar gelijk uit de stal gehaald want als de kinderen dat hadden gezien... Maar als ik over haar praat kan ik nog steeds tranen in mijn ogen ik mis haar nog steeds maar gelukkig heb ik haar dochter!

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 16:06

Begin dit jaar ben ik Liesanne verloren.Afbeelding
Een 6 jarige haflinger die zwaar ataktisch was. T verhaal en foto's staan ergens in mn profiel.

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 16:54

Ik ben trouwens ook een paard verloren. Indy. Zie profiel voor het hele verhaal.

Steefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 21:33

Ik heb mijn pony, Easy Boy, 6 januari moeten laten inslapen.
Hij was al een tijdje aan het sukkelen met zijn gezondheid: sloom, weinig eetlust, vermageren, veel te laag eiwitgehalte in z`n bloed. Nadat hij bloed in zijn mest had, is hij direct opgenomen bij de kliniek in Utrecht. Daar kwamen ze erachter dat zijn maag zo vol zat, dat deze op springen stond. Ze hebben alles om hem beter te maken, maar dit lukte niet. Na 2 weken Utrecht en veel pijn, heb ik mijn lieve paardje in laten slapen... Ik mis Boy heel erg en heb nog steeds niet kunnen accepteren dat hij er niet meer is.
Lieve Easy Boy, ik zal je nooit vergeten!!

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 21:43

Mijn paard had een peesklap gehad, en hierdoor kreeg hij weer ernstige rugproblemen. Zo ernstig, dat hij op het laatst niet meer draven kon..
Overal met hem heen geweest, klinieken, enz. Maar het mocht niet baten.
Ook was hij heel erg kramperig hierdoor.Soort hanetred had hij, dus niet meer geschikt voor sport, recreatie of wat dan ook.