Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

En tsja, het is een kneusje, hij heeft regelmatig wat gehad, maar ondanks dat het een boel centjes kost voor de VA boeit het me niks, als hij maar weer goed word. Ook zonder zadel erop is en blijft hij mijn ventje. Het is wel MIJN kneusje 
En zo rijk is niet iedereen denk ik toch 

Hij stapte goed z'n stal uit en liep niet zoals gisteren op eieren. Hij gebruikt z'n been nog niet de hele tijd vol, maar af en toe zag ik dat hij tussendoor z'n gewicht wel even vol op z'n been zette. Dus ik heb het idee dat het goed verbeterd. Nu nog de VA vanavond en dan verder kijken hoe en wat.

Het had iets te maken met dat een zweer uitzet en omdat Kasje op zooltjes met siliconen stond kon het niet uitzetten, waardoor de zool overgevoelig werd. (Kasje heeft vorig jaar een ongeluk gehad en toen is hij voor de verbeterde drukverdeling op zooltjes gezet, hij liep daar heel fijn op, toen hebben we het zo gelaten). Volgens de VA is de zweer er waarschijnlijk uitgezweet door het broei-effect van de watten/jute, dit was dan weer mogelijk omdat de zool heel dun bleek te zijn. 
), waar nogal grof geschut voor nodig was
Er was nogal wat achterstallig onderhoud, waar ik een tijdje helemaal niet aan gedacht heb (wat je toch al niet leert van je eerste eigen paard
). Ook lijkt het eigenlijk alsof hij bij z’n vorige eigenaresse ook niet echt heel regelmatig een tandarts heeft gezien. Ik wilde hem onder verdoving laten helpen, dus ik had gevraagd of de VA z’n gebit wilde behandelen en dat was geen probleem.
Het eerste half uur vatte hij volgens mij helemaal niks
en kon de VA rustig z’n gang gaan. Na een tijdje begon de verdoving wat uit te werken en kon je merken dat hij die vijlen in z’n mond had toch echt helemaal niks vond
Hij probeerde echt door de verdoving heen te knokken. Eigenwijs paard 
Maar goed, over een half jaartje weer een check-up voor z’n gebit. Nu is het zaak even goed in de gaten te houden hoe hij reageert met eten en z’n bitje enzo.

Mayo schreef:Bedankt voor jullie reacties
Ik vond het wel een beetje eng om te zien, omdat ik Kasje nog nooit onder verdoving heb gezien. Maar hij stond helemaal in een tripHet eerste half uur vatte hij volgens mij helemaal niks
en kon de VA rustig z’n gang gaan. Na een tijdje begon de verdoving wat uit te werken en kon je merken dat hij die vijlen in z’n mond had toch echt helemaal niks vond
Hij probeerde echt door de verdoving heen te knokken. Eigenwijs paard
Thanx voor jullie geduim
Die had zo een bloedhekel aan dat gevijl in haar mond. Niet normaal. Tot ik dus een paardentandarts liet komen. Die kon er alles mee. Geen verdoving, geen stress.