*snif* Kasje is heel zielig ;(

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 15:13

Ook ik ga duimen! Wat sneu zeg. Zo te horen gaat het nu inderdaad al een stukje beter, nu hopen dat hij volkomen geneest.
Beterschapjes aan Kas en sterkte voor jullie!

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 15:31

He bah, Mayo. Dat is rotnieuws...

Geef Kas maar een dikke knuffel en sterkte met hem!

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 16:21

Ai heftig Huilen
Ik duim heel hard!Kasje is een flinke vent hij vecht vast heel hard en is snel weer beter!

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 19:26

Pff, wat een ellende...
Ik hoop voor jou en kas dat het snel beter gaat! Sterkte

Joyce1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 21:20

Wat erg zeg!! Ik hoop echt dat het binnen een paar dagen over is, want ik wil jullie niet missen op de lunterenrit.. en anders hoop ik dat het SNEL over is Huilen Succes hoor!!

xSammyJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 21:58

Wat erg!!,
Echt neit leuk arme Kas!! Sterkte!!
ik duim mee!!

henk_001

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 22:36

vervelend voor jou maar nog vervelender en pijnlijker voor kasje Huilen
wens jullie allebij sterkte
op mijn duimen kun je ook rekenen
OK dan!

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-03 23:17

Bedankt lieverds voor jullie wensen en geduim Knipoog

Kasje had vanavond al weer wat meer babbels gelukkig... hij belastte z'n been ook al iets meer, hij durfde het iig weer te gebruiken als tussenstap en dat wilde hij gisteren niet. Hij trilde ook vanavond niet meer. En z'n been loopt verder iig niet met vocht op, alleen wat vocht van het stilstaan, maar met een paar pasjes buiten z'n stal slinkt dat heel mooi. Ik weet natuurlijk niet wat er onder de watten/jute aan de gang is, maar dat zie ik morgen.

Verder heb ik hem uitgebreid vertroeteld waar hij heel dankbaar op reageerde Lovers En tsja, het is een kneusje, hij heeft regelmatig wat gehad, maar ondanks dat het een boel centjes kost voor de VA boeit het me niks, als hij maar weer goed word. Ook zonder zadel erop is en blijft hij mijn ventje. Het is wel MIJN kneusje Lovers

Ik heb wel gemerkt op stal dat sommigen gniffelend toekijken alsof het een 'slecht' paard is wat ik heb gekocht, maar ondanks de dingen die hij tussendoor heeft gemankeerd, hebben we elkaars hart, dus het is juist het goede paard voor mij wat ik heb gekocht Lovers En zo rijk is niet iedereen denk ik toch Knipoog

Morgen weer een dag met volle verzorging en dan om 18.00 uur de VA. Ik ben benieuwd en ik ga voor de volgende ronde blaren op m'n duimen Haha!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 23:20

Succes Mayo.. is niet leuk zoiets.. Ik duim voor je mee hoor!!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 23:25

sterkte met kasje!
hopenm dat het gewoon een hoefzweer is, dat is even heel vervelend,maar vaak redelijk snel weer over!

laat de rest maar denken dat je een 'slecht paard' hebt gekocht, zolang jij maar gelukkig met hem bent

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 14:31

arme kasje ik hoop idd dat het nu beter blijft gaan!

Als jij er maar heel blij mee bent dan is dat toch het allerbelangrijkste en als ie er met de lunterenrit maar bij kan zijn Knipoog

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-03 14:35

Idd meiden, enof dat ik blij met hem ben Lovers

Nou weer even een update Haha!

Vandaag stond meneer me al heel bijdehand aan te kijken toen ik aankwam. Hij was goed wakker en flink vrolijk Haha! Hij stapte goed z'n stal uit en liep niet zoals gisteren op eieren. Hij gebruikt z'n been nog niet de hele tijd vol, maar af en toe zag ik dat hij tussendoor z'n gewicht wel even vol op z'n been zette. Dus ik heb het idee dat het goed verbeterd. Nu nog de VA vanavond en dan verder kijken hoe en wat.

Ik blijf hopen dat hij met een aantal dagen weer helemaal oké is en ik hem lekker op een welverdiende Lunterenrit mee kan nemen

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 14:47

heej goed nieuws! nu maar hopen dat de DA het ook vind!
maar het is al fijn dat ie niet zoveel meer pijn meer heeft!

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 16:18

Ik lees je bericht nu pas. Gelukkig is je update positief!! Sterkte met je lieveling!

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-03 09:49

Bedankt voor jullie reacties Haha!

En weer even een update Haha!

Gisterenavond kwam de VA aan en leek al positief toen Kasje z’n stal uit kwam, hij liep namelijk op 4 benen i.p.v. 3. De watten/jute werden verwijderd. Zoals verwacht was de huid in z’n kootholte, door het constante vocht, wel geïrriteerd. Maar niets ernstigs gelukkig, het leek even op mok, maar dat bleek het niet te zijn toen we beter keken. Z’n hoef was in z’n geheel wel wat zachter, maar dat is logisch.

Ze gingen Kasje z’n hoef weer visiteren (met een tang voelen) en hij reageerde nog wel wat op de eerder pijnlijke plek, maar praktisch niks als je het vergelijkt met maandag. En met duimdruk reageerde hij zo goed als helemaal niet meer. Het vage was alleen dat hij nu wel weer vol belastte, maar er geen doorbraakpunt te vinden was. Waarschijnlijk is het zowel een zweer als een kneuzing geweest. Kasje houdt ervan om vage dingen te hebben Haha! Het had iets te maken met dat een zweer uitzet en omdat Kasje op zooltjes met siliconen stond kon het niet uitzetten, waardoor de zool overgevoelig werd. (Kasje heeft vorig jaar een ongeluk gehad en toen is hij voor de verbeterde drukverdeling op zooltjes gezet, hij liep daar heel fijn op, toen hebben we het zo gelaten). Volgens de VA is de zweer er waarschijnlijk uitgezweet door het broei-effect van de watten/jute, dit was dan weer mogelijk omdat de zool heel dun bleek te zijn.

Nu hebben we besloten om hem zo snel mogelijk weer te laten beslaan, maar wel met ander beslag voor z’n voorbenen (achter heeft hij normaal beslag). Ik heb ook gelijk z’n andere voorijzer er onderuit laten halen, het moest er nu toch opnieuw onder en toch ook ander beslag. Het leek mij slimmer om z’n andere hoef dan even te kunnen laten luchten en zo stond hij ook niet scheef. De HS van de kliniek komt het beslag doen, dan weet ik tenminste zeker dat het medisch verantwoord is en dat er een goede controle op is.

De HS gaat hem waarschijnlijk op leer-randjes zetten, dus alleen een randje leer onder de plek waar het ijzer zit. Zo kan er geen bacterieel broei-effect komen doordat het net zo bloot ligt als bij een normaal beslag, maar het heeft wel de demping van het leertje, die demping hou ik graag, omdat Kasje nogal ponyformaat voetjes heeft en zo de druk gewoon gezonder verdeeld wordt. Een eventuele andere optie van beslaan zou zijn met een leerzooltje en hennep, dat zou droger zijn en niet zo kunnen broeien. Het had minder/weinig kans op bacterieel broeien, maar gaf wel een goede demping.

Dus de HS komt vrijdag om 18.00 uur en dan gaan we kijken wat we er aan gaan doen. Ik ben wel blij dat hij dan nog gelijk een goede hoefcontrole heeft. Dus tot nu toe is het positief denk ik toch. Maar ik hou hem nauwlettend in de gaten Knipoog

Ook is gisteren gelijk z’n gebitje gedaan (ze waren er nu toch Haha!), waar nogal grof geschut voor nodig was *LOL* Er was nogal wat achterstallig onderhoud, waar ik een tijdje helemaal niet aan gedacht heb (wat je toch al niet leert van je eerste eigen paard Haha!). Ook lijkt het eigenlijk alsof hij bij z’n vorige eigenaresse ook niet echt heel regelmatig een tandarts heeft gezien. Ik wilde hem onder verdoving laten helpen, dus ik had gevraagd of de VA z’n gebit wilde behandelen en dat was geen probleem.

Ik vond het wel een beetje eng om te zien, omdat ik Kasje nog nooit onder verdoving heb gezien. Maar hij stond helemaal in een trip *LOL* Het eerste half uur vatte hij volgens mij helemaal niks Haha! en kon de VA rustig z’n gang gaan. Na een tijdje begon de verdoving wat uit te werken en kon je merken dat hij die vijlen in z’n mond had toch echt helemaal niks vond *LOL* Hij probeerde echt door de verdoving heen te knokken. Eigenwijs paard Haha!

Maar ja, uiteindelijk is het allemaal gelukt en toen de VA klaar was stond meneer met z’n tong en neus bijna op de grond van ontspanning nog door de verdoving. Het was echt geen porem en ik kon er niks aan doen, maar ik moest toch wel een beetje lachen om hoe hij erbij stond, hij was helemaal ergens anders *LOL* Maar goed, over een half jaartje weer een check-up voor z’n gebit. Nu is het zaak even goed in de gaten te houden hoe hij reageert met eten en z’n bitje enzo.

Nou dat is het voor nu weer eventjes Haha!

Vrijdag weer een update als de HS is geweest Knipoog

Thanx voor jullie geduim Knipoog

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 10:13

Mooi! dat gaat de goede kant op Lachen

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 10:44

wat goed joh mayo.
wat onwijs lekker dat het maar een klein iets bleek te zijn.
Op naar lunteren dus desnoods sjokken wij een beetje achteraan mee maar vind het echt gaaf dat je nu toch wel mee kan (noujka voor de zekerheid duimen we nog ff door)

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 10:45

Zo ik heb weer even bijgelezen :d fijn dat het zo goed gaat. nog even vrijdag afwachten en wellicht dat Kasje weer zijn box uitkan.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 11:42

Ik ben blij voor je dat het zo snel al weer opknapt!!!

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-03 11:58

Katja, gelukkig wel ja Haha!

Kim, ik hoop idd dat de Lunterenrit gewoon door kan gaan, desnoods geen galopjes, maar ik ben idd blij dat het iets 'kleins' leek te zijn.

Merilyn, idd even vrijdag afwachten, ik bel je met het resultaat Knipoog

joyce B, dank je wel!! Haha!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 12:03

Mayo schreef:
Bedankt voor jullie reacties Haha!

Ik vond het wel een beetje eng om te zien, omdat ik Kasje nog nooit onder verdoving heb gezien. Maar hij stond helemaal in een trip *LOL* Het eerste half uur vatte hij volgens mij helemaal niks Haha! en kon de VA rustig z’n gang gaan. Na een tijdje begon de verdoving wat uit te werken en kon je merken dat hij die vijlen in z’n mond had toch echt helemaal niks vond *LOL* Hij probeerde echt door de verdoving heen te knokken. Eigenwijs paard Haha!

Thanx voor jullie geduim Knipoog

Gaija werd oook altijd door de DA gedaan maar die heeft een keer na verdoving toch nog even 2 man van de grond getild. Haha! Die had zo een bloedhekel aan dat gevijl in haar mond. Niet normaal. Tot ik dus een paardentandarts liet komen. Die kon er alles mee. Geen verdoving, geen stress.

Trouwens fijn dat het zo goed uitpakt. Hopen dat hij snel weer ijzers heeft en lekker loopt.

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 12:04

Super Mayo, we duimen nog even door! We gaan helemaal voor een Lunterenrit plus Kas!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 12:14

Super dat er zo'n vooruitgang in zit!! Ik duim nog even met de rest mee voor volgende week..

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 12:48

*leest topic nu pas en duimt nog steeds voor je *LOL* * *duimduim*

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 16:31

Heb ook weer even bijgelezen....
Super dat er zo'n stijgende lijn in zit, als dit nog maar even doorzet.

Tja, die mensen die denken dat jij een miskoop hebt gedaan, lekker in die waan laten zolang jij maar gelukkig bent met je paard. En dat is iets wat idd lang niet iedereen kan zeggen.
Succes en tot de 27e!